BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 14:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 21:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Witam.
Jako że od kilku dni pracuję jako mechanik w związku ze swoją pasją postanowiłem Pomóc innym, którzy cierpią na brak mocy :evil:
I ponieważ teraz mam możliwość i miejsce do wykonywania modyfikcji chciałbym coniektórym coś zaproponować.

A mianowicie, jeśli posiadacie silnik w dobrej kondycji o poj. 1,6 lub 1,8 a nie chcecie się pozbywać swojego silnika jestem w stanie wykonać jego modyfikację i zwiększenie mocy poprzez instalację kompresora Eaton M65

W skład przeprowadzonej modyfikacji wchodzą:
Wymiana filtra standardowego na sportowy o lepszej przepuszczalności powietrza:
Obrazek
Instalacja wskaźników AFR , EGT i BOOST
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Montaż intercoolera w zderzaku:

Obrazek

Podłączenie komputera piggyback DET2:

Obrazek

Poprowadzenie i prawidłowe napięcie paska do napędu kompresora:

Obrazek

Montaż zaworu upustowego (bov):

Obrazek

Kompresor Eaton M65:

Obrazek

modyfikacje obejmują także:
Budowę układu dolotowego pod doładowanie, budowę łap mocujących kompresor, modyfikację standardowej jednostki sterującą pracą silnika, modyfikacje układu wtrysku paliwa.

Na wyżej wymienione artykuły przewiduję faktury paragony itp.

Łączna kwota za elementy wynosi 3455zł i nie jest ceną ostateczną.
Do ceny należy doliczyć koszt strojenia oraz twz. robocizny czyli łączna kwota takiego setupu wynosi 4500zł

Podane części są nowe (prócz kompresora) bądź w stanie sprawności 100%
Szczegóły ustalane są indywidualnie z zainteresowanym.
Podany zestaw jest przykładowy.
Doładowanie silnika na poziomie 0,4-0,5 bar gwarantuje wzrost mocy o ok. 40-50 %nie wpływając jednocześnie na jego żywotność.

Podejmę się również innych modyfikacji a niebawem także kompletnego przygotowania silnika wedle uznania pod doładowanie bądź N/A (strokery itp.)


Więcej info na PW

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 sierpnia 2011, 21:44 przez tommo21, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 21:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
tommo21, jakie masz doświadczenie, ile czasu trwa oczekiwania na gotowy produkt oraz jak z jego późniejszym serwisem i gwarancją na wykonaną pracę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 21:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
valdorane napisał(a):
jakie masz doświadczenie, ile czasu trwa oczekiwania na gotowy produkt oraz jak z jego późniejszym serwisem i gwarancją na wykonaną pracę?

Takie doświadczenie że m50b20 e34 touring miał do 100 ok. 7 sek.
Gwarancja obejmuje produkty kupione w sklepie zgodnie z ustawą o rękojni i gwarancji.
Co do reszty to jeśli powstaną uszkodzenia z przyczyn instalacji, błędu podczas montażu pokrywam wszystkie koszty.
Za uszkodzenia powstałe podczas niewłaściwej eksploatacji bądź po przeróbkach instalacji i zmianach bez mojej wiedzy nie odpowiadam.
(czyli jak spalisz sprzęgło to nie moja wina przecież)

Warunkiem rozpoczęcia modyfikacji jest wykres z hamowni oraz dokładne oględziny jednostki napędowej na stacji diagnostyki

Co do serwisu (wymiana łożysk kompresora, paska, napinacza etc.) nie przewiduję żadnych problemów.

Czas oczekiwania w zależności od tygodnia do dwóch.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 21:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Wystawiasz f-vat oraz pisemną gwarancję?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 21:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
valdorane napisał(a):
Wystawiasz f-vat oraz pisemną gwarancję?

tommo21 napisał(a):
Na wyżej wymienione artykuły przewiduję faktury paragony itp.

Co do gwrancji nie wiem jak to jest z osobami prywatnymi. Ale być może założę firmę w nie długim czasie.
może być to umowa prawna zobowiązująca do pokrycia kosztów naprawy przy ew. uszkodzeniu.
P.S. doładowanie 0,4-0,5 bar jest bezpieczne. Nic się nikomu nie rozerwie ani nie wystrzeli silnik.
(seryjne tłoki do 1 bar wystarczają spokojnie)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 sierpnia 2011, 21:37 przez tommo21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 21:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
tommo21 napisał(a):
Gwarancja obejmuje produkty kupione w sklepie zgodnie z ustawą o rękojni i gwarancji.


Nie boisz sie tych komponentow? BOV czy wskazniki nie wygladaja solidnie.

Nie chodzi o to, ze jestem na nie, z tym co chcesz zaoferowac, raczej podpowiadam Ci na czym mozesz poledz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 21:41 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
tommo21 napisał(a):
P.S. doładowanie 0,4-0,5 bar jest bezpieczne. Nic się nikomu nie rozerwie ani nie wystrzeli silnik.
(seryjne tłoki do 1 bar wystarczają spokojnie)

A o ile skraca życie jednostki? Serwis zostaje bez zmian, czy dochodzi coś ekstra?

Napisz jeszcze o f-vat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 21:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Vermilion napisał(a):
Nie boisz sie tych komponentow? BOV czy wskazniki nie wygladaja solidnie.

tommo21 napisał(a):
Szczegóły ustalane są indywidualnie z zainteresowanym

jak chcesz mogę zainstalować Ci takie zegary jakie chcesz. Mi to wsio bez różnicy. chcesz DEPO albo autogauge? nie ma problemu, tylko cena będzie wyższa.

Co do przedstawionego wyżej zestawu to spokojnie wystarczy na taki setup.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 21:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Napisałem że na wszelkie części kupione będzie faktura. Za samą usługę na obecną chwilę nie mogę jeszcze wystawiać faktury VAT.

valdorane napisał(a):
A o ile skraca życie jednostki? Serwis zostaje bez zmian, czy dochodzi coś ekstra?


Soft-turbo czyli niskie doładowanie nie wpływa na żywotność jednostki przy normalnej eksploatacji.
Co do usług serwisowych to trochę częstsza wymiana oleju i paska by się przydała bo jak by nie było rolka i 2 napinacze więcej. I serwis kompresora czyli wymiana łożysk i oleju w nim co 80-100 tyś km. i rotorów co 150-200 tyś
Obecnie kompresor był regenerowany.
Mogę go ja zregenerować osobiście oraz w serwisie mercedesa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: m3
Kod silnika: s50
Fajny pomysl, tylko powiedz czemu nie uderzylem w M50/M52? Mysle ze tu mial bys wieksze pole do popisu. Jaki bylby ewentualny koszt zrobienia bezpiecznie 2.8 powiedzmy i w jaka moc mozna celowac?

_________________
Czesci BMW E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 23:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Napisałem że jest to oferta przykładowa.

Do 2.5 podejdzie eaton m62 ale przy 2.8 już pod koniec może tracić boost tak że zostaje tylko m90 wsadzić który jest niestety większy i obecnie nie mam skąd takiego załatwić.
M62 nie problem zdobyć chyba że zainteresowany zakupił by odpowiedni kompresor lub inny osprzęt we własnym zakresie.

Jednak na obecną chwilę podjął bym się montażu tylko w m50 i m52
gdyż z m54 nie miałem jeszcze doczynienia.
Koszt takiego montażu M62 w m50/52 (2,0-2,5) wynosi ok. 6 tyś zł. przyrost mocy i momentu obrotowego zgodnie z tym co pisałem wyżej. Czyli 40-50%

(większe doładowanie obecnie również nie dostępne gdyż chcę najpierw sprawdzić zachowanie własnego silnika na doładowaniu 0,8 bar)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 3 sierpnia 2011, 22:57 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Czyli mógłbym liczyć na moc rzędu 220/225KM?

Czy zegary są konieczne? Co nazywasz "normalną eksploatacją"? Bez upalania, driftów, etc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 3 sierpnia 2011, 22:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Jest możliwość zejścia z kosztów do 3500 zł za całość.

stożek
Obrazek

zawór upustowy jak u foresta
Obrazek

Pasek
http://sklep.tomiicars.com.pl/files/Pasek_6pk-1800.jpg

egt
Obrazek


boost
Obrazek

IC
Obrazek


det2
Obrazek

eaton m65 i łapy do niego.
Brak wskaźnika AFR ale to nie jest wymagane.
Strojenie pozostaje bez zmian na szerokopasmówce.

Mogę przygotować dowolną modyfikację silnika na życzenie wraz z kosztorysem.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 6 sierpnia 2011, 12:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E36 1,8Ti
Kod silnika: M44b19
A co z M44 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 6 sierpnia 2011, 13:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Nie ma najmniejszego problemu. Napisz PW co Cię interesuje dokładniej, jaka miała by być docelowa moc cena jak,ą chciałbyś zapłacić, czy części kupował byś sam itp. a ja przygotuję ofertę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 7 sierpnia 2011, 13:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
A jakie masz doświadczenie w montażu tego typu rzeczy ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 7 sierpnia 2011, 16:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Bobby Vintage napisał(a):
jakie masz doświadczenie w montażu tego typu rzeczy ?

valdorane, Pytał o to w drugim poście.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 7 sierpnia 2011, 16:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
tommo21 napisał(a):
Bobby Vintage napisał(a):
jakie masz doświadczenie w montażu tego typu rzeczy ?

valdorane, Pytał o to w drugim poście.


Aha, czyli twoje doświadczenie w tym temacie to jak na razie zamontowana jedna sztuka ?

Patrząc na twoją wiedzę to ja nie wiem czy bym zaryzykował zmianę oleju u Ciebie..

tommo21 napisał(a):
Kolejną ciekawostką jest rozrząd.
Jest bezzkolizyjny czyli po zerwaniu paska zawory nie spotkają się z głowicą. :hyhy:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 7 sierpnia 2011, 19:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Bobby Vintage napisał(a):
Patrząc na twoją wiedzę to ja nie wiem czy bym zaryzykował zmianę oleju u Ciebie..

No bardzo mi przykro bo od serca specjalnie dla ciebie bym ci pod korek nalał żeby ci na 100km starczyło. A co do sprawdzania mojej wiedzy to nie wypowiadaj się jak mnie nie znasz bo żal mi takich ludzi jak ty. Jesteś przykry i nic tym nie zrobisz.
Bo najczęściej sytuacja wygląda tak:
Cytuj:
kozak w necie piz :cenzura: w świecie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 E30 316/318 Tuning [oferta informacyjno-komercyjna]
PostNapisane: 7 sierpnia 2011, 20:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Bobby Vintage nikt Ci nie karze korzystać z usług jakie oferuje tommo21 :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL