BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 18:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E61] 535d Wymiana oleju w automacie.
PostNapisane: 16 listopada 2011, 09:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Witam, ponieważ ostatnio miałem przygodę swoja bunią tzn. okazało się że mocno cieknie olej z automatu, do domu jakos się dowlokłem, ale auto było uziemione, chciałem się podzielić jak wymienić uszczelkę pod pokrywą automatu ZF26z. Uszczelkę wymieniłem z kolegą sam, więc podzielę się informacjami co i jak robiliśmy.

1.podłączenie INPY w tryb skrzynia i odczytanie temperatury skrzyni. dolewamy olej w temperaturze od 30-50 st.C.
2.zanim spuścimy olej, sprawdźmy czy damy radę odkręcić korek od dolewania oleju do skrzyni (po prawej stronie) torx T50.odkręcamy na ciepłej skrzyni.
3.odkręcamy korek pod miską oleju (która jest plastikowa),korek też plastikowy na imbus.przykręcamy korek dynamometrem 8Nm.max
4.spuszczamy olej
5.odkręcamy śruby pokrywy (wszystkie są takie same)
6.ściągamy pokrywę, wymieniamy uszczelkę
7.zakładamy pokrywę, przykręcamy śruby zaczynając od środka i po kolei do końca, aby uszczelka prawidłowo się rozeszła.Sruby dokręcamy dynamometrem (12Nm).
8.skrzynia na P - dolewamy olej aż zacznie się przelewać, następnie zapalamy silnik i dolewamy aż zacznie się wylewać.
9.zakręcamy korek, przestawiamy na inne tryby aby olej się dobrze rozszedł po skrzyni i w drogę :)

Niezależnie od tego czy dolewamy olej czy wymieniamy, zawsze trzeba zachować szczególną czystość.

Aha, oczywiście, aby się dostać do skrzyni , ściągamy dwie pokrywy od spodu, i małą osłonkę termiczną.Warto też przyjżeć się śrubie od dolewania oleju, jeżeli jest wyrobiona, to lepiej kupić nową, bo przy następnym razie, możemy jej nie odkręcić.

Nie jestem mechanikiem ani fachowcem, napisałem wszystko amatorsko tak jak ja to zrobiłem,Ale jak na razie wszystko działa.

powodzenia :ok:

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL