BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2024, 21:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 14:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: www.lobo-technik.pl
Moje BMW: www.lobo-technik.pl
Ale się tniecie ...
1 .Jaki jest koszt wyłączenia DPF'a i zaprogramowanie żeby nie było po nim śladu wraz z wymontowaniem ?
2. Czy przy przeglądzie w stacji obsługi sprawdzając spaliny istnieje możliwość przekroczenia norm ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 17:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Heko ale wyszła popelina ;) :przestraszony:

heko napisał(a):
...chyba pojechałeś po bandzie :niepewny:
...czy ja coś pisałem na temat "fajerwerków"???
...miałem strzelić mały wykładzik w temacie...ale Adrian mnie wyręczył :ok: ....o jakim oszustwie piszesz...uważasz że zrobienie chipsa za 1000...1100zł....ewentualnie programowe usunięcie DPF ze sterownika w tejże cenie....albo pakietowo za 1500zł.w komplecie jedno przy drugim to jakieś oszustwo??? :cenzura:


Ty w ogóle mnie źle zrozumiałeś.
Z fajerwerkami to wychylił się Adrian :rotfl:
Co do wykładu Adriana to dobrze że nie pisałeś ... tak to tylko jego pomęczę za pisanie głupot. Wybaczy mi bo się znamy. :niepewny: :niepewny:

A z tym oszustwem to o czym innym zupełnie pisałem.

Chodziło mi o mity które pojawiają się na różnych forach o tym co to się stanie jak z programu sterującego nie wytnie się obsługi DPF po jego usunięciu fizycznym.
Wiem ile kosztuje sprzęt o którym mówisz . Dlatego byłem zdziwiony że robisz program i usuwasz DPF w jednej cenie.
Nasze nieporozumienie polega na tym że ty mówiłeś o usunięciu programowym ja o fizycznym.
Nie wyobrażałem sobie że się dłubiesz pół dnia pod autem rozbierając stado osłon w E90 , wyciągasz jedną trzecią wydechu a gdy masz go na stole to modzisz rzeźbę . Już na tym poziomie gdy pomyślę o wkładaniu tego i skręcaniu wszystkiego do kupy dostaję dreszczy. A gdzie tu jeszcze hamowanie auta, zgranie wsadu ,obróbka i co najmniej 3 podejścia . I to wszystko za 1500zł chodziło mi o to że niszczysz rynek. Bo tanio.

Taki typ jak ja sam sobie wykastruje wydech z filtrów , jednak większość użytkowników e90 ,60 i innych . Musi gdzieś z tym pojechać.

Ale jeśli mowa tylko o "wsadzie" do ECU to sorki.

Bo usunięcie programowe obsługi DPF bez wycięcia go fizycznie jest dla mnie tonalnie durnym działaniem. (o tym akurat nie było mowy) Więc zakładam że najpierw gość usuwa fizycznie DPF gdzieś u kogoś albo u Ciebie za oddzielną kasę a potem przy programie dostaje gratis.

Heko wyluzuj i się tak nie spinaj. Nie było nic na żyletki , a mała prowokacja zawsze ciekawie rozwija temat. ;)

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: www.lobo-technik.pl
Moje BMW: www.lobo-technik.pl
To doradźcie czy warto wywalać filtr DPF w e60 jak się nic nie zapala po chipie i nie ma żadnych problemów
Czy warto poczekać aż zaczną się problemy i wtedy wyciąć i zapomnieć ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 21:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 57
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: ostatnie było Z42.0
Kod silnika: Focus3 ST 2.0 EB 250
ROGER...cena wyłączenia DPF nie zawiera wycinki...albo klient przyjeżdża z wypatroszonym ustrojstwem...albo dopłaca 200...400 zł....w BMW i innych gdzie DPF wisi pod turbiną, ta wyższa cena...
...co do niskiej ceny ..to zdziwił byś się po ile "modzą" autka co niektórzy i to hurtowo :]
...już wyluzowałem :cwaniak:

...jacbosz...co do wywalania sprawnego DPF..to bym sobie odpuścił...dopóki nie wali czekami...nie przybywa oleju w silniku...nie widzę powodu do ingerencji...tym bardziej że wycinka nie przynosi nawet przyrostów mocy ;)
...wycinka obnaża czasami słabości autka...ostatnio w e60 530 po wycięciu okazało się że mocno dymiła...DPF maskuje często jakieś niedomagania :zakrecony:

_________________
Focus 3 ST 2.0 250/320KM
Obrazek
https://www.facebook.com/GCSTuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 22:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
czyli nie warto? tak juz mam w psychice, ze filtr jest bee... a katalizator w takich samochodach? mozna? powiedzmy przebieg ok 200, dpf przy 200 to juz chyba wymiania lub del tak?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 23:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
ROGER-NYSA napisał(a):
ak to tylko jego pomęczę za pisanie głupot. Wybaczy mi bo się znamy. :niepewny: :niepewny:

nie wybaczy bo nie ma czasu pisać głupot sam wiesz ile czasu poświęcam ma modyfikacje autek:)
jacbosz napisał(a):
1 .Jaki jest koszt wyłączenia DPF'a i zaprogramowanie żeby nie było po nim śladu wraz z wymontowaniem ?

ceny na priv tylko i wyłącznie:) ceny dla klubu zrozumiale niższe:)
jacbosz napisał(a):
To doradźcie czy warto wywalać filtr DPF w e60 jak się nic nie zapala po chipie i nie ma żadnych problemów
Czy warto poczekać aż zaczną się problemy i wtedy wyciąć i zapomnieć ??

nie warto działa niech działa przy sprawnym użytkowaniu i dobrze zrobionym programie nie będzie służył naszej matce ziemi :)
heko napisał(a):
tym bardziej że wycinka nie przynosi nawet przyrostów mocy ;)

nie zawsze jeżeli DPF jest tzw. wąskim gardłem będzie poprawa:)

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 23:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
jacbosz napisał(a):
2. Czy przy przeglądzie w stacji obsługi sprawdzając spaliny istnieje możliwość przekroczenia norm ??

przypomniałem sobie zależnie jak jest to zrobione jeżeli tak aby się nie świecił to będzie źle :)

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 20 sierpnia 2010, 06:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: www.lobo-technik.pl
Moje BMW: www.lobo-technik.pl
Adrian ADT

Cytuj:
ceny na priv tylko i wyłącznie:) ceny dla klubu zrozumiale niższe:)

Cytuj:
nie zawsze jeżeli DPF jest tzw. wąskim gardłem będzie poprawa:)


Więc dam sobie spokój - pokazuje jeszcze 100000 km życia filtra więc pewno 150000 też wytrzyma.

Ale nasunęło mi się pytanie.
Ktoś wcześniej zapodał link o FAP DPF i D-CAT, chodzi mi konkretnie o czyszczenie.
Miałem wcześniej pługa 407 z fap i tam czyszczenie odbywało się przy 3000-3500 obr na min jakieś 5-10 minut ciągłej jazdy na takich obrotach.

Jak jest w DPF, bo jak wyczytałem w artykule niedokończone czyszczenie nic nie daje?

Jaka jest procedura (obroty,czas czyszczenia) i kiedy wiadomo że operacja czyszczenia się zakończyła?

I najważniejsze czy częste czyszczenie DPF wpływa na jego szybsze zużycie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 20 sierpnia 2010, 09:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
jacbosz napisał(a):
Jak jest w DPF, bo jak wyczytałem w artykule niedokończone czyszczenie nic nie daje?

pogarsza sprawę
jacbosz napisał(a):
I najważniejsze czy częste czyszczenie DPF wpływa na jego szybsze zużycie?
:) nie dokończone tak jak najbardziej
jacbosz napisał(a):
aka jest procedura (obroty,czas czyszczenia) i kiedy wiadomo że operacja czyszczenia się zakończyła?

do każdego auta inna podaj modele to jak będę miał chwilkę opisze:)

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 20 sierpnia 2010, 09:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: www.lobo-technik.pl
Moje BMW: www.lobo-technik.pl
Model czego mam podać ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 20 sierpnia 2010, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
auta:)

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 20 sierpnia 2010, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: www.lobo-technik.pl
Moje BMW: www.lobo-technik.pl
530 D automat 2006 rok produkcji E60


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 20 sierpnia 2010, 12:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
jacbosz napisał(a):
530 D automat 2006 rok produkcji E60

a wiec tak:)
podłączasz GT1
Silnik pracuje
Obliczone nasycenie- informacja do wypalania przykładowo 70%
Temperatura chłodziwa 70*C
Temperatura oleju 70*C
Sprawność systemu elektrycznego (brak uszkodzeń elektrycznych zapisanych dla filtra DPF)
Uruchamiasz procedurę wypalania w funkcjach
3 bieg 50-75km/h 15-20 minut
jak jest mocno zapchany to na biało będzie dawał :)
później sprawdzasz jaki to efekt przynosiło jeżeli trzeba powtórzyć to powtarzasz.
Nie zawsze to pomaga niestety:(

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 22 sierpnia 2010, 11:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Moje BMW: E90 330D
ja mam pytanko ile by mnie mniej wiecej kosztowala taka pelna operacja i czy robil juz ktos tu chipa e60 330d z gory dziekuje za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: ___
Kod silnika: ___
jacbosz napisał(a):
Kurcze Pleszew to kawał
Droga na Katowice to masakra
Ale szacun dla sprzętu
Ja bym spróbował początek krzywej polepszyć bo trochę słabo drze oponę

Najpierw w Geco porozmawiam
Z Murowanej to rzut beretem.

Ale stronka fajna ale brak wykresów


Nie bardzo rozumiem sugestię.
To jest pomiar serii wersji 230KM. Pomiar w trybie obciążeniowym.
Wykresy na stronie są, wystarczy ich poszukać (na dole opisu hamowni jest skrót).
Nie ma ich wiele, 100,może 150 ?, nie wiem, kilkanaście marek, kilkadziesiąt modeli. Brak czasu na aktualizację tak i strony jak i formy ich dołączania. Jeśli śnieg spadnie, może znajdzie się czas na pomyślenie o tym :suchy: .

ROGER-NYSA napisał(a):

Na ten moment mamy tu trzy firmy tuningowe ADT , heko, , goodhope,

Widzieliście te fajerwerki ? Komp doleje paliwa i przestawi istotnie kąt wtrysku.

Jakie efekty sylwestrowe jaki dym ? :przestraszony: :przestraszony: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Grzebiecie w mapach , to widzicie jak się zmieniają parametry pracy silnika z aktywowanym przepalaniem. Kiedy ono się aktywuje ale zanim to nastąpi jakie warunki powinny być spełnione.

Nie wstyd wam ? Ja bym tak nie mógł.

Pozdrawiam Krzysiek


osochozi ... bo się pogubiłem :zalamany: ?
ktoś próbuje mi wejść na ambicję w temacie w którym nie wypowiedziałem ani słowa.
Komu tu powinno być wstyd za co ?
Mi za brak orientacji, czy piszącemu za pomówienia ?

lukaszw147 napisał(a):
ja mam pytanko ile by mnie mniej wiecej kosztowala taka pelna operacja i czy robil juz ktos tu chipa e60 330d z gory dziekuje za odpowiedz

330d, to raczej e90 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: www.lobo-technik.pl
Moje BMW: www.lobo-technik.pl
A co jeszcze można zrobić nie walcząc zbyt mocno w silniku oraz nie ładując sporo kasy na wymianę turbo i intercoolera. Myślę jakiś filtr stożkowy ,może jakaś zmiana wydechu. (wycięcie DPF'a odpada)
Ile takie delikatne przeróbki mogą dołożyć koni.
I czy w ogóle warto. w e60 530 D 2006 rok z automatem.

Chodzi mi przede wszystkim żeby się skrzynia nie sypnęła do tego przeniesienie napędu dyfer (czy wytrzyma), żal by było wykładać tysiączki na naprawę. Ale wiem że w e60 drzemie moc.
Doradźcie coś, żona tego forum nie czyta jeździ paskiem 177 KM też myślę o chipie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 23:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Moje BMW: E90 330D
e90 pomylka przy pisaniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 09:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
lukaszw147 napisał(a):
e90 pomylka przy pisaniu

ceny na priv tylko:)

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 6 września 2010, 01:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krk
Moje BMW: 535d e60
Kod silnika: M57N2
jacbosz napisał(a):
A co jeszcze można zrobić nie walcząc zbyt mocno w silniku oraz nie ładując sporo kasy na wymianę turbo i intercoolera. Myślę jakiś filtr stożkowy ,może jakaś zmiana wydechu. (wycięcie DPF'a odpada)
Ile takie delikatne przeróbki mogą dołożyć koni.
I czy w ogóle warto. w e60 530 D 2006 rok z automatem.

Chodzi mi przede wszystkim żeby się skrzynia nie sypnęła do tego przeniesienie napędu dyfer (czy wytrzyma), żal by było wykładać tysiączki na naprawę. Ale wiem że w e60 drzemie moc.
Doradźcie coś, żona tego forum nie czyta jeździ paskiem 177 KM też myślę o chipie.


dla skrzyni tez trzeba napisac program...
w e60 powiadasz drzemie moc, no drzemie np w M5 :) zamierzasz sie scigac czy ot tak?
do mocy sie szybko przyzwyczaisz, wydaje mi sie, ze w 3.0d do uzytku jest wystarczajaco, zadaj sobie pytanie czy ma to jakikolwiek sens ;)
po co ci te konie skoro i tak zamykasz blat (chyba), mozesz sie pobawic momentem obrotowym ale ja widze sens tylko wtedy jesli masz zamiar startowac w jakichs wyscigach lub czesto jezdzisz w trasie powyzej 200km/h ciaglej jazdy i potrzebujesz mocniejszego auta zeby szybko wyprzedzic przy duzych predkosciach, na te pytania sam musisz sobie odpowiedziec ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 6 września 2010, 10:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: ___
Kod silnika: ___
Programu się nie pisze, dla poprawy osiągów modyfikuje się parametry kalkulowane i wejściowe które są brane pod uwagę przez sterownik.
Nie dorastamy do pięt tym którzy ten program dla fabryki piszą.

Nie znam nikogo na tym padole kto modyfikuje soft do sterowników skrzyni biegów z silnikami diesla pochodzącymi z bmw. Gdyż nie znam żadnego urządzenia które by to zdalnie programowało radząc sobie przy okazji z sumami kontrolnymi (EVC nie wspomaga takich sterowników).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL