BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 03:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] tunning silnika
PostNapisane: 8 maja 2007, 10:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
witam

mam wstawiony juz przelot na koncu

viewtopic.php?t=7469

a planuje jeszcze podlubac w silniku chce wstawic jeszcze strumienice stozka albo wkladke zeby to ladnie wszystko ze soba gralo. zeby ladnie ciagnela powietrze i wypluwala na zewnatrz. no i chipa od reservda tez bede wsadzal. i mysle ze tyle by mi wystarczylo jak by ktos chcial mnie obskoczyc seryjnym isem:) albo 2 kilo

prosze tylko sie nie czepiac ze po co takie przerobki wtakim silniczku malym ze lepiej zmienic na 325 albo 328 itp itd :znudzony: ja mam isa i tyle wyszlo jak wyszlo a zmieniam go sobie troche zeby sie wyroznial od innych :hyhy: jak chce sie wypic piwo to nie kupuje sie odrazu calego browaru proste

a wiec jak myslicie

czy po wsadzeniu tych rzeczy razem dadza jakis konkretny efekt

najbardziej mnie zastanawia montaz stozka albo wkladu sportowego slyszalem rozne opinie i jakos mnie odrzoca od tego pomyslu bardziej bym byl przychylny do montazu wkladu sportowego w seryjna hermatyczna puche ktora ladnie ciagnie zimne powietrze z zewnatrz

co do strumienicy to wstawie zamiast wycinania katalizatora i bedzie dobrze mialem wczesniej mazde 323C 1,5 DOHC mialem tam REMUSA i tez wyciety katalizator i jednak byla zwawsza i druga taka sama siostrzyczke nie raz objechalem
i to wlasnie fajne jest jak dwie takie same staja furki do walki a jednak twoja jest lepsza :hyhy:

no i chipsa chce zapakowac i tych magicznych przerubek bedzie na tyle

jakiego wzrostu moge sie spodziewac i efektu albo skutkow ubocznych po takich modyfikacjach

mam nadzieje ze bede pozytywanie zaskoczony :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 10:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
kem44, kabinuj kabinuj ;)

jak sie duzo poprawi ;) to ja wykonam takie same modyfikacje ;) zeby byc jednak lszybszym ;) niz kumpel w takiem samym aucie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 10:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kem44, stożek - to zabawa dla profesjonalnych przebudów
jeśli już to konkretny KIT - ale to jest stanowczo za drogo
ja mam wkładkę K&N i jest lepiej niż na seryjnym
zamiast strumienicy lepiej wstaw tłumik przelotowy (ładniejszy dźwięk)
z tego co czytałem na forum - reserved ma fajne virusy :hyhy: więc chyba warto

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 11:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 263
Lokalizacja: Neverland
Cytuj:
ja mam wkładkę K&N i jest lepiej niż na seryjnym

co dokladnie sie polepszylo?bo tez sie zastanawiam nad kupnem tej wkladki :cool:

_________________
do licha them new model cars, we ridin' old school ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 11:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
szebart napisał(a):
Cytuj:
ja mam wkładkę K&N i jest lepiej niż na seryjnym

co dokladnie sie polepszylo?bo tez sie zastanawiam nad kupnem tej wkladki :cool:


mocy chyba nie ma więcej :niepewny: , ale fajniej ciągnie (już od samego dołu), wrażenia subiektywne sa bardzo pozytywne, warto wydać 150pln (w moim przypadku tyle było)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 11:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 263
Lokalizacja: Neverland
Gdzies czytalem na forum ze chlopakowi poprawilo gorny zakres to teraz zglupialem :zdziwko: i przeleciala mi okazja pod nosem bo moglem go miec za 100 zl :/

_________________
do licha them new model cars, we ridin' old school ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 12:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Moim zdaniem samemu z dolotem mozna więcej popsuć niż poprawić. Wkładki K&N podobno lubią syfić tym olejem, nie wiem na ile to fakt a ile wynika z nieudolności userów. Stożki z kolei trzeba odizolować i kombinować z długością dolotu. Ja planuję po wakacjach zrobić dolot i wydech w MG. Myśle że chłopaki znają się na rzeczy, bo wiele osób sobie chwali :) .
I oczywiście chip od Reserved'a :] .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 12:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dzięki mniejszemu oporowi jaki stawia filtr bawełniany lub gąbkowy (wg mnie) zakres użytecznych obrotów się zwiększa dzięki czemu i góra i dół są lepsze, ja odczułem to bardziej na dole bo jak wiadomo M50 z dołu idzie mułowato, natomiast o górze się nie wypowiadam bo mam automat (czyli nie kręce silnika ile wlezie)
najczęsciej od tego typu filtórw padają przepływomierze tym użytkownikom, którzy zaraz po umyciu i nasączeniu filtra go zakładają. Jeśli olejek nie wyschnie wtedy robia się problemy.
ja jestem na tak :ok: ale tylko za wkładką, jeśli stożek to z głową (np. Kit pod dane auto) a nie za 60pln + rury od kanalizacji jako dolot (bo cały ukł. dolotowy jest bardzo poważną konstrukcją)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 14:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
fakt, jak ktos nie ma kasy na porządny dplot to wkładka K&N i basta, to jest firma z doświadczeniem w tej sprawie, a nie jakies tam jacky czy inny wynalzek z allegro.
Pozatym stożki gorzej sprawują się w ruchu miejskim, a to lepiej na torze ( czytaj trasie) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 14:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
...i żeby faktycznie wykrzesać moc ze stożka to trzeba sporo zachodu, m.in. nawiew zimnego powietrza (najlepiej jakaś dziura w masce), odizolowanie od ciepłego z komory silnika oraz odpowiednia długość dolotu. Poza tym stożek się sprawdza (dodaje kilka KM) w górnych partiach obrotowych co oznacza, że bardzo rzadko będzie się z niej korzystać

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 14:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 263
Lokalizacja: Neverland
wynika z tego ze warto dac te 150 zeta na ta wkladke

_________________
do licha them new model cars, we ridin' old school ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 14:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
co to jest ta władka? :|

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 14:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
szebart, jakbym miał ponowny wybór to bym kupił bez zastanowienia

Kubenzy, wkładka = sportowy filtr (bawełniany lub gąbkowy) powietrza w miejsce seryjnego (papierowego) filtra

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 15:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 263
Lokalizacja: Neverland
Ja sie wahalem bo ktos gdzies napisal ze wlasnie ten olejek z tego filtra moze nabalaganic ale z drugiej strony firma k&n raczej do chińszczyzny sie nie zalicza wiec badziewia by nie robili, przekonuje mnie po zastanowieniu ten fragment
Cytuj:
najczęsciej od tego typu filtórw padają przepływomierze tym użytkownikom, którzy zaraz po umyciu i nasączeniu filtra go zakładają. Jeśli olejek nie wyschnie wtedy robia się problemy.
i byc moze to mial na mysli ten ktos kto to kiedys napisal a ja zaczalem sie wahac. Tak czy siak wiekszosc ktorych pytalem chwali sobie ten filtr ..pewno go zamowie w polaczeniu ze dedykowanym ulterem i strumienicą (bo byla tansza niz KAT :P ) chipem nowa pompą paliwa nowymi NGK i nowym sprzeglem ktore to na dniach bede mial wymienione moze przyniesc dosyc ciekawe efekty..kto wie

_________________
do licha them new model cars, we ridin' old school ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 17:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
No dobra z tych wszystkich przerobek ktore opisujesz mozesz max wykszesac do +30KM z chipem oczywiscie, ale czy to sie oplaca?? wywal lewy reflektor zeby byl lepszy doplyw powietrza do Stozka :rotfl:

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 18:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 344
Lokalizacja: GdaĂąsk
tak dla ścisłości ;] to troche nie na temat piszecie ;] :P

jakbys wałki zmieniał wieksze zawory dawał .. .wstawiał przepustnice od hartge...
zwiększał pojemność odchudzał ukłąd korbowy to mozna by w sumie powiedziec o tuningu silnika ... ;] :P

jak dolot to seryjny + wkładka ...
wydech ... wydechy są liczone pod seryjny silnik ... jak pozmieniasz coś ot tak w wydechu nie robiąc silnika... to pewnie nie zyskasz a stracisz...
jak przytkasz wydech zyskasz na niskich obrotach i na momencie ogólnie ...jak odetkasz... to spadnie Ci moment pogorszy sie mocno dół i lekko poprawi się góra z ktorej nie bedziesz pewnie wiele korzystał ;]

seria to najlepszy kompromis...
wyrzuc katlaizator i wspawaj zamiast niego nie duzy zwykły tłumik jakiś uniwersalny !
c
o do chip`a potwierdzone osiągi więc mozna zapodać ...

najlepszy i najtanszy tuning to wywalić wszystko co zbędne i waży ;] takim zabiegiem spowodujesz nie dośc ze auto bedzie szybsze to bedzie mniej palići lepiej sie prowadzić ;] :P

_________________
e21 335 csi reconstruction in progess ;]
-------------------------------------------------------dyfer od e24 m635csi sprzedam ;] stan ideaÂł nowy olej
-------------------------------------------------------
zawiecha gwintowana i heble z 540i w e21 - projekt w przygotowaniu ;) niach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 19:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
Jaras E21 napisał(a):
najlepszy i najtanszy tuning to wywalić wszystko co zbędne i waży ;] takim zabiegiem spowodujesz nie dośc ze auto bedzie szybsze to bedzie mniej palići lepiej sie prowadzić ;] :P


jak wywalę butlę i cały osprzęt od gazu to będę miał odrzutowiec :hyhy:

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 20:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kubenzy napisał(a):
jak wywalę butlę i cały osprzęt od gazu to będę miał odrzutowiec
ja tam byn na Twoim miejscu wywalił przedewszystkim te lampy tylne..... napewno bunia by się odwdzięczyła i pokazała co potrafi :hyhy:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 21:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
bo ciemniejsze (w tym wypadku ciemniejsze od białych - czerwone) się szybciej nagrzewają i przez to są lżejsze? :rotfl:

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 07:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Jaras E21 napisał(a):
seria to najlepszy kompromis...
wyrzuc katlaizator i wspawaj zamiast niego nie duzy zwykły tłumik jakiś uniwersalny


to w końcu seria czy nie? :zdziwko:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL