BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 05:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 31 marca 2013, 21:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
Poprowadzenie wałka zdawczego pompy na tył miski dosyć wysoko (inaczej nie ma opcji) zyskujesz takim patentem co najwyżej 5cm na wysokości przez co i tak trzeba będzie ciąć sanki zawieszenia bo maska się nie zamknie a sam silnik będzie bardzo wysoko. O rozpórce już nawet nie mówię...
Zawsze jest to jakiś pomysł a Tobie dzięki za dokładne opisanie projektu bo rzadko się to zdarza :ok:

Miska z X5 M62 faktycznie siada elegancko i magiel mieści się przed garbem ale jest jeden problem - jest niesamowicie wysoka więc albo nie zamkniesz maski albo będziesz miał zero prześwitu.
Obrazek

Jeśli auto ma być na tor, nie zależy nam na nagrzewnicy czy serwie hamulców to recepta jest banalnie prosta, podcinamy ścianę grodziową na tyle żeby garb miski schował się za sankami zawieszenia i mamy świetny rozkład mas i zero problemów z mechanicznym włożeniem silnika. Z hamulcami odpuszczamy serwo albo zakładamy pedalbox bo przenoszenie wspomagania na przód nie jest dobrym rozwiązaniem przy ewentualnym dzwonie (dziura w brzuchu/płucach).

Jeśli E36 V8 ma być na ulicę to niestety jest spory problem i potencjalny swap skończy się jak u mnie -> olbrzymim skomplikowaniem i problemami.
Najłatwiej kupić zestaw z Alpiny B10 V8 ale dostępność i cena tylko dla ludzi o mocnych nerwach.

Obrazek

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 1 kwietnia 2013, 09:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 19
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Wysokosc miski pod moja obudowa alu bedzie wynosic okolo 65mm. Rzeczywiscie troche sporo choc nie wiem ile trzeba dokladnie, zeby minac belke pod maską.

Sama B10 o tyle niepodoba mi sie dlatego, ze micha jest wystawiona do przodu i narazona na uszkodzenie.

Net to ja przewalilem dokladnie zanim zacząłem wydawac kase. A i tak okazalo sie, ze wyszly problemy o ktorych nikt nie pisal. Jak zwykle zreszta.
Mam ze 20 albo wiecej linkow do swapu M60, oto jeden z nich z micha X5:

http://www.r3vlimited.com/board/showthr ... 74&page=16

Micha X5 mialem kiedys juz zamowiona ale zrezygnowalem i teraz żałuję. Podobnie jak pompa jest praktycznie niedokupienia.

_________________
Pozdr. Michal

www.szarbia.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 11:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 19
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Pare linkow okolo tematu
(czesc moze juz byla):

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... tion/page4
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... wapped-e30
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f68 ... y-t119713/
http://www.v8forum.co.uk/forum/viewtopi ... 0678de785c
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... m62%20swap
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... hlight=344
http://e36-talk.com/showthread.php?5490 ... -v8/page16
http://store.vacmotorsports.com/vac---m ... p1087.aspx
http://www.e46fanatics.de/andere-modell ... 340ia.html
http://7er.pl/showthread.php/13757-zimo ... ub44/page9
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... 915&page=3

_________________
Pozdr. Michal

www.szarbia.com


Ostatnio edytowano 15 kwietnia 2013, 19:42 przez Szarbia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, 21:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
Prześledź jeden z tematów które wkleiłeś, fotki pod tym adresem: http://s88.photobucket.com/user/ganicki ... t=3&page=7
Gość kombinował z przerabianiem pompy, zatarł silnik, remont silnika i sucha miska.
Przy obecnym stanie wiedzy też bym się zdecydował na suchą miskę.

za to cabrio z przedostatniego linka + pompa z X5 całkiem fajnie. Co prawda silnik strasznie wysoko ale czoło miski jest schowane więc spory plus.

Próbuj, kombinuj - powodzenia :ok:

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 14 kwietnia 2013, 15:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
witam
mam pytanie
czy blok silnika m60 czy m62 jest taki sam jak w alpina ?
dokladnie chodzi mi tutaj o mocowanie lap silnika.
chce zdudowac ,sprobowac zdudowac takie bmw i zastanawiam si nad wykozystaniem orginalnych lap od alpiny ,gdyz chce zostawic kompresor klimy.
prosil bym tez o katakt z kims kto podjol by sie wyspawac takie lapy.
przypuszczam ze spawane beda tansze niz orginalne alpiny.
prosze o pomoc. CAPPA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 14 kwietnia 2013, 19:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 19
Lokalizacja: Powiat Wolomin
jackolus napisał(a):
Prześledź jeden z tematów które wkleiłeś, fotki pod tym adresem: http://s88.photobucket.com/user/ganicki ... t=3&page=7
Gość kombinował z przerabianiem pompy, zatarł silnik, remont silnika i sucha miska.
Przy obecnym stanie wiedzy też bym się zdecydował na suchą miskę.

za to cabrio z przedostatniego linka + pompa z X5 całkiem fajnie. Co prawda silnik strasznie wysoko ale czoło miski jest schowane więc spory plus.

Próbuj, kombinuj - powodzenia :ok:


Sucha miska to dosc duzy koszt z powodu pompy zewnetrznej.
No i naped pompy trzeba kombinowac.

Ja w koncu poszedlem na latwizne - zdecydowalem sie na komplet z X5. Pompa juz kupiona, micha leci ze Stanow (!).
Silnior bedzie troche cofniety.

_________________
Pozdr. Michal

www.szarbia.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 24 kwietnia 2013, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 19
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Doszly graty X5 E53:

Pompa

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Micha

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Aby zalozyc miche pompa musi byc bez smoka

Obrazek

Obrazek

Smok potem

Obrazek

Micha X5 jest rzeczywiscie wysoka, jakies 6cm wyzsza od michy M60.

Obrazek

Te kilka gratow (z kolektorami) od M62 z X5E53 kosztuje tyle co cale M60

Obrazek

_________________
Pozdr. Michal

www.szarbia.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 25 kwietnia 2013, 22:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
Silnik fajnie siądzie ale szukaj już serwa hamulcowego z E34 ;)

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 2 lutego 2014, 15:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b16
Szarbia, są jakieś dalsze postępy projektu silnik siedzi już w aucie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 5 lutego 2014, 22:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
A ja mam pytanie, czy silnik przypadkiem nie wylądował w bordowej coupe, która aktualnie próbuje się sprzedać ?
Auto jeździ? Jak pompa z X5 się sprawuje ?
Jaki prześwit, miska nisko siedzi ?

Jakbyś jeszcze coś potrzebował to jestem cały czas na PW, na forum raczej nie wchodzę ;)
Powodzenia

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 7 lutego 2014, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b16
Chciałbym zobaczyć jak siedzi silnik z ta miska od x5, czy maska się zamyka, czy trzeba było ciąć grodzie? Może jakieś fotki ? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 9 lutego 2014, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 19
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Silnik idzie do mojej terenowki, wiec nie pomoge z E36.

ps
Zreszta niedlugo M60 pojdzie w odstawke bo mam teraz na oku M57 biturbo 350KM 730Nm z uproszczona elekrtyka.

_________________
Pozdr. Michal

www.szarbia.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 16 lutego 2014, 11:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b16
A sanki od e46 xdrive można zamontować do e36? ma ktoś możliwość zmierzenia rozstawu otworów montażowych, bądź ma wiedze na na ten temat czy podejdą?
Sanki od e46 maja dużo plusów. Jedynie trzeba było by jeszcze skompletować wahacze od xd i pewnie maglownice.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 16 lutego 2014, 11:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
A szkoda bo fajnie sie to zapowiadalo...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 20 lutego 2014, 11:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
Raz miałem styczność z E36 + pompa z X5 , to nie jest super drogi patent, ale dostępność szpejów iście mityczna.
Z tego co zapamiętałem to auto w ogóle nie miało prześwitu, miska była tak nisko, że nawet Xbrace nie siadał ( jeśli chcieliśmy mieć zamkniętą maskę.

Jedyny plus wobec np. mojego rozwiązania - to w przypadku lekkiego dzwona miska z pompą nie są tak bardzo narażone na zgniecenie.

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 24 lutego 2014, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b16
Myślałem sobie długo i wymyśliłem, że można by zamontować belkę z e46 330xd. Po co? już mówię.
Obrazek

Zrobiłem taka wizualizacje bo nie mogłem znaleść odpowiedniej fotki:
Obrazek
Strzałkami są zaznaczone otwory montażowe wahaczy od 330xd - tam sa zamocowane wahacze.
Kwadrat do przypuszczalne miejsce dla miski x5 przed kwadratem jest jeszcze maglownica


Tutaj przykład na belce od e46 gdzie wylądowała by miska: (sugeruje się kreska pomocnicza narysowana na obu zdjęciach)
Obrazek

Dzięki temu nie musimy mocno cofać silnika nie tak żeby ciąć grodzie i też nie musimy go wysuwać do przodu żeby ori pompa się zmieściła z przodu.

Przednie otwory montażowe belki od 330xd padały by gdzieś w okolice zamocowania ori stabilizatora w e36. Być może pokryły by sie z otworami montażowymi.

W belce xd w dowolnym miejscu można zamontować podpory trzymania poduszek silnika.

Belka od xd nisko wisi była by elementem ochraniającym miskę:
Obrazek

Czekam na opinie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 25 lutego 2014, 12:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
1) Kup miskę i pompę z X5 , jak uda Ci się w tym roku to stawiam flaszkę :padam:

2) Wahacze z E46 w E36 powodują prawie zupełne skasowanie KWSZ przez co kierownica nie wraca sama.


Jest to jakiś pomysł, z pewnością lepszy niż spawanie mocowań drążków kierowniczych i odwracane magle czyli najtańszy sposób na fałkę.

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 27 lutego 2014, 14:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 362
Lokalizacja: Podlasie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
Garaż: Na działce :)
na alledrogo była misa+pompa ostatnio za ponad 2k

_________________
Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu, bokiem nieliczni…



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 2 marca 2014, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b16
Teraz są 2 pompy po 600 na alle, miska też pewnie się pojawi za jakiś czas.
Wahacze z e46 w e36 kasują kwsz czyli dół amortyzatora cofa się do tyłu auta?
Czy zastosowanie zwrotnic od e46 wraz z amortyzatorami rozwiązało by problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 4 marca 2014, 10:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e36 e39
Kod silnika: M52B25
Nie znam się zbytnio na temacie zawieszenia, ale u kumpla w E36 są wahacze od E46, dystanse dosyć grube, piasta/zwrotnica przerobiona żeby umożliwić większy skręt + docięta maglownica. Kierownica normalnie wraca.

Edit: zawias ksport

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL