BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 09:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 2 sierpnia 2010, 10:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: www.lobo-technik.pl
Moje BMW: www.lobo-technik.pl
Witam
Od kilku w moim autku jest zrobiony chip tuning programu silnika.
Załączyłem wykres.
Czy przy takich przyrostach mocy i momentu nic się w aucie nie sypnie?
Czy waszym zdaniem charakterystyka momentu i mocy jest zrobiona poprawnie?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 3 sierpnia 2010, 12:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
jeżeli pomiar został wykonany poprawie to jest wszystko ok nie wstaje za wcześnie i widać delikatny overboost który kończy się po 3000rpm

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 3 sierpnia 2010, 13:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: www.lobo-technik.pl
Moje BMW: www.lobo-technik.pl
W Geko powiedział mi ten fachman że przód jest wypłaszczony ze względu na skrzynie automatyczną, żeby moment nie przychodził przy niskich obrotach.

Kilka dni mam już ten program i jestem zadowolony.
Silnik pracuje na niskich obrotach, znacznie spadło spalanie ok 2 litrów na 100
Przed chipem skrzynia trzymała silnik na wysokich obrotach obecnie jest to ok 1300 do 1500.
No i co najważniejsze znacznie lepiej się zbiera - oczywiście od wyższych obrotów

Samochód był hamowany 3 razy, sprawdzany na drodze przed i po chipie.

Jeżeli ktoś szuka firmy w okolicach Poznania to polecam. Nie są drodzy.
W Geko zrobili za 1600 netto
A w tej firmie http://www.44tuning.pl/ gość zaśpiewał ponad 2000 netto. (może by zrobili lepiej?)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 4 sierpnia 2010, 01:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 57
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: ostatnie było Z42.0
Kod silnika: Focus3 ST 2.0 EB 250
...troszkę ciężko prawidłowo zmierzyć przebieg momentu w mocnym turbo dieslu na inercji bez hamulca (obciążenia) bo zbyt szybko napędzają się rolki..za nim turbinka się napompuje, już mamy 3000obr...tak naprawdę moment max w tych silniczkach jest już przy 2000obr..a tu widzimy go przy 3000 i zaraz opada..
..tak mniej więcej wygląda przebieg pod większym obciążeniem...a co do moda, to wygląda ok. :)


Obrazek

_________________
Focus 3 ST 2.0 250/320KM
Obrazek
https://www.facebook.com/GCSTuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 4 sierpnia 2010, 06:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: www.lobo-technik.pl
Moje BMW: www.lobo-technik.pl
Co do obciążenia to masz racje w trakcie jazdy czuć że moment przychodzi trochę szybciej ok 2100 ale największe dołożenie i tak jest przy ok 3000.
Jak pisałem wcześniej mam automat i gość w Geko doradził taką charakterystykę.
Był by duży problem z uszkodzoną skrzynią co ją moment rozwalił. Choć kiedyś na jakimś forum czytałem że e60 3 litry D ma taką samą jak 3,5 bi turbo D i że może przenieść do 700 Nm, ale nie wiem na ile to jest prawda.

Zadałem pytanie o opinie ponieważ żal też turbiny, (kiedyś miałem 407 i padły cztery - ale to był francuski 136 konny pług).

Jakie jest fabryczne ciśnienie doładowania turbiny w 3 litrowym dieslu, i jak można sprawdzić jakie jest po chipie ??

Ale w Twoim wykresie jest dużo ładniejszy moment, który od maxa jak widzę spada znacznie wolniej niż u mnie.
Warto pomyśleć nad poprawą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 4 sierpnia 2010, 11:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
jacbosz napisał(a):
Ale w Twoim wykresie jest dużo ładniejszy moment, który od maxa jak widzę spada znacznie wolniej niż u mnie.


Tak jak napisał heko, autko hamowane bez obciążenia ....Turbina powoli wstaje, więc i ciśnienie powoli rośnie ,co za tym idzie krzywa przedstawiająca narastanie momentu obrotowego nie odzwierciedla stanu faktycznego na drodze.

jacbosz napisał(a):
W Geko powiedział mi ten fachman że przód jest wypłaszczony ze względu na skrzynie automatyczną, żeby moment nie przychodził przy niskich obrotach.


A to jest ciekawe :zdziwko:
Zhamuj auto pod obciążeniem jedź z wykresem i zapytaj dlaczego po paru dniach twój moment obrotowy przesunął się do przodu . :hyhy:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 4 sierpnia 2010, 11:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: www.lobo-technik.pl
Moje BMW: www.lobo-technik.pl
Może i macie rację ale ja piszę co czuję, największy moment przychodzi dopiero ok 3000.
Widoma sprawa że już przy 2000 jest lepiej niż było w serii i to znacznie.

A co myślicie o sprawdzeniu samochodu na drodze, jest takie urządzonko co do koła się przypina i siedząc w aucie można je shamować na drodze, czy to odwzoruje parametry faktyczne.
Wiem że w Poznaniu jest gość co ma na imię Wojtek i taki sprzęt posiada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 4 sierpnia 2010, 11:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 57
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: ostatnie było Z42.0
Kod silnika: Focus3 ST 2.0 EB 250
..było by porównanie jesli byś shamował taką hamownią przed i po modzie w tych samych warunkach..czyli ten sam odcinek drogi..ten sam kierownik...
..albo shamuj go na inercji...ale na najwyższym biegu :)

_________________
Focus 3 ST 2.0 250/320KM
Obrazek
https://www.facebook.com/GCSTuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 4 sierpnia 2010, 14:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
jacbosz napisał(a):
Widoma sprawa że już przy 2000 jest lepiej niż było w serii i to znacznie.


A ja sądzę że jest identycznie i prawie zawsze będzie ,no chyba że dodadzą paliwa przed dwoma tysiącami ale dymek się czarny pojawi. Popatrz na swoje wykresy do 2250 nic się nie zmieniło. :szok:

heko, Ty wiesz że ja jestem zwolennikiem hamowania auta na drodze . Wiesz również że nawet z elekteowirowym hamulcem wykres momentu obrotowego jest co najwyżej zbliżony do prawdziwego zakładając że obciążenie zostało właściwie dobrane. I nie wspominajmy o tym że hamulec się rozgrzewa dość mocno i szybko zmieniając tym samym nieznacznie obciążenie. Więc i tu błąd może się wedrzeć.
Uważam że hamowanie na drodze jest doskonałe.Bardziej pracochłonne i na punkty można się narazić i mandat zapłacić i czasami ruch przyblokować trzeba na drodze. Ale gdy rzetelnie ustali się parametry do pomiaru powtarzalność jest wysoka a pomiar moim zdaniem najbardziej wiarygodny i zbliżony do prawdziwego. Nie specjalnie obchodzi mnie jak zbiera się auto na rolkach ... z obciążeniem czy bez.

Droga i tylko droga.
heko, mamy pomiar po modzie i widzimy przebieg , niech zrobi pomiar na ostatnim biegu albo na drodze. Wszystkie trzy pomiary po modzie będą inne. Inne obciążenie inna krzywa momentu.

Stacjonarka to wygoda i od jakiegoś czasu generuje prestiż warsztatu. Odpowiednie dopasowanie obciążenia do auta biegu mocy temat dyskusyjny. Bez obciążenia widzimy co wychodzi....

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 4 sierpnia 2010, 15:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 57
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: ostatnie było Z42.0
Kod silnika: Focus3 ST 2.0 EB 250
ROGER-NYSA napisał(a):
Wiesz również że nawet z elekteowirowym hamulcem wykres momentu obrotowego jest co najwyżej zbliżony do prawdziwego zakładając że obciążenie zostało właściwie dobrane. I nie wspominajmy o tym że hamulec się rozgrzewa dość mocno i szybko zmieniając tym samym nieznacznie obciążenie. Więc i tu błąd może się wedrzeć.

..no jak by to zwolennicy (czytaj maniacy) maha przeczytali, to suchej nitki na Tobie by nie pozostawili :przestraszony:
..co do hamowni drogowej..jeśli zrobisz pomiar na 2-ce...nawet 3-ce, to w takim 270-cio konnym dieslu też turbiny na czas nie nadmuchasz :) ...a na wyższych biegach prędkości niemiecko-autobanowe wyskoczą :szok:
...co do obciążeniówek...to niestety z powodów jakie wymieniłeś...i jeszcze paru innych..jak stabilność zasilania..tensometry itd...powtarzalność jest względna :)

_________________
Focus 3 ST 2.0 250/320KM
Obrazek
https://www.facebook.com/GCSTuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 7 sierpnia 2010, 12:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: www.lobo-technik.pl
Moje BMW: www.lobo-technik.pl
Jestem właśnie po testach mojej 5 tki z chipem.
Powiedzcie na ile testy do 100 programem GPS Performance są wiarygodne.
Czytałem że musi być dobry GPS w moim MIO 702 niby jest ok.

Ale i tak jestem pod wrażeniem, z wyłaczonymi systemami i na cholernie mokrej drodze wynik mnie powalił.
Dzisiaj lało jak z cebra ale nie mogłem się oprzeć potestowaniu.
Poniżej zdjęcie z testów.
Obrazek

Opony tył 18x35x275 przód 18x40x245

Jutro jak podeschnie to sprawdzę na suchej. Liczę na sekunde szybciej.

A potem testy do 200 i do maxa czyli 278


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 7 sierpnia 2010, 22:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

heko napisał(a):
..no jak by to zwolennicy (czytaj maniacy) maha przeczytali, to suchej nitki na Tobie by nie pozostawili :przestraszony:
..co do hamowni drogowej..jeśli zrobisz pomiar na 2-ce...nawet 3-ce, to w takim 270-cio konnym dieslu też turbiny na czas nie nadmuchasz :) ...a na wyższych biegach prędkości niemiecko-autobanowe wyskoczą :szok:


Miałem parę razy odczynienia z " fanatykami od macha" ciężko było podjąć konstruktywną rozmowę .Najwięcej dymili ..nie użytkownicy tylko klienci a CI zawsze słyszą o zaletach nie wadach. :rotfl: :rotfl:
Generalnie staram się nie wdawać w dyskusje co jet lepsze i dlaczego.

Powracając do drogówki i hamowania na 2 biegu.... trzeba by to sprawdzić.

Myślę jednak że nawet na 2 biegu silnik obciążony masą auta, prawie 2 tony +opory toczenia wystarczająco szybko buduje ciśnienie.
Tylko pomiar krótko będzie trwał.
Klasycznie mierzy się na 3 prędkość końcowa nie jest taka kosmiczna i jako tako wstaje silnik z 1000obr. Na wyższych biegach wiadomo prędkość robi się ciekawa ale start trwa wieczność........... Nie widzę pomiaru na szóstce do odcinki ;)

Masa auta zawsze będzie taka sama opory i przełożenie wpisujesz . Na rolkach bezwładność bez hamulca jest taka sama wyższy bieg obciąża bardziej silnik .. Co się w takiej sytuacji robi aby pomiar był w miarę prawidłowy ? Wpisuje się w program hamowni inną niż rzeczywista masę rolek .. Nie mam wiedzy w tym zakresie :rozpacz:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 12:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: www.lobo-technik.pl
Moje BMW: www.lobo-technik.pl
Podeschło dzisiaj i już wynik lepszy
Ale ciężko się budzi z dolnych obrotów od 2300 drapie
Poniżej fota z pomiarów
Obrazek

Czy jest dokładniejszy program do sprawdzania przyspieszenia z użyciem gps
bo GPS Performance liczy co pół sekundy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 15:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Kurde ciężko uwierzyć, że 530d poleci 278km/h to wynik rezerwowalny raczej dla 545 z mocą 333KM a akurat za v-max odpowiada typowo KM a nie Nm ale ja taki niedowiarek jestem :)

W 6s do setki tez ciężko uwierzyć mam wrażenia, że ten gps performance trochę zaniża Fryderyka 318i też na tym wynalazku robi setkę lepiej o ponad 1s od fabryki a ja w takie przyrosty bez modów nie wierze :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: www.lobo-technik.pl
Moje BMW: www.lobo-technik.pl
260 to bez chipa jechaliśmy w 2 osoby z moim lekko ponad 100 kilka kilo ważącym kolegą do Włoch
Co prawda lekka górka i spadała prędkość, obroty były na poziomie 3800
W załączeniu fotki przed chipem.
Po chipie jeszcze nie mam - pomiar był robiony gps em bo brak skali w liczniku - wskazówka dochodziła do 1 od pomiaru paliwa.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 18:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
!Uwaga Pirat!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 18:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: www.lobo-technik.pl
Moje BMW: www.lobo-technik.pl
He he a zwłaszcza na niemieckiej autostradzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: www.lobo-technik.pl
Moje BMW: www.lobo-technik.pl
Wreszcie mam
Znalazłem gps performance co zlicza co 0,01
I jestem pod wrażeniem
Poniżej fotki
prędkość od 0-100 - 5,704
Obrazek

Acceleration
Obrazek

Distance
Obrazek

Jeszcze na 400 m warto sprawdzić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 11:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
ROGER-NYSA napisał(a):
Myślę jednak że nawet na 2 biegu silnik obciążony masą auta, prawie 2 tony +opory toczenia wystarczająco szybko buduje ciśnienie.
Tylko pomiar krótko będzie trwał.
Klasycznie mierzy się na 3 prędkość końcowa nie jest taka kosmiczna i jako tako wstaje silnik z 1000obr. Na wyższych biegach wiadomo prędkość robi się ciekawa ale start trwa wieczność........... Nie widzę pomiaru na szóstce do odcinki ;)


pomiar na 2 biegu( dynomet ) w BMW nie bardzo ma przełożenie zawsze wyjdzie niższy moment obrotowy a wyższa wartość km sprawdzone :) na 3 biegu jest to miarodajne i w miarę bezpieczne do warunków drogowych:) trzeba podać dokładne dane do programu i potwierdza się do 1%.

Zdzira 850I napisał(a):
Kurde ciężko uwierzyć, że 530d poleci 278km/h

seria ma ponoć 248 km/h i 6.8s wiec ta prędkość max to raczej przekłamanie licznika a co do GPS to są różne opnie! ale 1.1s do setki po strojeniu może ale ciężko to sprawdzić nie wprawimy kierowca potrafi mieć nawet po 2 sekundy różnicy przy pomiarach nie mówiąc o zwykłym zjadaczu chleba.:)

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530 D aut - wykres
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 12:05 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
no więc te 5,7 trochę mnie dziwi dla porównania lżejsze i mocniejsze M5 E-34 ma 5,9s do setki i podobny v-max ( a ma ponad 50KM więcej ) ale ogólnie i tak należy się cieszyć, że kolegi BMW ładnie zapitala :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL