BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 16:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 20:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 170
Moje BMW: 7er ///M-Sport
Kod silnika: M57d30
Witam. Noszę się z zamiarem wymiany zawieszenia w moim Turasie na gwint. W sumie cena nie wiele wyższa od klasycznego kompletu 4amorki + 4springi a zyskuję tym samym możliwość podniesienia auta na zimkę. Doszły mnie jednak słuchy iż zawieszenia gwintowane są bardzo twarde, sporo twardsze od sportowych spręzyn TaT, Eibach, MTS itp... Powiedzcie koledzy jak to na prawdę jest z tą twardością? Muszę się jej obawiać? Auto chcę ustawić tak, aby opony z przodu były równiutko z rantem nadkola, zaś z tyłu ok 1cm wyżej.

_________________
Obrazek
- mamo, mamo, dlaczego ci ludzie klękają?
- bo to jedzie BMW e38 synku...
-------------------------------------------------
///M-Sport Individual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 21:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
nie musisz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 21:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
ANDREW E36 napisał(a):
nie musisz


x2

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 14:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 170
Moje BMW: 7er ///M-Sport
Kod silnika: M57d30
OK, dzięki. Wiem już co będzie moim następnym zakupem ;-)

_________________
Obrazek
- mamo, mamo, dlaczego ci ludzie klękają?
- bo to jedzie BMW e38 synku...
-------------------------------------------------
///M-Sport Individual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 17:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1434
Lokalizacja: Żory-Rybnik
Moje BMW: f12, f30
Kod silnika: unknown
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=92390
www.http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138967
juz to widze jak podnosisz to auto na zimę i krecisz tą tulejką z tyłu. też mialem takie zalozenie ze chce gwint zeby na zime podnosic ale zapomni ze bede cos dzwigał. ja mam teraz z tyłu po środku tej tulejki do regulacji i juz prawie sprezyna jest tak scisnieta ze zwoje sie dotykają, jak jade w dwie osoby i jest gwałtowny uskok na drodze to sprezyna tak sie sciska ze zwój o zwój. nie wyobrazam sobie podniej go wyzej !. tak ze powodzenia w zimie przy podnoszeniu hehe. ten 1 cm tu juz na MTS bedziesz miec prawie max w gore.

dla mnie ten gwint jest czasem za miekki. ale tylko czasem głownie tył. chyba dam tez rozpore na tył.

_________________
brak zgody na link

Obrazek
PASJA Polerska po godzinach... GALERIA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 18:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 170
Moje BMW: 7er ///M-Sport
Kod silnika: M57d30
No to mnie zmartwiłeś :kwasny: A można założyć z tyłu sprężyny powiedzmy MTS -20 a z przodu gwint?

_________________
Obrazek
- mamo, mamo, dlaczego ci ludzie klękają?
- bo to jedzie BMW e38 synku...
-------------------------------------------------
///M-Sport Individual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 19:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1434
Lokalizacja: Żory-Rybnik
Moje BMW: f12, f30
Kod silnika: unknown
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=92390
www.http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138967
tata_jerzyka, tak w ciemno trudno powiedziec czy -20 bedzie dobrze, wiadomo na gwincie ustawisz fajnie ale u mnie przy 225/40/18 srednica taka sama jak przy 225/45/17 calach wyglada to tak z tyłu. a gwintowana tulejka jest rozkrecona na ok 13mm i to raczej max zeby sprezyna nie była scisnieta. przynajmniej tak to wyglada u mnie w coupe e46. ale chyba taka wysokość cie powinna zadowolić. a na zime nie ma sensu o te 5 mm podnosic

ja polece tanszego TuningArt niż MTS to i tak jest to samo. tylko najlepiej od razu przesmarować odboje zeby nie trzeszczało. i w cale nie jest tak twardo.

Obrazek

_________________
brak zgody na link

Obrazek
PASJA Polerska po godzinach... GALERIA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 19:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
tata_jerzyka napisał(a):
Witam. Noszę się z zamiarem wymiany zawieszenia w moim Turasie na gwint. W sumie cena nie wiele wyższa od klasycznego kompletu 4amorki + 4springi a zyskuję tym samym możliwość podniesienia auta na zimkę. Doszły mnie jednak słuchy iż zawieszenia gwintowane są bardzo twarde, sporo twardsze od sportowych spręzyn TaT, Eibach, MTS itp... Powiedzcie koledzy jak to na prawdę jest z tą twardością? Muszę się jej obawiać? Auto chcę ustawić tak, aby opony z przodu były równiutko z rantem nadkola, zaś z tyłu ok 1cm wyżej.


Na zwyklym sprezynach i amorach mts nie da sie jezdzic , jesli na tym gwincie ma byc twardziej to wogole po polsce nie da sie tym normalnie jezdzic.
Nie ma to zadnego zastosowania.
Bez sensu inwestować w pseudo-sportowe zawieszenie do jazdy po miescie.

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 19:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 170
Moje BMW: 7er ///M-Sport
Kod silnika: M57d30
incoming, dzięki za pomoc. Teraz mam już mętlik w głowie. Chyba zakupię same sprężyny -40/-20 MTS'a. Obecnie mam założone amorki TaTechnix o skróconym skoku.
Ben_sage, źle mnie zrozumiałeś. Właśnie poszukuję kompromisu między prowadzeniem, obniżeniem i komfortem. Nie chcę klocka bo autem poruszam się na codzień i używam go jako pojazdu rodzinnego.
Zastanawiam się czy nie warto może założyć seryjnych sprężyn M-Technic. Ale czy nie będzie to stało zbyt wysoko? Czy ma ktośfoto jak wygląda oryginalne e36 M-pak?

_________________
Obrazek
- mamo, mamo, dlaczego ci ludzie klękają?
- bo to jedzie BMW e38 synku...
-------------------------------------------------
///M-Sport Individual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 20:04 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
tata_jerzyka, ja mam z tyłu założony gwint "tatowy", można jeszcze 4,5cm zejść niżej z tego co jest na fotce.
Obrazek

Puki co koza, bo na przodzie wciąż MTS -40, i jest ustawiony wysoko, żeby się zgrywało

zawsze można jeszcze wyjąć gwint i samą sprężynę zamontować. Wcześniej miałem -20 MTS z kompletu 40/20 tak, że większość opony siedziało w nadkolu, tak się uklepało przez zimę :rotfl:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 20:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 170
Moje BMW: 7er ///M-Sport
Kod silnika: M57d30
Sylwek takie obniżenie jak zaprezentowałeś mi pasi! Reasumując: jaki setup zawieszenia muszę dać aby takie coś uzyskać? Na allegro w dobrej kasie są springi -40/-20 właśnie MTS'a. Czy po założeniu tego uzyskam taki efekt jak u Ciebie? Jak z komfortem na sprężynkach MTS?

_________________
Obrazek
- mamo, mamo, dlaczego ci ludzie klękają?
- bo to jedzie BMW e38 synku...
-------------------------------------------------
///M-Sport Individual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 20:14 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
tata_jerzyka, do zastawu MTS 40/20 będziesz potrzebował pakietu na zle drogi na tył, czyli 20mm podkłądki pod sprężynę, zamiast tej 5mm :) sprawdzone już w 3 przypadkach, że tył siądzie niżej niż powinien

przód tak wyglada, u mnie jeszcze efekt kozy potęguje zbyt niski profil opony, na 225/45 szczelina byłaby mniejsza

komfort jest dobry, jak seria praktycznie, mam je z ori amorami


pasowałoby tylko jakąś rurkę gumową naciągnąć na tylne sprężyny bo farba po pół roku zaczęła odchodzić :zdziwko:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 20:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
tata_jerzyka, u mnie jest 40/20 MTSa komplet (springi i amory), ale tak jak Sylwek napisał, tył zazwyczaj siada niżej, u mnie efekt był taki że zrobiło się 40/40 w stosunku do serii, udało mi się jednak dogadać z jednym z userów, który zakupił na tył -40 a siadł 20mm, więc się zamieniliśmy. Alternatywą jest właśnie guma 20mm pod sprężynę.
Jak koniecznie chcesz gwint, to zaczekaj aż Sylwek założy wszystko, wtedy go zapytaj jak jest, a na bank przekona Cię że jest OK, a nawet za miękko i za wysoko :P

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 20:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
DanyU napisał(a):
zaczekaj aż Sylwek założy wszystko, wtedy go zapytaj jak jest, a na bank przekona Cię że jest OK, a nawet za miękko i za wysoko

nie E :cisza:

mam już nawet plany odesłać bujemkę na zasłużoną glebową emeryturę :luka: białe styling 30 16" i 40/20

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 4 maja 2011, 14:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: PL
Panowie mam takie pytanko,

kupiłem auto z zawieszeniem ta technix i chcę trochę obniżyć auto. Teraz nie wiem czy jak wkręcam tą śrubę do góry to auto podwyższam czy obniżam??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 4 maja 2011, 15:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 170
Moje BMW: 7er ///M-Sport
Kod silnika: M57d30
Jak wkręcasz do góry do podwyższasz.
Sylwek_ch, Skąd wziąć grubsze tależyki o których wspomniałeś? Zakupiłem springi Jamex -40/-20. Niezwłocznie dam znaka co wyszło.

_________________
Obrazek
- mamo, mamo, dlaczego ci ludzie klękają?
- bo to jedzie BMW e38 synku...
-------------------------------------------------
///M-Sport Individual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 4 maja 2011, 21:21 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
tata_jerzyka, w ASO, albo na allgero :)
http://moto.allegro.pl/gumy-podwyzszaja ... 65383.html

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 5 maja 2011, 15:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Ja kupowałem gumy z tej aukcji, gość jest słowny. Po wyciągnięciu starej i włożeniu podwyższającej tył uniósł się niecałe 2,5cm. ( a guma ma w praktyce 2,7-2,8cm )

Jeżeli chodzi o mtsy 40/20 to jest faktem że tył lubi więcej zejść.
U mnie tył zszedł w porównaniu do oryginału ok 4cm. Po podłożeniu gum jest ok. (33cm od środka piasty do rantu błotnika)

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 5 maja 2011, 15:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 170
Moje BMW: 7er ///M-Sport
Kod silnika: M57d30
Sylwek_ch, serdeczne dzięki :ok:
kkkkamil26, a jak wygląda sprawa z obniżeniem przodu? Opona chowa się w nadkolu czy jest jakaś luka?

_________________
Obrazek
- mamo, mamo, dlaczego ci ludzie klękają?
- bo to jedzie BMW e38 synku...
-------------------------------------------------
///M-Sport Individual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Gwintowane zawieszenie- jaka jest twardość?
PostNapisane: 5 maja 2011, 15:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Daj znać czy jest różnica w wysokości między lewą a prawą i jak szybko ci te jameksy pękną. Dzięki.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL