Co jak co ale też myslalem o kolektorze i wydechu ale po przeczytaniu kilka zagranicznych stron zrezygnowalem.
Można zyskać te 5 km albo stracic duzo wiecej.Warto sobie zadać pytanie czy startuje w zawodach i faktycznie warto bulic ladne stowki za coś co nie jest w 100% pewne i efekty nie powala na kolana.Polecam wrocic do seri i zainwestować w dobre zawieszenie,lampy hella czy tez dobre opony.Troche poexperymentowalem w m50b25 wtopilem kasy i nic tak naprawde sie nie zmienilo(tez chcialbym miec kilka koni wiecej ale uswiadomilem sobie na wlasnym doswiadczeniu iz nie warto sie o to bic , jesli auto ci nie wystarcza to najlepiej zmienic na m3 bo na swapa z 323i na 2.8 uważam ze to też moczenie kasy w cos co jest moze szybsze o te pol sekundy.Wydechy,wyciete katalizatory to proponuje zostawic w bmw w swietym spokoju.A 323i zostawic w totalnej seri poza koncowym tlumiczkiem.Nie warto sie w to bawić moze inaczej kazdy dodatkowy kon w e36 nie jest adekwatny do kosztow nakladu, nie mowiac oczywiscie o turbo czy kompresorku jesli ktos ma pieniadze lub wlasna wiedze na bazie ktorej sam wszystko robi.Jak dla mnie w bmw niema miejsca na tani tuning i druciarstwo.
195 koni i moment wiekszy o 5nm czy moze 10 w praktyce auto idzie na 100m pol przodu wyżej.Kasa pękla,auto nie seryjne,pol roku pozniej swap na nowy 323i - oczywiscie nie mialo to miejsca ale ten tekst to tylko mój wymysl idąc tym tropem dalej...
Mi sie bardziej podoba charakterystyka m52b25 , wczesniej mialem m50b25 i szlo do 7 tys ... chodz to nie to samo....
Kazdy juz chyba wie ze kombinacje wydechow to zly pomysl..Dedykowane uklady wydechowe sportowych firm Są podkreślam dedykowane! uklad z 328 nie jest dedykowany ani do 320 ani do 323.Watpie też w to aby wydech byl przytkany gdyż i tak 2 rury od 328 daje wieksza srednice niz seryjny od 323,chyba ze kupiles jakies g.
Naczytales sie bajek o 5 koniach i wydaleś kase.Ze efekt dzwiekowy jest ciup lepszy to prawda ale to moze sprawiac tylko wrazenie szybszego auta.Gdyż w glowie ci nie osiagi a dzwiek.Ja wstawilem przelot caly do m50b25 czulem sie jakbym mial 100 koni wiecej bo glosno bylo w H.Po pewnym czasie zauwazylem ze po wstawieniu jeszcze koncowego przelotu auto na zimnym silniku sprawialo wrazenie lekko dlawiącego sie.Wszystko ma swoje granice.
Odnośnie tlumika do 1.8 pasuje tylko od 323i bo 1 rura dolota a do 325i i 328 sa 2 rury.Dzwiek bedzie inny,pewnie glosnosc niewiele sie zmieni.Pytanie co chcesz osiągnąć ? jesli tylko 2 rurki koncowe efekt stylistyczny cie interesuje to ok.
Dla dzwieku bym sie nie fatygowal.Auto bedzie wygladalo mniej niepozornie tzn na szybsze niz wygląda - nie przepadam za czyms takim,robienie z czegoś nic.
Jeśli chcesz ladny dzwiek to jest bardzo tania opcja.
http://www.youtube.com/watch?v=z1zc4tFNyt4Tłumik wm za 100zl z 2-3 lata myśle ze pozyje wiec za to siano jest wporzo.Dzwiek mimo iz nie lubie r4 podoba mi sie w nim.
Rura z daleka nie przypomina mugena - nie widać puchy.Trzeba kupic z dluższa koncowka tylko.
Każda inna opcja da ci tylko wygląd nie dzwiek.Wybor należy do ciebie.Ja bym nie inwestowal w cos co i tak da slaby efekt czyli mowa o droższych tlumikach.Dowiedz sie jaka masz srednice dolotową do rury zeby tlumik pasowal i poszperaj na allegro.