BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2024, 14:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 12:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
woytek13 napisał(a):
V8 do E30 w porównaniu do E36 to jak, wędkarstwo do skoków ze spadochronem. Inna kategoria
czyli rozumiem że ogarniesz taki temat jak by byłoa potrzeba ??

woytek13 napisał(a):
Najciekawsze są przypadki prywatnych osób, które najpierw proszą o pomoc, a potem jak sami do czegoś dojdą to już za żadne dolary nie powiedzą jak to zrobili
nie jest to regułą ale tak jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 08:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 237
Lokalizacja: Kristiansand
Moje BMW: E36 328
Kod silnika: M52b28tu
Po majowce w Toruniu podpatrzylem jak to zrobil PUZ no i maglownica jest przeniesiona do tylu z tego co widac ale jest tez duzo nizej tak wiec dziura i jej nie ma... mam fotki to wrzuce pozniej ;)

_________________
Wiele Serc... Jedno Bicie... BMW Ponad Życie!!!
Prawdziwa jazda zaczyna sie jak koła traca przyczepność :DD
Nie ważne do kąd... Ważne zeby BOKIEM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 08:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 237
Lokalizacja: Kristiansand
Moje BMW: E36 328
Kod silnika: M52b28tu
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Wiele Serc... Jedno Bicie... BMW Ponad Życie!!!
Prawdziwa jazda zaczyna sie jak koła traca przyczepność :DD
Nie ważne do kąd... Ważne zeby BOKIEM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 09:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Za żadne pieniądze nie wsiadłbym do tego auta co jest na fotkach :/
A już tym bardziej jeśli miałoby to być auto do jazdy na codzień.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 15:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
Adrian_320 napisał(a):
Po majowce w Toruniu podpatrzylem jak to zrobil PUZ no i maglownica jest przeniesiona do tylu z tego co widac ale jest tez duzo nizej tak wiec dziura i jej nie ma...

No dokładnie. Jak chciałem znaleźć maglownicę w tym aucie to miałem wrażenie, że musiałbym najpierw trochę ziemi odgarnąć żeby ją zobaczyć.
Zdecydowanie najniższy punkt auta i bardzo niepraktyczne do codziennej jazdy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 16:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
To auto jest chyba tylko na autostradę. Wyższa studzienka i magiel mówi papa. Może i to jest sposób na V8 w E-36, ale to jest taki półśrodek. Wolałbym garb lub dziurę na masce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 17:43 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 2464
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
Andrzej87 napisał(a):
Wolałbym garb lub dziurę na masce.

garb byłby ładnym dodatkiem do v8 i jeszcze do tego ładnie ukształtowany.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 08:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Starachowice
Już wiem czemu autor tego auta tak nie chciał podzielić się wiedza jak cofnoł silnik zasłaniał się stwierdzeniem : "Kiedy w końcu zmieni sie mentalność ludzi i zaczną doceniac cieżką prace, godziny spedzone w kanale tysiace PLN wydane na testy i próby, tony części nie wykorzystanych, zmarnowanych itp? " Chyba to jednak nie oto chodziło każdy z nas zna jak dotąd niedościgniony wzór jakim jest Alpina B8, ale to co się stało pod maską tego auta to jakieś gigantyczne nieporozumienie. Teraz ja się spytam gdzie są te zmarnowane części, ta specjalistyczna wiedza potrzebna do tej przeróbki przecież takie umieszczenie maglownicy to totalne druciarstwo. Myślałem ze dobrałeś i zmodyfikowałeś pompę z innego modelu lub przerobiłeś oryginalną jak to próbował zrobić nasz kolega od kombika (trzymam za niego kciuki) ale nie ty odwaliłeś totalną chałę i chyba się jej sam wstydzisz dlatego tak ciężko było o zdjęcia z tej przeróbki. Cóż puzz miałem cię za profesjonalistę, ciężko się jednak pomyliłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 09:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Fotki wklejone wyżej mnie nie zaskoczyły. Spodziewałem się takiego rozwiązania, choć liczyłem po cichu, że jednak dokona się jakiś postęp w dziedzinie v8 w e36

Jeśli chodzi o mego kombiaka, to od kilku miesięcy jest on przedmiotem niekończących się stresów i wkurzeń, z powodu "profesjonalizmu" wykonawcy dzieła.
Nie chodzi tu nawet o umiejętności czy wiedzę, bo to jest mi trochę trudno oceniać, ile o najprostsze i mierzalne kwestie. Termin, budżet, uczciwość
Nie urodziłem się wczoraj i wiem jak wyglądają powyższe tematy w większości polskich warsztatów, ale mam coraz to nowe doświadczenia i powoli zbiera się na niezłą nowelkę o charakterze tragifarsy. Zresztą na opowiedzenie wszystkiego i podsumowanie będzie czas kiedy auto w końcu wyjedzie (o ile się to w końcu zdarzy;))

Jak pisałem chyba ostatnio, silnik siedzi od kilku tygodni jak należy i jest (był) spięty ze skrzynią.
Panowie poskładali też nieco do kupy zderzaki, błotniki, lampy i inne pierdoły

30 kwietnia minął "najostateczniejszy z ostatecznych" terminów na oddanie gotowego 344 i....
auto nadal stoi na podnośniku, gdyż okazało się, że najlepszy z tutejszych mechaników trochę się pomylił w kwestii skrzyni, która montuje
Okazało się, że poza jego wiedzą był fakt, iż skrzynia była zespolona z silnikiem m60, a wkładamy jak wiadomo silnik m62
Czym to skutkuje?
Zabawą z czujnikiem położenia wału.
W m60 jest on z przodu, w m62 w skrzyni
Montowana do mojego kombi skrzynia, nie ma więc czujnika, ale jedynie miejsce na jego zamontowanie, jednak żeby to zrobić, musiałoby w skrzyni istnieć coś, co ma czujnik wzbudzać, tymczasem i dwumas i sprzęgło w m60 i m62 są różne, a że silnik wkładany jeździł ze steptronikiem, to robi się niezły zonk.

Rozwiązań jest kilka, nie wiem które lepsze, zostawiam to wykonawcy
Można zamontować z przodu kółko od m60 i tam dać czujnik i odpalić motor na kompie od m60. Takie rozwiązanie znalazł TomekB na jednym z mądrych forów, gdzie forowicze taki patent przetestowali.

Kolejna opcja to wymiana dwumasu i sprzęgła na takie od m62. Tu jednak staje na przeszkodzie ból mego wykonawcy o koszty, bo wszelkie tego typu niespodzianki kopią po kieszeni jego. No i szkoda nówki dwumasu i sprzęgła, które teraz mamy:/

Trzeci pomysł, to rozwiązanie wykonawcy, polegające na przerobieniu obecnego dwumasu w sposób umożliwiający prawidłowe wzbudzanie czujnika, który założy w skrzyni.

Moja wiedza nie pozwala niestety na fachowe opiniowanie pomysłów i tworzenie własnych patentów, więc jestem w dużym stopniu zależny od wykonawcy :kwasny:

Epopeja trwa, wkurzenie narasta

Pocieszam się jedynie, że na szczęście skutecznie obwarowałem sztywność budżetu i niedopuszczalność pewnych rozwiązań w projekcie, bo jeszcze miałbym zrobioną na szybko rzeźbę jak na obrazkach;)

Ma ktoś może inny pomysł na czujnik położenia wału?

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 22:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 237
Lokalizacja: Kristiansand
Moje BMW: E36 328
Kod silnika: M52b28tu
moim zdaniem najtanszym i najprostszym sposobem bedzie przelozenie kola od m60 bo to jest "pod reka" i nie trzeba duzo rozbierania

_________________
Wiele Serc... Jedno Bicie... BMW Ponad Życie!!!
Prawdziwa jazda zaczyna sie jak koła traca przyczepność :DD
Nie ważne do kąd... Ważne zeby BOKIEM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 08:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 20
Lokalizacja: okolice Torunia
witam

naczelny druciarz 4 RP fajnie

skoro juz ktos umiescil zdjecia bez mojej wiedzy i pozwolenia zatem kilka zdan. Kolego Volpek jesli mialbys jakakolwiek wiedze dostrzgłbys wiecej niz przeniesiony magiel. skoro uwazasz ze to tak banalnie proste to daje Ci E36 i jestem ciekaw ile czasu zajmie zrobienie. auto stało w trawie wiec nie robcie z tego mega trageii magiel jest na wysokosci stabilizatora od M3 E36

http://www.youtube.com/watch?v=pZL4vXRl ... r_embedded


lotnisko w toruniu jest mega nierowne, plyty jezdzilem tym autem na konkretnej glebie i ani jednej przycierki. auto było budowane do driftu stad takie rozwiazanie (srodek ciezkosci, cofniety silnik, prowadzenie, wywazenie) magiel jest wyzej niz miski np w BMW E30. Można go umiescic wyzej ale nie ma takiej potrzeby

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 08:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 20
Lokalizacja: okolice Torunia
kolego qqiz

gdybys skorzystał z usług kogoś znajacego temat zaoszczedzilbys sobie sporych wydatków

to czego doswiadczyłeś namacalnie juz masz za soba
zaoszczedze Ci kolejnych wydatków choć powinienem siedziec czytac i smiac sie do rozpuch zadzwon powiem Ci co masz zrobic 502 275 861


kolego Volpek o takich godz, testach i zmarnowanych czesciach mowiłem


pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 13:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Skorzystałem z propozycji i zadzwoniłem pogadać z puzem
Kilka wskazówek uzyskałem.
Dzięki puz!

Generalnie utwierdziłem się w przekonaniu, że grzebanie w sprzęgle i dwumasie to kwestia mocno delikatna i ryzykowna.
Kłopotliwe też będzie wyważanie, bo w końcu trzeba to wyważać w całości z wałem, więc rozbieranie silnika konieczne

Ja wybrałbym opcję wymiany sprzęgła i reszty na te od m62

Wykonawca idzie w stronę rzeźby w sprzęgle i dwumasie
On rzeźbi, on bierze na siebie odpowiedzialność
Zobaczymy jak to będzie w praktyce z wykonaniem i szansą na działanie/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 21:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: malopolska
qqiz napisał(a):

Rozwiązań jest kilka, nie wiem które lepsze, zostawiam to wykonawcy
Można zamontować z przodu kółko od m60 i tam dać czujnik i odpalić motor na kompie od m60. T

Kolejna opcja to wymiana dwumasu i sprzęgła na takie od m62. Tu jednak staje na przeszkodzie ból mego wykonawcy o koszty, bo wszelkie tego typu niespodzianki kopią po kieszeni jego. No i szkoda nówki dwumasu i sprzęgła, które teraz mamy:/

Trzeci pomysł, to rozwiązanie wykonawcy, polegające na przerobieniu obecnego dwumasu w sposób umożliwiający prawidłowe wzbudzanie czujnika, który założy w skrzyni.


pozdro


1. potrzebujesz przedni dekliel od m60 pompe wody, termostat i sporo innych gratow ...

2.dobra opcja pod warunkiem ze ten twoj pozal sie boze mechanik udoi z ewuesem etc

3. jak chcesz miec chronicznie tryb awaryny etc to tutaj masz to jak w banku

ps sprzegla w m62 s62 sa kompletnie do dupy, dobre sprzeglo w samochodzie do sportu to

odchudzony jednomas + wzmocniony docisk + spiek

_________________
v8 supercharged


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 23:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
bartpa napisał(a):
qqiz napisał(a):

Rozwiązań jest kilka, nie wiem które lepsze, zostawiam to wykonawcy
Można zamontować z przodu kółko od m60 i tam dać czujnik i odpalić motor na kompie od m60. T

Kolejna opcja to wymiana dwumasu i sprzęgła na takie od m62. Tu jednak staje na przeszkodzie ból mego wykonawcy o koszty, bo wszelkie tego typu niespodzianki kopią po kieszeni jego. No i szkoda nówki dwumasu i sprzęgła, które teraz mamy:/

Trzeci pomysł, to rozwiązanie wykonawcy, polegające na przerobieniu obecnego dwumasu w sposób umożliwiający prawidłowe wzbudzanie czujnika, który założy w skrzyni.


pozdro


1. potrzebujesz przedni dekliel od m60 pompe wody, termostat i sporo innych gratow ...

2.dobra opcja pod warunkiem ze ten twoj pozal sie boze mechanik udoi z ewuesem etc

3. jak chcesz miec chronicznie tryb awaryny etc to tutaj masz to jak w banku

ps sprzegla w m62 s62 sa kompletnie do dupy, dobre sprzeglo w samochodzie do sportu to

odchudzony jednomas + wzmocniony docisk + spiek


ad. 3 czemu chroniczny tryb awaryjny?
Mógłbyś szerzej?

A co do samego sprzęgła, to tak jak pisałem już wcześniej, auto nie będzie służyło do sportu, tylko raczej do jeżdżenia po bułki:)

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 12:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 18
Lokalizacja: starachowice
qqiz napisał(a):
Skorzystałem z propozycji i zadzwoniłem pogadać z puzem
...Generalnie utwierdziłem się w przekonaniu, że grzebanie w sprzęgle i dwumasie to kwestia mocno delikatna i ryzykowna.
Kłopotliwe też będzie wyważanie, bo w końcu trzeba to wyważać w całości z wałem, więc rozbieranie silnika konieczne...


Co trzeba wyważać razem z wałem ? Sprzęgło ??? Dwumas ?? No proszę Cię... :)
Jak wymienisz tarcze docisk i łożysko na inne to wyważasz całość od nowa ?

Wał jest wyważany oddzielnie, dwumas również. Wyważenie każdego z tych elementów oddzielnie eliminuje konieczność wyważania całości po zmontowaniu.

Gdyby felga i opona była dobrze wyważona oddzielnie to po zmontowaniu koła też nie trzeba by było wyważać go jako całości...

Niestety grzebanie W CZYMKOLWIEK czy to mechanika czy elektryka jest kwestją delikatną i ryzykowną bez odpowiedniej wiedzy i zaplecza technicznego.

qqiz napisał(a):
Ja wybrałbym opcję wymiany sprzęgła i reszty na te od m62


I bardzo dobrze byś wybrał...
Spięcie tego z wiązką od m60 to też troche kastracja - prawie jak podpiąć M54B30 pod ECU od M50B25 i udawać, że nadal ma się M54...

qqiz napisał(a):
Wykonawca idzie w stronę rzeźby w sprzęgle i dwumasie
On rzeźbi, on bierze na siebie odpowiedzialność
Zobaczymy jak to będzie w praktyce z wykonaniem i szansą na działanie/


Zapowiedz mu tylko żeby rzeźbił tak, żeby "w razie czego" dało się tam jeszcze po jego rzeźbach zamontować oryginalny dwumas i sprzęgło od M62 ;)

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 20:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
brus_ik napisał(a):
Zapowiedz mu tylko żeby rzeźbił tak, żeby "w razie czego" dało się tam jeszcze po jego rzeźbach zamontować oryginalny dwumas i sprzęgło od M62 ;)

Pozdr.


No, tak właśnie chyba ta rzeźba jest prowadzona.

Oczywiście wszystko się tak wlecze, że powoli przestaje lubić pomysł 344;)
Dziś lub w poniedziałek powinien być "już" wyważony dwumas
Moje rozterki ostatnio sprowadzają się natomiast tylko do tematu, czy może nie wywlec kombiaka z warszatu na sznurku za patrolem i jakie jest sensowne rozliczenie taaaaakiego opóźnienia w robocie:/

Niestety powoli emotka przypięta do tego wątku przez autora staje się bardzo adekwatna do moich przygód

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 01:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: Otwock
Cytuj:
Niestety powoli emotka przypięta do tego wątku przez autora staje się bardzo adekwatna do moich przygód



staralem sie jak moglem :)

_________________
BMW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 19:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Lubsko
Witam wszystkich , ten temat nurtuje mnie od dawna ze juz mam nie zla dziure w brzuchu i marze o M3 , bo nie ma V8 w e36, ale teraz jak przeczytalem o M3 ze maja tak naprawde 230-270 km to jestem w szoku, gdzie te 350 po chiptuningu ? Biorac cala rzecz teoretycznie zeby udalo mi sie zapakowac M62 b44 do e36 to po chipie mam 312km i 450nm . Jak to wyglada w starcie z M3 3,2 ?? I czy mozna cos zrobic nie wielkim nakladem finansowym zeby podniesc moc V8-ki i ile jeszcze mozna wyciagnac z tego cudenka ??? Chcialbym sie zabrac za robote ale nie bardzo wiem jak to ugrysc . Pasowaloby V8 400km , Wyrazy podziwu dla kolegi Ognia !!! Jak wyglada taki zabieg finansowo ?? Prosze o rady .

_________________
72piotr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 20:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 857
Lokalizacja: Kołobrzeg/Szczecin
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
piotr28_72 napisał(a):
Pasowaloby V8 400km


To pakuj S62B50 i sprawa załatwiona :super:

_________________
Zobacz moją byłą 540..., "Tatowe" 530D

Galeria 330ci IN PROGRESS...

Mapka osób z interfejsami INPA DIS TV FREE itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL