BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 11:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] BMW e60 felgi 20" chip?
PostNapisane: 11 lipca 2009, 18:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: B-stok
Witam wszystkich.

od pewnego czasu chodzi mi po glowie mysl aby zmienic kółka w BMW jest to model 535D z 2007roku i stoi na 18" fabrycznych gumach. Sa to dosc oklepane kółka chodz trzeba przyznac wygladaja super ;] Teraz chcialbym wsadzic 20" calowe kółka o wymiarach 9"x20" z gumami 245/35/20 na przód i 10"x20" z gumami 275/30/20 i tu rodzi sie pytanie .... z uwagi na to iż auto nie posiada modyfikowanego zawieszenia tylko standard nie mam pojecia czy nie będzie mi to obcierac po zaladunku auta powiedzmy 4 osobami + bagaz (np na majowke :rotfl: ) 18 spisuja sie w tej materi bez zarzutu 19" sadze ze nie bylo by problemu ale z 20 mam problem . Auto jezdzi glownie za granica wiec o dziury sie nie boje .... ale czy kiedy powiedzmy wjade do Polski trafie zaladowanym autem w dziurę to czy nie zostawie błotnika na drodze bo kolo nie bedzie mialo wystarczajaco duzo miejsca ;p, mysle dokladnie o tym modelu :
http://i.ebayimg.com/04/!BQUOCpgB2k~$(K ... YQ~~_1.JPG
moze cos mi doradzicie ;)


Chcialbym zadac jeszcze jedno pytanie. Mianowicie jak wiadomo bmw 535d posiada 2 turbinki i 286 km jak ten silnik sie zachowuje po chipie?

dziekje za rzetelne odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 18:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29699
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Kamiq, zerknij do galerii tego użytkownika link

ma felgi 8,5 i 10,5 20" myśle że spokojnie mieszczą się w nadkolach :)

te felgi które pokazałeś nie trafiają do mnie, poszukaj czegoś innego...

co do chipa to po tym zabiegu moc i moment odpowiednio wynoszą: 335 PS 670 Nm i sądze żadnych problemów z tym nie będzie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 19:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: B-stok
ciekawe ciekawe ;) wyslalem pmka ;) chetnie jeszcze zobacze co powiedza inni użytkownicy ;) co do tych felg ktore pokazalem to puki co nie mam alternatywy ;) mile widziane propozycjie felg do 6000-8000zl za komplet bez gum oczywiscie z rantem. Jesli natomiast chodzi o chip to czy te 335ps i 670 Nm to stala wartosc dla tego silnika po chipie czy zmienna w zaleznosci od tego gdzie sie go zaklada i jaki sie zaklada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 19:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29699
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Kamiq napisał(a):
Jesli natomiast chodzi o chip to czy te 335ps i 670 Nm to stala wartosc dla tego silnika po chipie czy zmienna w zaleznosci od tego gdzie sie go zaklada i jaki sie zaklada.


dokładnie tak zależy gdzie będziesz robił, ale w tych okolicach...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 19:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: B-stok
z tym chipem to pytam tylko tak orientacyjnie ponieważ jestem w 99 % usatysfakcjonowany osiągami auta i nie sadze zeby po kupnie felg bylo mnie stac na taka impreze :zalamany: o jakich cenach mowimy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 19:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29699
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
zależy od firmy ale w przedziale od ok. 1200 do 1800 PLN :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 19:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Kamiq napisał(a):
co do tych felg ktore pokazalem to puki co nie mam alternatywy ;) mile widziane propozycjie felg do 6000-8000zl za komplet bez gum oczywiscie z rantem.


Przejrzyj prosze nasza strone http://www.vermilion-jp.com/ , oferujemy felgi w troche mniej krzykliwym i bardziej wysublimowanym stylu. Mamy kilka modeli 20" dla E60 w rozmiarach 20x8.5 przod + 20x10 tyl, lub 20x9.0 przod + 20x10.5 tyl.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 19:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cześć ostatnio trochę czytałem o biturbo, mają niesamowite momenty obrotowe a po edycji wsadu ECU to całkowity kosmos.

Pozwolę sobie wkleić wykres Obrazek

bez mała 660 Nm przy 1770 obr.

Od strony technicznej jestem ciekaw jakie ciśnienie jest w stanie wytrzymać ten silnik. Te dwie turbinki przy tych 1700 ani przy obrotach max nie będą pracowały w jakimś specjalnym stresie Na pewno sporo mogą wytłoczyć....... więc temperatura spalania będzie bardzo wysoka. Jeśli nie ma ograniczenia w powietrzu...... i w dawkowaniu paliwa. To zawsze pojawia się problem z chłodzeniem denka tłoka :kwasny: Myślę że zrobili spory zapas jeśli chodzi o chłodzenie oleju ,zakładając że ludzie będą poprawiać doskonałe. Ale jeśli seryjne chłodzenie oleju będzie zbyt słabe po takim modzie jak widać na wykresie... na bank będą pękały lub topiły się tłoki , odkształcały głowice, topiły wirniki turbin nawet nie myślę co jeszcze.

Czasami przyśni się takie autko............ i sen jest super :D
Ale gdyby przyśniło mi się że uwalam taką konstrukcje modem bo............. hm ciągle mi mało .
Pewnie bym się nie obudził.
Pozdrawiam Krzysiek.

A............. co myślicie o konieczności poprawienia układu chłodzenia oleju w autkach po mocnym (ciśnieniowo) modzie.?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 19:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
ROGER-NYSA napisał(a):
Od strony technicznej jestem ciekaw jakie ciśnienie jest w stanie wytrzymać ten silnik. Te dwie turbinki przy tych 1700 ani przy obrotach max nie będą pracowały w jakimś specjalnym stresie Na pewno sporo mogą wytłoczyć....... więc temperatura spalania będzie bardzo wysoka. Jeśli nie ma ograniczenia w powietrzu...... i w dawkowaniu paliwa. To zawsze pojawia się problem z chłodzeniem denka tłoka :kwasny: Myślę że zrobili spory zapas jeśli chodzi o chłodzenie oleju ,zakładając że ludzie będą poprawiać doskonałe. Ale jeśli seryjne chłodzenie oleju będzie zbyt słabe po takim modzie jak widać na wykresie... na bank będą pękały lub topiły się tłoki , odkształcały głowice, topiły wirniki turbin nawet nie myślę co jeszcze.


Uklad turbin w tym silniku pracuje inaczej niz myslisz, to uklad sekwencyjny. Turbiny nie pracuja razem, mniejsza pracuje nad malych obrotach, wieksza na duzych.

A co do chlodzenia, pytanie tutaj powinno byc inne - czy jestes gotow podjac ryzyko wymiany takiego silnika gdy cos pojdzie nie tak. Bo jezeli tak, to mozna sie bawic - powiekszyc srednice cylindrow, zrobic natrysk oleju na denka tlokow, zamontowac chlodzenie dolotu albo metanolem albo N20. Nie wiem tylko jak duzy zapas mozliwosci maja wtryskiwacze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: B-stok
ok to tak : co do felg to raczej nie wpadly mi w gust moze z uwagi ze szukam czegos krzykliwego ;) oczywiscie w dozie rozsadku zeby nie zniszczyc auta. Teraz co do wypowiedzi Rogera, w moim 535d o ile dobrze sie orientuje jest silnik z systemem twin turbo co wskazuje na to ze 2 sprezarki jedna wieksza i mniejsza jedna ciagnie z nizszych 2 z wyższych obrotów .... mechanikiem nie jestem wiec jesli cos pomigalem to mnie nie opie..... za mocno ;p autko z wykresu widac napewno slusznie przyspieszalo 656Nm/1770 obr :D niezle ;] u mnie jest gdzies 580Nm/1,750 ale nie o tym chcialem :p Roger czy ty chcesz powiedziec ze po chipie musialbym cos jeszcze robic z silnikiem zeby go nie dojezdzic .... ? musze tu wspomniec ze lubie tym autem "pojechac" nie chodzi o palenie gumy czy jakies glupoty ale czesto smigam po trasie, czesto wożę ludzi i lubie miec zapas pod pedalem aby kiedy trzeba byc na czsa :P

panowie :P glowny temat to czy nie bedzie obcieralo :P to tak nawiasem :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 20:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Kamiq napisał(a):
panowie :P glowny temat to czy nie bedzie obcieralo :P to tak nawiasem :P


Asanti nie podaje parametrow swoich felg, wiec nikt oprocz nich nie odpowie Ci na to pytanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: B-stok
Vermilion napisał(a):
Kamiq napisał(a):
panowie :P glowny temat to czy nie bedzie obcieralo :P to tak nawiasem :P


Asanti nie podaje parametrow swoich felg, wiec nikt oprocz nich nie odpowie Ci na to pytanie.


rozumiem, wiec to jest zawsze ryzyko ? pracuje tym autem i niechcialbym zrobic czegos co mogło by pogorszyc jego stan, ewnwtualnie bylo by mało praktyczne. Czy chip wymagalby dodatkowych modyfikacji silnika i czy by wplyna na jego zywotnosc ... czy jednak jest to mala ingerecjia ktora miesci sie w "tolerancji" silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 20:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Kamiq napisał(a):
rozumiem, wiec to jest zawsze ryzyko ?


Napisz do nich, albo skontaktuj sie z ich przedstawicielem od ktorego chcesz kupic felgi, jezeli dadza Ci gwaranacje, ze 20x9.0 + 20x10.5 nie bedzie przycierac to ok.

Kamiq napisał(a):
pracuje tym autem i niechcialbym zrobic czegos co mogło by pogorszyc jego stan, ewnwtualnie bylo by mało praktyczne. Czy chip wymagalby dodatkowych modyfikacji silnika i czy by wplyna na jego zywotnosc ... czy jednak jest to mala ingerecjia ktora miesci sie w "tolerancji" silnika.


Zwykly "chip" bez przesadzania z parametrami nie wplynie negatywnie na prace silnika, jezeli bedziesz tylko przykladal uwage do serwisowania, warto tez zmieniac czesciej olej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 21:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
No tak koledzy macie rację!!!
Ale dałem ciała...... :mur:

1700obr. 660Nm mała turbina likwiduje "laga"

Rozumiem gdy ludzie robią moda w aucie które nie idzie od dołu ma 150 ps a może mieć 200ps furczeć i ciągnąć od dołu puszczając dyma.
Ale katować takie cacko?
Kolego "Kamiq" jestem mocno na tak jeśli chodzi o wyjątkowy "felunek"

Natomiast patrząc na parametry silnika w serii... nie robił bym mu krzywdy.

Nawet nastawiony na kasę doktor 90210 ładnym laskom odmawia operacji plastycznej.
Nie chętnie poprawia piękne
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: B-stok
Vermilion napisał(a):
Kamiq napisał(a):
rozumiem, wiec to jest zawsze ryzyko ?


Napisz do nich, albo skontaktuj sie z ich przedstawicielem od ktorego chcesz kupic felgi, jezeli dadza Ci gwaranacje, ze 20x9.0 + 20x10.5 nie bedzie przycierac to ok.

Kamiq napisał(a):
pracuje tym autem i niechcialbym zrobic czegos co mogło by pogorszyc jego stan, ewnwtualnie bylo by mało praktyczne. Czy chip wymagalby dodatkowych modyfikacji silnika i czy by wplyna na jego zywotnosc ... czy jednak jest to mala ingerecjia ktora miesci sie w "tolerancji" silnika.


Zwykly "chip" bez przesadzania z parametrami nie wplynie negatywnie na prace silnika, jezeli bedziesz tylko przykladal uwage do serwisowania, warto tez zmieniac czesciej olej.


zaczynajac od felg, niewiem czy ktokolwiek da mi gwarancjie ze nic sie nie stanie pod obciazanym autem na 20" i temu pisze na forum aby zasiegnac opini ludzi bardziej zorientowanych niz ja, pozatym gdybym zapytał a 20" vermiliona o wymiarach 20x9.0 + 20x10.5 na gumie 245x35 i 275x30 by obcieraly jaka bym dostal odpowiedz ? w . Co do tego "umiarkowanego" nieszkodzacego chipa o ile by podniósłł niutonometry ? tak jak DaaN napisal 335 PS 670 Nm ?lecz jesli nie to nie wiem czy to by byla gra warta swieczki bo auto jest mocne cudnie przyspiesza spala mało, a e60 530i musi sie dobrze natrudzic zeby dotrzymac mu tepa . Wiec poco chipowac i miec o 20 Nm wiecej ;/..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 21:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Kamiq napisał(a):
zaczynajac od felg, niewiem czy ktokolwiek da mi gwarancjie ze nic sie nie stanie pod obciazanym autem na 20" i temu pisze na forum aby zasiegnac opini ludzi bardziej zorientowanych niz ja, pozatym gdybym zapytał a 20" vermiliona o wymiarach 20x9.0 + 20x10.5 na gumie 245x35 i 275x30 by obcieraly jaka bym dostal odpowiedz ?


Co mialoby sie stac 20" felgom?

Na felgi 20x9 + 20x10.5 zalozysz spokojnie 245/30 R20 przod (245/35 to zly rozmiar) i nawet 305/25 R20 tyl. Potrzebujesz gwarancji, ze nie bedzie obcierac - musisz miec nie tylko dobrze dobrane opony, ale tez offsety (czy inaczej ET) felg.

Kamiq napisał(a):
Co do tego "umiarkowanego" nieszkodzacego chipa o ile by podniósłł niutonometry ? tak jak DaaN napisal 335 PS 670 Nm ?lecz jesli nie to nie wiem czy to by byla gra warta swieczki bo auto jest mocne cudnie przyspiesza spala mało, a e60 530i musi sie dobrze natrudzic zeby dotrzymac mu tepa . Wiec poco chipowac i miec o 20 Nm wiecej ;/..


Nie wiem skad DaaN bral tamte dane, ale brzmia racjonalnie - to taki zwykly chip nie obciazajacy silnika, zreszta Master's oferuje podobne wartosci http://www.tdi-tuning.pl/tabela_przyrostow.htm , jezeli pogadasz z kims takim na miejscu to moze wycisna Ci pare dodatkowych KM i Nm, ale tu juz duzo zalezy od konkretnego egzemplarzu samochodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 21:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: B-stok
powoli widze swiatelko w tunelu ;) z et to juz trzeba dobrac chyba na miejscu przy kupnie bo tak w ciemno to troche ciezko wyliczyc czy sie myle ? a co do opon ;]305/25R20 sluszny rozmiar ale 25 to ciut za ubogo ;] czasem tym autem do polski smigam i niechcialbym po takim wyjezdzie zegnac sie z felgami, myslalem tez o zrobieniu stożka bo to tez atrakcyjnie wyglada i chyba nie pogarsza wlasciwosci jezdnych o ile dobrze mysle, aha i jeszcze jedno dlaczego 245/35 jest zlym rozmiarem :P ? :zdziwko:

poza tematem musze dodac ze jest to bardzo dobre forum ;) i bede tu zagladał napewno czesciej:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 22:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Kamiq napisał(a):
z et to juz trzeba dobrac chyba na miejscu przy kupnie bo tak w ciemno to troche ciezko wyliczyc czy sie myle ?


ET jest z gory narzucone w wiekszosci felg i nie bedziesz mial tutaj wyboru. Mozliwosc wyboru ET pojawia sie w duzo drozszych felgach produktowanych na zamowienie, ale takie sa jakies 2x-3x drozsze od budzetu, ktory zalozyles.

Kamiq napisał(a):
a co do opon ;]305/25R20 sluszny rozmiar ale 25 to ciut za ubogo ;]


Pamietaj, ze te 25 to 25% szerkosci, opona bedzie miala taka sama wysokosc jak 245/30 R20.

Kamiq napisał(a):
jeszcze jedno dlaczego 245/35 jest zlym rozmiarem :P ? :zdziwko:


Taka opona jest za wysoka dla E60, jezeli zle dobierzesz opony to masz duza szanse na potencjalny problem z DSC.

Kamiq napisał(a):
myslalem tez o zrobieniu stożka bo to tez atrakcyjnie wyglada


Stozek tylko dla wygladu nie ma sensu, nie poprawi parametrow silnika, a to tylko potencjalny sposob na popsucie przeplywomierza w tym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: B-stok
Vermilion napisał(a):
Kamiq napisał/a:

jeszcze jedno dlaczego 245/35 jest zlym rozmiarem


wiec zestaw 245/30R20 przod i 275/30R20 tyl bylby chyba odpowiedni bo te 305 to nie jest mi tak potrzebne w zasadzie;), co do dsc to nie wiem czy to az tak by wadzilo te oponki ale sprzeczal sie nie bede ;) wiem jedno ze przy wjechaniu w dziurę ktoregos razu czujnik cisnienia w oponie oszalal u mojego ojca w aucie :P heheh :P i servis musial blad czyscic w kompie
Vermilion napisał(a):
Kamiq napisał/a:

myslalem tez o zrobieniu stożka bo to tez atrakcyjnie wyglada


Stozek tylko dla wygladu nie ma sensu, nie poprawi parametrow silnika, a to tylko potencjalny sposob na popsucie przeplywomierza w tym silniku.



ALE nie powietrza ! :szok: ja nie chcę skrzywdzic auta;p mowie o naciagnieciu opony w taki sposob aby rant opony sie uniósł ku gorze z reguły to sie osiaga naciagajac na szeroka felge wezsza dopasowana opone .

a Co do ET to aby tylko felga sie chowala w nadkolu :P jak bedzie zbyt do srodka szla to dystans :P i bedzie na styk ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 22:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Kamiq napisał(a):
wiec zestaw 245/30R20 przod i 275/30R20 tyl bylby chyba odpowiedni


raczej 245/30 przód i 275/25 tył, moim zdaniem

ale wtedy zapomnij o naciągu opony, bo to będę rozmiary optymalne do 9 i 10,5 J i stożka z opony nie zrobisz

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL