BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 00:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Obnizanie, wymiana zawieszenia Fotki
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 22:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: GdaĂąsk
Bardzo czesto pojawiaja sie pytania: jak wyglada trojka na takim a takim zawiasie, o ile obniza konkretny zawias itp...
Proponuje wstawiac fotki swoich fur opisane tak jak ponizej. Mierzenie wysokosci w ten sposob to najlepsza metoda porownania rzeczywistego obnizenia uzyskanego przy konkretnym zestawie sprezyn.
Wrzucajcie tez opisane fotki na seryjnych/M-technik sprezynach, tylko piszcie wtedy kolor kropek, rocznik i wersje silnika :)
Moze w ten sposob dojdziemy wreszcie co znacza kolejne kolory kropek.

Prosze wstawiac tylko opisane fotki swoich fur w taki sposób:


Obrazek

SPRĘZYNY: AC Schnitzer (białe) 60/20mm
WYSOKOSC PRZOD: 61cm TYŁ: 60,5cm


Ostatnio edytowano 11 sierpnia 2008, 22:37 przez MałyM3, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
LOL

Jak już tak ma być to napisz jakia opony szerokość i profil :wstyd: bo tak to będą różne obniżenia bo są różne wysokości opony zależnie od szerokości i profilu jak zapewne wiesz

Wymiary podaje się od piasty do spodu błotnika a nie od ziemi :wstyd:
Ewentualnie można od końców progów do ziemi, ale to też już sprawy indywidualne dla szerokości i profili opon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 22:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: GdaĂąsk
Opona 215/45 R17

Mierzenie od progow jest najmniej dokladne - sa rozne progi, nie zawsze identycznie montowane itp...
Wrzuc swoje fotki (moga byc mierzone od piast) a nie tylko krytykujesz.
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 23:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
A proszę Cię bardzo

Fotki na zawiasie Technixa 60/40 springi 4szt. i amory
opona 215/45/17

Od tego czasu zawias już trochę opadł, foty były robione jakiś tydzień po założeniu...

Obrazek


Ostatnio edytowano 27 września 2011, 19:10 przez ANDREW E36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, 11:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
swietny pomysł :ok:

w tym temacie dokładnie ustalmy,jak mierzyc,od ktorego miejsca,wg mnie mozna mierzyc tak jak kolega ANDREW E36, proponuje czyli od piasty do krawedzi błotnika,oprócz tego krańce progów z zaznaczeniem rozmiaru opon.

taki temat mozna by nawet podwiesić i zrobić swoistą baze obnizonych beemek

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 12:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54
Andrew dobrze leży ta Twoja maszyna ;) wg mnie najlepiej mierzyć właśnie od środka piasty do rantów błotników. Bo na każdym kole będzie miarodajny pomiar. 60/40 to chyba klasyczne obniżenie BMW i z tego co sam założyłem i jeździłem to jest to najlepsze rozwiązanie chociaż moja E36 leży 80/60. Jak pomierze to też wrzóce fotki

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 13:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 202
Lokalizacja: PL
Breyton, a jakie masz amorki przy takich sprężynkach jeśli można wiedzieć? Zwykłe, utwardzane czy jakieś o skróconym uskoku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 17:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54
Oryginalne H&Ra krótszy skok i twardsze

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 14:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
Moja kolej,fotka troche tragiczna ale jest :rotfl:

zawieszka to najprawdopodobniej m technic,z przodu sprezyny bez zadnych kresek,poprostu czarne,natomiast z tyłu, czarne z czerwonymi kreskami.
felgi 18"
opony
przod-225/40
tył-255/35
Obrazek
Obrazek

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 16:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Witam,
odrazu sorki za tragiczna fote, ale u mnie centymetry wyglądają tak:

Obrazek

Sprężyny i amory niemam pojęcia jakie są, nie sprawdzałem. Wiem ze są czarne :rotfl:
Rozmiar opon 225/50/R16 ma ktoś jakiś pomysł? To jest seryjna zawiecha czy cos robione?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 18:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: TwardogĂłra
panowie ale to miały być fotki po obniżeniu, a ja już tu widze dwa zdjęcia na seryjnym zawiasie :zdziwko: wiem wiem zaraz ktoś napisze nie cwaniakuj tylk0o wstawiaj fotki ..
niedługo będą :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 19:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
nie cwaniakuj tylk0o wstawiaj fotki :rotfl:


kolega ktory załozyl temat,chce przekonac sie czy oznacznie(kropki) na sprezynach,maja jakies znaczenie,poza tym m tech to juz chyba nie taki seryjny zawias.

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 19:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
OkTi napisał(a):
To jest seryjna zawiecha czy cos robione?


prawdopodobnie m technic

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 07:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 184
Lokalizacja: Radom / Nottingham
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
No dobrze, koledzy a powiedzcie czy te oznaczenia sprężyn można sprawdzić bez ich demontażu? Jeśli tak to w którym miejscu się znajdują te oznaczenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 10:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
Cytuj:
No dobrze, koledzy a powiedzcie czy te oznaczenia sprężyn można sprawdzić bez ich demontażu? Jeśli tak to w którym miejscu się znajdują te oznaczenia?


coś takiego mam na tylnych sprężynach

Obrazek
Obrazek

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2008, 11:53 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
U mnie jest tak:

przód - springi czerwone FK -60 do tego amorki Weitec'a

tył - springi niebieskie KW -40 na ori amorkach

Przód zawias mi bardzo odpowiada, jest dość twardo :hyhy: ale bez przesadyzmu, tył jest za miękki, ori amorki mimo że są jeszcze dobre są za mało twarde do sportowych sprężyn. A same springi mogłyby być niższe jeszcze z 2 cm, bo klin za duży.

Wysokość jest optymalna jeśli chce się normalnie poruszać. Nie czepia na progach, w koleinach nic nie szura. Jedynie odpada podjeżdżanie pod krawężnik. No i mam zamiar na takim setupie przejeździć zimę :rotfl: ale jakby co to ori zawias leży w pudełku :)

Opony mam 225/45, ale mam w planie dać 205/45 i dystansu z 15-20 mm :hyhy: bo po założeniu gleby koła mocno poszły wgłąb nadkoli :zalamany:

Obrazek
słabo widać ale wartości to:
przód: 61,5, 32, 12 cm
tył: 62,5, 32, 17,5 cm

Obrazek

aha, i przy glebie zrobił się lekki negatyw na przodzie i jeszcze mniejszy z tyłu, z przodu do pionu brakuje 3 cm, a z tyłu 2 cm (mierzone do rantu ochraniającego felgę na górze jak na foto)

Obrazek

:)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 10:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 335
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
Moje BMW: 2xe46
A powiedzcie mi czy po zmianie sprężyn musialiście ustaiwć zbierzność od nowa?

_________________
e91 318d Touring 09r
e30 318iA Coupe 87r
e30 320iA Cabriolet 92r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2008, 09:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 76
Lokalizacja: Pod Warszawą
W swoim samochodzie mam tak:

Obniżenie 30/30

PRZÓD
205/45/16
32,5 / 12 cm


TYŁ
225/45/16
30,5 / 14 cm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 15:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Obrazek

A tak to wygląda na moich balonach :wstyd: 195/60/15 po zakupieniu zestawu fioletowych spręzyn H&R 40/15 ale założony jest tylko przód bo po wymianie na bilstein b4 starsznie poszedł do góry a tył sie sam zgebował :rotfl: troche słabo widac cyferki tak więć PRZÓD: 33,7cm ; 62,8cm; 4cm; 13,5cm TYŁ: 32,4cm ; 61,2cm ; 2,5cm ; 17,5cm. dodam jeszcze że najniższy punkt sanochodu to 10cm od ziemi i nawet przy takiej nie wielkiej glebie trzeba już uważać na progi zwalniające i krawężniki ale nie jest źle. myśle że do ideału potrzeba jakieś 2cm niżej z przodu ale do takiego obiniżenia to juz i amorki sportowe by sie przydały.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2008, 15:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Przepraszam za zdjecie ale tylko takie mi sie zachowalo nie mam innego ujecia.

Zawieszenie bilstein B10 power kit 60/40 + opony 195/50/15. Progi seryjne metalowe, nie wieśpakietowe. Wymiary w mm oczywiscie czyli zgodnie z podrecznikiem inzyniera :hyhy:

Dla porownania obok stoi e36 na mtechniku

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL