BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 07:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 17 maja 2010, 12:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 278
Lokalizacja: Biała Podlaska / Warszawa
Moje BMW: e38 740iL
Kod silnika: m62b44
Garaż: https://www.facebook.com/e38blackbandit
Witam. Postanowiłem zrobić drobne modyfikacje końcowego tłumika w e39 540 w celu poprawienia brzmienia. Końcowy wydech składa się z dwóch puszek foto:
Obrazek

Do obu z nich dochodza spaliny lecz wylatuja na zewnatrz tylko z górnego, puszka dolna ma obieg zamknięty. Jeden z ekspertów podpowiedział mi abym usunał całkowicie dolną puszkę (ta z której spaliny nie wylatuja na zewnątrz). Tak tez zrobiłem i wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek

Proszę nie zwracać uwagi na jakość wykonania, że nie jest to zrobione równo (jesli nie bedzie negatywnych skutków to wszystko zostanie ładnie wyrównane).

Teraz pytanie: czy to że puszka została usunięta będzie miało jakiś negatywny wpływ na pracę auta? wylot spalin?
Pytam ponieważ dziś jeden z mechaników powiedział żebym wrzucał tę puszkę na swoje miejsce bo zaraz będą jakies problemy...

Proszę o jakieś porady, czy bez tego spokojnie mogę jeździć czy wrzucać to z powrotem.

Co do dźwięku jaki uzyskałem demontując ją to zmienił się tak że na dolnych obrotach chodzi głośniej, bardziej basowo, w górym zakresie obrotów natomiast nie odczuwam różnicy.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 17 maja 2010, 12:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Travis88 napisał(a):
Do obu z nich dochodza spaliny lecz wylatuja na zewnatrz tylko z górnego, puszka dolna ma obieg zamknięty. Jeden z ekspertów podpowiedział mi abym usunał całkowicie dolną puszkę (ta z której spaliny nie wylatuja na zewnątrz).


Ta puszka to rezonator Helmholtza, co to jest przeczytasz tutaj http://en.wikipedia.org/wiki/Helmholtz_resonance

Travis88 napisał(a):
Teraz pytanie: czy to że puszka została usunięta będzie miało jakiś negatywny wpływ na pracę auta? wylot spalin?
Pytam ponieważ dziś jeden z mechaników powiedział żebym wrzucał tę puszkę na swoje miejsce bo zaraz będą jakies problemy...


Usuwanie jej nie ma sensu, dlatego, ze ktos projektujac ten fabryczny wydech umiescil ja po to aby przyspieszyla wylot spalin, a wieksza predkosc spalin to wieksza moc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 17 maja 2010, 12:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 329
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E36 328iAT
Kod silnika: M52B28
OT

Zrób zbieżność bo Ci opony od środka zjada :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 17 maja 2010, 16:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 503
Lokalizacja: okolice lublina
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62/TU
kumpel zrobił tak w 528 chodzi sporo głośniej ale czy lepiej to rzecz gustu...
będe się z nim widział w piątek może to zapytam się czy wszystko chodzi ok
Z tego co się orientuje to w 540 najlepiej jest wywalić katy ,ja sie zastanawiam teraz nad tym,co wy na to??????
Emes w swojej 540 wycioł całkiem końcowy wydech i pisał ze mu fajnie ryczy na wyższych obrotach :)

_________________
Obrazek
BmwMotorsportKlub.eu Lubelski Klub Bmw;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 17 maja 2010, 18:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 278
Lokalizacja: Biała Podlaska / Warszawa
Moje BMW: e38 740iL
Kod silnika: m62b44
Garaż: https://www.facebook.com/e38blackbandit
Fazi napisał(a):
kumpel zrobił tak w 528 chodzi sporo głośniej ale czy lepiej to rzecz gustu...
będe się z nim widział w piątek może to zapytam się czy wszystko chodzi ok
Z tego co się orientuje to w 540 najlepiej jest wywalić katy ,ja sie zastanawiam teraz nad tym,co wy na to??????
Emes w swojej 540 wycioł całkiem końcowy wydech i pisał ze mu fajnie ryczy na wyższych obrotach :)


wiem który ziomek, gadałem nawet z nim i z typem który mu to robił ;]. Chciałem ogarnąc takie coś u siebie bo właśnie bardzo spodobało mi się brzmienie jego 2.8. Natomiast jest jedna różnica - on tą puszkę zostawił którą ja usunąłem a wywalił tą która u mnie została (czyli na odwrót ;]). Sam myslalem nad usunięciem tlumika ale po tym auto będzie mi mega głośniej chodzić, dlatego wywaliłem tą wyciszającą.

Czy dobrze zrobiłem to nie wiem ale wg. mnie tutaj chodzi tylko o ekologię i wydaje mi się że spokojnie moge jezdzic bez niej i nie wpłynie to na osiągi auta. Ewentualnie palic bedzie delikatnie więcej ale przy tej pojemności i tym spalaniu to juz zadna różnica czy spali mi 20 czy 21 litrów...

Ps. Fazi... byłeś moze na zlocie w Białej na lotnisku?
Ps2. Katalizatory już dawno mam wywalone


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 17 maja 2010, 19:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 262
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
a jakies filmiki jak to chodzi bez tej puchy... ;>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 17 maja 2010, 23:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Travis88 napisał(a):
Czy dobrze zrobiłem to nie wiem ale wg. mnie tutaj chodzi tylko o ekologię i wydaje mi się że spokojnie moge jezdzic bez niej i nie wpłynie to na osiągi auta. Ewentualnie palic bedzie delikatnie więcej ale przy tej pojemności i tym spalaniu to juz zadna różnica czy spali mi 20 czy 21 litrów...


Tak jak napisalem, rezonator nie ma wplywu na ekologie i spalanie, ma wplyw na osiagi (skutek uboczny jego umiejscowienie to dodatkowe tlumienie dzwieku).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 18 maja 2010, 09:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Travis88 napisał(a):
Teraz pytanie: czy to że puszka została usunięta będzie miało jakiś negatywny wpływ na pracę auta?


Zapewne moc straciles. Nie mozna robic takich druciarskich modów na pałę :/ Wydech to skrupulatnie wyliczony układ, w którym każdy element spełnia swoją funkcje. Szczególnie w silnikach wolnossacych trzeba uważać, a nie "rzeźbić" jak sie podoba :dobani:

Tez mam zamiar sobie cos zrobic z wydechem, ale ograniczy sie to tylko do dedykowanego koncowego tlumika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 18 maja 2010, 13:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 278
Lokalizacja: Biała Podlaska / Warszawa
Moje BMW: e38 740iL
Kod silnika: m62b44
Garaż: https://www.facebook.com/e38blackbandit
kierzko napisał(a):
a jakies filmiki jak to chodzi bez tej puchy... ;>



http://www.youtube.com/watch?v=n4d55QWKRF0

tak to chodzi bez puchy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 18 maja 2010, 22:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 412
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: Było 540i, 320Ci
No ja wywaliłem cały końcowy tlumik u siebie i żadnych negatywnych efektów nie dostrzegłem. Spalanie identyko, moc też. Dźwięk jest naprawdę dobry, nie ma żadnych idiotycznych odgłosów tylko potężne brzmienie V8, tak jak powinno byc.
Jedyną wadą może byc to że jest tylko troche głośniej w środku, ale mi to nie przeszkadza.
Najlepsze jest to jak sie głowy przechodniów odwracaja żeby zobaczyc co to leci hehe :D

Moje filmiki są do dupy ze względu na sprzęt, dam taki filmik z taką samą modyfikacją, tyle że w alpinie, który pokazuje chyba najlepiej jak brzmi mój w realu.

Tak to się przedstawia, oczywiście na żywo robi to o wiele większe wrażenie :D



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 19 maja 2010, 06:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Zdarza sie, ze nowy wydech powoduje tzw. "dzwiekowy przyrost mocy". Fajnie ryczy, ale założe sie o browara, że moment masz gorszy niz przed "modem" (trzeba by było shamować furke).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 19 maja 2010, 12:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 412
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: Było 540i, 320Ci
Na wysokich obrotach nie ma różnicy w hałasie wewnątrz więc raczej nie jest to dźwiękowy przyrost mocy. Nie sądzę, żeby ostatnia częsc tłumika miała jakikolwiek wpływ na przebieg mocy i momentu. Jeżeli tak to naprawdę znikomy, naprawdę auto jeździ jak przed modyfikacją, raczej wyczułbym że gorzej od razu po wyjechaniu z warsztatu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 20 maja 2010, 17:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 503
Lokalizacja: okolice lublina
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62/TU
Travis88 niestety nie mogłem byc na spocie bo go przenieśli na termin co mi nie pasował :zalamany:
Ja jutro odbieram bemke z warsztatu bo zakładam mpaka z tyłu i po niedzieli wycinam katalizatory zobaczymy co to da :)
no i dalej myśle nad konkretnym wydechem 2 lub 4 rurką ale narazie nie mam nic co by mi do końca pasowało,bo albo drogie albo bardzo druciarskie... Vermilion coś wspominałeś o wydechu, kiedy będą jakieś wieści??

_________________
Obrazek
BmwMotorsportKlub.eu Lubelski Klub Bmw;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 20 maja 2010, 17:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Fazi napisał(a):
dalej myśle nad konkretnym wydechem 2 lub 4 rurką ale narazie nie mam nic co by mi do końca pasowało,bo albo drogie albo bardzo druciarskie... Vermilion coś wspominałeś o wydechu, kiedy będą jakieś wieści??


Szukam takiego ktory nie jest bardzo druciarski ani drogi, a to troche trwa, takze musisz sie uzbroic w cierpliwosc. Jak tylko bede mial producenta z konkretna oferta nie tylko dla E39 to zglosze sie do Ciebie i pomyslimy nad przymiarka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 22 maja 2010, 23:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 278
Lokalizacja: Biała Podlaska / Warszawa
Moje BMW: e38 740iL
Kod silnika: m62b44
Garaż: https://www.facebook.com/e38blackbandit
Efekt finalny moich modyfikacji to wywalenie całkowicie tłumików koncowych i poprowadzenie zwykłej rury która kończy się podwójną końcówką.
Obrazek
Obrazek

540 bez katalizatorów (na strumienicy) i bez tłumików końcowych chodzi tak:
http://www.youtube.com/watch?v=XkixW-vCEtk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 22 maja 2010, 23:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 248
Lokalizacja: Nysa/Koperniki
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: M52TUB20
A robiles juz przeglad po tych modyfikacjach? :)
W Golfie mam zalozony wydech sportowy dedykowany do modelu(kompletny z katem, ryczy jak WRC :mad: ) to mi gosc nie chcial dac pieczatki
2 godziny sie z nim klocilem, atesty pokazalem a chlop dalej przy swoim :mur: bo za glosno itp


Ps. W koncu sie udalo ale ile trza sie bylo natrudzic z bucem :zabawa:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 23 maja 2010, 09:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 578
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: bmw e34 520i
Kod silnika: m50b20
wow nieźle ryczy!! ja mam e36 compacta 323ti wyrzuciłem katalizator (wrzuciłem strumienice) i wywaliłem pierwszy tłumik został tylko ostatni i też fajnie ryczy ;] dostał tak jakby chrypki. http://www.youtube.com/watch?v=u6sMHdr1TqI lepiej słychać jak jedzie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 24 maja 2010, 08:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 329
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E36 328iAT
Kod silnika: M52B28
Travis88 napisał(a):
Efekt finalny moich modyfikacji to wywalenie całkowicie tłumików koncowych i poprowadzenie zwykłej rury która kończy się podwójną końcówką.

Obrazek



Ale rzeźba :/ Mogłeś nie pokazywać od spodu.

Przeglądu to Ci nikt normalny nie podbije :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 24 maja 2010, 08:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Emes napisał(a):
No ja wywaliłem cały końcowy tlumik u siebie i żadnych negatywnych efektów nie dostrzegłem. Spalanie identyko, moc też.

Ale z ta moca to na oko,czy dane z hamowni ;)

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540 tłumik końcowy - modyfikacje
PostNapisane: 24 maja 2010, 09:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Ten zaślepiony cycek musi fajne wpływać na laminarny przepływ spalin :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL