BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 04:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 4 maja 2011, 21:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
Hello,

w związku z tym, że seryjne hamulce w E90 320d to totalna porażka - nie wiem czy to ja mam tylko taki problem, że co 15tyś - 20tyś muszę wymieniać tarcze, bo są pokrzywione lub przegrzane, a naprawdę staram się na nie uważać zdecydowałem się na SWAP, wstępnie z modelu E90 330d. Czy jest ktoś w stanie powiedzieć jakie części muszę wymienić oprócz:
- jarzma,
- zaciski,
- tarcze,
- klocki.

Za takie zestaw po przebiegu 34tyś KM BMOK.pl woła ok 2000zł. Czy to dużo?

Czy będzie potrzeba włożenia nowej pompy ABS / DSC? Czy jest sens przy tej wymianie dać od razu przewody na w stalowym oplocie(jeżeli tak to gdzie takie coś kupić i ile to kosztuje?)


Pozdrawiam i z góry dzięki za odp,

Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 4 maja 2011, 23:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
Jeżeli chodzi o hamowanie to e90 ma dobre hamulce ale z tym krzywieniem tarcz to fakt 46tyś na liczniku i tarczę do wymiany ................... wygląd nówki prawie zero rowka ale niby wjechałem w wodę i musiałem wymienić kupiłem TRW zobaczymy jak teraz będzie . :zdegustowany:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 4 maja 2011, 23:56 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
tomusxs napisał(a):
Hello,

w związku z tym, że seryjne hamulce w E90 320d to totalna porażka - nie wiem czy to ja mam tylko taki problem, że co 15tyś - 20tyś muszę wymieniać tarcze, bo są pokrzywione lub przegrzane, a naprawdę staram się na nie uważać zdecydowałem się na SWAP, wstępnie z modelu E90 330d. Czy jest ktoś w stanie powiedzieć jakie części muszę wymienić oprócz:
- jarzma,
- zaciski,
- tarcze,
- klocki.

Za takie zestaw po przebiegu 34tyś KM BMOK.pl woła ok 2000zł. Czy to dużo?

Czy będzie potrzeba włożenia nowej pompy ABS / DSC? Czy jest sens przy tej wymianie dać od razu przewody na w stalowym oplocie(jeżeli tak to gdzie takie coś kupić i ile to kosztuje?)


Pozdrawiam i z góry dzięki za odp,

Tomek



e nie trzeba nowej pompy

zmien zaciski i dobierz do tego tarcze i klocki.

ja tak robilem w e46

jak juz zmienaic tod aj od wiekszego modelu np 330d


przewody w oplocie to pelno na e bayuu np

http://cgi.ebay.co.uk/Goodridge-Braided ... 3ef8fa715b


czy dac warto????? napewno nie zaszkodza, grunt to poodpowietrzac wszystko dobrze

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 5 maja 2011, 00:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
ale mowa tylko o przodzie czy również o tyle??

jeżeli chodzi o przód to jest plug&play
poza zaciskami, jarzmami, tarczami i klockami przydałyby się jeszcze te talerze ochraniające tarcze

z tyłem potrzeba trochę rzeźby
pierwsza opcja to dorobienie adaptera do nowych tarcz i "zmniejszenie ich od środka" w celu dopasowania do starych wkładek ciernych ręcznego

druga opcja to rzeźba z talerzem ochronnym tarczy od 330d i dopasowanie go do tylnej zwrotnicy(wahacza) - (nie mam pewności czy jest to w ogóle do zrobienia)
dochodzi oczywiście koszt mechanizmu hamulca ręcznego (wkładki cierne, sprężynki, śruba regulacyjna itd.)

trzecia opcja najbardziej profi ale też kompletnie nieopłacalna to wymiana całych tylnych półosi (na te o grubszym gwincie na końcu ale jednocześnie o takiej samej długości i wielkości flanszy do dyfra - czyli te od 330d odpadają, zostaje wersja specjalna 320d lub jak patrzę na bmwfans.info to automat 325d lub 330xd) dalej wymiana zwrotnicy(wahacza) na tą o większym otworze (tu może być ta z 330d bo jest taka sama), kolejno łożysko tylnego koła wraz z flanszą.... no i oczywiście wszystkie graty dotyczące hamulców (zaciski, jarzma, tarcze, klocki, talerze ochronne tarczy, ręczny) ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 5 maja 2011, 05:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
Dzięki Panowie za odpowiedź.

Będę wymieniał tylko przód - tył ma tak nieduże znaczenie w porównaniu do przodu, że myślę że tyle wystarczy.

Marcin - co masz na myśli mówiąc o talerzach ochraniających? Mógłbyś powiedzieć która to dokładnie część i jakie ma znaczenie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 5 maja 2011, 05:59 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
pewnie chodzi o element nr 3
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 5 maja 2011, 14:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Dokładnie, chodzi o el nr 3 na rysunku.

Domyślną funkcją jest chyba ochrona przed zanieczyszczaniami oraz ochrona termiczna np. gumowych sworzni wahacza przy zwrotnicy

w praktyce jest jeszcze taki plus, że gdy zapieczoną felgę traktuje się z buta :P i spada ona z piasty to felga przywali w ten talerz ochronny a nie w tarczę z zaciskiem ;)

Skoro chodzi tylko o przód to odniosę się do wcześniejszego pytania
tomusxs napisał(a):
Za takie zestaw po przebiegu 34tyś KM BMOK.pl woła ok 2000zł. Czy to dużo?


to zdecydowanie za dużo

zaciski z jarzmami znajdziesz na allegro pewnie po 200zł/szt. (niech będzie i nawet po 400 ;) )

do tego zakupisz nowe tarcze 500zł za komplet + klocki za 200zł + niech będzie nawet 200zł za zestaw nowych tłoczków (policzyłem po 100zł za zestaw naprawczy... pewnie jest trochę taniej)

to w tym pesymistyczniejszym wariancie wychodzi 1700zł a nie jeździsz na starych gratach :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 5 maja 2011, 17:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
Dzięki chłopaki za odpowiedź.

Właśnie kwota 2000zł wydawała mi się trochę zbyt wysoka... i myślałem zrobić podobnie jak zaproponowałeś.

Jak uda się wszystko przełożyć to dam znać jaki efekt : )

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 28 października 2011, 10:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 416
Lokalizacja: rionero in vulture
Kod silnika: M47/T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100009
I co przelozyles bo ja myslalem o przekladce z 335

_________________
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 5 stycznia 2012, 08:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 120
Lokalizacja: Wołomin (WWL)
Moje BMW: E90 320d
Kod silnika: M47N2
nowy91 napisał(a):
I co przelozyles bo ja myslalem o przekladce z 335


też jestem ciekaw więc odgrzewam kotleta.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 5 stycznia 2012, 13:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 416
Lokalizacja: rionero in vulture
Kod silnika: M47/T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100009
Ja czekam na koniec obecnych klockow bo szkoda mi ich wywalac maja przejechane 3000 km a w garazu czeka zestaw z 335 ;)

_________________
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 14:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E 90
Kod silnika: 320d
Odgrzewam kotleta, ale jestem świeżo po modzie i może komuś taka informacja wyda się przydatna.
Wrzuciłem hamulce z 335i do 320d wszystko co potrzebne :
zaciski - 200PLN/szt allegro
jarzma - 50PLN/szt allegro
Klocki Bosch - 175 PLN
Tarcze Bosch 348x30 - 380 PLN (komplet)
Blachy wewnętrznej nie zmieniałem.
Do wymiany potrzeba:
klucz 17
klucz 14
imbus 7 (na ogół nie ma go w podstawowych kompletach)
Czas pracy ok 2h całość


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 09:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 416
Lokalizacja: rionero in vulture
Kod silnika: M47/T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100009
A jak z poprawa chamowania, odczuwalna?

_________________
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 1 września 2012, 15:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 267
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Czy nie ma jakichś skutków ubocznych tego, że przednie tarcze są znacznie większe od tylnych?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 1 września 2012, 16:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 267
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
marcin87k napisał(a):
z tyłem potrzeba trochę rzeźby
pierwsza opcja to dorobienie adaptera do nowych tarcz i "zmniejszenie ich od środka" w celu dopasowania do starych wkładek ciernych ręcznego

druga opcja to rzeźba z talerzem ochronnym tarczy od 330d i dopasowanie go do tylnej zwrotnicy(wahacza) - (nie mam pewności czy jest to w ogóle do zrobienia)
dochodzi oczywiście koszt mechanizmu hamulca ręcznego (wkładki cierne, sprężynki, śruba regulacyjna itd.)

trzecia opcja najbardziej profi ale też kompletnie nieopłacalna to wymiana całych tylnych półosi (na te o grubszym gwincie na końcu ale jednocześnie o takiej samej długości i wielkości flanszy do dyfra - czyli te od 330d odpadają, zostaje wersja specjalna 320d lub jak patrzę na bmwfans.info to automat 325d lub 330xd) dalej wymiana zwrotnicy(wahacza) na tą o większym otworze (tu może być ta z 330d bo jest taka sama), kolejno łożysko tylnego koła wraz z flanszą.... no i oczywiście wszystkie graty dotyczące hamulców (zaciski, jarzma, tarcze, klocki, talerze ochronne tarczy, ręczny) ;)


Wiesz to z doświaczenia? Z ciekawości sprawdziłem realoem i dla pewności potwierdziłem na BMW Fans. Tył niczym się nie różni w obu przypadkach poza tarczami, klockami i zaciskami, nawet szczęki ham. mają ten sam nr części w 320d i w 330d.

Czy ktoś może potwierdzić jak jest w rzeczywistości?

Poza tym, tak na dobrą sprawę to różni się średnica powierzchni ciernych, rozmiar "bębna" w 320d i 330d powinien być identyczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 2 września 2012, 13:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 416
Lokalizacja: rionero in vulture
Kod silnika: M47/T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100009
Antonio3er napisał(a):
Czy nie ma jakichś skutków ubocznych tego, że przednie tarcze są znacznie większe od tylnych?

Absolutnie zadnych ;)

_________________
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Swap - hamulce z wyższego modelu / silnika
PostNapisane: 14 września 2012, 07:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E 90
Kod silnika: 320d
Istotnie czuć różnicę, zwłaszcza po kilku autostradowych hamowaniach - pedał nie puchnie.
Jeśli chodzi o tylne nie czuje potrzeby a dysproporcja rozmiarów u innych producentów np VAG jest normą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL