BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 maja 2024, 08:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 5 marca 2014, 16:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2098
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
Jeżdżę swoim e90 już prawie 5 lat. Na przestrzeni tych lat testowałem 4 różne rozwiązania jeśli chodzi o filtr powietrza. Mam na stanie 3 szt. przepływomierzy :).

Chronologicznie:

1. Wkładka sportowa K&N

Po zamontowaniu czuć było małą różnicę, silnik lepiej reagował na gaz. Zmienił się też dźwięk. Bardzo fajnie zasysał.
Filtr wyjęty przy okazji wymiany oleju. Przepływomierz brudny. Jak się przejechało palcem to zostawał brud. Przepuszcza zatem i to dość sporo. Przepływomierz cały, w sensie sprawny. Bez czyszczenia, tylko lekko przedmuchany.

2. Dedykowany dolot K&N

Tu jeździłem krótko, gdyż przerobiłem sobie układ dolotowy na własną rękę.
Czuć było różnicę, dolot dzięki budowie nie grzał się tak bardzo jak przy standardowym rozwiązaniu, czyli filtr zaraz przy silniku. Przepływomierz ok.

3. Customowy układ dolotowy - dolot z nierdzewki + airbox simota carbon + rury dolotowe z grubego silikonu.
Zdecydowanie najlepiej sprawdził się ze wszystkich. Przepływomierz przy wymianie oleju czyściutki.

4. Z ciekawości przejeździłem jeden okres od wymiany na wkładzie pipercross.
Wszędzie czytałem, że super, lepsze niż "stożkowe" bo nie przepuszczają zanieszczyszczeń.
Panowie... dramat. Po włożeniu ręki do środka filtra, po wyjęciu cała czarna... Przepływomierz miał pozapychane kanaliki dolotowe (tę kratkę). Ekonomizer zamykał się na 18l na 4 biegu.
Miałem w zapasie drugi przepływomierz, sprawny i czysty ale postanowiłem zafundować z ciekawości kurację czyszczącą temu brudnemu :).
Użyłem środka do czyszczenia EGR, przepustnic i przepływomierzy marki BOLL.

Obrazek

Jest on chyba na bazie benzyny ekstrakcyjnej. Później psikałem przez 1,5h co 10 minut denaturatem. Na koniec delikatnie z dużej odległości sprężonym powietrzem.
Efekt był taki, że przepływomierz dostał nowe życie. Ekonomizer pięknie zamyka się na 20l. Auto ciągnie na każdym biegu.
Ja zamontowałem zwykły filtr papierowy z osłoną bawełnianą.

Niniejszym potwierdzam mit na temat stożków i przepływek :) - psują się...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 7 marca 2014, 11:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Ja miałem u siebie wkładkę K&N przez kilka tyś km. Naczytałem się, że gorzej filtruje od zwykłego papierowego filtra i że olejek osadza się na przepływomierzu. Sprzedałem i jeżdżę na normalnym filtrze Knechta. Różnicy nie czuje żadnej poza tym, że minimalnie mniej słychać dolot.

Po 6kkm przejechanych na wkładce K&N zaglądałem do dolotu i nie było brudno oraz nie widziałem żadnej mazi z olejka - pewnie trzeba by zrobić 3xtyle kilometrów niż zrobiłem.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 7 marca 2014, 13:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
kwestia polepszania dolotu to temat rzeka. Ile ludzi, tyle opinii i poglądów. A najwięcej opinii od posiadaczy 1,6 na podtlenku elpidżi :rotfl: Ja wychodze z założenia, że wszystkiego są wady i zalety. Seryjny dolot, może nie jest tak wydajny jak profesjonalne dedykowane układy robione typowo do sportu, ale dlaczego miałyby być? Jazda "sportowa" a jazda "po bułki" przeciętnego kowalskiego to dwa różne światy. Układ kowalskiego nie ma być ekstremalnie wydajny i podatny na skutki uboczne w postaci np upierdzielonej przepływki a ma być jak najbardziej cywilizowany i niezawodny.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 8 marca 2014, 09:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
A nasmarowales ten filtr pipercrossa olejkiem ? Czy tak go wrzuciles?

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 10 marca 2014, 01:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2098
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
kszyhu napisał(a):
kwestia polepszania dolotu to temat rzeka. Ile ludzi, tyle opinii i poglądów. A najwięcej opinii od posiadaczy 1,6 na podtlenku elpidżi :rotfl: Ja wychodze z założenia, że wszystkiego są wady i zalety. Seryjny dolot, może nie jest tak wydajny jak profesjonalne dedykowane układy robione typowo do sportu, ale dlaczego miałyby być? Jazda "sportowa" a jazda "po bułki" przeciętnego kowalskiego to dwa różne światy. Układ kowalskiego nie ma być ekstremalnie wydajny i podatny na skutki uboczne w postaci np upierdzielonej przepływki a ma być jak najbardziej cywilizowany i niezawodny.


Nie jestem w stanie dojść do tego, co chciałeś przekazać i co ma to wspólnego z tematem :(.


forest napisał(a):
A nasmarowales ten filtr pipercrossa olejkiem ? Czy tak go wrzuciles?


One są już nasmarowane. Nawet w takim worku hermetycznym przyszedł, żeby nie wyschło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 10 marca 2014, 08:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Fakt faktem lepsza reakcja na gaz. Ale odnosnie wyników na hamowni to kiedyś robiłem pomiar z filtrem i bez filtra i mocowo wyszło to samo. Minimalnie więcej niuta z dołu nic więcej - ale tak jak mówię bez filtra na hamowni ;-)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 10 marca 2014, 09:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
świetny to opisałeś :ok:
ostatnio zastanawiałem się nad jakimiś zmianami w dolocie głównie dla lepszego dźwięku,
i w sumie zawęziłeś moje zastanowienia do
Bauer napisał(a):
3. Customowy układ dolotowy - dolot z nierdzewki + airbox simota carbon + rury dolotowe z grubego silikonu.
Zdecydowanie najlepiej sprawdził się ze wszystkich. Przepływomierz przy wymianie oleju czyściutki.

masz może jakieś zdjęcia z pod maski, jak to się prezentowało ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 10 marca 2014, 11:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Bauer, temat o trwałości przepływki w stosunku do sportowych filtrów.
... więc napisałem, że wszystkiego są zalety i wady. Np. Lepsze dotlenienie/upierdzielona przepływka.
Oczywiście nie ma reguły.

Z drugiej strony nie rozumiem stwierdzenia
Bauer napisał(a):
Niniejszym potwierdzam mit na temat stożków i przepływek - psują się...

wszystko w mniejszym lub większym stopniu się psuje/zużywa. Tylko dlaczego stożek jest tym złym, jeśli sam stwierdziłeś, że w zabudowie sprawdza się lepiej niż sama wkładka sportowa (czyt. mniej syfi przepływke)!!??

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 10 marca 2014, 12:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2098
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
mile_end napisał(a):
masz może jakieś zdjęcia z pod maski, jak to się prezentowało ?


Niestety nie mam już zdjęć, a dolot leży rozmontowany :(


kszyhu, Chodzi o to, że tak jak napisałeś - nie ma reguły ale faktycznie w moim przypadku 50/50 wyszło, że uwaliło przepływkę. Na normalnych, papierowych filtrach nic takiego się nie zdarzyło. Do normalnej jazdy nie ma sensu inwestować. Nie warto raczej ryzykować. Nie wiem jeszcze jak było z tym dedykowanym dolotem, bo za krótko jeździłem. Stożek=wkładka, ten sam materiał.

Należy jeszcze brać jedną, bardzo ważną rzecz. Ja jeżdżę po Warszawie, a miasto nie należy do najczystszych. Ulice mają dużo pyłu, dużo spalin itd. Wpływa to oczywiście na filtr. Wszystkie te elementy to mikrocząstki brudu, który osiada na filtrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 11 marca 2014, 19:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Bauer,
No wlasnie chyba nie sa smarowane od razu i producent kaze je smarowac. Ja tak robilem jak kupowalem ale tylko od jednej strony go psikalem ( od strony gabki)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 11 marca 2014, 20:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
''Amsoil są filtrami suchymi , materiałem filtracyjnym jest syntetyczny materiał o nazwie nanofiber który charakteryzuje się świetnymi właściwościami filtracyjnymi przewyższającymi papierowy filtr zachowując jednocześnie bardzo wysoki i mało restrykcyjny przepływ powietrza przewyższający w znacznym stopniu mokre filtry bawełniane .''
Po co pchać się w mokry filtr .? chodź do 330 nie ma panelowego :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 11 marca 2014, 20:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2098
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
Bauer napisał(a):
forest napisał(a):
Bauer,
No wlasnie chyba nie sa smarowane od razu i producent kaze je smarowac. Ja tak robilem jak kupowalem ale tylko od jednej strony go psikalem ( od strony gabki)


Nie wiem jak inne filtry ale K&N i Pipercross jak kupowałem to na pierwszym było przekreślone oliwienie i napis, że filtr już jest naoliwiony.
Na pipercrossie też było napisane, że gotowy do użycia, nie trzeba oliwić. Obydwa były w hermetycznym worku, czuć było zapach olejku i było leciutko tłusto.
A i druga sprawa, że w e90 nie ma "strony gąbki" :D bo jest tylko gąbka :). Może dlatego są już naoliwione.
Jak kupowałem airbox'a SIMOTY to był suchy i musiałem naoliwić. Na stożku K&N też była informacja, że nie trzeba oliwić ale był bardzo suchy i worek nie był hermetyczny :/ tylko na takie spinacze zamknięty. Też naoliwiłem.
Najłatwiej sprawdzić za pomocą szmatki białej. Zdjąć rurę dolotu i przejechać po przepływce. Jak brudna to nie filtruje i tyle :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 29 maja 2014, 12:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Lokalizacja: Polska , Belgia , Francja
Moje BMW: e60 530d
Kod silnika: m57
Garaż: e30 316i , e36 323i , e60 530d , e36 318ti , Volvo 740
Dodam swoje kilka groszy w temacie.
Zakupilem Pipercross-a kilka miesiecy temu , w tym czasie czyscilem go i ponownie oliwilem dedykowanym do tego zestawem ( e60 , 530d ).
Ostatnio na niemieckiej autostradzie auto nagle stracilo moc , krecilo max do 2,5k obrotow.
Troszke sie wystraszylem ale dojechalem tak do domu , jakies 400km .
Po podpieciu Inpy wyskoczyly jakies dziwne wskazania przeplywki - okazalo sie , ze cala jest zasyfiona i zaolejona (tez byla wymieniana ok 6miesiecy temu , ori ).
Osobiscie uwazam za strate pieniedzy i czasu ( mycie , oliwienie ) na tego typu ''specjaly'' .
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 31 maja 2014, 21:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
k&n dodaje ze 2kunie do 200, ale syfi wystarczy spojrzeć na słońce prześwity ma wiec musi coś puszczać :cisza:

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 1 czerwca 2014, 09:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23110
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Przyrosty tylko w hondach :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 1 czerwca 2014, 18:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2098
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
W Hondzie wrzucisz rurę od kibla, stożek, tłumik końcowy ulter i na hamowni wychodzi 15 HP więcej :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 11:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29732
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
ja mam wkładkę Pipercross, był on już naoliwiony, ale kupiłem zestaw z czyścikiem i olejkiem, póki co oprócz głośniejszego dolotu nie ma złych ani dobrych efektów ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 18:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
ja 2 lata nie naoliwionym :wstyd:
musze zobaczyc co tam sie dzieje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 25 czerwca 2014, 11:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2098
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
AD/HD napisał(a):
ja 2 lata nie naoliwionym :wstyd:
musze zobaczyc co tam sie dzieje


Kolejna forumowa igła !! :piwo:


Wywal najlepiej i wrzuć normalny papierowy. Koniecznie z tą białą osłoną z "wełny" czy czego to jest :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Filtr sportowy a trwałosć przepływomierza
PostNapisane: 25 czerwca 2014, 12:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
Bauer napisał(a):
Kolejna forumowa igła !!

sie turbina wysypie to bedzie pretekst na wieksza :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL