BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2024, 18:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 1.8 is m42 kompressor
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 18:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Witam!!
Od dluższego czasu śledze temat 1.8 is kompressor kod silnika m42. Przegladając zagraniczne i polskie posty na ten temat w polsce nadal jest to sprawą kulejącą. Moim celem jest zalożenie wlasnie do silnika bmw e36 1.8 is m42 kompressora i pokazanie takiego projektu od a do z bez żadnych niedomowien gdzie sie spotykalem na forach zawsze. Prosze o powstrzymanie sie od wyperswadowania mi mojego projektu z glowy bo jestem świadom tego ze racjonalnym jest posuniecie do kupna wiekszego silnika i dalszej jego modyfikacji. Swoje wątpliwości oraz pytania kieruje do fachowcow ktorzy są tutaj zarejestrowani i znajacych sie na rzeczy. Zadaje konkretne pytania i prosilbym o poważne odpowiedzi oraz podejście do sprawy.Projekt planuje zacząc na wiosne a do tego czasu zgromadzić potrzebne wszystkie informacje oraz elementy do danego projektu. NARAZIE JEST MOWA O SAMYM SILNIKU POTEM BEDZIEMY SIE ZAJMOWAĆ NAPĘDEM.

ZESTAWIENIE CZĘŚCI:
-kompressor od mercedesa SLK
-intercooler od renault megane II 1.5 dci
-opaski+rury nierdzewne
-blow off
-chlodnica oleju
-wieksze wtryski
-regulator cisnienia paliwa
-pompka paliwa z wieszym cisnieniem
-dluzszy pasek wieloklinowy
-filtr stozkowy

Projekt dziele na dwa warianty:
PIERWSZY

Zalozenie wszystkich części do WYREMONTOWNEGO silnika bez jego odprężania.
Doladowania do bezpiecznej granicy 0.4-0.5 bara

DRUGI
Tu już jest więcej modyfikacji i komplikacji które mozna przejsc.
Bmw wydalo wersje e36 z silnikiem 1.8 tds w ktorym jest juz kuty dol silnika. Konkretnie chcialbym zamontować z niego wal korbowy oraz korbowody do mojego silnika m42. I tu juz się zaczynają schody Watpliwosci oraz moje pytania.

-CZY WAL OD 1.8 TDS BY PASOWAL DO SILNIKA M42 1.8 IS? (średnice) ?
-JAKI JEST SKOK TLOKA 1.8 TDS a JAKI JEST STKOK 1.8 IS CZY SĄ PODOBNE ?
-Z KTOREGO SILNIKA BMW WZIĄĆ TLOKI (KUTE) I TO SPASOWAC ?

- Z KTOREGO MODELU WZIĄĆ WIĘKSZE WTRYSKI ?
- CZY PRZEPLYWOMIERZ DA RADE ORAZ GDZIE ZAMONTOWAC KOMPRESSOR ZA CZY PRZED PRZEPLYWOMIERZEM?
- Z KTOREGO MODELU BMW POMPKA PALIWA BEDZIE DAWAC WIĘKSZE CISNIENIE OD SERYJNEGO M42
- JAKA MA MIEC GRUGOŚĆ USZCZELKA POD GLOWICA PRZY ODPRĘŻENIU SILNIKA I Z JAKIEGO MATERIALU JĄ NAJLEPIEJ WYKONAĆ?
- GDZIE SIĘ WPIĄĆ Z CHLODNICĄ OLEJU ?

Posiadam wszelkie maszyny do obrobki metali oraz sam wszystko zamontuje lecz chcialbym poptrzeć to wszystko odpowiednia wiedza innych znawców tematu i wszystko wykonać naprawde bardzo porządnie. Zaczynając od grubych rzeczy jakie wymienilem konczac na polerce elementow aluminiowych oraz chromach i malowaniu.

Mile są widziane podobne projekty. Chciabym wszystko posladac do jednego tematu by ktos kto szuka takiego projektu jakim jest 1.8 IS m42 na KOMPRESORZE więcej nie szukal i nie byl odsylany z kąta w kąt czy też krytykowany. Dziękuje z góry za pomoc Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 1.8 is m42 kompressor
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 19:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Z kilkoma pytaniami Ci pomoge, ktos na pewno pomoze Ci z reszta.

Bambu napisał(a):
Bmw wydalo wersje e36 z silnikiem 1.8 tds w ktorym jest juz kuty dol silnika. Konkretnie chcialbym zamontować z niego wal korbowy oraz korbowody do mojego silnika m42. I tu juz się zaczynają schody Watpliwosci oraz moje pytania.

-CZY WAL OD 1.8 TDS BY PASOWAL DO SILNIKA M42 1.8 IS? (średnice) ?


Nie wiem czy wal bedzie pasowal. Watpie zeby bylo tak prosto jak z walem z 1.9 TDI w 1.8T, ale moze sie myle.

Bambu napisał(a):
-JAKI JEST SKOK TLOKA 1.8 TDS a JAKI JEST STKOK 1.8 IS CZY SĄ PODOBNE ?


1.8 TDS 80.00 mm × 83.00 mm
1.8 is 84.00 mm × 81.00 mm

wiec jak widzisz tloki nie podejda. Gdybys dopasowal wal, mialbys pojemnosc 1839cc. Najlepiej dowiedz sie czy nie dopasujesz wnetrza z M47, bo ma dokladnie 84.00 mm × 90.00 mm.

Bambu napisał(a):
- CZY PRZEPLYWOMIERZ DA RADE ORAZ GDZIE ZAMONTOWAC KOMPRESSOR ZA CZY PRZED PRZEPLYWOMIERZEM?


Kompresor musi byc wpiety przed przeplywomierzem, inaczej bedziesz mial tak uboga mieszanke, ze stopisz tloki.

Bambu napisał(a):
- JAKA MA MIEC GRUGOŚĆ USZCZELKA POD GLOWICA PRZY ODPRĘŻENIU SILNIKA I Z JAKIEGO MATERIALU JĄ NAJLEPIEJ WYKONAĆ?


Przelicz o ile potrzebujesz podniesc glowice i wtedy zastanawiaj sie nad materialem.

Bambu napisał(a):
- GDZIE SIĘ WPIĄĆ Z CHLODNICĄ OLEJU ?


Najprosciej przy filtrze oleju - jezeli masz maszyny, to dorob sobie cos takiego

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 20:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
OK pozostaje tylko pytanie jakie zostosować tłoki? Jeśli bym mial wal od silnika m47 oraz korbowody to tloki tez bym musial od niego przeszczepic do swojego silnika? Wiadomą sprawą jest ze bym musial rozwiercic blok silnika do pojemnosci 1839cc. Silnik diesla ma o wiele wieksze spręzanie niz benzyna oraz różni sie wykonanie denka tłoka.

Co do chłodzenia oleju spotalem sie z takim patentem jak zamontowanie chlodnicy oleju podpiętą pod uklad chlodzacy silnika (chlodzenie ciecza) oraz dodatkowo zastosowanie
chlodnicy oleju (chlodzenie powietrzem). Nie wiem jak to zdaje egzamin w praktyce i czy coś to daje. Jedyną wadą jaką zauważylem tego jest zajmujące miejsce. Pozdrwiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 20:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Bambu napisał(a):
OK pozostaje tylko pytanie jakie zostosować tłoki?


Tego nie wiem, licz na pomoc kogos innego, albo probuj sam cos dopasowac.

Bambu napisał(a):
Jeśli bym mial wal od silnika m47 oraz korbowody to tloki tez bym musial od niego przeszczepic do swojego silnika? Wiadomą sprawą jest ze bym musial rozwiercic blok silnika do pojemnosci 1839cc. Silnik diesla ma o wiele wieksze spręzanie niz benzyna oraz różni sie wykonanie denka tłoka.


Bloku nie musisz w zaden sposob rozwiercac, myk polega tutaj na tym, ze zostawiasz taka sama srednice cylindra, ale zwiekszasz skok tloka - stad dodatkowa pojemnosc, trzeba dobrac tylko odpowiedniej wysokosci tloki.

Bambu napisał(a):
Co do chłodzenia oleju spotalem sie z takim patentem jak zamontowanie chlodnicy oleju podpiętą pod uklad chlodzacy silnika (chlodzenie ciecza) oraz dodatkowo zastosowanie
chlodnicy oleju (chlodzenie powietrzem). Nie wiem jak to zdaje egzamin w praktyce i czy coś to daje. Jedyną wadą jaką zauważylem tego jest zajmujące miejsce. Pozdrwiam


Cos za bardzo pokomplikowane jest to o czym piszesz, zwykly oil cooler chlodzony powietrzem da rade.


Ostatnio edytowano 28 kwietnia 2009, 20:49 przez Vermilion, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 20:52 
Vermilion napisał(a):
Najlepiej dowiedz sie czy nie dopasujesz wnetrza z M47


da radę to zrobić, już były robione takie modyfikacje :)

tłoki od S50 i inne takie kombinacje robią w m42...

...ale pewnie trzeba by szczegółów szukać na anglojęzycznych forach


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 20:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Co do tłoków tego sie wlasnie obawialem ze trzeba bedzie szukac tlokow o odpowiedniej wysokosci. Co do walu od m47 nie wiadomo czy podejdzie sprzeglo od m42 i czy fazy rozrządu nie będa przesunięte na wale.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 20:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Bambu napisał(a):
Co do walu od m47 nie wiadomo czy podejdzie sprzeglo od m42 i czy fazy rozrządu nie będa przesunięte na wale.


Na pewno wiesz za co sie bierzesz? Wal korbowy, a walki rozrzadu, to dwie zupelnie rozne rzeczy :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 20:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Fryderyk napisał(a):
Vermilion napisał(a):
Najlepiej dowiedz sie czy nie dopasujesz wnetrza z M47


da radę to zrobić, już były robione takie modyfikacje :)

tłoki od S50 i inne takie kombinacje robią w m42...

...ale pewnie trzeba by szczegółów szukać na anglojęzycznych forach

Sztuka polega na tym że z angielskiej trzeba zrobic dokladna polska i to jest naszym wspolnym celem ;). Po za tym tam tez duzo nie piszą projekt urywa sie w polowie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 21:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Vermilion napisał(a):
Bambu napisał(a):
Co do walu od m47 nie wiadomo czy podejdzie sprzeglo od m42 i czy fazy rozrządu nie będa przesunięte na wale.


Na pewno wiesz za co sie bierzesz? Wal korbowy, a walki rozrzadu, to dwie zupelnie rozne rzeczy :zdziwko:

Źle sie wyraziłem. Mialem namysli osadzenie kola zębatego na wale. Ilośc zębów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 21:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Bambu napisał(a):
Źle sie wyraziłem. Mialem namysli osadzenie kola zębatego na wale. Ilośc zębów.


Lec na szrot i obadaj ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Troche szukalem na angielskich stronach. Znalazlem istotne rzeczy takie jak tzn

WAL KORBOWY PODEJDZIE OD SILNIKA M47 2.0 D

KOLO ZAMACHOWE JEDNOMASOWE PODCHODZI OD SILNIKA m20

ŁOŻYSKO OPOROWE PODCHODZI OD SILNIKA 323 m20

Pisali tez min. o tokach od s50 3.0L ale problem nadal jest ten sam.
Gdy zastosuje sie korbowody od m47 i tloki od s50 tloki będa za wysoko.
Więc posostaje dobranie krobowodow lub tlokow.

PRZYDALABY SIE JAKAS KOMBINACJA JAKIE KORBOWODY I TLOKI PASUJA DO WALU Z M47
KOD SILNIKA ITP.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 22:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
http://www.m42club.com/forums/showpost. ... ostcount=5

to tez Ci sie przyda

http://www.m42club.com/forums/showthread.php?t=1921

moim zdaniem rejestruj sie tam i pytaj, na pewno maja wiedze na temat M42, ktorej potrzebujesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 22:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Bardzo bym prosil o zestawienie kutych tlokow oraz korbowodów w seryjnych BMW niezaleznie czy to jest duza pojemnosc silnika czy nie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 06:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: 3city
Narazie nie potwierdzona info bo dopiero rozbieram silniki ale kute korbowody byly w m50b25 to wiem na 90%. M52b25 mial kuty wał.tez na 90 %.ale jak mowie dopiero rozbieram oba silniki.jak rozbiore to bede mogl powiedzieć cos więcej.moge tez zmierzyć tłok od m20b25 bo taki mam na stanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 06:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: 3city
Przepraszam błąd. M52B28 MIAL KUTY WAŁ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 20:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Obiło mi sie o uszy ze w silnikach 1.8 is m42b18 byl seryjnie kuty wał. Czy to prawda?
Ma ktos moze dostęp do literatury czy zestawu w ktorych silnikach ktore podzespoly są
kute?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Ponoc jest http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318isengine.html

Tak czy inaczej szukaj walu z M47, lepiej na tym wyjdziesz - silnik bedzie mial fajny moment na niskich obrotach, cos jak w dieslu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 22:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Narazie czego jestem pewien to szukać wału od M47 kola jednomasowego od m20 oraz lozyska oporowego od 323i. Na angielskich stronach dużo piszą o tłokach od silnika M3 czyli s50 lecz nadal nie wiem jakie zastosować korbowody by tloki nie wychodzily poza blok.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 22:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=63689

tu masz wszysto rozpisane, korbowody sa jak widzisz z M44.

A tu masz kompletnego search'a do googli, przejrzyj wyniki http://www.google.pl/search?hl=en&q=%2B ... nk+%2Brods


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 22:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
VERMILION dziekuje za aktywne uczestniczenie w projekcie. Bardzo mi pomagasz.
Więc sprawa jest bardzo jasna:

WAL KORBOWY Z SILNIKA M47 2.0 DIESEL
KORBOWODY Z SILNIKA M44 1.8 1.9 IS
TLOKI Z SILNIKA S50 ZWANEGO TEZ M3 3.0 L

WTRYSKI Z SILNIKA M3 3.0L

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL