BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 marca 2024, 09:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] TDS- antidotum na problemy z chłodzeniem/głowicą
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 08:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 170
Moje BMW: 7er ///M-Sport
Kod silnika: M57d30
Witam, po roku użytkowania TDS-a, wraz z kolegą "ded" znaleźliśmy antidotum na problemy z wyrzucającym płynem chłodzenia, przegrzewaniem się silnika a co za tym idzie pękającą głowicą. W zasadzie wszystko jest do ogarnięcia we własnym zakresie, wystarczy poświęcić 1 dzień. W moim 325TDS efekt jest taki że mogę pałować auto po mieście non stop i poziom wody nie spadnie/podniesie się nawet o 1mm. Przed zabiegami wystarczyło wykręcić 3 kółka i od razu 1L płynu miałem poza zbiorniczkiem wyrównawczym. Problem ten zaobserwowało dużo userów TDS-a. Ale do rzeczy:

1)WENTYLATOR KLIMATYZACJI: Pierwsza i podstawowa sprawa o której zapomnieli wszyscy posiadacze BMW to elektryczny wiatrak. Znajduje się on przed chłodnicą wody i klimy, widać go przez nerki. Jego podstawowa zasada to schładzanie czynnika klimatyzacji ale w sytuacjach newralgicznych włącza się i wspomaga pracę visco. U mnie visco było kiepskie dlatego wiatrak po naprawie włączał się bardzo często. Do czego zmierzam: silnik tegoż wentylatora posiada fabryczną wadę jaką są odklejające się magnesy ze stojana co powoduje zablokowanie się na stałe wirnika. Należy go wymontować. W tym celu ściągamy zderzak oraz odkręcamy 4 śrubki z ramki wentylatora na klucz "8". Oddzielamy śmigło od silnika, rozbieramy sam silnik i doklejamy z powrotem magnesy do stojana. Oczywiście nie zaszkodzi dokładnie przemyć wszystkich elementów w nafcie/ropie i spryskać na koniec WD-40. Zwracamy też uwagę na rezystor tego wiatraka- jest to taki podłużny "paluch" zamocowany do ramki wentulatora. Przeważnie jest on uszkodzony. Na stronie oporniki.bbs zamawiamy takowy opornik i przekładamy go w miejsce starego. Jest to dość ważny element gdyż on steruje pracą wentylatora. Po całej operacji wszystko składamy do kupy.

2)VISCO: temat wałkowany 1001 razy i nie będę się powtarzał. Musi być 100% sprawna i kropka.

3)UKŁAD CHŁODZENIA-czyszczenie: do starego płynu wsypujemy odkamieniacz do czajników itp. Ja kupiłem tej firmy http://allegro.pl/odkamieniacz-kamstop- ... 88060.html w ilości 8 opakowań. Wszystko to wsypujemy do gorącego płynu chłodzącego i tak śmigamy ok 100km na włączonym ogrzewaniu na max! (nie wentylatorze tylko temperaturze). Następnie do tego płynu z odkamieniaczem dolewamy preparat do czyszczenia chłodnic STP (ok 12zł butelka). Jeździmy tak samo jak wyżej. Po odkręceniu korka od zbiorniczka zobaczymy masę syfu, brudu i jeden Bóg wie co jeszcze. U mnie było dosłownie błoto!
Następnie bierzmy się do płukania całości. Pozwólmy ostygnąć silnikowi. Spuszczamy całe bagno które mamy w układzie chłodzenia. W dolnej części chłodnicy oraz pod kolektorem wydechowym są śruby do tego celu. Wymontowujemy zbiorniczek wyrównawczy i jego czyścimy osobno poza autem z racji tego że w nim odłożyły się wszystkie brudy powstałe przez 15 lat jazdy naszym autem. Nie chcemy przecież aby to wszystko poszło z powrotem w silnik. Wężem ogrodowym przez układ przepompowujemy pod dużym ciśnieniem dużą ilość wody. Ja płukalem ok 10min. Następnie zakręcamy oba korki spustowe, układ napełniamy normalną wodą i jeździmy 1-2dni. Potem czynność powtarzamy do skutku, aż pod korkiem przestanie zbierać się syf a woda wyciagnięta strzykawką bezpośrednio po jeździe będzie czysta i klarowna.
Układ napełniamy płynem i cieszymy się dobrze chłodzonym TDSem :hyhy: . Jako płyn chłodniczny sobiście polecam Borygo różowe, z Prestone mam złe doświadczenia.


Efekty u mnie: poziom płynu przestał się zmieniać, jest stały i trzyma cały czas stan. Zniknęły problemy z błyskawicznie narastającą temperaturą podczas zabaw na mokrym asfalcie ;) a co za tym idzie za pewne zniknie problem z pękającą głowicą.
Jeżeli pomogłem---> klik pomógł.

_________________
Obrazek
- mamo, mamo, dlaczego ci ludzie klękają?
- bo to jedzie BMW e38 synku...
-------------------------------------------------
///M-Sport Individual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] TDS- antidotum na problemy z chłodzeniem/głowicą
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 15:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 170
Moje BMW: 7er ///M-Sport
Kod silnika: M57d30
elviss napisał(a):
Co do pekania głowic ,to może być wszystko sprawne co wymieniliśmy ,a głowica pęknie jak np będa wtryski lały i to poza niesprawnym układem chłodzenia jest główna przyczyna uszkodzenia głowic w TDSach ,bo mało kto wymienia wtryski bo podobno sa wieczne.

Możesz rozwinąć swoją myśl? Co ma nadmiar paliwa do pękania głowic? Zawsze myślałem że uboga mieszanka powoduje przegrzewanie się silnika i w następstwie szkody.

_________________
Obrazek
- mamo, mamo, dlaczego ci ludzie klękają?
- bo to jedzie BMW e38 synku...
-------------------------------------------------
///M-Sport Individual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL