BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 22:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Swap M52B25TU na M52B28TU
PostNapisane: 7 października 2015, 11:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Witam, chcę dokonać zmiany silnika w moim E46 sedan na mocniejszą jednostkę z racji zużycia obecnej. Najtańszą opcją z reguły jest wymiana na taki sam silnik ale doczytałem że różnic pomiędzy tymi dwoma z tematu jest naprawdę niewiele a jednak osiągi zdecydowanie lepsze. Czy możecie podpowiedzieć co należy zakupić do wykonania takiej przekładki ?

- silnik - kompletny czy goły słupek ?
- wał ?
- dyfer ?
- półosie ?
- komputer, kluczyk, EWS ?
- skrzynia ?

Będę wdzięczny za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap M52B25TU na M52B28TU
PostNapisane: 7 października 2015, 15:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 346
Lokalizacja: Mazury
ogolnie wystarczy sam goly slupek odnosnie silnika sterownik jest chyba taki sam a roznia sie wtryskami jak chcesz ori to reszte tez mozesz zmieniac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap M52B25TU na M52B28TU
PostNapisane: 7 października 2015, 15:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
sprawdz czy przeplywka jet ta sama , czy rury dolotowe sa te same , puszka fitra itp mozna wgrac program z b28 w sterownik b25 , przepustnica itp

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap M52B25TU na M52B28TU
PostNapisane: 9 października 2015, 04:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 346
Lokalizacja: Mazury
przepływka przepustnica rury dolotowe takie same


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap M52B25TU na M52B28TU
PostNapisane: 9 października 2015, 11:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Ja miałem 323i, a kolega 328Ci więc znam temat, jeżeli chodzi o te dwie wersje silnikowe.
Zasadniczo pod maską to wystarczy sam słupek wstawić. Nawet kompletna głowica jest identyczna. Z osprzętu to chyba tylko wtryskiwacze i komputer się różnią (podobno można przeprogramować ten od 2.5 na "większą pojemność"). Takie rzeczy jak przepustnica czy katalizatory i wydech zapewne mają inne numery katalogowe, ale fizycznie wszystko pasuje. Więc jakbyś miał płacić to np. wydech najlepiej od razu od 330i zamontować.
Skrzynia i dyfer mają minimalnie inne przełożenia, aczkolwiek tych części również nie ma sensu wymieniać: http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios_E46.htm No chyba, że sprzęgło/dwumas idzie inny - tego akurat nie wiem.
Z tego co pamiętam w 2.8 półosie są grubsze, jednak jeżeli nie katujesz auta, to wątpię, żeby te od 323i się poddały.
Pamiętaj, że przy zwiększaniu mocy trzeba zapewnić odpowiednie hamowanie :P A akurat 323i ma mniejsze tarcze. W 2.5 masz 286mm na przodzie oraz 276mm z tyłu. W 2.8 jest odpowiednio 300mm i 294mm. Aby zamontować większe tarcze należy kupić odpowiednie jarzma, zaciski niby są takie same, ale ciężko kupić inaczej niż cały komplet. Sam robiłem taki SWAP hamulców. Tarcze 300mm/294mm występowały w 328i przed liftem, nowszym 325i czyli M54 192KM oraz 320d CR 150KM. Jednak po wymianie doszedłem do wniosku, że i tak większe znaczenie w poprawie hamowania miało kompletne czyszczenie tłoczków i wymiana płynu hamulcowego niż sama średnica tarczy. Oczywiście to dotyczy mojej spokojnej jazdy, bo na torze czy górskich serpentynach każdy milimetr średnicy ma znaczenie w nagrzewaniu się układu.
Najlepiej to porównaj sobie numery części na stronie http://www.realoem.com/bmw/pl/select


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap M52B25TU na M52B28TU
PostNapisane: 18 października 2015, 19:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Kolektor ssący i przepustnica, to chyba! muszą być oryginalne od m52b28tu.
Kolektor ssący w m52b25tu(523i, 323i m52b25tu) ma mniejsze przekroje wewnętrzne rur głównych zasilających w powietrze cylindry.
Przepustnica także ma mniejszą średnicę gardzieli od tej z m52b28tu.
Przykręcić można tak jak Panowie napisali, ale będzie to stłumione m52b28tu i w takiej kompilacji to nawet po tuningu chyba nie dojdzie do oryginalnych parametrów/danych technicznych.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap M52B25TU na M52B28TU
PostNapisane: 19 października 2015, 10:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
RobertTOEZ napisał(a):
Kolektor ssący i przepustnica, to chyba! muszą być oryginalne od m52b28tu.
Kolektor ssący w m52b25tu(523i, 323i m52b25tu) ma mniejsze przekroje wewnętrzne rur głównych zasilających w powietrze cylindry.
Przepustnica także ma mniejszą średnicę gardzieli od tej z m52b28tu.
Przykręcić można tak jak Panowie napisali, ale będzie to stłumione m52b28tu i w takiej kompilacji to nawet po tuningu chyba nie dojdzie do oryginalnych parametrów/danych technicznych.

Miałem przez 2 lata 323i, a mój kolega od ponad roku posiada 328Ci. Obydwaj zmienialiśmy kolektory ssące na te z M54, do tego ja rozpatrywałem SWAP na 2.8 lub 3.0. Na realoem przesiedziałem łącznie kilka, a może nawet kilkanaście godzin w poszukiwaniu różnic między 323, 328 oraz całą serią M54. Nie ma sensu, żeby ktoś inny tyle samo się oczytał w podobnej sprawie, dlatego napisałem w tym temacie.
Kolektory ssące całej serii M52TU są identyczne (mam w na stychu dwie sztuki, jedna z 323i, druga z 328i).
Przepustnica również jest taka sama w całej serii M52TU. Wprawdzie moja miała żółtą nalepkę z numerami, a kolegi z 328i niebieską nalepkę (nie porównywałem numerów), ale fizycznie ma identycznie wymiary. Specjalnie teraz sprawdziłem i wg realoem numer seryjny jest taki sam. Większą średnicę to ma przepustnica z 3.0 względem 2.2 i 2.5 M54. Inne są też kolanka rurowe oraz przepływomierz. Jednak temat dotyczy innych silników.
Reszta tak jak napisałem w poprzednim poście - wydechów i napędu nie ma sensu zmieniać, bo różnica jest kosmetyczna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap M52B25TU na M52B28TU
PostNapisane: 19 października 2015, 13:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Przepraszam :wstyd: , przepraszam :) . Dlatego napisałem "chyba" bo nie byłem tego pewny i nie chciałem też żeby Geras popełnił błąd.
Mogę się tylko wytłumaczyć tym, że sam miałem ochotę właśnie spróbować założyć w swoim kolektor z M54B30 z reduktorem/przejściówką na przepustnicę od mojego. Doszło by jeszcze kupno zaworu DIS-a od M54.
Coś mi się wydawało, że w M52B28TU jest też już kolektor z większymi "przelotami" rur i większą przepustnicą i dlatego wpakowałem się w temat jak słoń w porcelanę.
Rozważałem taką modyfikację już z rok temu, ale zaniechałem bo skutek mógłby być niewielki i w dodatku doszło by pewnie programowanie sterownika i wyszło by trochę kasy, a efekt mierny.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap M52B25TU na M52B28TU
PostNapisane: 19 października 2015, 15:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
RobertTOEZ, wszystko na temat SWAPa kolektora jest w tym temacie: viewtopic.php?f=2&t=93336
Jak nie masz czasu na cały wątek to polecam stronę 12 i ostatnie posty z 11-tej, gdzie podsumowałem kilka rzeczy. Wrzuciłem też video z przyspieszeniem 0-100 km/h. Na moim koncie YouTube znajdziesz także filmik jak przyspiesza seryjne zdrowe 323i. Wtedy jeszcze raz się zastanowisz i być może zdecydujesz jednak zmienić kolektor ;)
Aha, sterownika nie trzeba programować. BMW adaptuje automatycznie nowe wartości powietrza :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap M52B25TU na M52B28TU
PostNapisane: 19 października 2015, 22:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Przeglądnąłem :ok: .
Sory, że tak skrótowo bo trochę zmieniam temat.
Widzę, że jednak się opłaca. Ja kiedyś przeglądałem to:
http://www.e46zone.com/forum/topic/3557 ... fold-swap/
Dlatego mi się pomotało, nie popatrzyłem w realoem i tak wpakowałem się z uwagami :rotfl:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap M52B25TU na M52B28TU
PostNapisane: 20 października 2015, 09:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Opłaca się, jeżeli korzystasz z najwyższych obrotów. Przy seryjnym kolektorze było czuć, że w okolicy 6000 rpm zaczyna słabnąć i lepiej wtedy zmienić bieg na wyższy. Z dolotem M54 nabiera mocy praktycznie do odcięcia. Skoro przyspieszenie do setki poprawiło się ponad 0,5 s to 10-15 KM musiało przybyć :)
Dlatego przy okazji napraw związanych z demontażem kolektora polecałbym założenie tego z M54B22 czy M54B25 (są identyczne), ponieważ łatwo znaleźć w komplecie z DISĄ i w dobrej cenie. Oczywiście zwrócić trzeba uwagę, czy DISA jest sprawna. Adapter można wykonać samemu jeżeli ma się dostęp do narzędzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL