BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 18:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Turbo do 328i Mtechnik
PostNapisane: 14 maja 2011, 23:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52
Witam, chciałbym założyć turbo do mojej E36. Auto jest stare bo 95 ale mam do niej sentyment i do czasu wyjazdu z kraju (ok 2 lata) na pewno jej nie zmienię. Własnie są spawane elementy podwozia aby była mechanicznie zdrowa. Sprężyny poszły do utwardzenia i czekam na amortyzatory. Jeśli się uda to w okresie wakacyjnym chciałbym doposażyć ją jeszcze w turbinę. Obecnie ma ok 230 KM i moment 320 NM - takie dane wraz z wykresami otrzymałem przy zakupie auta. Jeździłem wersją ze 193 KM i stwierdzam ze mój staruszek jeździ lepiej, ale nie jestem pewien czy w tamtej Vanos działał jak należy, to fakt. Czytałem kiedyś że można założyć turbo z volvo lub czegoś podobnego. Szukam kogoś, kto się na tym zna i mógłby mi pomóc w tej kwestii. Oczywiście zdaję sobie sprawę z kosztów dlatego chciałbym to zrobić na używanych częściach, w końcu to stare auto i do zabawy na może 2 lata. pozdrawiam Maciek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 09:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Temat wałkowany wielokrotnie. ciężki do osiągnięcia, pracochłonny, bardzo drogi.



Możesz jechać na hamownie i sprawdzić jej moc, może trochę koni uciekło i trzeba ją zregenerować.
Był tutaj temat, że koleś umie to zrobić i w niewielkich kosztach (podał listę gratów) ale jestem pewny że to nie będzie chodzić tak jak powinno bez wystrojenia i pojętnego mechanika który to ogarnie...


Edit

viewtopic.php?f=2&t=94351


tylko jak dla mnie pisanie palcem po wodzie, no ale.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 11:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52
pytanie zatem co można jeszcze zrobić nie wsadzając turbo aby zwiększyć realnie moc. Nie zależy mi na dodatkowych 10 czy 20 KM bo ich nie odczuje. Interesuje mnie co najmniej 100 KM więcej i nigdy nie słyszałem o innym rozwiązaniu jak turbo. Na necie można znaleźć filmy o E36 z turbo mających nawet ponad 400 KM, niestety wszystkie te filmy nie są polskie... czy w polsce nikt się tym nie zajmuje? Nie stać mnie na kupno auta o takiej mocy bo ceny są kosmiczne, poza tym mam duży sentyment do tego mobilu. Sporo już dołożyłem do tego silnika wymienione sprzęgło, koło dwu masowe, vanos, itp. W sumie w autko wsadziłem sporo więcej niż kosztowało te kilka lat temu. Lubię się nim poślizgać ale niestety mocy sporo brakuje do takich zabaw. Pomijam naprawy mostu itd. ale to standard przy jazdach bokiem, więc nie narzekam. Na pewno coś muszę zrobić z tą mocą, więc tematu nie odpuszczam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 11:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
odloz z 15k i montuj turbo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 11:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52
Pytanie nr. 2 - czy da się wsadzić wsadzić ten silnik do compakta. Wywaliłbym z niego wszystko co da się żeby osiągnąć mniejszą masę. Przełożył bym także zawieszenie jeśli jest taka opcja może wówczas była by większa frajda i możliwości jazdy. Moja wersja ma wszystko co było dostępne w owym czasie a nie zależy mi na takich rarytasach. Interesuje mnie tylko moc i odpowiednia trakcja. Mieszkam w Bielsku i jest tutaj dużo górek i tras z fajnymi zakrętami dającymi dużo przyjemności z jazdy. Zastanawiałem się nad odchudzeniem mojej wersji ale nie wiem ile kg zaoszczędzę pozbywając się szyb (zamiana na plexe), ciężkich siedzeń, klimatyzacji, tapicerek, itd. Obawiam się ze nie będzie to odczuwalne. Może ktoś już to zrobił i ma jakieś doświadczenie w tej kwestii?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 12:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Ja już się zgubiłem... chcesz uturbić a teraz chcesz silnik do compacta wsadzać ? Hmm a myślałeś nad kompresorem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 12:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Jak już widze, pytanie czy ten silnik wejdzie do kompakta, to jestem pewien, że Twój plan o turbo umrze szybciej niż powstał

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52
nie wiem czy turbo czy kompresor, generalnie chodzi o zwiększenie mocy - to podstawa. W moim modelu mam już dobre hamulce, podwójne wentylowane tarcze z przodu i z tyłu. Jak wspomniałem autko jest wyspawane i będzie miało w przyszłym tygodniu gotowe nowe sztywniejsze zawieszenie. Drugim etapem jest zwiększenie mocy. Ewentualny 3 etap to zmniejszenie masy (mam wersje kombi) - stąd zapytanie o wersje compakt. Jeśli turbo zmieści się w kwocie 10 tyś to zrobię to od razu. Mogę oddać autko do przerobienia nawet w przyszłym tygodniu. Ideałem będzie 1 KM na 2 kg masy ale nie wiem czy to się uda stąd zapytanie nr 2. Przepraszam jeśli ktoś się gubi więc trzymajmy się tematu zwiększenia mocy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 13:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Maciej Spisak, no jeżeli faktycznie jesteś w stanie wydać na to 10k zł to może i jest sens o tym myśleć, aczkolwiek nie zabieraj się za to sam... Na tym forum jest kompakt z silnikiem z m3 e36 - zamiata naprawdę ostro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 13:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
A skąd pytanie czy wejdzie do compacta ? Sam nie wiesz które auto chcesz modyfikować ? Compacty również nie są lekkie :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 14:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
tylna zawiecha z twojego kombi nie będzie pasować na bank do compakta :kwasny:
przód da rade przełożyć bez problemu.

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52
Szczurek1986 napisał(a):
A skąd pytanie czy wejdzie do compacta ? Sam nie wiesz które auto chcesz modyfikować ? Compacty również nie są lekkie :P

nie wiem dokładnie jaka jest różnica w wadze, jeśli nieznaczna to faktycznie nie ma sensu montaż mojego silnika do mniejszego modelu. Było to trochę pytanie retoryczne gdyż kompakta z uszkodzonym silnikiem można kupić za nieduże pieniądze a wydaje się krótszy a przez to łatwiejszy do opanowania przy jeździe bokiem. Szkoda mi mojej starej budy gdyż jest ładnie pospawana i całkiem sprawna. Temat przekładki zatem odpada, lepiej faktycznie odchudzić mój model. Pytałem gdyż nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, ja po prostu lubię jeździć a kwestie mechaniczne to już kłopot dla mechanika. Bardziej ciekawi mnie czy ktoś już odchudzał E36 i na ile mu się to udało. Jak wspomniałem samo odchudzenie to jedno ale mocy potrzebuje znacznie więcej. Na zakrętach jest ok jeśli jadę bez ślizgu ale na prostych chciałbym się rozpędzać dużo szybciej. Poza tym dobry ciąg mam między 4 a 6 tyś obrotów mimo że odcięcie mam przy 7 tyś to powyżej 6 już nie ma tej mocy. Przede wszystkim chodzi o zrywanie przyczepności tyłu i tutaj są braki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 14:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52
Zdzira 850I napisał(a):
odloz z 15k i montuj turbo

pytanie do Zdzira 850I napisałeś odłóż 15k i montuj turbo - znasz może warsztat, który zna się na tym... jeśli masz kogoś na myśli proszę o namiary. Chętnie się z nimi skontaktuje i porozmawiam. Nie jestem mechanikiem i sam nic w tej kwestii nie zrobię stąd moje zapytanie. Ja po prostu szukam odpowiedniego człowieka i warsztatu z doświadczeniem w tym temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 15:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
poszukaj na google np puz ale sa i inni w tej kwocie plus minus pare tysiecy spokojnie zrobi to ktos profesjonalnie uderz tez do santino on wkladla do siebie kompresor w mtg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 17:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
wskocz na turbobmw.pl
jest tam naprawde dużo projektów 2,5 i 2,8

turbina z volvo dlatego że jest odpowiednia do 2,5 ale do 2,8 będzie się kończyć przy 5 tyś :kwasny:
chodzi oczywiście o td04
ma również zawory dv i bow zintegrowany więc odpada ich dodatkowy zakup.
jeśli chodzi o kompresor to eaton m62
większe wtryski, strojenie, czujniki bostu i egt, ic, dolot, kolektor jesli turbo, det2 albo 3
bez 10-15 tyś nie zaczynaj

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 18:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
A skad u Ciebie Maciek wzielo sie te 230 kucy i 320 momentu??? Mozesz opisac modyfikacje przy Twoim silniku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 19:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52
barzini e39 napisał(a):
A skad u Ciebie Maciek wzielo sie te 230 kucy i 320 momentu??? Mozesz opisac modyfikacje przy Twoim silniku?

Witam skłoniłeś mnie do wyciągnięcie książek serwisowych i generalnie papierów od mojego autka. Przestudiowałem i wygląda to tak:
auto kupiłem w 2006 roku i dostałem pełen pakiet dokumentów włącznie z wykresami z hamowni z roku 2004. i jak widzę trochę przesadziłem, choć nie za bardzo
wykresy z hamowni podają 297,6 Nm przy 4500 obr oraz moc 224,2 przy 6000 obr. papiery z logo Dastek Dynamometers do mojego samochodu
Nie jestem znawcą ale w tłumaczeniu dokumentów jest napisane między innymi rozmiary kół - opon przódn 215/45ZR17 i tył 235/40ZR17 na feldze vuh 8jx17H2 i to się zgadzało wszystko, poza tym mam tam takie adnotacje jak z wałkiem rozrządu ERO562,14 i ARO 560,6 przyrząd sterowniczy SM41 z87 PC-110KS, NSD E36 251816-91 i filtrami powietrza KN33262836
W wyposażeniu auta jest napisane (tłumaczenie):
wyposażenie szczególne:
214A kontrola stabilności auta + trakca
243A poduszka powietrzna dla pasażera
255A kierownica skórzana sportowa
277A koło podwójne oszprychowane
320A wyjście charakterystyczne modelu
337A z pakietem sportowym
386A z relingiem na dachu
413A siec przestrzenna bagażnika
423A Welurowa wykładzina (maty)
428A trójkąt ostrzegawczy
441A pakiet dla palacza
481A siedzenia sportowe dla kierowcy i pasażera
494A ogrzewane siedzenia dla kierowcy i pasażera
498A zagłówki
510A regulacja świateł drogoeych, świateł mijania
534A automatyka klimatyzacji
556A wskaźnik temp. zewnętrznej
658A Radio BMW Business CD RDS
704A ze sportowym podwoziem
801A NIemcy - wykonanie

Jest to jest model Mtechnik i podobno te modele maja sportowy wałek i kilka innych zamian - takie info otrzymałem od gościa od którego kupiłem samochód. Mi generalnie zależało na samochodzie z tylnym napędem i stosunkowo dużą mocą. W 2006 było niewiele aut spełniających te kryteria za kaskę, która mogłem poświęcić. Zapłaciłem za niego 18500 pln i generalnie byłem zadowolony. Przesiadając się z renault 19 o mocy 105 KM to była cudowna różnica. Ale auto miało już 2 razy wymieniany Vanos, łańcuch rozrządu, sprzęgło, koło dwumasowe, most, i naprawiany wał, ale biorę to na barki mojej jazdy. Mimo iż jest to kombi lubię sobie pośmigać bokami. W pewnym momencie zamieniłem sportowe zawieszenie na standardowe, gdyż nasze drogi wiadomo jakie są. Jednak teraz gdy na co dzień mam inne auto (corolla) moja staruszka wraca do łask i zmieniam w niej zawieszenie na sportowe, chcę wstawić rozpórki oraz zwiększyć moc przez dodanie turbo. Interesuje mnie moc na poziomie 300-400 KM. Teraz mam notorycznie pedał gazu w podłodze i czuję niedosyt. Lubie górskie odcinki a zwłaszcza krętą jazdę do góry. Jeśli mnie będzie stać to w przyszłości marzy mi się Atom, ale to przyszłość i raczej nie w tym kraju. Generalnie auto ma wszystkie bajery, które w sumie nie są mi potrzebne bo nie śmigam nim na wycieczki. Najchętniej wywalił bym z niego wszystko co zbędne wstawiając tylko sportowy kubeł (i tak nikt nie chce ze mną nim jeździć)... Zastanawiam się nad oponami, myślałem nad rozmiarem 225/45 R17 tylko nie wiem co wybrać żeby miały dobre trzymanie boczne na suchym. Chyba tyle jeśli chodzi o autko, nie jestem pasjonatem jakiejś marki, ja po prostu lubię szybko jeździć i tyle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 20:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Maciej Spisak napisał(a):
Jest to jest model Mtechnik i podobno te modele maja sportowy wałek i kilka innych zamian - takie info otrzymałem od gościa od którego kupiłem samochód.


lubie to !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 20:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
ANDREW E36 napisał(a):
Maciej Spisak napisał(a):
Jest to jest model Mtechnik i podobno te modele maja sportowy wałek i kilka innych zamian - takie info otrzymałem od gościa od którego kupiłem samochód.


lubie to !

Szkoda że szukając nowego auta dla siebie, nie znalazłem jeszcze tej super wersji :kwasny:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Turbo do E36 328i Mtechnik
PostNapisane: 15 maja 2011, 21:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
DanyU napisał(a):
Szkoda że szukając nowego auta dla siebie, nie znalazłem jeszcze tej super wersji :kwasny:


Nie znasz sie :rotfl: Takich perelek z fabrycznym M-pakietem jest malo :rotfl:

A co do tematu, 10k-15k to nadal malo na porzadne niezawodne turbo, rozwazylbym podtlenek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL