BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 23:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 11 stycznia 2010, 23:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e34
witajcie. Mam mały kłopot i chciałem się poradzić u "fachowców" :)

ObrazekObrazek

Czyli tak jak na zdjeciu.. jaka jest recepta ze tak nisko i tlusto stoi ta bawarka? napewno trzeba opuscic auto ale co dalej? to opony sa az takie szerokie, ze wystaja? czy to sprawa jakis dystansow? bardzo bym prosil o pomoc.. i mniej wiecej jakbyscie mogli to ocencie rozmiar alu bo ja jestes kompletnie zielony.. :zawstydzony: pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 11 stycznia 2010, 23:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
eks997 napisał(a):
to opony sa az takie szerokie, ze wystaja?


To zasluga felg, ich szerokosci i ET. Opony sa mocno naciagniete.

eks997 napisał(a):
bardzo bym prosil o pomoc.. i mniej wiecej jakbyscie mogli to ocencie rozmiar alu bo ja jestes kompletnie zielony..


Wyglada jak 10" przod i 11" tyl, ale z tego zdjecia niewiele wynika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 11 stycznia 2010, 23:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
Vermilion napisał(a):
Vermilion

ma racje konkretnie szerokie te fele sa i oponki naciagniete felga 17 bym obstawiał
a recepta prosta m-pasztet konkret gleba fela na konkretnym rancie . :cwaniak:

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 17:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1349
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34, e39
Kod silnika: m50b25, m51b25
Garaż: e34 m50b25
e39 m51b25
kaczor e30 2,5 napisał(a):
a recepta prosta m-pasztet konkret gleba fela na konkretnym rancie .


...i e34 jest królową szos ;]

opuszczona jest jakies ok. -70/-40

_________________
Drift the way to free my soul,
Another day, another way,
Fading into the air,
Just to stay alive...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 22:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 723
Moje BMW: E46 320Ci :)
mały ot..

Właściciel tego auta powinien dostać medal :hyhy: :hyhy: :hyhy:

pomijając brewki i lusterka oczywiscie ;p

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 23:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
eks997, jesli dolozysz ok 5 tyś zł (tyle powinno starczyc jesli policzymy uzywane koła) do swojej e34, będzie ona wygladac podobnie jak ta ze zdjecia ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 00:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Rafal788823 napisał(a):
lusterka oczywiscie ;p

a co jest z tymi lusterkami nie tak? :zdziwko:
nie tylko e36 wychodziło na takich lustrach

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 14:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
W ogóle to te koła wystają za obrys auta i pomijając już fakt opon o mocno małej szerokości w stos. do felg, to w takim wypadku dowód zabrany i mandaten ;) :zalamany:

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 15:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
Vanduch napisał(a):
W ogóle to te koła wystają za obrys auta i pomijając już fakt opon o mocno małej szerokości w stos. do felg, to w takim wypadku dowód zabrany i mandaten ;) :zalamany:


O czym Ty mowisz?
Nigdzie nie pisze, ze nie mozesz miec naciagnietych opon na felgi - nie ma katalogu szerokosci opon w stosunku do szerokosci felg.
Co do wystawania poza obrys, to w tym wypadku nie chodzi o felgi tylko o bieznik opony. Bieznik chowa sie w nadkolach wiec jest OK.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 15:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
Kune napisał(a):
O czym Ty mowisz?
Nigdzie nie pisze, ze nie mozesz miec naciagnietych opon na felgi - nie ma katalogu szerokosci opon w stosunku do szerokosci felg.
Co do wystawania poza obrys, to w tym wypadku nie chodzi o felgi tylko o bieznik opony. Bieznik chowa sie w nadkolach wiec jest OK.

Cytuję:
"Podstawa prawna: Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów.
Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami
§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
(...)
9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku kół bliźniaczych - nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt przecięcia tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła;
błotników nie wymaga się na pojazdach wyjątkowej konstrukcji;"
Gdzie tutaj masz napisane "szerokość bieżnika"???

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 15:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
a szerokosc opony to co to jest?

195mm to szerokosc balona czy bieznika?
Nie pisze przeciez ze montowac na felge o dopuszczalnej szerokosci ~odpowiadajacej XXXmm.

Jezdziles kiedys na takich felgach i straciles dowod, czy klepiesz po prostu zza komputera? A moze robiles przeglad w takim samochodzie?
Wydaje Ci sie ze to auto na fotkach przeszloby TUV gdyby bylo inaczej?

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 15:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
ale z tego co napisał
Kune napisał(a):
Kune
wynika to co Ty przedstawiłęs tak czy siak fela moze wystawac o ile opona chowa/miesci sie w błotniku.

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 15:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
jesli opona nie wystaje (czyli bieznik opony) to nigdy nie zdarzylo sie ani mi, ani znajomym zeby ktos im zabrał dowód. To że ktoś próbował coś wmówić to co innego.
Przeglądy tak samo nie stanowiły problemu.
Kiedys Pan Policjant tłumaczył to tym, żeby nie było fontanny za nami :)

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 19:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1247
Lokalizacja: NE/HL
Moje BMW: e46
Vermilion napisał(a):
Wyglada jak 10" przod i 11" tyl, ale z tego zdjecia niewiele wynika.


Mi sie wydaje, ze felgi nie sa szersze niz 10 zoll, patrzac po tyle...bo przod szerszy raczej nie bedzie....wcale nie wykluczone, ze nie ma dystansu


Rafal788823 napisał(a):
Właściciel tego auta powinien dostać medal


Oj to by w DE co drugi z medalem jezdzil hahaha, wyglada super, ale w DE na medal to jednak za malo....a muss dla tunera.


majler napisał(a):
eks997, jesli dolozysz ok 5 tyś zł (tyle powinno starczyc jesli policzymy uzywane koła) do swojej e34, będzie ona wygladac podobnie jak ta ze zdjecia



Mysle, ze ta kwota nie starczylaby na te felgi....a gdzie do zawieszenia....taka inwestycja, w dobrym stanie to jakies 2-3 tys €


Ponadto, przy takim ukladzie karossa-kolo, mozna sie nastawic na podginanie blotniczkow, badz ich ciagniecie.....wszystko na pierwsyz rzut oka jest ok, ale sprawa wymaga przemyslenia i paru kombinacji

_________________
Wydajemy pieniadze, ktorych nie mamy, na tuning, ktorego nie potrzebujemy, by podobac sie ludziom, ktorych nie znamy.

moj BEAMER:
viewtopic.php?t=56107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 23:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
tomek-gti napisał(a):
majler napisał(a):
eks997, jesli dolozysz ok 5 tyś zł (tyle powinno starczyc jesli policzymy uzywane koła) do swojej e34, będzie ona wygladac podobnie jak ta ze zdjecia



Mysle, ze ta kwota nie starczylaby na te felgi....a gdzie do zawieszenia....taka inwestycja, w dobrym stanie to jakies 2-3 tys €


http://allegro.pl/item883990555_nowe_17 ... _raty.html

dlatego pisalem o uzywanych felgach ;)

m-pak z malowaniem i obrysami = 2 tyś, na felgi uzywki z oponami = 2,5 tys, spręzyny obnizajace ok 300-700zl (nowe zaleznie od firmy).

a dlaczego sprezyny?
bo gwint do e34 jest ciezko dostac, a jak juz jest to cena z kosmosu (najtanszy chyba cos ok 3,5tys zl)

tomek-gti napisał(a):
Ponadto, przy takim ukladzie karossa-kolo, mozna sie nastawic na podginanie blotniczkow, badz ich ciagniecie.....wszystko na pierwsyz rzut oka jest ok, ale sprawa wymaga przemyslenia i paru kombinacji

ta ze zdjecia raczej ma seryjne blotniki, co najwyzej pozaginane ranty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 23:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1247
Lokalizacja: NE/HL
Moje BMW: e46
Ja bym tej felgi nie kupil, choc uwazam ze ladnie wyglada......cena mowi za siebie....

_________________
Wydajemy pieniadze, ktorych nie mamy, na tuning, ktorego nie potrzebujemy, by podobac sie ludziom, ktorych nie znamy.

moj BEAMER:
viewtopic.php?t=56107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 10:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Kune napisał(a):

W ogóle to te koła wystają za obrys auta i pomijając już fakt opon o mocno małej szerokości w stos. do felg

Wydaje Ci sie ze to auto na fotkach przeszloby TUV gdyby bylo inaczej?


TUV na pewno ten samochód nie przeszedł z tymi oponami.

Jak diagnosta w Niemczech sprawdza cy możesz jeździć na takich felgach?

Otóż otwiera drzwi samochodu i tam masz naklejkę z listą homologowanych rozmiarów opon, razem z indeksami nośności i prędkości.

Owszem dozwolone są inne felgi ale trzeba mieć papier, że zostały dopuszczone do ruchu (TUV). W takim dokumencie TUV dołączonym do felg masz homologacje na konkretny model samochodu, podane są też rozmiary śrub oraz jest tabelka z listą opon jakie możesz założyć. Zapewniam Cię że na takie opony homologacja z pewnością nie zezwoli.

Taką homologację musisz mieć na każdy niefabryczny element samochodu - typu sprężyny, amortyzatory.

W Polsce mamy dziki zachód, problemy możesz mieć jedynie w przypadku spowodowania wypadku i odmowy wypłaty odszkodowania przez firmę ubezpieczeniową z powodu takich opon.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 12:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
eks997, żeby zrobić taką e34 jak na zdjęciu nie jest tak jak myślisz, że wystarczy kupić dwie rzeczy, założyć i wszystko będzie cacy.
To jest wiele miesięcy pracy, przymierzania, próbowania i kupowania różnych dodatków, więc nie sądzę, żebyś coś takiego sobie stworzył...

dray, to niby te wszystkie germany, które jeżdżą w DE poruszają się nielegalnie??? Sory ale to nie Polska żeby sobie robili co chcieli...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 13:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
A co Ty myślisz że w Niemczech nie kombinują? Nie cofają liczników? Nie potrafią wpaść na to że na przegląd założyć można inne koła? Ostatnio nawet widziałem niemiecki komis, który miał samochody kupione jako nowe w Niemczech, później eksploatowane w Italii po czym ponownie zostały wwiezione do Niemczech tylko w celu sprzedaży. Wg papierów pochodzenie oczywiście niemieckie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] tłusto i nisko!
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 13:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1247
Lokalizacja: NE/HL
Moje BMW: e46
Pewnie, ze kombinuja...kombinacje sa wszedzie.....ale poza tüv jest jeszcze ABE......

I jest mozliwosc poruszania sie na takich kapciach legalnie......tylko wszystko musi byc dograne!!!!!!
Przedstawiciel sprawdza parametry, optyke i mechanike......jesli sa mu przedstawione ABE-sy, lub inne zezwolenia......sprawdza technike i jesli jest ok to podbija. Mialem kiedys na golf 2 gti 8x16 i TÜV otrzymalem, poprostu bieznik nie mogl wystawac za blotnik, opona owszem, a mialem 195

_________________
Wydajemy pieniadze, ktorych nie mamy, na tuning, ktorego nie potrzebujemy, by podobac sie ludziom, ktorych nie znamy.

moj BEAMER:
viewtopic.php?t=56107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL