BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 21:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zawieszenie na TD kw v1 vs ISC vs H&R vs B14 które?
PostNapisane: 4 czerwca 2014, 12:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Panowie stoję przed wyborem zawieszenia do e36 touring, głównie wieczorne wściekanie+ trackday (70-30%), moje typy to:

-Bilstein B14,
-gwint ISC,
-h&r twintube z regulacją siły tłumienia (amory koni)
-kw v1

Do moderatorów- przeszukałem tematy do 2010 roku i nie ma nic co w minimalny chociaż sposób nawiązuje do zapytania, więc proszę o nie zamykanie tematu, wiem, że jest sporo o zawieszeniach do e36, ale wątek przewodni tych tematów to obniżenie, a nie jazda sportowa! Z góry dzięki :)


Ogólnie to dużo osób jeździ na utwardzonych b8+ niższe sprężyny i sobie chwali stąd pomysł na b14, bo zawsze to lepiej mieć regulację wysokości (felga 18''), ale można doczytać, że b14stki miały jakieś problemy z jakością, z drugiej strony bezproblemowy serwis. Minusy- brak regulacji odbicia/dobicia i brak camber plates, które ma isc.

ISC z kolei słyszałem, że na ulice jest beton i na dziurach pingpong; nawet w bardziej miekkim ustawieniu. Wie ktoś jaka cena tego isc? Bo nie ma ogólnodostępnego cennika chyba, z tego co wyczytałem to 3,2-3,8kpln
Plusy- regulacja wysokości, regulacja odbicia/dobicia, cambery w zestawie+ cena, świetne opinie z jazdy po torze, ale ulica to zagadka, a Kraków i ul. Kocmyrzowska, którą jeżdżę to nie Miedzianka.. Dziury jak cholera.

h&r- miałem w compakcie zestaw cup kit sport i byłem zachwycony, na ulicę super, ale na tor za miękko, minusy tego twin tube - brak camber plates i cena (4,4k pln)
Plusy- pewnie jest lepsze niż cup kit, więc musi być kotem, wkłady koni i mają regulację tłumienia.

KW chyba wszyscy chwalą, sytuacja podobna jak b14, ale brak narzekania na jakość, reszta bardzo podobnie (brak camberplates, brak regulacji poza wysokością).

Warto dodać, że chyba wszystkie poza h&r to monotube? (kw też?)

Pytanie dodatkowe- jakieś dobre cambery do e36? Ile to kosztuje? Bo te z alledrogo po 300pln za komplet jakoś mnie nie przekonują, skoro kw to 230euro za sztukę ;)

Optymalnie byłoby się zmieścić w 4kpln za wszystko (zawias+camber plates), wyjątek stanowi h&r tu mógłbym naciągnąć budżet, bo mam bardzo dobre doświadczenia z poprzedniego auta i może udałoby mi się ogarnąć jakiś mały rabacik :D

Aktualny zawias to jakiś tuning art, czy inne gówno, które jest dramatyczne i musi wylecieć jak najszybciej (miałem malować, ale zawias to priorytet, lakiernik zaczeka)...

Sorry za tą litanie, mam nadzieję, że ktoś doczyta i poradzi

Pozdr.
Krzysiek

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zawieszenie na TD kw v1 vs ISC vs H&R vs B14 które?
PostNapisane: 4 czerwca 2014, 15:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
jesli auto ma byc do wsciekania sie to nie bral bym nic na amorach koni sport, bo tam masz i tak tylko regulacje twardosci odbicia, czyli defacto h&r twin tube, kw v2 to te same amory.
zreszta h&r monotube jest wlasnie na amorach bilsteina.
ISC to budżetowe zawieszenie do "sportu" regulacji jest od groma sa cambery i to moze byc fajne, ale chlopaki na raceism pisali ze lubia stukac amory, no ale to pewnie w zaleznosi jakie ustawienia regulacji.
ja mimo wszystko szedl bym w strone B14, bo paradoksalnie mniejsza ilosc regulacji moze sie okazac pozytywem, no i bezproblemowy serwis na miejscu w zerkopolu, tylko musisz pamietac ze na b14 nie obnizysz mocno auta :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zawieszenie na TD kw v1 vs ISC vs H&R vs B14 które?
PostNapisane: 4 czerwca 2014, 15:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Santino, dzięki za konkretną odpowiedź :ok:

Właśnie b14 dla mnie wydawały się najbardziej bezpiecznym wyborem, pytanie co z camberami? Jakie kupić? ISC można dostać osobno, dobre to? I czy do b14 bez problemu dołoże cambery, bo na tym się totalnie nie znam...

Aktualnie turas siedzi tak (i niżej nawet nie chce schodzić):

Obrazek

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zawieszenie na TD kw v1 vs ISC vs H&R vs B14 które?
PostNapisane: 5 czerwca 2014, 09:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Mialem cambery silver project i teraz mam orginalne d2 ktore byly do mojego gwintu i jakos wykonania jest duzo wyzsza, silvery na bank beda pasowac pod bilsteina bo tam jest przewidziany gwint pod ori poduche, nie wiem czy isc bedzie mial taka sama srednice ale wydaje mi sie ze tak.
No i plus taki ze z camberami urwiesz troche z wysokosci :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zawieszenie na TD kw v1 vs ISC vs H&R vs B14 które?
PostNapisane: 2 lipca 2014, 17:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: gorzow wlkp
Moje BMW: e36 coupe 18is
witam jeżdzę a isc koszt ich to 3200 zł maja cambery i 32 stopniową regulacje twardości do tego mam jeszcze poliułretany więc jest twardo na maksa i co prawda skacze jak pimpąg, co prawda na mieście jest trochę uciązliwe ale jeśli lubisz wyjechac poza miasto i trochę poszalec to sprawują się naprawdę dobrzę :super: jestem z nich zadowolony i można na nich zrobic naprawdę dobra glebę :cool: co do innych amorów nie mogę się wypowiedziec ponieważ nie miałem z nimi styczności


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zawieszenie na TD kw v1 vs ISC vs H&R vs B14 które?
PostNapisane: 8 lipca 2014, 22:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1#p1807071
BMW 535D 402/733
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153901
Tez duzo zalezy jaki warian ISC wybierzesz ja mialem springi 10/8 i amor street spot, znajoky w tym samym aucie mialem wersje drift i springi 12/8 i na autostradzie skakal jak pingpong. ISC nie wydawal glosnej pracy tak jam koni sport ale po czasie i 10kkm zaczal stukac lewy przedni amor...z wymiana nie ma problemu bo na klemens ma wszystko na miejscu, poprostu dzwonisz i na drugi dzien masz potrzebne teile ;)

_________________
viewtopic.php?f=6&t=139111&p=1807071#p1807071


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zawieszenie na TD kw v1 vs ISC vs H&R vs B14 które?
PostNapisane: 9 lipca 2014, 11:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Użytkowałem ISC RACE, sprężyny można sobie dobrać jakie komu pasują.

Jeżeli szukasz chodź odrobiny komfortu przy podróżowaniu po mieście to nie kupuj ISC.
Nawet przy ustawieniu twardości na minimum było bardzo twardo, gdzie chcę podkreślić że miałem sprężyny 8/6.
Amory zupełnie nie pracowały, auto podskakiwało do góry na każdej nawet najmniejszej nierówności jezdni.

W aucie pod Stance na pewno można nim sporo regulować i kombinować, ale po co komu auto który wygląda znakomicie ale nie da się nim podróżować ??

Na torze może i się sprawdzi, ale do jazdy codziennej na pewno NIE!
Według mnie pieniądze wywalone w błoto.

Jeżeli miałbym Ci polecić coś ciekawszego w lepszej cenie to powiem AP.
Zawias AP kupisz za ok 2000, komfortowy, duży zakres regulacji wysokości.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zawieszenie na TD kw v1 vs ISC vs H&R vs B14 które?
PostNapisane: 9 lipca 2014, 15:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Ap jest spoko ale tył jest deczko za miekki, szczegolnie przy beemkach gdzie jakis delikatny dystans jest zeby kolo ladnie wypelnialo nadkole albo niskie et felgi, moze sie nie sprawdzic.
w przedziale cenowym 2300-2500 fajna opcja jest lowtec gdyz oferuje regulacje naprezenia wstepnego sprezyny juz w gwincie 9.2 a w 9.3 dodatkowa sam gwint jest z kwasowki przez co odpada problem z zapieczonym gwintem po zimie
tutaj kilka porownan co prawda na przykladnie gwintu do Opla ale widac roznice
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zawieszenie na TD kw v1 vs ISC vs H&R vs B14 które?
PostNapisane: 9 lipca 2014, 16:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
W Polsce znane jako AP a na zachodzie jako DTS który wychodzi jeszcze taniej niż AP.

Ewentualnie można zaproponować też "starego weitec'a" czyli obecne ST które też całkiem nieźle wychodzi cenowo.

Lowtec'a przyznam szczerze że nigdy nie miałem u siebie, ani nie miałem z nim żadnej styczności więc się nie wypowiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zawieszenie na TD kw v1 vs ISC vs H&R vs B14 które?
PostNapisane: 9 lipca 2014, 20:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Fajnie, że temat żyje, właśnie moje obawy dotyczące isc się potwierdziły.. Na racingforum też mi polecali isc, ale do samochodów, które jeżdżą głównie po torze i tam pewnie jest spoko, ale taki beton na nierównej drodze skutecznie uniemożliwia żwawą jazdę, bo auto traci kontakt z podłożem i nie jest kolorowo... A, że w Krakowie drogi w większości do dupy to bardziej miękki b14 powinien zdać egzamin.

Na liście zakupów są jeszcze grubsze stabilizatory, które na pewno usztywnią dodatkowo zawias.

Tak jak już wspomniałem, zdecydowałem się na b14, szczegóły tutaj:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... &start=140

Ale jak ktoś ma swoje przemyślenia potwierdzone doświadczeniem na temat droższych gwintów i szybszej jazdy na nich (a nie tylko wyglądu) to piszcie, bo ja szukałem i takiego tematu nie znalazłem, więc może komuś się przydać.
Jak pojeżdżę trochę na b14 to też opiszę wrażenia. :ok:

Pozdr.
Krzysiek

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zawieszenie na TD kw v1 vs ISC vs H&R vs B14 które?
PostNapisane: 10 lipca 2014, 08:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1#p1807071
BMW 535D 402/733
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153901
Krisu_K13TL napisał(a):
Fajnie, że temat żyje, właśnie moje obawy dotyczące isc się potwierdziły.. Na racingforum też mi polecali isc, ale do samochodów, które jeżdżą głównie po torze i tam pewnie jest spoko, ale taki beton na nierównej drodze skutecznie uniemożliwia żwawą jazdę, bo auto traci kontakt z podłożem i nie jest kolorowo... A, że w Krakowie drogi w większości do dupy to bardziej miękki b14 powinien zdać egzamin.

Na liście zakupów są jeszcze grubsze stabilizatory, które na pewno usztywnią dodatkowo zawias.

Tak jak już wspomniałem, zdecydowałem się na b14, szczegóły tutaj:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... &start=140

Ale jak ktoś ma swoje przemyślenia potwierdzone doświadczeniem na temat droższych gwintów i szybszej jazdy na nich (a nie tylko wyglądu) to piszcie, bo ja szukałem i takiego tematu nie znalazłem, więc może komuś się przydać.
Jak pojeżdżę trochę na b14 to też opiszę wrażenia. :ok:

Pozdr.
Krzysiek


Do jazdy na codzien tez mozesz kupić ISC tylko w wygodniejszej konfiguracji, regulacja twardosci jest sporo wiec dobierzesz sobie twardość pod swoja pupe ;) mi sie na nim bardzo dobrze jezdzilo w accordzie przy -95mm po przesiadce do bmw i gwintu mtsa jest roznica oczysiscie samo wykonanie gwintu za tysiaka zostawia wiele do zyczenia jednak do jazdy na codzien do pracy i czasem na zlot to wystarcza i dlatego nie przeplacalem bo jak ma sie wysypac MTS na polskich drogach to sie wysypie tez drozszy glupil przyklady sa Teiny i KW ktore cena miazdza a i tak maja swoje bolaczki. Ale to wiesz wybor nalezy do Ciebie ja wole co 1,5 roku wymienic gwint jak sie sypnie niz przeplacac za cos co moze posluzyc dłużej ale nie koniecznie posouzy a reszta hajsu zostaje na inne mody ;)
Pozdrawiam Max

_________________
viewtopic.php?f=6&t=139111&p=1807071#p1807071


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL