BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 04:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 11:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam wszystkich kolegów i koleżanki.............
„ Urzeknie Cię moja historia” :rotfl: :rotfl: ZAPEWNIAM




Każdy chce mieć auto po chip tuningu nikt nie chce takiego kupić........... dlaczego? :przestraszony: O tym na końcu. :kwasny: ;)

Wiemy w jakim celu edytuje się mapy w sterowniku silnika.
Moc i niutony :ok: ............. Każdy z odrobiną zacięcia sportowego właśnie tego chce. :hyhy:

O ile na forum opla corsy nie wiele mogą napisać w tym temacie, to w dziale „ Tuning ... „ na Naszym forum moim zdaniem powinno znaleźć się parę fajnych postów dotyczących modyfikacji..........
nie tylko „fela” „gleba” i „ M-pak” choć i to jest cool.

Nie ma lekko............... :rozpacz: :wstyd: ciężko sprzedać auto po chipie więc nikt się nie ujawnia , mimo wszystko postanowiłem że to zrobię , wtajemniczonych rozbawię nieświadomych oświecę. :zakrecony:

Kiedyś dawno temu........ jeździłem tylko autami grupy VAG jako że jestem miłośnikiem i pasjonatom Diesla zgłębiałem wiedzę i dłubałem mocno w tych motorkach . Przez moje ręce przeszło sporo aut tylko Diesle.
Któregoś dnia zakończyłem przygodę z 130konnym pasatem na Pd i zachciałem czegoś co może budzić respekt.
Wiedziałem co daje „Przyjemność z jazdy” głośno ostatnio o tym.

Analizując rynek ale przede wszystkim patrząc w mój portfel . Podjąłem jedną z lepszych decyzji w moim życiu.

Kupiłem e46 320d 150ps CR.

Po paru dniach użytkowania , moje rozczarowanie było wielkie....... „wielkie jak smród wysypiska śmieci w upalny dzień”

Bryła przepiękna ponad czasowa, jednak prostota i specyfika wnętrza budziła mieszane uczucia. Nie to było jednak zmartwieniem ..............

Lag od dołu w moim odczuciu nie miał końca.... :dobani:
Problemy z diagnostyką ,mała wiedza o CR (ograniczone możliwości jeśli chodzi o logi dynamiczne) :dobani:
Napęd na tylną oś , jeździłem autami z tendencją do podsterowności , nagle taka zmiana ! Nadsterowność okazała się czymś nowym i nie łatwym do opanowania. :niepewny: :niepewny:

Nie znałem filozof marki.......... przed domem stało ładne auto ale go nie kochałem. :szok:

Czytający częściej forum (stali bywalcy) , pewnie trafili na parę moich postów , czasy się zmieniły....... ma dwie E46 w Dieslu i wiem o nich prawie wszystko... Z naciskiem na „PRAWIE” Nie boję się powiedzieć że to piękne bardzo dynamiczne autka. :super: :super:

Opowiem wam o moim autku ........... :wstyd: :kwasny: ;)

Dusząca dziura od dołu (LAG) nie dawała mi spokoju , bardzo szybko pozbyłem się zbędnego balastu . Wyciąłem katalizator.

Klapki również nie dodawały splendoru zwłaszcza że lubią podróżować (tak po prostu znienacka fruną) do tego ograniczają swobodny wlot powietrza do cylindra.
One również poszły do (hasioka) czytaj śmietnik

Przepływomierz ........temat rzeka ,przy tym kontrowersyjny i zawiły.
Jednak swoje wiedząc , pozwoliłem mu „ lepiej oddychać” dostał małą dziurkę w prezencie.
Diesle BMW lubią mocne przepływki .Bardzo mocne.

W zasadzie nie zrobiłem w aucie nic szczególnego ,katalizator, klapki dziurka w przepławce.
Auto zaczęło pięknie śmigać , parametry mierzone podczas jazdy zdumiewające.
Dynamika i elastyczność na + wiedziałem że to już nie moc seryjna w seryjnym aucie.

Zawsze byłem ciekaw ile to autko daje od siebie , jaką osiąga moc i ile wypluwa niutonów.

Któregoś dnia poznałem „ Gościa” grzebiącego w samochodach ............................

Byłem po wielu rozmowach z tymi co chipują ,hamują i przerabiają.
Mam trochę wiedzy (tak mi się wydaje ) więc wiem o co pytam . Jednak odpowiedzi były mizerne , błędne lub nie było ich wcale.
W moim odczuciu brak wiedzy i ograniczona komunikatywność dyskwalifikowała takiego „tiunera” niech ciałem nawet z nimi rozmawiać o hamowni nie wspominając o remapie.

W moim regionie jest wiele firm oferujących „chip tuning” Komu zaufać ? :zakrecony: :zakrecony:
Większość mówiła proszę przyjechać My zrobimy co trzeba będzie pan zadowolony. Odbierze pan auto, wykres wszystko będzie ok.
Przy moich autach grzebię tylko ja ......... więc taka opcja bez możliwości patrzenia na rączki była niedopuszczalna.

Gość z ADT właściciel firmy ,okazał się komunikatywny i rzeczowy , nadzwyczaj skromny co wśród „tjunerów” jest rzadkością .Większość uważa się za bogów motoryzacji.
Nie będę się rozpisywał o firmie i Adrianie reklamy kolącej w oczy będzie jeszcze wiele..............

Przyjechałem pod Wrocław , nie było łatwo trafić bo warsztat trochę na uboczu mój „igo – navi” nie widział numeru posesji.

Obrazek



Po rozmowie telefonicznej zobaczyłem w końcu szyld i wiedziałem gdzie jechać.



Obrazek




Nie wcisnąłem się pod warsztat, przy wjeździe stała wielka X5 3.0D 2009r czekająca na „bonusa od życia” Miło było popatrzeć na to piękne luksusowe autko z hamownią przytwierdzoną do koła.



Obrazek


Obrazek




Miły kontakt , sympatyczna rozmowa ,wymiana poglądów i doświadczeń a ja nie wiedziałem kiedy pracownik firmy przytwierdził DYNOMET do auta.


Obrazek



Obrazek

(DYNOMET dla tych co nie wiedzą , hamownia na koło mierząca podczas jazdy )
Tutaj filmik o tego typu hamowni : http://www.auto-swiat.pl/media/podglad.asp?id=312&RewriteParam=Dynomet-czyli-hamownia-w-walizce
Chwilę później było całkiem ciekawie :

Ważenie (masa auta) na wadze wyszła moja niunia 1510kg + Adrian 95kg + ja 85= 1690kg.
Ustalanie ciśnienia atmosferycznego (sczytane z auta)1007 mb
Temperatur zewnętrznej (sczytane z auta) 12st.
Wpisanie przełożenia całkowitego
Itd. Itp.

Obrazek


Obrazek


Ciśnienie mi rosło byłem coraz bliżej prawdy, ile moja niunia daje?
Samo hamowanie nie jest zbyt trudnym zabiegiem ,wymaga prostej co najmniej 3 km. Moje auto było hamowane na 3 biegu .Więc prędkość przed odcinką przekraczała spokojnie 100km/h . W terenie zabudowanym łatwo o punkty. ;) ;)


I o to wynik :


Obrazek


Po zakończeniu hamowania usłyszałem że auto ma chyba podniesione parametry w programie.
Wyszło 370 Nm i 164kone.
Dało wiele do myślenia nie tylko mi.
Po powrocie do firmy Adrian zgrał przez złącze OBD wsad mojej niuni.
Okazała się dziewicą seryjny program i taki ładny wykres.
Wiem macie „karpia” ja również miałem , wszyscy mieli.

Szef firmy wie co mówi ......... Usłyszałem że przy takiej mocnej serii lekkie „ liźnięcie programu” da ładny przyrost, byłem tak ciekawy że zdecydowałem się na program.



Obrazek





Obrazek

Domeną firmy jest bezpieczeństwo!! jeśli chodzi o sterownik i wsad auta.
Jak się dowiedziałem przez OBD można zgrać zawartość Ecu ale nie całą.
Nie zgrywane w ten sposób są sektory pamięci odpowiedzialnej za zarządzanie procesorem.
Prawdopodobieństwo „wypadku przy pracy” jest małe jednak bezpiecznie przed modyfikacją zgrać całą zawartość sterownika i awaryjnie mieć z czego zrobić beckup.
Tak tez się stało z mojego sterownika przez CMD frunęły dane na laptopa .



Obrazek


Zrobiłem kilka fotek kompa z E46 320D CR 2002R. Zacny widok 


Obrazek


Obrazek

W tym czasie Adrian walczył z moim programem . Opowiadał tłumaczył i pokazywał a ja uświadamiałem sobie jaki jestem „krótki koleś” i jak mało wiem. Ogólnie złożona sprawa więc szacum dla wszystkich którzy sami grzebią w mapach .

Obrazek


Obrazek


Obrazek

Z wiadomych względów nie pozwolił mi wszystkiego sfotografować ,gdy edytował mapy.
Jednak ustrzeliłem parę fotek :



Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Nie obyło się bez zajrzenia do EGR . Osłona silnika poszła na bok .


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Troszkę syf widać na aucie, musicie wybaczyć prosto z trasy ,mokro było gdzieniegdzie.


Obrazek

Firma mocno się rozkręca , pasjonaci i miłośnicy , szkolą się i uczą . Nikt nie wie wszystkiego................
Inwestują, CMD + Boot-mode MASTER BDM +OBD nie jest tani. Na dniach będzie tam stała hamownia stacjonarna i podnośnik.
Działają legalnie nie ma piractwa .


Obrazek




Obrazek

Programów było 5 sporo pracy i sporo czasu ........

O ile maja mała idealnie zachowywała się na seryjnym programie to przy wyższym ciśnieniu doładowania zaworek (n75) mocno zbijał po overboście robiąc korektę do ciśnienia zadanego.
Przekładało się to na tąpnięcie momentu obrotowego widać na wykresie .
Generalnie nic wielkiego po „wygładzeniu wykresu” nie było prawie widoczne.
Jednak Adrianowi nie dawało spokoju i prostował wykres z każdym kolejnym programem.


Obrazek

Wykres z drugiego moda.
W każdym następnym pomiarze było lepiej coś korygował poprawiał aż w 5 modzie wyszło to:


Obrazek

Było dosyć późno ,nie miałem czasu i odpuściłem dalszą zabawę , umówiliśmy się że podjadę jak będę miał czas i będzie stała hamownia stacjonarna wtedy będzie łatwiej i szybciej wymodelować przebieg momentu.

Powracając do programu...................

Ktoś patrząc na wykres powie ale rzeźnia taki mocny program .
Wcale nie mocny moc podskoczyła o 34konie i moment tylko o 63Nm
Program jest lajtowy jednak postawiony na mocnej serii . Ciśnienie z seryjnego 2,4 bara podniesione do 2,5 o 100mb czyli tyle co w overboście turbina dmucha na dzień dobry.
Paliwo zwiększono troszeczkę o 4,5mg
Ciśnienie CR wzrosło w maxie do 1690barów
Naturalnie został skorygowany kąt wyprzedzenia wtrysku.
Autko śmiga cudownie , 433Nm nie stanowią zagrożenia dla sprzęgła siedzi tam tarcza taka jak w 330d 184ps czyli 400Nm spokojnie łyka. Jednak niemal 200koni z 2litrów troszkę mnie przerażą, zastanawiam się nad zejściem jeszcze w dół do 185ps. Czy jest sens ?

Do niczego nie namawiam ,sama mocna seria daje sporo frajdy aby ją uzyskać wystarczy :

Klapki zawirowań z kolektora do śmieci do śmieci
Katalizator do śmieci ,ja zrobiłem cesarkę wytłukłem wsad zostawiając starą puszkę teraz downpipe jest bardzo OK.
Dziurka w przepływce
Dobrze trzymający „ bosta „ zaworek. Zaworek musi być sprawny mechanicznie ale wbrew panującej opinii brudny filierek sprzyja podtrzymywaniu bosta.

I mamy 164ps i 370Nm
+
Totalnie lajtowy dostrojony program i wychodzi 198ps 433Nm

Wnioski wyciągnijcie sami w trasie zazwyczaj nie przekraczam 3000obr autko jedzie szybko i tanio.
Typowa autostradowa prędkość 140-160km/h wychodzi na 5 biegu w najwyższym punkcie wykresu momentu obrotowego. Auto od tej prędkości wyrywa jak głupie. Sporo śmigam w trasie ,to co dostałem przerosło moje oczekiwania.


Co wy na to ?
Dlaczego nikt nie chce auta po chip tuningu ?

Zapraszam do opinii i dyskusji.
Mam nadzieję że rzeczowe, wartościowe merytorycznie wpisy podniosą wartość posta.
Liczę na to że inni użytkownicy zechcą wklejać tu swoje wykresy a temat stanie się swego rodzaju bazą wykresów naszych aut i kopalnią wiedzy.

Pozdrawiam wszystkich i czekam na wpisy. :chytry:
Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 22 maja 2010, 00:26 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 11:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1327
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TU
ROGER-NYSA gratulacje tak dobrego silniku, mam pytanie ile masz przebiegu ? Bo każdy kupujący myśli, że BMW + czip = szaleństwo (tzw wy pałowane). Ja osobiście bym chętnie zrobił czipa ale automat niestety :/ Dużo już przejechałeś po modyfikacji ?

_________________
Obrazek
Najnowsza sesja zapraszam serdecznie --> viewtopic.php?f=6&t=50515&start=300


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 12:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
citizen napisał(a):
mam pytanie ile masz przebiegu ?


Na liczniku i w pozostałych modułach jest 182tyś.

Jednak auto kupiłem bez książki i nie sprawdzałem po winie w ASO.

Sądzę że auto ma przejechane ponad 200 tysięcy na co wskazywała by wytarta trochę kierownica ,fotel i ,skórka na lewarku. Jednak technicznie autko igiełka ,pod każdym względem.

No tak automat to trochę inna bajka , jednak coś rozsądnego z głową i pogram na trasę może zrobić ładnego bananka na twarzy.

citizen napisał(a):
Dużo już przejechałeś po modyfikacji ?


Jeszcze nie było okazji zrobić mega trasy , jednak mam za sobą pierwsze 500km nie wnoszę uwag . Niuton dosyć wysoko , z tego co zauważyłem to przy 140km/h wskazówka ekonomizera bardziej opada niż przy 120km/h
Muszę to obcykać czyżby 140 było bardziej ekonomiczne od 120 ? ;) :rotfl:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 6 kwietnia 2010, 12:33 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 12:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
citizen nie ma co się bać automatu+chip ;)

Roger gratuluje bardzo dużej wiedzy jak i dbałości o bunie :padam: Teraz to zrobisz seryjną 330d :hyhy: jeszcze raz gratuluje wyniku :ok:
Oby więcej takich fachowych "warsztatów" było jaki Ty znalazłeś


P.S. wycięcie katalizatorów i wywalenie jakichś tam klapek (nie znam się) dało 15KM więcej, pomyślimy :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 12:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
MaTiMa napisał(a):
P.S. wycięcie katalizatorów i wywalenie jakichś tam klapek (nie znam się) dało 15KM więcej, pomyślimy :hyhy:


Katalizator temat znany......... w turbodoładowanych autkach zawsze ma wpływ na moment obrotowy.
Klapki tu ....... viewtopic.php?f=25&t=55225 temat przerobiony na wszystkie strony.
Dziurka w przepływce (cóż zastała swego czasu okrzyknięta drutem roku) .Jednak działa i to dość skutecznie temat tu : viewtopic.php?f=25&t=61186

Co do zaworka ,również mam swoje zdanie o tym innym razem.

Dzięki za miłe słowo..
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 6 kwietnia 2010, 16:07 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 16:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
MaTiMa napisał(a):
i wywalenie jakichś tam klapek (nie znam się)


Z tego co się zorientowałem masz automat, więc w twojej opcji są klapki. :dobani: :kwasny:

Nie zastanawiał bym się to samo zło ;)

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 17:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57TU2
ROGER-NYSA napisał(a):
„ Urzeknie Cię moja historia” :rotfl: :rotfl: ZAPEWNIAM

Faktycznie, urzekła mnie Twoja historia... :)

Ja klapek już się pozbyłem - myślałem o katalizatorze, ale póki co siedzi grzecznie i nie przeszkadza. Auto ma stosunkowo mały przebieg (127kkm) i katalizator wywędruje jak zacznie zdradzać objawy zużycia.

Głos w dyskusji o niechęci przy kupowaniu auta po chip tuningu:

Żeby odpowiedzieć sobie na pytanie czemu ludzie nie chcą/boją się/mają opory do kupowania auta po chipie, trzeba zadać sobie pytanie kto NAJCZĘŚCIEJ chipuje a potem sprzedaje samochody 6-cio, 7-mio letnie i starsze. Od razu specjalnie odrzucam tutaj grupę sprzedających samochody np. trzyletnie. Zazwyczaj mamy wtedy do czynienia z pierwszym właścicielem/leasingobiorcą, który, dużo jeżdżąc, zrobił wirusa już na początku posiadania auta - często w ASO lub zakładzie przez ASO zatwierdzonym. Przy kupnie takiego auta strach jest mniejszy - samochód na gwarancji, ASO wie o zmianach, auto jest doglądane, okresy między przeglądami są skracane, itd. itp.

Z drugiej strony mamy ludzi, którzy kupują samochód z dieslem (i tutaj chyba częściej wskazałbym na auta z TDI - może dlatego, że jest tego więcej na rynku), który ma 5, 6 lub 7 lat i zaczyna go eksploatować. Nie zna jego historii, nie wie co i jak było robione a jednak decyduje się na modyfikacje w aucie, które ma np. 220kkm przebiegu (ostatnio najpopularniejsza wartość przebiegu na Allegro w autach z lat 2002 - 2004). Potem jeździ tym samochodem przez rok lub dwa, dokręci jeszcze 60kkm przebiegu i postanawia go sprzedać.

I tu kupujący staje przed dylematem - zaufać, że osoba, która sprzedaje samochód jest osobą wiarygodną, dbała o auto, serwisowała go regularnie, na najlepszych częściach eksploatacyjnych, nie jeździła z istniejącymi usterkami, które zostały przed sprzedażą zamaskowane - ogólnie rzecz ujmując - sprzedający był pasjonatem swojego pojazdu (nie mówię, że marki). Alternatywą do tego jest, że zawieszenie zrobione zostało na najtańszych częściach, olej kupowany był w Tesco lub Lidlu, sprzęgło jest na wykończeniu a dwumas klęka już od jakiegoś czasu...

I teraz pointa - z jednej strony jesteśmy narodem ludzi zakompleksionych i nieufnych. U nas częściej niż gdzie indziej w Europie zachodniej "człowiek człowiekowi wilkiem" i każdy nas oszuka byle tylko pozbyć się kłopotu i wyjść na swoje. Z drugiej zaś strony jesteśmy bardzo oszczędni i często pozwalamy sobie na pewne ustępstwa, nawet w przypadku naszych kochanych samochodów. Nie oszukujmy się - kiedy zrobisz program, za który zapłacisz 1500 PLN, potem szybko np. padnie Ci koło dwumasowe, klocki/tarcze i musisz wymienić olej i filtry to nagle okazuje się, że tylko filtr paliwa (jeśli w ogóle) jest Mann'a a klocki nie są Textara/Jurida tylko kupione zostały tańsze - to oczywiście tylko przykład, ale mam nadzieję, że oddaje obrazek ludzi, którzy czasami (często?) kupują samochód, na którego eksploatację ich po prostu nie stać.

Zestawienie tych dwóch cech powoduje, że boimy się kupować kilku letnie auta po chipie, bo wiemy, że zdarzają się ludzie, których jedyne na co było stać to właśnie ten samochód i chip, bo musi mieć 200KM i latać! A niestety - do tego wszystkiego - wciąż zdarzają się kupujący, którym żal 300 PLN na sprawdzenie auta w ASO przy kupowaniu samochodu za 30 000 PLN a nie dysponują wiedzą jak autor tego tematu.

Mam nadzieję, że wywód był zrozumiały - wszystkie podane przykłady i uogólnienia zostały zastosowane specjalnie i z premedytacją - nikogo nie miałem na celu urazić.

Czekam na rozwinięcie dyskusji.

Pozdrawiam,

Piotr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 17:49 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
ROGER-NYSA gratuluję ogromnej wiedzy... :padam:

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Dokładnie :)
Chip pod maską,a opony łyse bo właściciela nie stać na komplet nowych.Znam to.Ale z drugiej strony są ludzie i pasjonaci którzy są zboczeni na punkcie auta i oryginałów,i od takiego ludzika na pewno kupiłbym auto zawirusowane z przebiegiem ponad 220 tysi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 18:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 399
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Kod silnika: M54B25
Gratuluję pomysłu z tymi klapkami, katalizatorem i tą dziurką :D jeśli naprawdę dało to taki wynik, czyli 10% przyrostu mocy to super :ok:

Co do pytania o kupno takiego auta:
Auta po chipie zazwyczaj kojarzą się z młodymi ludźmi, którzy katują swoje auta. Nie pije tu do nikogo ,żeby nie było :) Każdy woli kupić autko seryjne ( najlepiej od dziadziusia, który jeździ autkiem tylko w niedziele od kościółka :D ) i samemu go za chipować. Takie są bynajmniej moje odczucia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 19:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
ROGER-NYSA napisał(a):
Co wy na to ? Dlaczego nikt nie chce auta po chip tuningu ?


no sam sobie dalej po części odpowiadasz na to pytanie :)

ROGER-NYSA napisał(a):
Byłem po wielu rozmowach z tymi co chipują ,hamują i przerabiają. Mam trochę wiedzy (tak mi się wydaje ) więc wiem o co pytam . Jednak odpowiedzi były mizerne , błędne lub nie było ich wcale.W moim odczuciu brak wiedzy i ograniczona komunikatywność dyskwalifikowała takiego „tiunera” niech ciałem nawet z nimi rozmawiać o hamowni nie wspominając o remapie.


bo jednak stwierdziłeś niekompetentność wielu osób "z branży"

Samo stwierdzenie "auto po chipie" nie jest (przynajmniej dla mnie) dyskwalifikujące dane auto jako potencjalny nabytek. Jedną z dwóch przyczyn jest właśnie pochodzenie takiego chipa. Chyba nikt nie kupi auta z allegro-chipem za 100zł. Co innego zrobiony przez profesjonalistę. Oczywiście wtedy bezwzględny wymóg udowodnienia tego u kogo to było robione i poszukanie paru opinii o danym zakładzie. To wersja dla nas zwykłych śmiertelników, Ty ROGER-NYSA, to nie musisz nic szukać bo wystarczy, że przedzwonisz zapytasz o to i owo i już będziesz wiedział :hyhy:
No ale np. dzięki twojej "urzekającej historii" wiemy już, że gdy właściciel sprzedawanego auta oświadczy nam (i udowodni), że auto było robione w ADT-Tuning to na pewno nie należy skreślać z miejsca takiego autka. :)

Druga sprawa to oczywiście przeświadczenie, że jeśli ktoś chipuje to musiał autem nieźle zap*******. Co oczywiście nie jest absolutną prawdą bo jak wiadomo można podnieść moc choćby w celu jeszcze łatwiejszego wyprzedzania, jednak nie jest to także całkiem bezpodstawne bo bądź co bądź to właścicielowi takiego auta te w tym przypadku 150KM nie starczało.

Więc myślę, że nie ma co się dziwić, że ludzie niechętnie patrzą na auta po chipie - tak było i tak zostanie.


A tak swoją drogą to świetny wynik ROGER-NYSA, ciekaw jestem czy te +15KM to właśnie skutek tylko tych trzech modyfikacji czy już na starcie od fabryki był jakiś prezent :)

Osobiście klapki chyba zostawię (mam już te trochę mocniejsze bo rocznik '04) ale myślę o wywaleniu kata. Super by było jakby pojawił się w dziale "zrób to sam" kolejny twój temat dotyczący właśnie tego zagadnienia :hyhy: i jak to wszystko wykonać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 19:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 24
Posty: 1221
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 4#p1275674
janekk12,

dokładnie każdy chce wydać swoje ciężko zarobione pieniądze w coś pewnego choć nie zawsze tak jest, i później samemu coś tuningować

ROGER-NYSA, :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :ok:

super "artykuł" naprawdę myślę ze to się przyda wielu osoba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 21:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
marcin87k napisał(a):
A tak swoją drogą to świetny wynik ROGER-NYSA, ciekaw jestem czy te +15KM to właśnie skutek tylko tych trzech modyfikacji czy już na starcie od fabryki był jakiś prezent :)

Co do rozbieżności w mocy i momencie obrotowym seryjnych aut.

Generalnie w zarządzanym elektronicznie silniku parametry jego pracy są zależne w 99 % od czujników w jakie został wyposażony.

Możemy kupić dwa identyczne termometry tego samego producenta być może przy temperaturze pokojowej będą pokazywać podobną temperaturę, jednak często bywa że ich pomiar mimo wszystko nieznacznie się różni. Jeden będzie pokazywał 23stopnie ten obok 23,5. W innych warunkach te same termometry mogą mieć jeszcze większą rozbieżność. Zawsze są jakieś granice tolerancji czy błędu.
Nowoczesny silnik jest wyposażony w całe sterty czujników.
Kluczowymi czujnikami mającymi wpływ na silnik i jego osiągi są czujniki:
Temperatury na zewnątrz, czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik temperatury powietrza za intercoolerem, czujnik temperatury paliwa, czujnik ciśnienia atmosferycznego, czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, w silnikach CR czujnik ciśnienia paliwa w szynie. Do tego dochodzi naturalnie przepływomierz.

Podpinam sporo aut pod kompa , wiele razy było tak że miałem pod domem dwie identyczne wersje. Dwie sprawne ! jednak różniące się werwą . Wystarczy że czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym będzie trochę mniej dokładny a osiągi tych aut będą różne.
W aucie z czujnikiem zaniżającym ciśnienie w kolektorze, będzie większy „ kop” (mowa o turbodoładowanym aucie)

Do dyskusji.................. kto powie dlaczego ?

To samo dotyczy czujnika temperatury paliwa w jednym aucie czujnik przy tych samych warunkach pracy pokaże powiedzmy 60 stopni w innym 68 . W którym aucie komp zapoda więcej paliwa ?

Można by iść dalej i wnikać w możliwość drobnego przekłamywania co do ciśnienia na listwie CR czy też temperatury w dolocie za i przed intercoolerem.

Te wszystkie informacje są niezbędne do ustalenia dawek, cisnień i kąta wyprzedzenia wtrysku. To zaś ma kluczowy wpływ na osiągi silnika.
Generalnie nie napisałem nic nowego bo wszyscy o tym wiedzą.

Być może moja przepływka robi dobry pomiar i lekko zawyża.
Być może mój czujnik w CR lekko zaniża.
Być może mój czujnik temperatury paliwa zawyża.
Być może mój czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym zaniża.

Drobne rozbieżności tych parametrów w podanym kierunku spowodują że auto będzie miało mocną serię.
Gdyby poszły w drugą stronę mogło by zejść poniżej serii.


Nie ma idealnych czujników które idealnie tak samo mierzą, pomimo tego że sa nowe i sprawne.

Moim zdaniem właśnie z tego się bierze słaba i mocna seria.

Niestety jest to loteria .... i nie zawsze mamy na to wpływ.
Przy rzetelnej diagnostyce Ci którzy mają przerobione grube godziny w tej robocie szybko wychwytują takie małe mankamenty Które nie objawiają się żadnym błędem zapisanym w pamięci kompa. Jeśli czujnik temperatury powietrza w dolocie będzie podawał do kompa informację jest 90stopni komp skoryguje ciśnienie w kolektorze do w odniesieniu do 90stopni. Jeśli ten sam czujnik poda informację jest 20stopni komp odniesie się do 20 stopni. Dla niego jedna i druga wartość jest prawidłowa nie będzie błędu .
Błąd będzie gdy dany czujnik pokaże –140 stopni lub +140stopni. Wtedy w granicach wklepanej programowo logiki wywali błąd i jakiś tryb awaryjny obcinający np. dawkę paliwa.

Wierzcie mi czujniki lubią kłamać często na złość nam i kłamią w stronę nie korzystną.
Więc co to znaczy tak naprawdę prezent od fabryki.............?

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 22:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Celowo nie sklejam ten sam temat inna problematyka.........

Piotr.Piskozub napisał(a):
Mam nadzieję, że wywód był zrozumiały - wszystkie podane przykłady i uogólnienia zostały zastosowane specjalnie i z premedytacją - nikogo nie miałem na celu urazić.

Czekam na rozwinięcie dyskusji.


Co do samego chipowania na całym świecie zdania o słuszności tego procederu są podzielone, tylu zwolenników co przeciwników.

Zdrowe seryjne auto może być zakatowane w parę dni, można w nim szybko wykończyć sprzęgło ,zajechać turbinę, zatrzeć ,przytrzeć ,przegrzać itd. silnik.
Można z „ zachipowanym” autem zrobić to samo patent w tym że znacznie szybciej.
Producenci robią podzespoły na wyrost to znaczy że pompa wytwarzająca ciśnienie w CR wytwarza bezpiecznie dla siebie powiedzmy 1900atmosfer w seryjnym aucie jest wykorzystywana do 1600. Konkretna turbina jest w stanie wydmuchać bezpiecznie dla siebie powiedzmy 2,7 bara (z atmosferycznym) W silniku jest wykorzystywana do 2,4 bara.
I tak dalej i tak dalej.
Podobnie jest z układem chłodzenia i nie rozbija mi się o obieg cieczy bo gdy ten jest nie sprawy widzimy to na wskaźniku.
Większą uwagę skupił bym na obiegu oleju , jego właściwościach. Na to producent również wziął poprawkę. Pominę tu właściwości „smarne” skupię się na możliwości pobierania i oddawania ciepła z elementów silnika.
Producent zakłada że wydolność chłodzenia układu od strony oleju w granicach tolerancji z jakąś tam poprawką mieści się w granicach dużego bezpieczeństwa.
Dla powiedzmy oleju w pełni syntetycznego o ustalonej gęstości lepkości który przepracował ileś tam godzin w określonych warunkach.

Olej ma tu kluczowe znaczenie jego super parametry będą działały na korzyść silnika słabe na niekorzyść.
Kiedy będzie niekorzyść ?

Olej między innymi pobiera ciepło z denka tłoka (a jak wiemy na tłok i tuleje cylindra działa bezpośrednio temperatura powstała przy spalaniu mieszanki)

Słaby olej nie odbierze tak skutecznie ciepła i nie przekaże go płaszczowi ,mając słabe właściwości przewodnictwa ciepła naraża tłok i nie tylko tłok na przegrzanie.
Od tego mała droga do odkształceń a następnie przytarć i innych anomalii.
W BMW wypasem jest czujnik który często stwarza użytkownikom kłopot powodując zapalenie się lampki na żółto. Nie działa on jak zwykły czujnik poziomu oleju jest znacznie bardziej złożony, podgrzewa własnymi grzałkami olej będący w nim i mierzy czas stygnięcia. Na tej podstawie zgodnie z algorytmem w programie ustala jego wydolność co do możliwości pobierania i oddawania ciepła. Jeśli olej podgrzany szybko stygnie czujnik „nie widzi problemu „ olej jest dobry i jego poziom odpowiedni . Jeśli poziom jest odpowiedni a olej stygnie powoli to ma słabe właściwości i na naszym czarodziejskim liczniku zgodnie z tym parametrem ubywa przebieg do wymiany oleju. Ubywa jak wiemy nie liniowo np. po ostrej jeździe 500 km może nam na wskaźniku do wymiany ubyć 1000km . Albo po delikatnej 500km ubyć 300km. Patent fajny co jednak gdy czujnik jest sprawny ale kłamie ? A my sugerujemy się wskazaniami .................
Ja nie żałuję na olej wymieniam według stałej co 10 tyś i leję tylko Full syntetyk LONG LIFE.

Pozdrawiam Krzysiek
A................... mam 34lata nie kręci mnie ściganie i jazda do odcinki na każdym biegu :wstyd: Rzadko osiągam v-max i stać mnie na dobre opony. Myślę że stać by mnie było również kupić mocniejsze seryjnie auto ....jednak mam słabsze po chipie.
Dlaczego ?

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: E46 '04
Kod silnika: M47N
Rzeczywiście mało kto robi albo chwali się że zawirusował BMW
sam zbierałem informacje i w porównaniu do samochodów Vaga ilość modyfikowanych BMW jest mierna

nie będę się rozpisywał ale z dużego miasta jechałem 130km specjalnie do stolicy bo na miejscu nikomu nie zaufałem
auto zupełna seria bez wywalonych klapek i innych rzeźb
hamowane na IV biegu kilkukrotnie na hamowni obciążeniowej

okoliczności w których była strojona:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

pewnie można i więcej tylko po co mieć za sobą chmurę dymu ? Rogal wie co robić i jak robić :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 6 kwietnia 2010, 23:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Ranger
To dopiero piękny wykres........... przebieg mocy bardzo podobny.
Natomiast przebieg momentu obrotowego imponujący i pożądany.
Nawet na seryjnym przebiegu dziwnie płaski.

Pozwoliłem sobie podkleić cała fotkę lepiej widać....
Obrazek

Dlaczego dziwnie ?
O ile można wymodelować modem coś zbliżonego.
To seryjny program nie daje takiego przebiegu , twój jest niemal płaski.

Normalnie w tych autach wygląda to tak :

seria :
Obrazek

mod :
Obrazek

Kurcze jutro dzwonie do Adriana ,niech na to zerknie bo i ja tak chcę !! :ok:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia, wykresy, dane
PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 11:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
ROGER-NYSA napisał(a):
Dlaczego dziwnie ?
O ile można wymodelować modem coś zbliżonego.
To seryjny program nie daje takiego przebiegu , twój jest niemal płaski.

Seryjny program miał mniejszego overbosta niż u Ciebie wiec moment przebiegłą bardziej płasko jeszcze dwa czynniki na taki przebieg pomiar czyli na wyższym biegu co daje więcej czasu dla zaworka na regulacje doładowania i wizualna skala wykresu jest odwrócona czyli przebieg jest spłaszczony i wizualnie jest bardziej płaski.
modyfikacja: mniejszy przyrost momentu obrotowego 47.2NM który można wygładzić bardziej i oczywiście czynniki wspomniane w opisie wyżej a u Ciebie 62.8NM gdzie spadek momentu jest w tym samym miejscu czyli około 3400rpm masz po prostu większy moment dostępny do tego zakresu. Modyfikacja Rogala jest zrobiona bardziej lajtowo.
wykres z Jetronik-a ma podobny przebieg jak u Ciebie ponieważ jest w podobnej skali ale różni się zawahaniem na przebiegu momentu obrotowego co nie zostało skorygowane bądź zaworek za mocno zbijał i nie reagował na program odpowiednio szybko w stosunku do overbosta.

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 13:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: E46 '04
Kod silnika: M47N
Dokładnie, prosiłem aby był to mocny i spokojny program bez peaków i bezpieczny dla osprzętu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 14:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Adrian ADT napisał(a):
Seryjny program miał mniejszego overbosta niż u Ciebie wiec moment przebiegłą bardziej płasko jeszcze dwa czynniki na taki przebieg pomiar czyli na wyższym biegu co daje więcej czasu dla zaworka na regulacje doładowania i wizualna skala wykresu jest odwrócona czyli przebieg jest spłaszczony


Generalni próbowałem nakładać po dopasowaniu skal te wykresy.
Jeśli chodzi o pracę zaworka to zdaję sobie sprawę z tego że mogą być takie same ale działać różnie.
Z czystym filterkiem będzie szybciej reagował , do tego wyższy bieg również robi swoje bo obroty narastają wolniej co faktycznie daje więcej czasu na korekty "zaworkowi".

Do tego nie mam klapek co umożliwia wtłoczenie większej ilości powietrza.

Więc gdyby moje auto było hamowane na wyższym biegu wykres mógłby wyglądać inaczej ?

Teraz to nie wiem .. ... wydawało mi się że spóźniający się zaworek przedłużał lekko bosta co przeniosło się na większy moment obrotowy. Czyli dobrze !!?? Ale z drugiej strony wolniejszy zaworek trudniej opanować programowo.

Teraz pytanie co jest lepsze w użytkowaniu codziennym a zwłaszcza w trasie ?
Niższy moment obrotowy ale płaski charakteryzujący się zbliżonym niutonem w konkretnym zakresie obrotów ?
Czy większy narastający, trzymający wysoko niuton i łagodnie opadający ?

W nowszych silnikach zastosowano zamiast zaworka silniczek sterowany krokowo , przekłada się to na szybsze przestawianie łopatek więc i na możliwość dokładniejszego kontrolowania ciśnienia.
W efekcie przebiegi są bardziej płaskie.


Analizując ,doszedłem do wniosku że chyba lepiej mieć mały niuton ale płasko niż idący wysoko i powoli opadający.

Ale super idealny byłby idący tak wysoko jak mój i utrzymujący swój poziom powiedzmy do tych 3400obr.
Adrian czy jest to wykonalne w tym aucie ?
A co z bezpieczeństwem silnika ? wysoki moment obrotowy na wysokich obrotach to wysoka temperatura spalania mieszanki, więc krótszy czas na stygnięcie tłoka.

Więc teoretycznie utrzymywanie wysokiego momentu obrotowego na wysokich obrotach nie jest ok dla silnika ?

Rozmawiam sam ze sobą ............. :mur: nikt nie chce nic napisać!!

Pozostają dwie opcje ........ taki wykres jak mój , gdzie niuton narasta na niższych obrotach i opada na wysokich lub taki gdzie niuton mniejszy i płasko idący, opadający również na wysokich obrotach.
Ale co jest lepsze ? :zdziwko:

Forum dobre bo SPORT marka dobra bo BMW dział dobry bo TUNING a wpisów mało ja na forum Opla Corsy .
Tylko Ja i Ranger mamy auta po programie ? Tylko my dwaj mamy wykresy zrobione dla naszych aut?

Czy tutaj rozmawia się tylko o felunku ? KOLEDZY !!! :wstyd:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 7 kwietnia 2010, 14:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 108
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
moze po prostu nikt nie chce sie chwalic :P wiekszosc ludzi chce byc cicho-ciemna :)

_________________
Moja bunia ----> http://www.youtube.com/watch?v=Cgh9SVh1N6U


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL