BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 07:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] kompresor w e36 ?
PostNapisane: 10 września 2009, 11:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 70
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: m54b30
witam prosze sie nie smiac z tego postu poniewaz zbyt głęboko w mechanice nie siedze...

po nowym roku planuje kupic auto , auto ktore ma byc szybsze niz dotychczasowe dwa ( 318is i 320i e36)

mysle nad e36 328i i co do tego mam pytanie , jak je wzmocnić ? duzo widze postow ktore zawiaraja temat kompresora , z jakimi kosztami sie to wiąże w e36 ? czy sa dostepne w miare dobrym czasie czy trzeba oczekiwać , jakich osiągów mozna sie spodziewać po zainstalowaniu . dziekuje za kazda odpowiedz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 12:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Jest dostepny KIT do tego silnika dla e39.
Oto parametry:
TS1 Supercharger System (115-52)

Boost pressure: 7 PSI
Horsepower: 290 Auto (Stock 193)
Torque: 370 NM (Stock 280)
0 - 60: Man : 5.8 sec, Aut : 6.4 sec
Installation time : 5-7 hours

Koszt EUR 4365

http://www.esstuning.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 70
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: m54b30
290ps .. to dobry przyrost jak za 4tys eur. :hyhy: , teraz tylko sprawa czy kompresor wplywa niekorzystnie na silnik jak turbo ? czy jest to w ogole inna polityka ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 12:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Przy niecałym 0,5 bara doładowania nie powinno się z samym silnikiem nic stać, wiadomo że wpłynie to w jakiś sposób na żywotność.

Kompresor jest częściej stosowany, ponieważ jest mniej problematyczny i jego montaż oraz obsługa jest prostsza - nie wymaga IC, przy 0,4 bar doładowania również nie musisz niczego stroić.

Ale jeżeli jeszcze nie kupiłeś 328 to radzę Ci poczekać i kupić E36 M3, masz bez problemową eksploatację , wolnossący mocny silnik, super zawias i hamulce, wszystko w serii.

Moc to nie wszystko przy prawie 300km, musisz mieć porządny zawias, hamulce i usztywnioną budę jak to jest w przypadku m3.

Póki jeszcze nie kupiłeś zastanów się.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Ostatnio edytowano 10 września 2009, 12:47 przez dzapan, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 12:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 703
Lokalizacja: wlkp
A jak myślisz? każde wyciskanie dodatkowych KM i Nm wpływa niekorzystnie na silnik jeśli jest zrobione na "odwal się", bo sprawa kompresora czy turbo to nie tylko założenie go i jazda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 13:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Gotowe kity to okolice 4tys euro lub ze cos z USA za okolice 4000 $ z tym ze wtedy trzeba jeszcze zadbac o samodzielne strojenie.

Inna opcja to kombinowanie, jak masz pojecie i potrafisz sam to zrobic to napewno wychodzi taniej - 5-7tys zlotych za potrzebne graty.

Na 0.5 bara (mowia ze to max dla seryjnego bloku) zazwyczaj wychodzi ~280km z B28 i osiagi w okolicach M3 3.0.

Kompresor tak jak kazdy inny rodzaj doladowania zyskuje przy zastosowaniu IC.

Ale i tak prosciej i pewniej kupic M3.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 13:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29682
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
zawias, popytaj tych kolegów: bmwkompressor i tego bmw363

mają zamontowane kompresory w swoich m52b28


Ostatnio edytowano 10 września 2009, 13:41 przez DaaN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 13:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
DaaN napisał(a):


Zobacz koniec tego tematu ;)

Turbo czy kompresor w Polsce nie maja wiekszego sensu. Dlaczego? Bo nikogo nie stac zeby zrobic to porzadnie. Poszukaj M3 tak jak radza Ci osoby wyzej, w ogolnym rozrachunku bedzie taniej i na pewno bardziej bezawaryjnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 13:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
Vermilion napisał(a):
Zobacz koniec tego tematu ;)

Turbo czy kompresor w Polsce nie maja wiekszego sensu. Dlaczego? Bo nikogo nie stac zeby zrobic to porzadnie. Poszukaj M3 tak jak radza Ci osoby wyzej, w ogolnym rozrachunku bedzie taniej i na pewno bardziej bezawaryjnie.


Zgodzić się nie mogę bo kompresor jak i turbo to stosunkowo proste urządzenia i stroje nie musi okazać się katorgą nawet w garażu, ale trzeba poświecić trochę czasu na znalezienie info . W Polsce jest kilka bawarek na doładowaniu a ich właściciele nie narzekają raczej, poza tym samemu zrobienie takiego układu to wielka frajda.

M3 nie należy do najtańszych w utrzymaniu,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 14:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
zoltecek napisał(a):
Zgodzić się nie mogę bo kompresor jak i turbo to stosunkowo proste urządzenia i stroje nie musi okazać się katorgą nawet w garażu, ale trzeba poświecić trochę czasu na znalezienie info . W Polsce jest kilka bawarek na doładowaniu a ich właściciele nie narzekają raczej, poza tym samemu zrobienie takiego układu to wielka frajda.


Ok zsumuj sobie takie rzeczy jak kuty dol silnika, obrobke glowicy, obrobke bloku, wieksze zawory, walki dopasowane do silnika doladowanego, wzmocniony rozrzad, nowa turbine (dobrana charakterystyka do silnika, a nie to co akurat trafisz na szrocie), modyfikacje ukladu paliwowego (wieksze wtryski, mocniejsza pompa), wydajniejsze chlodzenie, nowy wydech, zmiana przelozen w skrzyni albo chociaz przelozenia glownego, szpera, lepsze zawieszenie, hamulce, jakis porzadny standalone do sterowania silnikiem... wyjdzie duzo drozej niz M3. Ale ok, mozesz sobie zaturbic samochod w garazu duzo taniej, jednak do M3 i do tego co napisalem wyzej, nie ma co go porownywac ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 14:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
Ja właśnie robię zawieszenie, hamulce i karoserię w swojej buni, jak z tym skończę wtedy też będę myślał o kompresorze... Zanim kupiłem swoją bunię mój koleś który ma M3 Evo mówił mi że ścigał się raz na zlocie ze skompresowanym 328 i typ ani na chwilę nie zszedł mu ze zderzaka...
Ja myślę o czymś takim, w UK można taki zestaw kupić za jakieś 3000 funtów:

http://www.vf-engineering.com

Zestaw od nich ma wszystko co potrzebne, łącznie z nowym ECU i wtryskami


Ostatnio edytowano 10 września 2009, 14:48 przez Starwarrior1981, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 14:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Starwarrior1981 napisał(a):
koleś który ma M3 Evo mówił mi że ścigał się raz na zlocie ze skompresowanym 328 i typ ani na chwilę nie zszedł mu ze zderzaka...


Możliwe ale do M3 też można wrzucić kompresor ;)

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 16:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
Vermilion napisał(a):
Ok zsumuj sobie takie rzeczy jak kuty dol silnika, obrobke glowicy, obrobke bloku, wieksze zawory, walki dopasowane do silnika doladowanego, wzmocniony rozrzad, nowa turbine (dobrana charakterystyka do silnika, a nie to co akurat trafisz na szrocie), modyfikacje ukladu paliwowego (wieksze wtryski, mocniejsza pompa), wydajniejsze chlodzenie, nowy wydech, zmiana przelozen w skrzyni albo chociaz przelozenia glownego, szpera, lepsze zawieszenie, hamulce, jakis porzadny standalone do sterowania silnikiem... wyjdzie duzo drozej niz M3. Ale ok, mozesz sobie zaturbic samochod w garazu duzo taniej, jednak do M3 i do tego co napisalem wyzej, nie ma co go porownywac


Wszystko zależy od doładowania. Zwłaszcza kute tłoki, bo je przydałoby się wstawić wtedy gdy planujesz dmuchać ponad 1bar Ale no tak bo tak piszą. Jak masz kute tłoki to nie trzeba zmian jak piszesz w głowicy, czy słyszałeś o zmianie walków przy turbo? Po co? Jak się wzmacnia rozrząd? A tak w ogóle to po co przecież silnik nie będzie się kręcił do niebotycznych prędkości tylko standard. Co do turbin to też są strony poświęcone ich charakterystyce i można znaleźć je też na szrocie. Jak chcesz zmienić charakterystykę auta to nie wiem po co zmieniać przełożenia w skrzyni, ja bym zmienił most :super:
Co do modyfikacji układu paliwowego, to istnieje takie coś jak fmu i on sprawę załatwi. Co do hamulców to bmw kiepskich hamulców nie ma i w zupełności wystarczają. Myślę że garażowe produkcje nie są wcale takie złe, ale oczywiście można oddać auto do "profesjonalnego" zakładu i wyłożyć 20tys złotych ale po co? efekt będzie niewiele lepszy od garażowej produkcji a co do osiągów można zawsze stanąć na kresce i to sprawdzić ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 16:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
zoltecek napisał(a):
a co do osiągów można zawsze stanąć na kresce i to sprawdzić ;)


Ale nie wszyscy są fanami kreski, niektórzy lubią też skręcać i robić wypady na tor ! A tu M3 zamiecie takie doładowane 2.8 zwłaszcza jak jest na seryjnych hamulcach i zawiasie.

Osiągi to nie tylko jazda na wprost.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 16:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
dzapan napisał(a):
zoltecek napisał(a):
a co do osiągów można zawsze stanąć na kresce i to sprawdzić ;)


Ale nie wszyscy są fanami kreski, niektórzy lubią też skręcać i robić wypady na tor ! A tu M3 zamiecie takie doładowane 2.8 zwłaszcza jak jest na seryjnych hamulcach i zawiasie.

Osiągi to nie tylko jazda na wprost.


Oczywiście że nie, ale np dla mnie jest oczywiste że najpierw modyfikuje sie zawias i hamulce pod kątem przyszłych osiągów... Tak jak piszesz, sama moc to nie wszystko, dlatego wszystko trzeba robić z głową...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 16:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
każdy pisze ze M to super extra mega wypas, porozmawiajcie z użytkownikami, a nie opieracie się na mitach.
Przede wszystkim znaleźć zdrowe M trzymające serię bardzo ciężko,
Poza tym 2.8 czy 2.5 turbo bedzie miało znaczną przewagę w Nm i KM, oddawanie mocy w turbo też idzie na +. Nie chce mi się kłócić które lepsze bo każdy wie swoje ;)
co do zawieszenia to myślę, że dobry gwint będzie bił zawieszenie M na głowe


Ostatnio edytowano 10 września 2009, 16:32 przez zoltecek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 16:31 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
ktos tu napisał, że koszty utrzymania spore przy M3 a turbodoładowane 328i będzie tańsze, gdzie silnik poleci po kilkudziesięciu tysiacach na szrot????

Zdecydowanie lepiej kupić M3 jest ono fabrycznie lepiej przystosoiwane do szybkiej jazdy ( zawias hamulce itp ) co do tego, że na torze M3 jedzie podobnie jak N3 może na torze dobry kierowca w 316i ma lepsze czasy jak kiepski w 320i na typowej autostradzie M3 będzie szybsze od 328i kompresor a do M3 tez można założyc kompresor

Dop autora nie kombinuj kupuj fajne M3 i wklejaj do galewrii i ciesz się mocą :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 16:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
jak ktoś ma w głowie siano to i M poleci na smietnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 16:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
zoltecek napisał(a):
Przede wszystkim znaleźć zdrowe M trzymające serię bardzo ciężko,


O zdrowe 2.8 też nie jest łatwo. Poza tym nie mówię, że łatwo znaleźć zdrową M3 ale idzie znaleźć.

zoltecek napisał(a):
Poza tym 2.8 czy 2.5 turbo bedzie miało znaczną przewagę w Nm i KM, oddawanie mocy w turbo też idzie na +


Chyba żartujesz. Widziałeś kiedyś wykres N/A i turbo ?
Silnik wolnossący równo rozwija moc, a nie czeka aż suszara zacznie ładować ciśnienie, nie ma lagów. N/A jest sto razy lepsze tyle, że mało kto idzie tą drogą bo są to straszne koszty. Pomijając już to, że N/A zniesie więcej niż turbo. Turbo nie lubi stałej prędkości obrotowej itd.

zoltecek napisał(a):
co do zawieszenia to myślę, że dobry gwint będzie bił zawieszenie M na głowe


Pewnie, że tak gwint wrzucasz zostawiasz wahacze, stabilizatory, tuleje itd seryjne i bije na głowę...

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Ostatnio edytowano 10 września 2009, 16:51 przez dzapan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 16:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
dzapan napisał(a):
Turbo nie lubi stałej prędkości obrotowej itd.

wiesz widzę, że o turbo nie mamy o czym rozmawiać, podobnie o wykresach z hamowni.
Jakby turbo było do dupy to by tego nie zakładami do M
Nie chce mi sie polemizować ale jeżeli chcesz pogadać to proszę najpierw się do edukuj.
Najlepiej iść scieżką już wychodzoną. :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL