BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 maja 2024, 00:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 29 listopada 2010, 15:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1520
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: było E36 320i coupe
Garaż: moja była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=63374
racesupport, wiem ze niektorzy maja tak ze cos zrobia i z zalozenia czuja ze jest lepiej.ja tak nie mam. umiem byc obiektywny. skoro pare osob wsiada ktore juz ze mna jezdzily przed wymiana i czuja ze jest zmiana(a uwierz ze bylo czuc rozniece) i nie sa to osoby typu ciocia, siostra cioteczna, stryjek stasiek tylko osoby ktore tez maja BMW i potrafia ocenic, to cos w tym jest

fakt faktem na wiosne odwiedze hamownie i bede mial wszystko czarno na bialym

_________________
Zobacz mojego byłego germańca viewtopic.php?f=6&t=63374


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 29 listopada 2010, 16:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 710
Lokalizacja: Znienadzka
Kod silnika: M50 M52 aa i M20
Nie jestem specem ale przyrost wartości rządu 4ps i dostęp do max Nm o 500obr/min przy nieco ponad 200koniach chyba nie jest aż tak odczuwalny.

Mogę się mylić.

Żeby coś się zmieniło trzeba iść chyba dalej:
-kolektory
-program
-wydech
-dolot
i szereg innych modyfikacji w samym silniku sportowe wałki itp sprawy :P

i za jakieś 4tysiaki możemy powiedzieć że mamy odczuwalny przyrost mocy mówię oczywiście o pb chyba że latacie dieslami wtedy sprawa jest banalnie prosta :P

Bez napiny tak czy siak ja tylko chce zrobić sobie nieszkodzący dolot :D

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2230 >> 318i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=1771 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=10133 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=45445 >> 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=76576 >>320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 29 listopada 2010, 16:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1520
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: było E36 320i coupe
Garaż: moja była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=63374
nikt tu niemowi o nieziemskich przyrostach mocy, powiedzialem ze mi zmiana wyszla na plus i tyle,ale nie jest to ogromna roznica,auto poprostu lepiej rwie na jedynce i idzie rowno na kazdym poziomie obrotow, lepiej tez idzie u gory w porownaniu z poprzednim filtrem powietrza

_________________
Zobacz mojego byłego germańca viewtopic.php?f=6&t=63374


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 30 listopada 2010, 13:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 710
Lokalizacja: Znienadzka
Kod silnika: M50 M52 aa i M20
jeszcze jedna sprawa czy przy samym stożku bez CDA poziom hałasu nie urywa łba w dłuższej trasie ??

Powiem szczerze że jeśli miałbym się bawić w AirBoxa to myślałem o czymś takim (gdyby "goły: stożek był za głośny) :

http://allegro.pl/filtr-stozkowy-simota ... 86573.html

Zareklamowane jest pięknie ;) :hyhy: :ok: :super: :hurra:

racesupport jak dasz radę wrzuć wykres :D

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2230 >> 318i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=1771 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=10133 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=45445 >> 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=76576 >>320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 14:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 328i
Kod silnika: m52b28
Garaż: race4fun.pl
Tutaj jest troche o dolotach, http://www.magsport.republika.pl/filtry.html, piszą że te airboxy maja jakis tam opor juz sam w sobie bez filtra, po dołożeniu filtra który tez ma swoj opor to sie sumuje powiedzmy, wiec lepiej jest zrobić osłone termiczną nie zamkniętą.
Piszą też ze z powodu redukcji szumow ibraku mozliwości pochłaniania brudu przez oryginalny filtr papierowy (wiec brud musi sie gromadzic w zakamarkach i żebrowaniach obudowy) itp, obudowa oryginalna jest zrobiona tak ze ma bardzo duży opór, wiec najlepiej ja wyrzucić, ale pozniej trzeba odpowiednio dobrać pojemność dolotu.
To tak w skrocie z tego artykułu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 14:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1520
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: było E36 320i coupe
Garaż: moja była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=63374
///MacArthur, jak kupisz to, to daj znac jak sie spisuje,jestem ciekaw co da takie male gowienko hehe

_________________
Zobacz mojego byłego germańca viewtopic.php?f=6&t=63374


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 15:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Kamill_k napisał(a):
Tutaj jest troche o dolotach, http://www.magsport.republika.pl/filtry.html, piszą że te airboxy maja jakis tam opor juz sam w sobie bez filtra, po dołożeniu filtra który tez ma swoj opor to sie sumuje powiedzmy, wiec lepiej jest zrobić osłone termiczną nie zamkniętą.
Piszą też ze z powodu redukcji szumow ibraku mozliwości pochłaniania brudu przez oryginalny filtr papierowy (wiec brud musi sie gromadzic w zakamarkach i żebrowaniach obudowy) itp, obudowa oryginalna jest zrobiona tak ze ma bardzo duży opór, wiec najlepiej ja wyrzucić, ale pozniej trzeba odpowiednio dobrać pojemność dolotu.
To tak w skrocie z tego artykułu.


Taki sobie ten artykul.

Jak dla mnie zapominacie o jednej podstawowej rzeczy, sam filtr stozkowy, walcowy jak ITG, czy "airbox" Simoty niewiele wam da. Tajemnica przyrostu dolotow takich firm jak np. Dinan czy GruppeM lezy w ich ksztalcie, medium filtracyjne jest tylko dodatkiem. Wykorzystuje sie dwa podstawowe czynniki, zubaza sie mieszanke odpowiednio pozycjonujac przeplywomierz w dolocie i korzysta z roznych zjawisk zwiazanych z doladowaniem dynamicznym. Dobry filtr, czy oddzielenie go od doplywu goracego powietrza znad silnika jest tylko dodatkiem do calosci.

I jeszcze jedna rzecz, airbox to cos takiego

Obrazek

tutaj akurat macie przyklad airboxu ARC dla R34 GT-R. Ten obudowany filtr simoty nie ma z tym nic wspolnego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 15:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1520
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: było E36 320i coupe
Garaż: moja była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=63374
Vermilion, nie watpie w Twoja wiedze, ale jak zwykle w Twoich wypowiedziach , (tym razem rowniez) to co tanie,dla Ciebie nie ma racji bytu. Felgi,gwinty i itp......pokazujesz nam tu jakies cuda ktorych koszt jest wiekszy od wartosci auta niektorych uzytkownikow.zacznijmy od tego ze wiekszosc osob zaklada stozek filtr dolot "airbox"( o sorry airboxem mozna nazwac tylko to z Twojego zdjecia, chociaz tlumaczac najprosciej jak sie da "puszka powietrza/puszka z powietrzem" - tak wiec i puszka simoty zawiera w sobie powietrze i to cos co pokazales tez zawiera powietrze) tak wiec wiekszosc osob zaklada te rozne rzeczy glownie dla dzwieku, wygladu a jesli cos minimalnie sie poprawi to sie bardzo ciesza z tego - mozna powiedziec bonusu.
nie pokazuj nam projektow jakis firm tuningowych bo wiadomo ze malo kto tutaj idzie w takim kierunku. pamietaj zyjemy w polsce gdzie malo kto zarabia wiecej niz 2-3tys miesiecznie, i nie da rady robic takich grubych projektow sila rzeczy. ludzie chca miec cos wlasnego i mozliwie zrobic cos jak najlepiej sie da adekwatnie do swoich mozliowsci finansowych. juz wiemy ze gwint za tysiac zlotych to nie gwint,bo dobry gwint musi kosztowac 5 kafli i tyle. ale powiedz mi kto na to zwroci uwage jadac do pracy, dziewczyny, na wakacje itd? ludzie kupuja tat aby miec twardo i miec mozliwosc regulacji a nie kupowac 27 kompletow sprezyn.....
tak wiec, podzielam Twoje zdanie ze cena = jakosc (choc sa wyjatki) , ale jestem tez realista i wiem gdzie zyje, i moze komus nizsza cena da nizsza jakosc ale zaspokajajaca jego potrzeby

_________________
Zobacz mojego byłego germańca viewtopic.php?f=6&t=63374


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 17:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
dulu710 napisał(a):
Vermilion, nie watpie w Twoja wiedze, ale jak zwykle w Twoich wypowiedziach , (tym razem rowniez) to co tanie,dla Ciebie nie ma racji bytu. Felgi,gwinty i itp......pokazujesz nam tu jakies cuda ktorych koszt jest wiekszy od wartosci auta niektorych uzytkownikow.


K&N zaprojektowany z uwzglednieniem tych zasad, o ktorych pisalem kosztuje 1000 zl http://allegro.pl/uklad-dolotowy-k-n-bm ... 92010.html , a pewnie znajdziesz go taniej. Pokaz mi na forum E36 za 1000 zl.

dulu710 napisał(a):
zacznijmy od tego ze wiekszosc osob zaklada stozek filtr dolot "airbox"( o sorry airboxem mozna nazwac tylko to z Twojego zdjecia, chociaz tlumaczac najprosciej jak sie da "puszka powietrza/puszka z powietrzem" - tak wiec i puszka simoty zawiera w sobie powietrze i to cos co pokazales tez zawiera powietrze) tak wiec wiekszosc osob zaklada te rozne rzeczy glownie dla dzwieku, wygladu a jesli cos minimalnie sie poprawi to sie bardzo ciesza z tego - mozna powiedziec bonusu.


Puszka Simoty nie ma nic wspolnego z airboxem, airbox to obudowa filtra zaprojektowana pod katem calego ukladu dolotowego danego samochodu i zaprojektowana dla konkretnego silnika, uniwersalna puszka nie spelnia tego warunku. Zauwaz, ze to co fabrycznie znajduje sie pod maska E36 to tez airbox i nie jest uniwersalny ani zamienny pomiedzy rozniacymi sie znacznie, w swojej budowie, wersjami silnikowymi.

dulu710 napisał(a):
nie pokazuj nam projektow jakis firm tuningowych bo wiadomo ze malo kto tutaj idzie w takim kierunku. pamietaj zyjemy w polsce gdzie malo kto zarabia wiecej niz 2-3tys miesiecznie, i nie da rady robic takich grubych projektow sila rzeczy. ludzie chca miec cos wlasnego i mozliwie zrobic cos jak najlepiej sie da adekwatnie do swoich mozliowsci finansowych.


Dobrze, jednak wielokrotnie powtarzalem, ze niektorych rzeczy nie da sie wyprodukowac prawidlowo ponizej pewnej kwoty. Poprostu wymaga to pewnej technologii, materialow, wiedzy. Jezeli ktos probuje wcisnac cos znacznie tanszego, to jest zwykle naciagaczem bazujacym na niskiej swiadomosci klienta. Z czasem to zauwazysz.

dulu710 napisał(a):
juz wiemy ze gwint za tysiac zlotych to nie gwint,bo dobry gwint musi kosztowac 5 kafli i tyle. ale powiedz mi kto na to zwroci uwage jadac do pracy, dziewczyny, na wakacje itd? ludzie kupuja tat aby miec twardo i miec mozliwosc regulacji a nie kupowac 27 kompletow sprezyn.....
tak wiec, podzielam Twoje zdanie ze cena = jakosc (choc sa wyjatki) , ale jestem tez realista i wiem gdzie zyje, i moze komus nizsza cena da nizsza jakosc ale zaspokajajaca jego potrzeby


Zaspokojasz potrzeby? Bo chcesz nisko i twardo? Gwintem, ktory kosztuje taniej niz zamiennik (amortyzator + sprezyna) remowanego producenta, nie widzisz, ze cos tu nie gra? Te tanie gwinty kosztuja w hurcie jakies 40-60 zl szt. (juz na miejscu w Polsce, w Chinach kosztuja smieszne pieniadze), uwazasz, ze za takie pieniadze mozna wyprodukowac dobry amortyzator i sprezyne? Dajesz sie poprostu naciagac sprzedawcom, ktorzy obiecuja Ci, ze za duzo mniejsza kwote osiagniesz to samo jak w przypadku zakupu drozszego produktu, ktory reprezentuje juz jakas rozsadna jakosc.

Ale spoko jak dla mnie mozesz pakowac sobie do silnika tani, uniwersalny filtr, ktory da Ci dzwiek, zmniejszy moc i zywotnosc silnika :mur: To Twoj wybor. Gdybys poszukal wiecej informacji na temat silnikow BMW to dowiedzialbys sie, ze gdy usuniesz fabryczny airbox i zostawisz sam fragment dolotu z przeplywomierzem, to na hamownii nie zauwazysz znacznysz przyrostow mocy, wynika to z faktu, ze fabryczny dolot jest bardzo dobrze zaprojektowany (i wykorzystuje chocby doladowanie dynamiczne). Ty jednak twierdzisz, ze jest inaczej i wywalasz fabryczny airbox, montujesz stozek/puszke i wmawiasz sobie, ze samochod jedzie szybciej bo bardziej halasuje :/ Dlaczego nie zainteresujesz sie produktami firmy, ktora robi testy swoich dolotow na hamownii? No tak, bo latwiej jest zrobic 5 uniwersalnych filtrow o roznych srednicach, napisac, ze to pasuje do mocy 100-150KM, cos innego do 150-200 KM, a cos jeszcze innego do 200KM+, nie testowac tego w zaden sposob, nie produkowac z materialow dobrej jakosci, bo ktos taki jak Ty, przyjdzie i sie skusi wylacznie cena :padam: (bo przeciez "drozsze" firmy to na pewno naciagacze...maja pewnie kosmiczna marze, tylko nikt nie pomysli, ze badania, rozwoj, testy kosztuja).

Tuning, jako poprawa fabrycznych wlasciwosci samochodu, to droga impreza i czasami trzeba z czegos zrezygnowac, zeby cos osiagnac. Nie ma drogi na skroty. Jak najbardziej bede tez pokazywal projekty roznych firm, nawet tych bardzo drogich. Wiesz dlaczego? Bo to buduje swiadomosc. Nie sprzedaje filtrow i nie mam w tym zadnego interesu, poprostu rozwala mnie osobiscie to jak ludzie psuja sobie sami na wlasne zyczenie samochody wmawiajac, ze cos poprawili.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 18:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1520
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: było E36 320i coupe
Garaż: moja była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=63374
widze ze nie zrozumiales ogółu mojej wypowiedzi,to raz
po drugie niektore slowa traktujesz zbyt doslownie,wrecz DOSŁOWNIE w doslownym tego slowa znaczeniu

a tak poza tym co do gwintu , to nie potrzebuje niewiadomo czego, wiem ze mogloby byc o wiele lepiej ale uwierz mi ze nie narzekam na to co mam, ciesze sie ze moge opuscic podniesc auto, o to mi glownie chodzilo, kupilem go bo wiele osob na tym jezdzi i raczej same pozytywne opinie. wiem zaraz zapytasz "a jezdziles na lepszym gwincie"?
nie jezdzilem, wierze Ci na slowo i uwierz ze nie jestem sknera i jakbym mial kilka tysiecy na zbyciu to bez zastanowienia wsadzilbym cos co bys mi polecil. no ale niestety, jest jak jest.

co do dolotu to w moim przypadku byla to okazja(tak wiec nie szukalem tego,nie patrzylem czy to do 200KM+ czy nie,tylko spojrzalem jak z cenami), nie planowalem tego w najblizszym czasie, kupilem aby sprobowac jaki bedzie dzwiek, zawsze to jakos inaczej pod maska wyglada, fajnie miec takie cos, a tu poprostu wyrazam swoja opinie o tym co kupilem. nie spodziewalem sie niczego po tym dolocie a jednak bylem milo zaskoczony.
aha i oceniajac osiagi nie kieruje sie dzwiekiem, mam auto ponad rok, na simocie jezdze 2 miesiace tak wiec na "fabrycznym airboxie" (czuje sie dumny ze mialem prawdziwego airboxa :hurra: ) jezdzilem 10miesiecy i potrafie poczuc roznice. oczywiscie pojade na hamownie w swoim czasie i zobacze co i jak.

tak wiec jeszcze raz podkreslam ze nie kupowalem tego dla osiagow, i nie mam zamiaru sie z nikim klocic czy jest poprawa czy nie, swoje wiem,swoje czuje i tyle.jakbym poczul spadek to wywalilbym to dawno.

_________________
Zobacz mojego byłego germańca viewtopic.php?f=6&t=63374


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 19:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 710
Lokalizacja: Znienadzka
Kod silnika: M50 M52 aa i M20
Po tym wszystkim dowiedziałem się że mam oryginalnego airboxa pod maską :D

Chyba kupie sobie wkładkę K&N i styknie :P :D

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2230 >> 318i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=1771 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=10133 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=45445 >> 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=76576 >>320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 20:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
Wykresy, wykresy i jeszcze raz wykresy... Bez nich to moze pisac do wielkanocy... Bez urazy dla nikogo, ale jak ktos pisze ze poczul przyrost mocy po zalozeniu pseudo dolotu to troche cos nie ten teges :zakrecony: . Nawet jesli bylby przyrost to bylby on rzedu kilku kucy, a wierzcie ze tego nie mozna odczuc bez pomiaru.
dulu710 jak masz jakiegos znajomego z iPhonem lub sam go posiadasz to niech sciagnie darmowa aplikacje BMW M Power i zmierz sobie 0-100 z tym "dolotem" i bez niego. Wtedy bedziesz mogl mowic o roznicach jak zobaczysz to na wykresie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 21:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
racesupport napisał(a):
Simota g**** daje a nawet odbiera... BMC mniemam że to to samo


Źle mniemasz kolego, BMC to świetna firma.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 22:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
dulu710 napisał(a):
widze ze nie zrozumiales ogółu mojej wypowiedzi,to raz
po drugie niektore slowa traktujesz zbyt doslownie,wrecz DOSŁOWNIE w doslownym tego slowa znaczeniu


A jak mam traktowac? Piszesz mi konkretnie o dolotach drozszych od samochodu, wiec konkretnie napisalem Ci co sensownego mozesz kupic, bez podwajania wartosci E36.

Zreszta naprawde nie rozumiem Twojego podejscia, czy majac samochod za 2000 zl oznacza to, ze ma sie jezdzic na lysych oponach (bo nowe to polowa wartosci samochodu), albo lac wode do baku (bo pelen bak to przeciez 1/6 wartosci)?

Tlumaczysz, ze zyjesz w Polsce i tutaj na nic nikogo nie stac, dziwnym trafem sa na tym forum takie projekty jak E46 Santino, E46 Makssa, E46 Vtec81 (czy teraz jego E90), samochody tak dobrze utrzymane jak M5 Boogiego, czy E38 LeSia (i cala masa innych). Z tego co pamietam, gdy poznalem Santino na E46Fest to idac, nie sypal przed siebie stozlotowkami...

Musze wygrzebac troche projektow bazujacych na BMW z Wegier czy Rumunii, to dopiero bedziesz w szoku co mozna zrobic i na jakim poziomu w krajach gdzie zarabia sie mniej niz w Polsce.

dulu710 napisał(a):
a tak poza tym co do gwintu , to nie potrzebuje niewiadomo czego, wiem ze mogloby byc o wiele lepiej ale uwierz mi ze nie narzekam na to co mam, ciesze sie ze moge opuscic podniesc auto, o to mi glownie chodzilo, kupilem go bo wiele osob na tym jezdzi i raczej same pozytywne opinie. wiem zaraz zapytasz "a jezdziles na lepszym gwincie"?
nie jezdzilem, wierze Ci na slowo i uwierz ze nie jestem sknera i jakbym mial kilka tysiecy na zbyciu to bez zastanowienia wsadzilbym cos co bys mi polecil. no ale niestety, jest jak jest.


Ale wsadziles cos co powoduje, ze samochod prowadzi sie gorzej niz na ekwiwalencie fabrycznego zawieszenia. Masz twardo? Twardy setup to jest dobry na tor, gdzie asfalt jest idealnie gladki, na polskich drogach zawieszenie musi tlumic i nie moze dzialac 0-1. I nie ma tutaj znaczenia czy jezdziles na lepszym gwincie czy nie, poprostu przekonasz sie kiedys o tym, ze mialem racje albo odczuwajac bumpsteer przy wiekszej predkosci, albo tym, ze zarzuci Ci tyl samochodu na jakiejs wiekszej nierownosci poprzecznej. Nie zycze Ci tego, ale chyba inaczej nie jestem w stanie wytlumaczyc Ci dlaczego nie jestem zwolennikiem takich rozwiazan.

dulu710 napisał(a):
co do dolotu to w moim przypadku byla to okazja(tak wiec nie szukalem tego,nie patrzylem czy to do 200KM+ czy nie,tylko spojrzalem jak z cenami), nie planowalem tego w najblizszym czasie, kupilem aby sprobowac jaki bedzie dzwiek, zawsze to jakos inaczej pod maska wyglada, fajnie miec takie cos, a tu poprostu wyrazam swoja opinie o tym co kupilem. nie spodziewalem sie niczego po tym dolocie a jednak bylem milo zaskoczony.
aha i oceniajac osiagi nie kieruje sie dzwiekiem, mam auto ponad rok, na simocie jezdze 2 miesiace tak wiec na "fabrycznym airboxie" (czuje sie dumny ze mialem prawdziwego airboxa :hurra: ) jezdzilem 10miesiecy i potrafie poczuc roznice. oczywiscie pojade na hamownie w swoim czasie i zobacze co i jak.

tak wiec jeszcze raz podkreslam ze nie kupowalem tego dla osiagow, i nie mam zamiaru sie z nikim klocic czy jest poprawa czy nie, swoje wiem,swoje czuje i tyle.jakbym poczul spadek to wywalilbym to dawno.


Wiesz ja tez czuje roznice (w tym jak samochod reaguje na gaz) jak wymienie brudny papierowy filtr, na nowy i czysty. Rozumiem, ze gdy zakladales filtr Simoty, to Twoj poprzedni filtr byl idealnie czysty aby odczuc roznice ze zmiany? Zmiana w osiagach? Prosze Cie, przy Twoim silniku +5 KM, czy -5KM nie bedzie odczuwalne, zawodowy kierowca wyscigowy ma problem z odczuciem tak niewielkiej roznicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 09:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1520
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: było E36 320i coupe
Garaż: moja była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=63374
ok, ja nie czuje potrzeby wyjasniania wam czegokolwiek :)
bez cisnien :cwaniak:
ciesze sie z tego co mam i nie zalezy mi na tym aby wam cokolwiek udowadniac

_________________
Zobacz mojego byłego germańca viewtopic.php?f=6&t=63374


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 11:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 710
Lokalizacja: Znienadzka
Kod silnika: M50 M52 aa i M20
Panowie wznieśmy się ponad podziałowe airboxy lub też filtry obudowane carbonem lub innym bajerem.

Pomyśleć że chciałem tylko zapytać o filtr który nie zaszkodzi silnikowi i będzie wydawał piękny rasowy dźwięk wprawiając w zachwyt wszystkie dziewczyny na przystanku :ok: :super: :cwaniak: :cool: ;) :hurra:


Więcej loozu :D każdy ma prawo zamontować sobie w aucie co chce i gdzie chce i za ile $ chce :P :D

Rozumiem zarówno użytkownika dulu jak i Vermiliona.

Vermilion ten Skay ma chyba otwory w masce sądząc po umiejscowieniu filtra tak że u mnie odpada bo bym musiał maske kupić z wlotami zrobioną z carbonu za 2 i pół koła :P :P

Zakopcie wojennego airboxa :D i po sprawie.

Wyszło tak opcje:

-wkład K&N
-później CDA NBA Ła ją si jej
-stożek np ITG do do tego separator termiczny :D
-pozostanie przy totalnej serii i kropa. :D

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2230 >> 318i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=1771 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=10133 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=45445 >> 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=76576 >>320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 11:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
///MacArthur napisał(a):

Wyszło tak opcje:

-wkład K&N
-później CDA NBA Ła ją si jej
-stożek np ITG do do tego separator termiczny :D
-pozostanie przy totalnej serii i kropa. :D


Chodzi ci o dźwięk więc wkładka odpada bo nic nie da.

CDA spore koszty więc czy warto płacić 1000zł za sam dźwięk jak Simota zrobi to samo 3 x taniej ? Ubytek czy przyrost w który raczej wątpię będzie w granicach +/- 5 koni więc nawet tego nie poczujesz.

Ja bym był za Simota bo słyszałem u Dula nie raz i brzmi rewelacyjnie !

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 328i
Kod silnika: m52b28
Garaż: race4fun.pl
Vermilion napisał(a):
Kamill_k napisał(a):
Tutaj jest troche o dolotach, http://www.magsport.republika.pl/filtry.html, ....


Taki sobie ten artykul.

Jak dla mnie zapominacie o jednej podstawowej rzeczy, sam filtr stozkowy, walcowy jak ITG, czy "airbox" Simoty niewiele wam da. Tajemnica przyrostu dolotow takich firm jak np. Dinan czy GruppeM lezy w ich ksztalcie, medium filtracyjne jest tylko dodatkiem. Wykorzystuje sie dwa podstawowe czynniki, zubaza sie mieszanke odpowiednio pozycjonujac przeplywomierz w dolocie i korzysta z roznych zjawisk zwiazanych z doladowaniem dynamicznym. Dobry filtr, czy oddzielenie go od doplywu goracego powietrza znad silnika jest tylko dodatkiem do calosci.

I jeszcze jedna rzecz, airbox to cos takiego

[img]...[/img]

tutaj akurat macie przyklad airboxu ARC dla R34 GT-R. Ten obudowany filtr simoty nie ma z tym nic wspolnego.


Artykuł jak artykuł, na trochę wyższym poziomie niż te z auto świata czy GT. Wyjaśnia mechaniczną teorie działania dolotu, tłumacząc różnice w działaniu dolotu sportowego od serii, to czy ktoś będzie sobie emulował przepływomierz tak czy inaczej, czy go w ogole wyrzuci i wystroi auto bez, nie ma z tym nic wspólnego, bo w ten sposób można od filtra dojść do wydechu ;)
Vermilion napisał(a):
K&N zaprojektowany z uwzglednieniem tych zasad, o ktorych pisalem kosztuje 1000 zl http://allegro.pl/uklad-dolotowy-k-n-bm ... 92010.html , a pewnie znajdziesz go taniej. Pokaz mi na forum E36 za 1000 zl.

Co do samej firmy magsport myślę ze w podobnych pieniądzach zrobią lepszy dolot lub taki sam a tańszy niż ta przegroda termiczna + kawałek rurki od k&n za który dopłaca się ponad 700zł w porównaniu do podstawowego stożka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 11:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Kamill_k napisał(a):
Artykuł jak artykuł, na trochę wyższym poziomie niż te z auto świata czy GT. Wyjaśnia mechaniczną teorie działania dolotu, tłumacząc różnice w działaniu dolotu sportowego od serii, to czy ktoś będzie sobie emulował przepływomierz tak czy inaczej, czy go w ogole wyrzuci i wystroi auto bez, nie ma z tym nic wspólnego, bo w ten sposób można od filtra dojść do wydechu ;)


O dolotach nie ma tam prawie nic, artykul dotyczy filtrow, to dwie rozne rzeczy. Przesuniecie przeplywomierza w dolocie to nie emulacja, emulowac przeplywomierz mozesz gdy pozbedziesz sie go wogole z samochodu.

Kamill_k napisał(a):
Co do samej firmy magsport myślę ze w podobnych pieniądzach zrobią lepszy dolot lub taki sam a tańszy niż ta przegroda termiczna + kawałek rurki od k&n za który dopłaca się ponad 700zł w porównaniu do podstawowego stożka.


Mowisz, ze maja na miejscu specjaliste od mechaniki plynow, ktory zaprojektuje lepszy dolot niz K&N? Czy porzezbi cos tak jak mu sie wydaje, ze bedzie dobrze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 13 grudnia 2010, 11:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
Obrazek

zapomniałem ale już mi się przypomniało... ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL