BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 330d wymiana łożyska sprzęgła klimatyzacji
PostNapisane: 28 lipca 2011, 11:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 53
Posty: 87
Lokalizacja: Chrzanów
Witam

Właśnie jestem po wymianie łożyska, więc kilka uwag i zdjęć dla potomnych.

Demontażu dokonał mechanik w zakładzie, więc zdjęć nie mam, ale wiem, że
spuszczamy czynnik z klimy, zdejmujemy pasek, odkręcamy przewody klimy
i 3 śruby mocujące kompresor.

Po zdjęciu sprzęgła wraz z kołem pasowym kompresora interesuje nas właśnie
koło pasowe, w którym osadzone jest łożysko.

Łożysko jest zabezpieczone poprzez zaprasowanie w kilku miejscach w postaci
niewielkich zagnieceń:

Obrazek

Ja usunąłem te zagniecenia na tokarce, wtedy łożysko można bez problemu wyprasować.
U mechanika nie chcieli się w to bawić, tylko wymieniać całe koło pasowe wraz z tarczą sprzęgła (koszt blisko 500zł).
W dodatku w tym modelu i roczniku 2004r montowane było kilka rodzajów kół pasowych
i akurat do mojego było do ściągnięcia gdzieś z Gdańska, więc trzeba było czekać.

Oryginalne łożysko w moim kole pasowym to NSK 35bd5222dum18a
Po wyprasowaniu łożyska kupujemy nówkę sztukę, ja kupiłem zamiennik firmy NACHI 35BG5222-2DL w cenie 61zł.

Na zdjęciu poniżej koło pasowe, tarcza sprzęgła i nowe łożysko:
(koło pasowe pokazane od strony okładziny sprzęgła.

Obrazek

U mnie okładzina była już całkowicie wytarta, więć żeby jeszcze zreanimować koło pasowe, zdjęliśmy
na tokarce 0,2-0,3mm metalu, tak, że okładzina zaczęła wystawać i nie trze już metal o metal.
Okładzina to ten najciemniejszy pierścień blisko krawędzi koła (koło pasowe na lewo od łożyska)

Na zdjęciu powyżej widać zużytą okładzinę i wyraźne ślady po tarciu metalu o metal.
Dzięki podtoczeniu płaszczyzny koła pasowego jeszcze to trochę pochodzi. Okładziny jest jeszcze
około 2-3mm, więc spoko.

I na koniec jeszcze tarcza sprzęgłowa z tabliczką:

Obrazek

Po zgłożeniu wszystkiego do kupy i nabiciu klimy jest wreszcie cisza, nie ma już tego charakterystycznego
wycia po włączeniu układu.

--
pozdrawiam
nelson

_________________
--
pozdrawiam
nelson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL