BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 22:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Pytanie o stroker 2.5 non vanos na 2.8 Vanos
PostNapisane: 16 sierpnia 2012, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 59
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 Cabrio
Kod silnika: M52B20
Witajcie, moj pierwszy post wiec przy okazji chcialem sie przywitac, nie znalazlem w tematach odpowiedniej informacji (jezzeli zle szukalem wybaczcie)

Posiadam E36 coupe (byla 320i) w tej chwili jest 323i (m52b25)

Skladam Strokera z m50b25 bez vanosa do tego upycham graty z m52b28 z vanosem (korby, tloki, wal korbowy) i chcialbym rowniez zalozyc glowice z Vanosem. Wiazke zmieniam na m50 lecz jest ona bez Vanosa czy zakladajac ta wiazke musze cos przerabiac w niej oraz i jakiego komputera najlepiej uzyc ?? Chce by Vanos dzialal i zalezy mi na nim :)

Jestem Hondziarzem, w Hondzie by odpalic zmienna faze rozrzadu (Vtec) trzeba dodatkow puscic jeden kabel do komputera i po sprawie no i oczywiscie komputer musi byc od wersji z vteckiem ;)

Stroker:
Blok: m50b25
Tloki: M52b28
Wał korbowy: M52b28
Korby: m52b28
Glowica: m52b28 z walkiem ssacym od m50b25 moze wykorzystam jeszcze podwoje talerzyki z niej :)
wiazka: m50b25
kolektor wydechowy: barany 6-2-1
kolektor ssacy: m50b25
dolot: Aoma CAI
oczywiscie bez druciarstwa nowe pierscionki i panewki do tego honowany blok i polerowany wal oraz wywazony waz z planowaniem podstawy bloku oraz planowanie glowicy i polerka kanalow.

Mam caly swap m50b25 w tej chwili jestem skupiony na szukaniu gratow m52b28 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o stroker 2.5 non vanos na 2.8 Vanos
PostNapisane: 17 sierpnia 2012, 17:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Musisz niestety nabyć wiązkę od auta z vanosem. Najlepiej Bosch i numer kompa z końcówką 413. Daje się łatwo podpiąć np. ecumastera coby to potem wystroić. Z kompami Siemensa już tak kolorowo do końca nie jest.

Wałka ssącego z m50 nie założysz ponieważ nie ma on wpustu pod nastawnik vanosa. Więc albo rezygnujesz z vanosa albo wsadzasz wałek taki jak ma być. Ostatnia opcja która cie ratuje to wałek z M3 US. Odpowiednio ostry i wysoki oraz z wpustem pod vanos.

Aby założyć podwójne sprężyny musisz też dać hydro regulatory do M50 bez vanosa bo inaczej nie mieści się talerzyk sprężyny w regulatorze co ostatecznie może skończyć rozpięciem zamka zaworu :D A żeby założyć szklanki od M50/M60 trzeba tez od tego silnika wziąć łoża popychaczy...a nie wiem czy te będą pasować do głowicy M50Tu/M52 :D


Jak silnik ma być doładowany to można też użyć korbowodów od M50B25 135mm ponieważ mają taką samą długość jak te z M52B28 ale są zdecydowanie mocniejsze.


ps.
Ramzees napisał(a):
kolektor wydechowy: barany 6-2-1


6-3-2 :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o stroker 2.5 non vanos na 2.8 Vanos
PostNapisane: 17 sierpnia 2012, 21:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 59
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 Cabrio
Kod silnika: M52B20
Grzesiek2290 napisał(a):
Musisz niestety nabyć wiązkę od auta z vanosem. Najlepiej Bosch i numer kompa z końcówką 413. Daje się łatwo podpiąć np. ecumastera coby to potem wystroić. Z kompami Siemensa już tak kolorowo do końca nie jest.

Wałka ssącego z m50 nie założysz ponieważ nie ma on wpustu pod nastawnik vanosa. Więc albo rezygnujesz z vanosa albo wsadzasz wałek taki jak ma być. Ostatnia opcja która cie ratuje to wałek z M3 US. Odpowiednio ostry i wysoki oraz z wpustem pod vanos.

Aby założyć podwójne sprężyny musisz też dać hydro regulatory do M50 bez vanosa bo inaczej nie mieści się talerzyk sprężyny w regulatorze co ostatecznie może skończyć rozpięciem zamka zaworu :D A żeby założyć szklanki od M50/M60 trzeba tez od tego silnika wziąć łoża popychaczy...a nie wiem czy te będą pasować do głowicy M50Tu/M52 :D


Jak silnik ma być doładowany to można też użyć korbowodów od M50B25 135mm ponieważ mają taką samą długość jak te z M52B28 ale są zdecydowanie mocniejsze.


ps.
Ramzees napisał(a):
kolektor wydechowy: barany 6-2-1


6-3-2 :D


tak moja pomylka 6-3-2 mialo byc:D jezdzilem 4 garami i tak mi zostalo hehe :P

kurcze w zasadzie to odpowiedziales na wszystko co chcialem dziekuje ci bardzo :) to cala glowice wkladam od 2.8

mam tylko pytanko o skrzynie biegow 6 biegowa podejdzie od e46 ?? bo bede taka miec za grosze :)

silnik bedzie N/A doladowana to skladam Honde :) ale narazie prace przerwane skuli tej bmw :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o stroker 2.5 non vanos na 2.8 Vanos
PostNapisane: 17 sierpnia 2012, 22:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Nie da się czasem upchać wałków z m54b30 w głowicy m52? Bezproblemowo chyba nie wchodzą ale niby się da :niepewny:

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o stroker 2.5 non vanos na 2.8 Vanos
PostNapisane: 18 sierpnia 2012, 09:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Od silnika M54 podejdzie. Ale jest trochę zabawy z wałem i podporą skrzyni, także z cięgłem i wybierakiem.

Od M47 ponoć też pasuje ale trzeba bawić się sprzęgłem ,a dokładniej tarczą bo ma inny frez wzg. silników benzynowych.


Osobiście bym odpuścił temat. Sztuka dla sztuki i mamy coś jakby nadbieg. Jedynie do bicia rekordów prędkości bo reszta przełożeń podobna jak w 5b. A i żeby to miało ręce i nogi i nie był vmax ~270-280kmh to można by skrócić przełożenie dyfra.



Co do wałka z M54 tez słyszałem że się da. Co i jak to już nie wiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o stroker 2.5 non vanos na 2.8 Vanos
PostNapisane: 2 września 2012, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 59
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 Cabrio
Kod silnika: M52B20
jest roznica pomiedzy walem korbowym z m50 a m52 ??
korby z m52 z 2.8 maja 135 mm a z m50 ?? silnik bedzie wolnossacy wiec moje korby z tlokami z m50b25 beda na sell :)

p.s. ma ktos do sprzedania czesci do strokera ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o stroker 2.5 non vanos na 2.8 Vanos
PostNapisane: 3 września 2012, 14:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Korby:
M52B28-135mm
M50B25-135mm
M50B25Tu-140mm

Wały:
M50B25/B25Tu - wykorbienie 75mm
M52B28 - wykorbienie 84mm (stąd bierze się pojemność)

Tłoki wszystkie mają średnicę 84mm ale bardzo duże rozbieżności są w ich wysokości


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o stroker 2.5 non vanos na 2.8 Vanos
PostNapisane: 3 września 2012, 22:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 267
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54b32
Garaż: Było http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 90&start=0
Jest http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 28&start=0
Nie lepiej korby od m50 są dużo mocniejsze od m52. Walek ssacy zakłada się od m54b30 a w miejscu wydechowego zakłada się ssacy od m50 na bmw turbo jest opisane co trzeba przerobić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o stroker 2.5 non vanos na 2.8 Vanos
PostNapisane: 4 września 2012, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 59
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 Cabrio
Kod silnika: M52B20
Pawlo922 umiesz czytac ?? Napisalem ze auto bedzie wolnossace !!

Grzesiek dzieki wielkie :) to w takim wypadku zostawiam moje tloki z korbami :) wal korbowy znalazlem z m52b28 :) teraz tylko glowice znalesc kpl z 2.8 :)

Grzesiek napisales ze rozne wysokosci tłoka masz jakies info z danymi ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o stroker 2.5 non vanos na 2.8 Vanos
PostNapisane: 4 września 2012, 20:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 267
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54b32
Garaż: Było http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 90&start=0
Jest http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 28&start=0
Ramzees, umiesz szukać? 5 minut szukania nawet mniej i wszystko w tym temacie byś wiedział. Wszystko jest opisane co potrzeba by taki stroker zrobić, ale po co wystarczy innych :wstyd: A do korbow , czy wolnossacego nie można zrobić wytrzymalszego, po co kupować z m52b28 jak można użyć tych z m50.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o stroker 2.5 non vanos na 2.8 Vanos
PostNapisane: 5 września 2012, 08:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 59
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 Cabrio
Kod silnika: M52B20
Bo myslalem ze z 2.8 maja 140 mm ;) a sie okazuje ze sa takie same...Dziekuje za wszelkie info :)

Co do strojenia padla teza ze lepiej wiazke z boscha ale obojetnie czy m50 czy m52 ?? bo mam mozliwosc kupienia wiazki razem z glowica 2.8 na podwojnym vanosie z 2000 roku (wiazka bosch)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o stroker 2.5 non vanos na 2.8 Vanos
PostNapisane: 23 września 2012, 01:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 59
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 Cabrio
Kod silnika: M52B20
zakupilem glowice z e46 na podwojnym vanosie :)

pytanko mam jakiej uszczelki pod glowe uzyc ?? 1.6 mm czy 2.1 mm ?? glowica bedzie planowana minimalnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o stroker 2.5 non vanos na 2.8 Vanos
PostNapisane: 28 września 2012, 19:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 141
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46 Coupe Z3 3.0i
Kod silnika: m50b32,M54B30
Jeśli chcesz ją zamontować na blok m50 to życzę powodzenia :D .
Na Bosch-u były tylko m50.M52 i M52TU były na Siemensie.M54 także Siemens.

_________________
GG 9597379


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o stroker 2.5 non vanos na 2.8 Vanos
PostNapisane: 6 października 2012, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 59
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 Cabrio
Kod silnika: M52B20
mam jeszcze blok m52 tez na niego nie podejdzie ?

czyli nie ma opcji zlozenia na podwojnym vanosie i na boschu ??

mam jeszcze glowice m52 na vanosie moge do niej walki z e46 przelozyc ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie o stroker 2.5 non vanos na 2.8 Vanos
PostNapisane: 24 października 2012, 19:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 59
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 Cabrio
Kod silnika: M52B20
Jako ze E36 idzie do zyda rezygnuje ze strokera na rzecz e39 540i

Na sprzedaz:
Glowica z e46 vanos x2
Glowica m50b25 bez vanosa
Wal korbowy 2.5 oraz 2.8
tloki i korby z 2.5 m50b25
kolektor ssacy m50b25
sterowniki
jakies tam wiazki
rozrusznik i alternator

generalnie mozna pytac na pw o czesci :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL