Mialem niemaly problem w moim M52B28.
Samochod nagle stracil moc, kiepsko wkrecal sie na obroty - ledwo co jezdzil.
Podpialem sie do komputera, niestety tylko CARSOFTEM, ktory odrazu wykazal blad czujnika walka rozrzadu (83 nockenwellen sensor).
Zaleznosc jaka zauwazylem: Blad wyskakuje po rozgrzaniu samochodu do temp roboczej, nastepnie zgaszeniu go i przy ponownym odpaleniu wyskakuje. Po skasowaniu samochod ozywa.
Wymienilem
czujnik walka rozrzadu, niestety blad ten sam. Rozebralem kolektor aby dostac sie do gniazda/wtyczki owego czujnika. Kable cale wszystko ok.
Dopiero po podlaczeniu INPY dowiedzialem sie ze blad dotyczy czujnika walu korbowego. (niepamietam bledu ale cos z Camshaft Position Sensor.
Po wymianie drugiego czujnika problem zostal rozwiazany.
Na koncu pokaze kto (a raczej co) byl winowajca owych bledow:
Izolacja kabli poprostu popekala, wtyczki sa umieszczone obok siebie pod kolektorem ssacym. Z biegiem wieku, wysokiej temp zrobily sie twarde i odizolowaly. W podobnych przypadkach wystarczy samo zaizolowanie przewodow i problem powinien zniknac. Mi sie juz nie chcialo zamieniac czujnikow i izolowac, dlatego nowe czujniki zostaly.