BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 20:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Po zmianie wydechu w 323 na wydech z 328 autko osłabło
PostNapisane: 23 lutego 2010, 19:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Witam, a wiec tak w mojej 323 miałem kolektor od m50 i postanowiłem jeszcze puscic spaliny przez dwie rurki... w strym wydechu nie miałem kata, teraz przez całosc ida dwie rury mam 2 tłumiki srodkowe i koncowy (2 wloty 2 wyloty) i cos jest nie tak :( silnik nie chce sie juz tak dynamicznie wkrecac widac to zreszta po obrotomierzu no i czasy na poszczegulnych biegach tez sa gorsze... Czy ten tłumik koncowy moze jest przypkany czy raczej spaliny za szybko teraz wylatuja... nie wiem :(


Ostatnio edytowano 23 lutego 2010, 22:20 przez robert-rocki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Po zmianie wydechu w 323 na wydech z 325 autko zesłabło...
PostNapisane: 23 lutego 2010, 21:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Hmm ciekawe, bo ja u siebie założyłem do 323i wydech od e36 328 i odczucia mam raczej pozytywne. Na hamowni też dramatu nie było. Z tego co mi wiadomo, to wydechy z 325 i z 328 są dość podobne (choć wydaje mi się, że ten z 325 ma w pewnym momencie przewężenie na jedną rure
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10
podczas gdy ten z 328 ma cały czas dwie rury
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10
Inne są chyba też katalizatory. Może ten nowy wydech jakiś przytkany jest? Bo cięzko mi to wytłumaczyć... :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Po zmianie wydechu w 323 na wydech z 325 autko zesłabło...
PostNapisane: 23 lutego 2010, 22:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
kolo mi cos namieszał ale widze ze koncowy mam od 2.8 bo jest jeszcze z ta przepustnica, ja u siebie nie mam zwezki jest tak jak w 2.8 przez całosc 2 rurki tylko nie mam katów ... A jak masz u siebie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Po zmianie wydechu w 323 na wydech z 328 autko zesłabło...
PostNapisane: 23 lutego 2010, 22:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Ja mam u siebie full serię od 2.8 tzn z zaworkiem, katy, tłumiki środkowe i tłumiki końcowe. Generalnie to tak jak napisałem dźwięk chyba fajniejszy, na hamowni niby te 195 KM wyszło (jest też kolektor z m50 i dolot). Pozatym cięzko cokolwiek powiedzieć, zima przyszła i zbyt wielu okazji do testów nie było, ale nie czuje żeby było cokolwiek gorzej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zmianie wydechu w 323 na wydech z 328 autko osłabło
PostNapisane: 24 lutego 2010, 10:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
to u mnie nie ma katów i mize ten przepływ spalin jest teraz zbyt szybki i sondy nie odczytuja dokładnie nie wiem :( szkoda mi tylko wywalonego siana i jeszcze jest gorzej niz było :mur:
A wydaje mi sie ze ten wydech tobie tez za duzo nie pomógł :P
Pisałes chyba ze ten pomiar na chamowni na orginalnym wydechu miałes bez nawiewu a teraz z nowym wydechem miałes z nawiewem... U mnie róznica z nawiewem a bez to +20nm i koni tez sporo tylko miałem ten problem ze moc mi spadała juz przy 5.3tys i myslałem ze przez wydech...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zmianie wydechu w 323 na wydech z 328 autko osłabło
PostNapisane: 24 lutego 2010, 18:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Nie wiem, może i była to kwestia barku nawiewu przy poprzednim hamowaniu, nie zaprzeczam. Ciężko powiedzieć jak dokadnie na ten wydech auto zareagowało, ale moim zdanie gorzej nie jest. Dziwne że Ci moc tak wcześnie spada, u mnie po zmianie kolektora moc na prawdę bardzo ładnie rośnie (max jest wg. wykresu ok 6200 rpm) praktycznie do samej odcinki, i to na pewno podoba mi sie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zmianie wydechu w 323 na wydech z 328 autko osłabło
PostNapisane: 24 lutego 2010, 23:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
A mi własnie nie podobało sie to ze ta moc juz spadała przy 5.3tys i teraz jest jeszcze gorzej :( bo nie dosc ze zostało pewnie tak samo i juz nie wiem co jest przyczyna tego spadku mocy to teraz jeszcze autko z dołu strasznie sie zmuliło :rozpacz:
Wydech nie jest raczej przytkany wiec co go moze bolec ? Mam jeszcze pytanko odnosnie tłumika koncowego... Jak zapodałem mu z powietrza ze sprezarki to wiecej powietrza wracało spowrotem druga rura niż wylatywało przodem czy to normalne? :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zmianie wydechu w 323 na wydech z 328 autko osłabło
PostNapisane: 25 lutego 2010, 08:09 
ja troche nie natemat , ale skoro jest juz taki post to i ja o coś zapytam :hyhy:
czy montował z was ktoś koncowy wydech do r4 z r6 ( głownie mam na myśli od 2,5 i w góre ) ? zawsze mnie zastanawiało czy dzwięk silnika ulegnie zmianie itp :/


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zmianie wydechu w 323 na wydech z 328 autko osłabło
PostNapisane: 26 lutego 2010, 01:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Co jak co ale też myslalem o kolektorze i wydechu ale po przeczytaniu kilka zagranicznych stron zrezygnowalem.
Można zyskać te 5 km albo stracic duzo wiecej.Warto sobie zadać pytanie czy startuje w zawodach i faktycznie warto bulic ladne stowki za coś co nie jest w 100% pewne i efekty nie powala na kolana.Polecam wrocic do seri i zainwestować w dobre zawieszenie,lampy hella czy tez dobre opony.Troche poexperymentowalem w m50b25 wtopilem kasy i nic tak naprawde sie nie zmienilo(tez chcialbym miec kilka koni wiecej ale uswiadomilem sobie na wlasnym doswiadczeniu iz nie warto sie o to bic , jesli auto ci nie wystarcza to najlepiej zmienic na m3 bo na swapa z 323i na 2.8 uważam ze to też moczenie kasy w cos co jest moze szybsze o te pol sekundy.Wydechy,wyciete katalizatory to proponuje zostawic w bmw w swietym spokoju.A 323i zostawic w totalnej seri poza koncowym tlumiczkiem.Nie warto sie w to bawić moze inaczej kazdy dodatkowy kon w e36 nie jest adekwatny do kosztow nakladu, nie mowiac oczywiscie o turbo czy kompresorku jesli ktos ma pieniadze lub wlasna wiedze na bazie ktorej sam wszystko robi.Jak dla mnie w bmw niema miejsca na tani tuning i druciarstwo.

195 koni i moment wiekszy o 5nm czy moze 10 w praktyce auto idzie na 100m pol przodu wyżej.Kasa pękla,auto nie seryjne,pol roku pozniej swap na nowy 323i - oczywiscie nie mialo to miejsca ale ten tekst to tylko mój wymysl idąc tym tropem dalej...
Mi sie bardziej podoba charakterystyka m52b25 , wczesniej mialem m50b25 i szlo do 7 tys ... chodz to nie to samo....
Kazdy juz chyba wie ze kombinacje wydechow to zly pomysl..Dedykowane uklady wydechowe sportowych firm Są podkreślam dedykowane! uklad z 328 nie jest dedykowany ani do 320 ani do 323.Watpie też w to aby wydech byl przytkany gdyż i tak 2 rury od 328 daje wieksza srednice niz seryjny od 323,chyba ze kupiles jakies g.
Naczytales sie bajek o 5 koniach i wydaleś kase.Ze efekt dzwiekowy jest ciup lepszy to prawda ale to moze sprawiac tylko wrazenie szybszego auta.Gdyż w glowie ci nie osiagi a dzwiek.Ja wstawilem przelot caly do m50b25 czulem sie jakbym mial 100 koni wiecej bo glosno bylo w H.Po pewnym czasie zauwazylem ze po wstawieniu jeszcze koncowego przelotu auto na zimnym silniku sprawialo wrazenie lekko dlawiącego sie.Wszystko ma swoje granice.




Odnośnie tlumika do 1.8 pasuje tylko od 323i bo 1 rura dolota a do 325i i 328 sa 2 rury.Dzwiek bedzie inny,pewnie glosnosc niewiele sie zmieni.Pytanie co chcesz osiągnąć ? jesli tylko 2 rurki koncowe efekt stylistyczny cie interesuje to ok.
Dla dzwieku bym sie nie fatygowal.Auto bedzie wygladalo mniej niepozornie tzn na szybsze niz wygląda - nie przepadam za czyms takim,robienie z czegoś nic.
Jeśli chcesz ladny dzwiek to jest bardzo tania opcja.
http://www.youtube.com/watch?v=z1zc4tFNyt4
Tłumik wm za 100zl z 2-3 lata myśle ze pozyje wiec za to siano jest wporzo.Dzwiek mimo iz nie lubie r4 podoba mi sie w nim.
Rura z daleka nie przypomina mugena - nie widać puchy.Trzeba kupic z dluższa koncowka tylko.
Każda inna opcja da ci tylko wygląd nie dzwiek.Wybor należy do ciebie.Ja bym nie inwestowal w cos co i tak da slaby efekt czyli mowa o droższych tlumikach.Dowiedz sie jaka masz srednice dolotową do rury zeby tlumik pasowal i poszperaj na allegro.

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zmianie wydechu w 323 na wydech z 328 autko osłabło
PostNapisane: 26 lutego 2010, 15:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Widze, że prezentujemy dwa zupełnie odmienne spojrzenia na tę samą kwestię. Widzisz, jak dla mnie (osoby, która lubi czasem trochę przycisnąć, pojechać sobie na miejscówkę, stanąć z kimś na kresce) ten przyrost ok. 25 KM, który na to wygląda, że udało mi się osiągnąć to nie jest byle co. Nie wiem czy jest to pół długości maski do setki, myśle że nieco więcej, ale nawet jeśli, to kto patrzy na wynik do setki? Przynajmniej tej pierwszej. Jak dla mnie osiągnięty wynik JEST odczuwalny, nie chodzi tu nawet o te konie, co o to jak silnik kręci się do odcinki, niestety w seryjnym m52 po 5500 rpm nie dzieje się już nic specjalnego, podczas gdy po tych modach, silnik fajnie kręci się do samej odcinki. Jeśli chodzi o koszty, to to co zrobiłem (celem podniesiena mocy, nie wliczam tu zawieszenie, hamulców, które zostały notabene zrobione jako pierwsze) kosztowoło mnie może 1000 zł na czysto (stary wydech sprzedałem za 450 zł w sumie, stary kolektor za 80 chyba). I za te 1000 zł, jesli wierzyć hamowni w Kreatorze mam 25 KM. Nie wiem czy się orientujesz jaki jest koszt tzw. chipa, czyli po prostu programu w tak ponoć tuningowalym silniku jakim jest 2.0 TDI od VW? W dobrej firmie typu Masters? Ok. 2000-2500 zł i uzyskujesz 20-25 KM więcej. Więc nie mogę powiedzieć, żeby mo co ja zainwestowałem było jakoś wyjątkowo nieopłacalne. Oczywiście wyścigówki z tego nie zrobię i jestem tego jak najbardziej świadom, ale skoro ludzie podnosza moc w 130 konnych Mondeo, to chemu ja niemógłbym? Wątpię, żeby miało to jakikolwiek zły wpływ na mój silnik. Bo i z jakiej racji? Natomiast co się tyczy wydechu, to ja nie bawiłbym się w niego wogóle, jeżeli nie miałbym zamiaru wstawiać jednak 2.8 litra, oczywiście lekko nieseryjnego ;)
No offence ale po prostu mamy nieco inne spojrzenie na te sprawę, jakkolwiek ja Twoje jak najbardziej sznuję. I przepraszam kolegę za OT w jego temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zmianie wydechu w 323 na wydech z 328 autko osłabło
PostNapisane: 26 lutego 2010, 22:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Oczywiscie jesli ci to odpowiada to ok to sie liczy najbardziej :ok:

Szpera 3.15 i - 100kg to najlepszy tunining do e36 wiem bo mialem w m50 i szpera o tym przelozeniu naprawde sporo daje,tyle ze 3jka wchodzic bedzie kolo 85-90km/h jesli to komus nie przeszkadza.
Mozesz odchudzic koło zamachowe ponoc sporo daje ale nie polecam silnik nie lubi i redukcja biegami szlak trafia a to dla mnie podstawa.

ps.Ale i tak sie spotkamy moze za 3-4 tyg jeżeli dotrwam moze jakis weekend wpadlbys na placyk na bemowo jak bedzie sucho,tam wzdluż lotniska jest w miare sensowna uliczka po 23.Mozna sprobować 4fun.

pozdro

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zmianie wydechu w 323 na wydech z 328 autko osłabło
PostNapisane: 26 lutego 2010, 23:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Mowisz o Piastów Śląskich? Mój dobry kumpel mieszka dwa kroki stamtąd, nie raz tam się latało :P Jakby co to ja chętny jaknajbardziej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zmianie wydechu w 323 na wydech z 328 autko osłabło
PostNapisane: 26 lutego 2010, 23:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Jeszcze jedno pytanko, pisałes o tłumikach koncowych... rozumiem ze masz jeden? Czy moze w 2.8 sa osobne komory w koncowym dla jednej i drugiej rury czy spaliny mieszaja sie w nim z obu rur? :looka:
Ja przy tym co kupiłem jak w jedna zapodałem powietrzem ze spręzarki to wiecej wracało sie z tłumika druga rura niż wylatywało przodem moze tak samo dzieje sie ze spalinami i tez wracają sie spowrotem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zmianie wydechu w 323 na wydech z 328 autko osłabło
PostNapisane: 27 lutego 2010, 03:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
polecam poczytac artykuly grabowskiego w google.
Robert w jakim celu zalozyles wydech od 2.8?
Za 3-4 tyg sucho bedzie pewnie wiec zaloże opony kumho i sie umowimy.

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po zmianie wydechu w 323 na wydech z 328 autko osłabło
PostNapisane: 27 lutego 2010, 15:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
No to już mówie moje m52b25 przy 5.300 obr uzyskało moc 184KM i dalej gwałtownie spadała i przy 6000obr juz pewnie nie było nawet 170... maiała byc to wina wydechu i te dwie rurki miały pomóc :( a jest gorzej zwłaszcza z dołu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL