BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 06:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 9 marca 2013, 18:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
jnx napisał(a):
Zostanie odblokowany jak dokończę projekt :)

Narazie udało mi się wystroić tak że turbo masuje plecy na 3 biegu od 2000obr a całkowite walnięcie jest od 2500obr choć i tak w sofcie mam ustawione by ładowało 3bary od 3000obr. Odnośnie 4 biegu to zabawa zaczyna się od 2000obr :) wtedy o ile dobrze pamiętam jest 2500mbar.. Auto ciśnie do 4500obr nieprzerwanie i z poczatkowego strojenia z tego co pamiętam było 4sek od 80 do 120km/h na 3biegu (2850mbar) teraz jest pewnie lepiej bo wzrosło ciśnienie i poszło paliwa ale trakcji nie ma niestety obecnie albo mróz albo woda...

Są małe trudności by turbo po przepince trzymało ciśnienie ale mam nadzieje że się to ogarnie.. bo pojawia się chwilowy lag :)

Obecnie nie wiem jaką moca legitymuje się auto ale pomiar na seryjnym programie(tzn soft dla GTB1752V co miałem) który zupełnie nie nadaje się pod big turbo wykazał 227KM bez SnowPerformance. Obecnie może być strzelam około 250KM, ale tak jak mówię nie mam okazji nawet depnąć :)

Obrazek

Autem na wtryskach od 535D i ich odpowiedniemu ustawieniu oraz uszczelnieniu, super się jeździ po mieście tak jak pisał koles z konkurencyjnego projektu 120d gt2260, od 1700-1800 praktycznie nie ma laga.

kajka-89, u mnie dolot puszczony jest nad przewodem klimy bo pod to raczej się nie da... :) To taka mała wskazówka jeśli byś kombinował :ok:

Obrazek

Dorobiona flansza przy turbinie na maszynie z wyżłobieniem na uszczelke. Sztywny dolot do IC.

Obrazek





u ciebie wyszło nad przewodem bo masz odsunięte turbo , u mnie będzie więcej zabawy na pewno. Ale dam rade, najważniejsze aby dobrze wszystko wystroić . na dzień dzisiejszy zamontowałem nowe ic do FMIC wrzucam link do fotek
https://plus.google.com/photos/10930093 ... 9442658577
Jak zdejmę przewody do przerobienia montuje turbo potem strojenie .
wtryski zostawię sobie na koniec droga zabawa, prawdopodobnie kupię nowe by mieć pewność że wszystko będzie ok .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 18 marca 2013, 10:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
kajka-89 Na jakim etapie jest montaż turbinki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 20 marca 2013, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
jak powyżej zamontowane nowe ic link do foto. czekam teraz na znajomego aby mi wyssał czynnik chłodzący z klimy wywalamy przewody i montujemy ,dopiero jak będzie zamontowana przerobie przewody tak aby wszystko pasowało . oczywiście nowe uszczelki wszystko leży i czeka . trzeba jeszcze uzbierać na strojeni turbo .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 20 marca 2013, 17:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
nadal nie rozumiem po co z tym tak walczysz... łatwiej jest kupić kolektor za 100zł, odciąć dwa wloty i po problemie.. cofniesz turbo i wówczas dolot z 3.0D pasuje na wymiar !!! ;)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 21 marca 2013, 14:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
jnx napisał(a):
nadal nie rozumiem po co z tym tak walczysz... łatwiej jest kupić kolektor za 100zł, odciąć dwa wloty i po problemie.. cofniesz turbo i wówczas dolot z 3.0D pasuje na wymiar !!! ;)


Po pierwsze to nie walczę tylko mi się nie śpieszy, chce mieć pewność że wszystko jest zapięte na ostatni guzik. co do dolotu to część od prze pływki w ustawieniu ori pasuje a dolot do ic to kwestia jak to zrobisz tak będzie. Co do kolektora to nie ma mowy żebym obcinał spawał jak dla mnie to zły pomysł. wszystkim się wydaje że przerobić przewody od klimy i dorobić łapę silnika to wielka robota. jak zakończe prace porobie fotki w trakcie składania i wszystko objaśnię.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 22 marca 2013, 10:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 75
Lokalizacja: Włocławek
W którym miejscu ciąłeś ten kolektor?
Obrazek


Ostatnio edytowano 22 marca 2013, 10:45 przez sylwek28, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 22 marca 2013, 10:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
sylwek28, dwa pierwsze od lewej OUT.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 22 marca 2013, 15:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
sylwek28 napisał(a):
W którym miejscu ciąłeś ten kolektor?
Obrazek


najpierw warto jest poczytać po co tak naprawdę jest ten kolektor dlaczego jest tak a nie inaczej zaprojektowany, dlaczego wyjście jest centralnie a nie na przykład na końcu . to będzie wszystko działać ale pytanie jak...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 22 marca 2013, 15:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
kajka-89, bredzisz :)


http://allegro.pl/bmw-e87-118d-120d-e90 ... 10912.html

http://allegro.pl/bmw-1-3-e87-e90-120d- ... 73680.html

Obrazek

Tu kolektory zaprojektowane pod turbo na 1-2 garku.

Analizując kolektor z m47/n wcale dupy nie urywa, bo dało by się go poprawić... Jest trochę ciosany "młotkiem" te z n47 są już lepiej zrobione kształtem.




Lepiej turbo cofnąć i nie ruszać łapy , zrobić wydech i dolot.

Aleeee... Znowu jak dobrze zrobisz łapę i resztę to też dramatu nie będzie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 22 marca 2013, 15:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
deejeys napisał(a):
kajka-89, bredzisz :)


http://allegro.pl/bmw-e87-118d-120d-e90 ... 10912.html

http://allegro.pl/bmw-1-3-e87-e90-120d- ... 73680.html

Obrazek

Tu kolektory zaprojektowane pod turbo na 1-2 garku.

Analizując kolektor z m47/n wcale dupy nie urywa, bo dało by się go poprawić... Jest trochę ciosany "młotkiem" te z n47 są już lepiej zrobione kształtem.

Jak dla mnie utrzymuje swój projekt nie bawię się w cięcie i spawanie kolektora, oczywiście możesz mi zarzucić że robię łapę która też jest nie ori i to może być zły pomysł . sądzę że najlepsze było by zrobienie nowego kolektora jeżeli już tak się bawić .
pyzatym każdy kolektor jest inny wszystko jest tak zaprojektowane aby było jak najlepsze do danego silnika kolektor od 6cylindrowego nie jest do 4-o . i na odwrót . każdy ma swoje zdanie, ja szanuje wasze poglądy i rozwiązania oraz pomysły które mogę brać pod uwagę , ale też mam swoją wizje.




Lepiej turbo cofnąć i nie ruszać łapy , zrobić wydech i dolot.

Aleeee... Znowu jak dobrze zrobisz łapę i resztę to też dramatu nie będzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 22 marca 2013, 19:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
kajka-89 napisał(a):
sylwek28 napisał(a):
W którym miejscu ciąłeś ten kolektor?
Obrazek


najpierw warto jest poczytać po co tak naprawdę jest ten kolektor dlaczego jest tak a nie inaczej zaprojektowany, dlaczego wyjście jest centralnie a nie na przykład na końcu . to będzie wszystko działać ale pytanie jak...


Nie ucz ojca robić dzieci :D


u mnie turbo działa jak należy, zobaczymy jak poradzisz sobie z lagiem bo bez remapu jest potworny :zawstydzony:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 22 marca 2013, 23:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
jnx napisał(a):
kajka-89 napisał(a):
sylwek28 napisał(a):
W którym miejscu ciąłeś ten kolektor?
Obrazek


najpierw warto jest poczytać po co tak naprawdę jest ten kolektor dlaczego jest tak a nie inaczej zaprojektowany, dlaczego wyjście jest centralnie a nie na przykład na końcu . to będzie wszystko działać ale pytanie jak...


Nie ucz ojca robić dzieci :D


u mnie turbo działa jak należy, zobaczymy jak poradzisz sobie z lagiem bo bez remapu jest potworny :zawstydzony:



spokojnie mam człowieka który zna się na rzeczy. Nikogo nie uczę tylko wyrażam zdanie. Mówisz chodzi dobrze, zawsze może być lepiej :) po za tym mamy inne turbinki .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 23 marca 2013, 09:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 52
Posty: 15
Lokalizacja: Bobolice
Moje BMW: 330d 184KM +
Kod silnika: M57
Rozmawiałem wczoraj z człowiekiem, który profesjonalnie zajmuje się projektowaniem kolektorów, układów wydechowych i dolotów do aut wyścigowych, łodzi, motolotni etc.
Powiedział,że taki kolektor jaki przedstawił kolega @deeyeys jest najmniej korzystny z punktu termodynamiki gazów. Najefektywniejszy zaś to taki, który jest równoodległościowy, symetryczny i ma relatynie najmniejszą pojemność.
Pozdrawim REXIO ;)

_________________
NAJMOCNIEJSZE 330D M57 BI-TURBO NA ŚWIECIE
263KM & 576Nm, później 355KM & 712Nm, następnie 321KM & 687Nm
Natenczas od 12.11.2013. 366KM & 726Nm bez nitro i metanolu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 23 marca 2013, 11:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
rexio

Rozwiń lepiej swój podpis bo jestem bardzo ciekawy co i jak. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 23 marca 2013, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 75
Lokalizacja: Włocławek
Potwierdzam to co pisze kolega @rexio
Symetryczny kolektor niweluje w dużej mierze lag, jest specjalny program do liczenia przepływów, fal zwrotnych i rezonansów.Większość profi firm z tego korzysta np. ROTHE czy HGP W tyg. podam jak jest różnica dla w/w.
@ kajka-89 gorąco Ci kibicuję i gratuluję najpiękniejszego e46 w PL :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 25 marca 2013, 13:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 52
Posty: 15
Lokalizacja: Bobolice
Moje BMW: 330d 184KM +
Kod silnika: M57
Obrazek
Obrazek
porównanie GTB2260vk vs GT2260v by BMW (proszę nie kierować się sterowaniem)
ta pierwsza wstaje od samego dołu nawet przy minimalnej ilości spalin, tej drugiej trzeba stworzyć odpowiednie warunki chociażby w postaci restrykcyjnego kolektora, który to daje najwiecej, proszę mi wierzyć na słowo.. ;)
p.s dawidd3 podpis rozwinięty :P

_________________
NAJMOCNIEJSZE 330D M57 BI-TURBO NA ŚWIECIE
263KM & 576Nm, później 355KM & 712Nm, następnie 321KM & 687Nm
Natenczas od 12.11.2013. 366KM & 726Nm bez nitro i metanolu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 25 marca 2013, 13:47 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
jesli robisz porównanie serii GTB i GT to chyba powinienes pokazać róznice w zmiennej geometrii ... co tłumaczyłoby różnicę we wstawaniu danego typu turbo ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 25 marca 2013, 14:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
GTB2260 :serce:



Chyba najlepsze obecnie turbo jakie można wstawić do M57/n lub grubego M47n

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 25 marca 2013, 14:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 52
Posty: 15
Lokalizacja: Bobolice
Moje BMW: 330d 184KM +
Kod silnika: M57
Niestety nie pokaże gdyż nie dysponuje zdjęciami ale to prawda GTB oprócz łożysk kulkowych posiada jeszcze inny kształt wirnika, masę ,materiał , z którego został wytworzony i całkowicie inne VNT , średnice wejściowe widać, wyjściowe nie mają takiego znaczenia(przy DP 2,5 lub 2,75 i dalej 2,25 nie byo problemu z 300KM. Chcę tylko dodać,że na odpowiednim kolektorze wydechowym sprężarka GT2260V wstaje 200 obr./min wcześniej, sprawdzone empirycznie :P

_________________
NAJMOCNIEJSZE 330D M57 BI-TURBO NA ŚWIECIE
263KM & 576Nm, później 355KM & 712Nm, następnie 321KM & 687Nm
Natenczas od 12.11.2013. 366KM & 726Nm bez nitro i metanolu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Projekt 320d gt2260v
PostNapisane: 25 marca 2013, 15:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
rexio napisał(a):
p.s dawidd3 podpis rozwinięty :P


Już widziałem wcześniej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL