BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 07:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 czerwca 2013, 17:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 670
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Moje BMW: E46, E32
Kod silnika: M57D30, M60B40
Garaż: 330d e46
740i E32:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p2114150
Panowie kupiłem narzeczonej Coupe 2.0d z 15 lipca 2004r VIN : PN08377

jaki zaślepki zamówić 22mm czy 33mm ??

_________________
740i > http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 czerwca 2013, 19:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
Witam
Zamiast kupowania zaslepek kupcie sobie srobki o nr katalogowym BMW 9156655 pasuja idealnie!!!. Ponizej zdjecie przerobionej juz klapki.Wystarczy wylamac stara klapke zaslepke z dziurka wymyc w benzynie ekstrakcyjnej nagwintowac gwintownikiem m6 gwincik w oryginalnej zaslepce i wkrecic srobke o wyzej opisanym numerze, lezy idealnie, zarowno z jednej jak i drugiej strony (nic nie wystaje)
Obrazek
Sorki za brak znakow PL :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 25 czerwca 2013, 11:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Po czym poznać rocznik kolektora? Czytałem że w którymś roku była poprawka kolektora. Na dźwigni od podciśnienia (w kształcie trójkąta) mam w kółeczku numer 07. Czy to może świadczyć o roku produkcji tego elementu? Na elemencie mocujących klapki, tuż obok śrubek są wytopione numery xx07. Są szanse że mam poprawione klapki (wzmocnione)? Dodam że klapki są w dobrym stanie, żadnych luzów, samochód z końca 2003r.


Obrazek

Obrazek


Ostatnio edytowano 25 czerwca 2013, 21:18 przez raptorm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 25 czerwca 2013, 14:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 26
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46 (3FL) 320d
Kod silnika: M47DO1
Witam!
Dołączę się do tematu. Tydzień temu zakupiłem kolektor z anglika 320d z już zaślepionymi otworami po klapkach, wyczyściłem go dokładnie i dziś z kumplem mechanikiem zmienialiśmy ten z mojej buni, po rozebraniu okazało się, że już ktoś w niemczech wymieniał kolektor, ponieważ ten co u mnie siedział jest bez otworów na te blaszki, wszystko identycznie jak w tym co mam z zaślepionymi tylko bez otworów, wyczytałem na nim, że jest z 2005 roku, zastanawiam się w czym on mógł siedzieć wcześniej? może 318d? w manualu chyba nie miały tych felernych klapek? Tak czy siak wymieniłem na ten wyczyszczony z zaślepionymi, wyczyściłem egr i wymieniłem wężyki i teraz mogę spokojnie śmigać (chociaż w sumie to mogłem wcześniej, ale kto mół wiedzieć, że jest już wymieniony?).

_________________
BMW e46 320d 181KM 390Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 20:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Witam.Panie i Panowie chciałbym zmotywować Wszystkich do wywalania piekielnych klapek z kolektora .W dniu dzisiejszym zabrałem się z kumplem do tego niby mało skomplikowanego zabiegu,wszystko szlo gładko według wskazówek z forum do momentu gdy zdjęliśmy kolektor z głowicy .....moim zmęczonym życiem oczom ukazał się koszmar z najgorszych snów Freddiego Krugera w kolektorze były tylko 3 klapki 2 w stanie dobrym 1 już mało brakowało do wybrania się na wycieczkę po silniku po 4tej ślad zaginał,dodam tylko ze auto było dynamiczne nie kopcące i pracujące normalnie. Zbladłem poczerwieniałem i zmusiłem się do myślenia zacząłem dzwonić do kumpli mechaników no i wniosek jeden jak samochód jeździ to znaczy ze ktoś wcześniej zaglądał i usunął brakująca klapkę..... hm tylko dlaczego jedna a nie wszystkie.Nie dawało mi to spokoju pojechaliśmy do sklepu po kamerę tzw inspekcyjna(drogie dziadostwo) no ale dzięki temu wynalazkowi podczas oględzin głowicy ukazała nam się brakująca klapka zablokowana przed zaworem,zbladłem i poczerwieniałem znowu no ale cóż trzeba było coś z tym zrobić no i po 4h dłubania drapania udało nam się to wyciągnąć (może dlatego ze obiecałem sobie ze pójdę z zona w niedziele na msze sw w niedziele)odetchnelem z ulga i będę mógł spać spokojnie.
TAKŻE APELUJE DO WSZYSTKICH WYMIENIAJCIE TO PÓKI CZAS.
Dodam tylko ze auto ma 154000km jest z 2003r (anglik plakal jak sprzedawal :D )
ps.jak ogarne jak sie wstawia fotki to wstawie
Pozdrawiam Piotr

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 21:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
noo miałeś szczęście... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 sierpnia 2013, 08:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Wielkie szczęście to tak jakbym parę tysięcy na loterii wygrał :D .
Dzieki Roger


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 sierpnia 2013, 09:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
w e90 320d 2006r wywaliłem ale młotem bym ich chyba nie wyrwał - tak się trzymały (przebieg 200 000)

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 18 sierpnia 2013, 09:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 381
Lokalizacja: RZE
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120259
ja w każdym aucie je po prostu wykręcam a tą prowadniczkę do której są przymocowane wkładam na swoje miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 18 sierpnia 2013, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 33
Moje BMW: E46 cabrio 2005
Kod silnika: M47DO1
Dołacze sie do tematu, zdemontowania klapek kolektora.
Robiłem to wczoraj w mojej e46 320D i szczerze moge polecic taka operacje. :super:
Auto idze o niebo lepiej niz wczesniej, ciagnie bardziej od dolu. Spodziewałem sie róznicy ale ze az takiej duzej :D :szok:
Zaslepki zrobilem z oryginalnych tyle ze obcialem klapki boschem i wyciagnałem precik, w jego miejsce od zewnatrz wkrecilem srubke (chyba piątka, dł ok 1cm) na kleju i głowe jej dodatkowo zalalem poxipolem. Gruche zdemontowałem a przewod podcisnienie zaslepilem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 18 sierpnia 2013, 19:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 33
Moje BMW: E46 cabrio 2005
Kod silnika: M47DO1
Dołacze sie do tematu, zdemontowania klapek kolektora.
Robiłem to wczoraj w mojej e46 320D i szczerze moge polecic taka operacje. :super:
Auto idze o niebo lepiej niz wczesniej, ciagnie bardziej od dolu. Spodziewałem sie róznicy ale ze az takiej duzej :D :szok:
Zaslepki zrobilem z oryginalnych tyle ze obcialem klapki boschem i wyciagnałem precik, w jego miejsce od zewnatrz wkrecilem srubke (chyba piątka, dł ok 1cm) na kleju i głowe jej dodatkowo zalalem poxipolem. Gruche zdemontowałem a przewod podcisnienie zaslepilem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 14:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1389
Lokalizacja: Vienna
Moje BMW: E46 330d Touring///M
Kod silnika: M57D30 +
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128804
globus74 mialem dokladnie to samo :D strone wczesniej!

_________________
E46 330d+ Touring M-Pak on BBS CK"


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 4 września 2013, 18:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 381
Lokalizacja: RZE
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120259
m_maczek, to raczej efekt placebo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 10 września 2013, 10:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e61 520d
Witam. Posiadam BMW e61 520d z roku 2006 163 PS a w związku z tym pytanie czy w moim modelu też występuje problem z tymi kapkami?
Dodam tylko że podłączyłem auto pod kompa i pokazywało że dostaje za mało powietrza. Po drugie jest jakaś zamulona. Mam jeszcze passata z 2000r 1,9tdi 115PS zchipowanego na 140PS i BMW nie ma porównania do tego paska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 10 października 2013, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47
Witam, i ja usunąłem (osobiście :hurra: ) te nieszczęsne klapki w kolektorze i kupiłem komplet zaślepek z aledrogo, pacjent to e90 2005r M47 bez DPFa. Negatywnych objawów brak, motor gaśnie tak samo jak przed zabiegiem, spadków mocy tez nie odczułem... Polecam każdemu kto dalej się wacha bo sam przez długi okres zastanawiałem się czy to dobry pomysł :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 11 października 2013, 10:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
Wyciąłem to cholerstwo bo kolektor zaczynał się "pocić" przy przebiegu 154 000 km.
E61 525d 2006r.
Żadnych efektów ubocznych nie zauważyłem.

Wywalać, się nie zastanawiać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 16 października 2013, 10:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
Witam
Moje pytanie dotyczy kolektora, ale trochę z innej beczki.
Ile gwarancji jest na kolektor ssący kupiony w ASO z tego co słyszałem 2 lata lub 150tyś km ?????? chcę się upewnić
U mnie po założeniu nowego kolektora z ASO po przejechaniu 54tyś km i używania 1,5 roku zaczął się pocić dość mocno, sądzę, że już wcześniej się zaczęło
Czy jest sens walczenia o wymianę na gwarancji ???? jednak to był wydatek ponad 3000zł

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 16 października 2013, 11:06 
Zadzwoń do ASO i zapytaj.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 16 października 2013, 14:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Ja w X3 też w zaszłym tygodniu się pozbyłem klapek,z racji zabawy ze świeczkami i jest poprawa dołu tzn.zaczyna ciągnąć szybciej.A X z silnikiem 2.0 jest niezłym mułem więc czuć poprawę dołu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 października 2013, 12:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: x3
Kod silnika: M47N
Witam! przeczytałem wszystkie strony o klapkach ale dopiero na końcu znalazłem info o modelu x3 - chyba jakiś niepopularny albo co? A na poważnie - mam X3 model e83 poj. 2.0z 2007r. i ponieważ znalazłem zaślepki zarówno w wymiarze 22mm jak i 33mm to proszę znawców o podpowiedź jaki wymiar wchodzi w grę. Ponieważ jest to model po lifcie proszę o info czy w tym silniku już coś spece z BMW poprawili, czy jest bez zmian w kwestii klapek. Szykuje się wymiana świec stąd moje pytanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL