BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 15:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Naprawa zatartej wycieraczki, wymiana łożyska
PostNapisane: 24 września 2011, 16:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: ZS
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
1.Zestaw narzędzi:

- klucz nr. 10
- klucz płaski nr 13
- klucz płaski nr 21 ( ja poradziłem sobie z konieczności kombinerkami )
- młotek
- cienki śrubokręt
- drobny papier ścierny ( ja użyłem 180 i 500 )
- smar do łożysk

Obrazek

2.
Obrazek
Zaczynamy od demontażu plastikowej osłony zgodnie z numerami strzałek. Podważamy w miejscu oznaczonym numerem 1 i odciągamy w miejscach oznaczonych strzałkami nr. 2
Pod osłoną znajduje się nakrętka trzymająca ramię wycieraczki. Odkręcamy ją kluczem nr. 13 i ściągamy ramię wycieraczki z wielowypustu. Ramię wycieraczki należy podnieść do góry przed zdjęciem z wielowypustu.

3.
Obrazek
Odkręcamy nakrętkę kluczem nr 21 i delikatnie usuwamy plastikową podkładkę znajdującą się pod nią.

4.
Obrazek
Po odkręceniu nakrętki i zdjęciu podkładki otwieramy szybę.

5.
Obrazek
Na zdjęciu plastikowa osłona jest już zdemontowana, ale jej demontaż nie powinien nastręczać żadnych kłopotów. Cienkim śrubokrętem podważamy plastikowe zaślepki nakrętek , które znajdują się w miejscach zaznaczonych numerem 1.
Odkręcamy nakrętki kluczem nr. 10 i zdejmujemy plastikową osłonę mechanizmu wycieraczki. Następnie rozpinamy wtyczkę zaznaczoną numerem 2 i odkręcamy kluczem nr 10 nakrętkę zaznaczoną numerem 3 i wyciągamy do środka cały mechanizm.
Biała strzałka pokazuje w jakim położeniu powinien znajdować się mechanizm przy wycieraczce w położeniu końcowym z lewej strony szyby.


6.
Obrazek
Cały mechanizm mamy już zdemontowany. Zdejmujemy metalową zawleczkę i zsuwamy podkładkę.

7.
Obrazek
Wybijamy trzpień w miejscu i w kierunku zaznaczonym czerwoną strzałką. Po wybiciu trzpienia usuwamy gumową uszczelkę po to, żeby gdzieś nam nie wypadła.

8.
Obrazek
Usuwamy stary smar, czyścimy wszystko papierem ściernym, możemy przepłukać wd40, wycieramy ręcznikiem papierowym i nakładamy smar do łożysk. Całość powinna złożyć się bez użycia siły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL