BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 08:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] mam weitec 50/20 i problem z amortyzatorami
PostNapisane: 17 września 2009, 10:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
witam.

jestem drugi dzien po kompletnej wymianie zawieszenia (sprezyny, amory, sworznie, laczniki stabilizatorow, drazki kierownicze, tuleje)

sprezyny mam WEITEC -50/-20 wiec autko pieknie siadlo, ale popelnilem duzy blad wynikajacy z mojej wczesniejszej niewiedzy

amory mam bilstein B4!, co jak sie dowiedzialem jest prawie ze serią, a seria na -50 to nieporozumienie. powinienembyl kupic skrocone b8 lub absolotne miminmum b6. wtedy przerazila mnie cena -kupilem wiec b4 oszczedzajac gdzies 1500zl

i teraz tak
wczesniej mialem fatalne zawieszenie, wiec teraz czuje ze jest o niebo lepiej, ale wydaje mi sie ze przod za bardzo mi skacze - cos w rodzaju lekkiej pileczki. pewnie to wina tych DLUGICH b4 (i przy tych -50 amortyzator za bardzo jest schowany). mechanik tez mowil ze zdziwil sie ze sprezyny przednie wchodzily bez trudu (bez wiekszego sciskania ich) -dlatego powiedzial mi ze amory sa zle dobrane.

mechanik doradza kupienie amorow sachs pod technike M, a wiekszosc na forach doradza bilstein b8, czy sa jakies inne alternatywy?! liczy sie kasa...
bolaloby mnie wydawac teraz 2,8tys na kompet b8

doradzcie bardzo prosze :)


e36 318is, 140KM, coupe, 09.1993rok, 17cali felgi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 19:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
no to jesli doszedles juz do tego ze te B4 nie sa ok, to opcje sa dwie:
telefon do dealera Bilstein firmy ZERKPOL i pytanie czy jest mozliwosc przerobic te B4 pod nizsza sprezyne, bo B4 jak najbardziej jest zamiennikiem serii.

Druga opcja to kupic inne amory a te sprobowac sprzedac, mysle ze B8 to juz taki mocno profi produkt, moze wartoby poszukac jakies KYB albo Sachs? Podzwon i poszukaj co Ci polecaja pod obnizone auto. Mi sie wydaje ze amory z M Techniki nie zalatwia sprawy.

Jesli chodzi o skakanie to przez to ze masz twarde auto i niski skok zawieszenia nie masz co liczyc na komfort. Auto bedzie mialo zupelnie inna charakterystyke, ale musisz czuc czy auto ugnie sie i wyrownuje czy nie potrafi zlapac naturalnej pozycji.

Oczywiscie sa druciarskie sposoby takie jak utwardzanie amortyzatorów jakimis gumami, ale wybij sobie to z glowy, zanim jeszcze ktos Ci ten pomysl zdradzil.

Ewentualnie podzwon po gosciach ktorzy regeneruja amortyzatory czy sa w stanie skrocic Ci skok amora, ale mi osobiscie byloby szkoda przerabiac te B4.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 20:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
B4 Zerko nie przerabia. Szukaj używanych B6 albo B8 i daj do zregenerowania i skrócenia.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 20:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 3
Lokalizacja: Legnica
Jeśli liczy się kasa to kup 4 same amortyzatory ta technixa czy innego mts'a jakie stosują w swoich kitach 40/40 czy 60/40 i po sprawie. Średnio 125zł sztuka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 02:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36 328 Sport
Kod silnika: M52B28
zerkopol przerabia B4, pytałem ostatnio bo nie wiem jakie mam w mtechniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 15:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ja tez rozmawiałem z nimi ostatnio(na poczatku wrzesnia) to rozbieraja od b6 włacznie w góre,b4 i b5 nie rozbieraja i nie zmieniaja parametrów ani nie regeneruja.uprzedzam ze sa amorki b5 były sprzedawane razem ze sprezynami jako kit.
najtansza opcja bedzie ta technix cos koło 400-500zł za komplet(przód i tył) a te b4 zawsze mozesz sprzedac.

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 17:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
jest jeszcze sachs advantage nie kosztuja majatku a sa zamiennikami mtchnikowych amorow i maja skrocony skok przynajniej tak jest w e46

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 20:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
sprzedaj i amortyzatory i spręzyny i kup gwint ta technix i tyle..

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
dziekuje za wszystkie rady!

proponujecie mts, ta-technix - poczatkowo wlasnie chcialem kupic kit mts'a ale powiedziano mi ze to niska lub srednia polka. Moze sie nie znam, ale wydaje mi sie ze sprezyny weitec i amory bilstein b4 sa duzo lepsze od mts czy ta-technix.

oczywiscie wolalbym zaoszczedzic kase, ale czy naprawde nie ma innego rozwiazania niz mega drogie i wypasione b8 albo tanie i slabe mts?
a cos pomiedzy?

bo ok, teraz auto lekko skacze jak pileczka z przodu ale sa to amory bilstein wiec dobra jakosc - a kiedy wsadze mts to z racji tego ze to gorsza jakosc to nie bedzie jeszcze gorzej?

wiem ze auto na glebie jest niekomfortowe, ale moje chyba za bardzo skacze z przodu. wpada w rezonasne za latwo. to tylko 50/20 a wydaje mi sie ze ciutke za duzo im buja.

nie chcialbym wylozyc znowu kase i znowu minąć sie z celem. musze byc pewnien co nalezy zrobic i co wybrac.

czyli b8, mts/ta-technix (od kitow 40/40 lub 60/40) i co ewentualnie jeszcze?

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 05:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
jak ta-technix to kupuj gwint popatrz na forum na początku każdy mówił że to chińskie gówno a teraz ile osób jeździ i sobie chwali :) mają gwarancje wiec nie ma co sie obawiać. co do B4 o na pewno to jest dla niech za duże obniżenie i nie dziwne że nie trzymają. Cos pomiędzy B4 a B8 no to właśnie jest B6. B8 to już na prawdę sprzęt pro, tak że myślę że ci sie nie opłaca. kup B6 i oddaj do zerkpolu do przystosowania pod Twoje sprężyny.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 05:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ja jezdziłem na nowych b4 ze sprezynami jamexa -40/35 i sprezynami sat autosport -35/20 i tez mi sie wydawało ze jest całkiem fajnie dopóki nie załozyłem gwintu ta technix :) niby tani chinski schit a jezdzi sie na nim rewelacyjnie.taki gwint mozna juz kupic za 950zł i dostajesz 2 lata gwarancji.

jesli chodzi o b6 i b8 to sa to praktycznie te same parametry tylko ze b8 jest przystosowane do krótszych sprezyn.cenowo tez nie ma praktycznie zadnej róznicy,przynajmniej przy e36.

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 13:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 3
Lokalizacja: Legnica
Ostatnio złożyłem ojcu kit do mb w203 oparty na B8 i 50mm/40mm (wymyślił się mu sport zawias) i powiem że to amorki naprawde super, niema betonu, jest jakaś namiastka komfortu a do tego wyśmienite właściwości ale niestety kasa niemała. Jeśli masz tyle funduszy na zawias to kupuj śmiało a się niezawiedziesz napewno. Ja do swojej e36 raczej będe celował w TA bo mnie niestać na taki wydatek jak B8 ale jakbym miał możliwosć to bym chętnie przygarnął te amorki bo jest jakiś komfort ale w połączeniu z świetnymi właściwościami. Sam od 9 lat mam tylko sport zawiasy w autach i jakiś tam pogląd mam :) ostatnie 4 lata przelatanie na -120mm/100mm w golfie mk2 :P na mega betonie a po B8 widze że można połączyć sztywną charakterystyke zawieszenia z przyjemnym prowadzeniem raczej niedostępnym w tanich zestawach...
Pisząc o komforcie i przyjemnym prowadzeniu mam na myśli koleiny, zakręty z koleinami, nierówności poprzeczne...na B8 tego nieczuć, niema nerwowości, jazda jest lajtowa i zachowanie auta zupełnie przewidywalne czyli zupełna odwrotnosć betonu i zachowania w stylu piłeczki pingpongowej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 19:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Mam w coupecie B8 + sprezyny Eibach i jest rewelka jesli chodzi o jazde. Przod jezdzi już około 100 tkm i spoko, tył wysypał się już 2 razy a cena b8 zwala z nóg :zdziwko: Tym razem chyba zastosuje jakąś tańszą alternatywę. Nie przepłace, a pojezdzi pewnie tyle samo...

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
bieniu napisał(a):
...tył wysypał się już 2 razy a cena b8 zwala z nóg


a jakie byly obiawy? tak po prostu sie wysypal?



i mam jeszcze jedno pytanko - w komplecie tych moich b4 byly odboje i oslony. i teraz jak zmienie amortyzatory na skrocone np b8 lub ta-technix to co z odbojami i oslonami?
czy one nie beda wtedy za duze na taki krotki amortyzator? kompetnie o tym zapomnialem i nie wiem czy sa jakies odboje do amorow o skroconym uskoku.


no i prosze o opinie co z tym mts technik i ta-technix - co w koncu jest lepsze i pewniejsze, bo podobno to to samo a jednak nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
za 2 tyg wracam do polski i rusze ta sprawe, dlatego chcialbym juz wszystko wiedziec.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 21:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=58490

Jak jesteś z Gdyni to jedż do Wejherowa, ul Gdańska 13(koło jakiegoś salonu samochodowego, po lewej jak jedziesz od Gdyni) tam masz pomorskie centrum tuningu, główny dystrybutor mts-a. Ceny dobre, obsługa też. Ja za moje kompletne zawieszenie 60/40 płaciłem 749zł, wszystkie typy mają na stanie, 2lata gwarancji, więc jak się coś sypnie to nie ma problemu, tym bardziej że daleko do nich nie będziesz miał w razie problemów...

Co do odbojów i osłon powiedzieli mi że można stosować fabryczne do tego zawieszenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 09:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Kolego radek-bmw Te z przodu to są jeszcze niezmieniane przeze mnie wogóle kupiłem je z samochodem w niemcowni, nowe nie były, a w polszy zrobiłem ok 80tkm, tył wymieniłem niedługo po zakupie (oczywiscie odboje i oslony nowe, tak ze piach sie do nich nie sypał) po 20-30 tys zaczeły stukać, przy wymianie ok 45 tys nie trzymały praktycznie wogóle, jeden sie wylał :zdziwko: Zadnych wiekszych dziur nie zaliczyłem, w kraweznik bokiem nie wpadłem, tak że nie mam pojęcia czemu sie tak szybko wykrzaczyły.

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 10:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
radek-bmw napisał(a):
i mam jeszcze jedno pytanko - w komplecie tych moich b4 byly odboje i oslony.


One nie było w komplecie - dołożył Ci je sprzedawca

radek-bmw napisał(a):
i teraz jak zmienie amortyzatory na skrocone np b8 lub ta-technix to co z odbojami i oslonami?
czy one nie beda wtedy za duze na taki krotki amortyzator? kompetnie o tym zapomnialem i nie wiem czy sa jakies odboje do amorow o skroconym uskoku.

Można dokupić komplet np Sachs'a do zawieszenia mtechnik



Mój bardzo dobry kolega handluje MTS

Zawias sportowy do e36:
http://www.mapet-tuning.com/sklep/index ... 31_313_332

Gwint do e36:
http://www.mapet-tuning.com/sklep/index ... ath=33_348

Gdybyś miał jakieś pytania na temat tego zawiasu to wal śmiało - mnie na pewno odpowie szczerze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 10:29 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
radek-bmw napisał(a):
wydaje mi sie ze przod za bardzo mi skacze - cos w rodzaju lekkiej pileczki. pewnie to wina tych DLUGICH b4


niekoniecznie. Popatrz na auta jeżdżące na twardych niskich zawiasach :) każde tak fajnie podskakuje, mój też :P


żeby B4 nie dokonał żywota za wcześnie (cały czas ściśnięty) dokup amorki TaTechnixa o skróconym skoku na przód i będzie dobrze :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 10:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
dray napisał(a):
Mój bardzo dobry kolega handluje MTS

Zawias sportowy do e36:
http://www.mapet-tuning.c...Path=31_313_332

Gwint do e36:
http://www.mapet-tuning.c...hp?cPath=33_348


Jak ma daleko do głównego dystrybutora to pewnie, cena ta sama, zawiecha ta sama...
Ale chłopak jest z Gdyni więc do sklepu ma 10min jazdy...

Co do osłon i odboi to na przód kupiłem uniwersalne, pasowały jak na miarę, a na tył przełożyłem fabryczne


Ostatnio edytowano 2 października 2009, 10:38 przez Starwarrior1981, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL