BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] compact, montaż Xenonów
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 08:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 525
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: n42b18
Witam. W poniższym temacie zamontujemy światła Xenonowe/Bi-xenon do E46 compact z 05/2003 r. BMW z fabryki wyjechało z lampami halogenowymi, które od pewnego czasu nie spełniały moich wymagań pod względem świecenia. Auto zostaje na kilka najbliższych lat, więc postanowiłem zafundować kompotowi nowe wyposażenie. Zaznaczam, że nie ponoszę odpowiedzialności za zły dobór części lub złe podłączenie lamp.

A. Potrzebne części:

1. Lampy xenonowe.

Mogą być angliki. Jeśli macie trochę umiejętności, można je rozkleić i przerobić na wersję kontynentalną poprzez wymianę odbłyśnika i przysłony bixenonu. Anglik ma wewnątrz oznaczenie "LV" na przysłonie i odbłyśniku. Wersja kontynentalna ma oznaczenie "RV" i takich elementów szukamy.
Obrazek Foto zapożyczone z HIDplanet.
Przysłony są do zdobycia, musimy skontaktować się z BMW Lighting Factory i nie ma problemu z częściami. Nie da się przerobić lampy na wersję o ruchu prawostronnym samym przestawieniem przysłony. Wewnątrz jest biały przełącznik (foto) do ustawiania lamp z wersji UK na __....__. Wersja UK świeci tak: \__....\__ a kontynentalna tak: __/....__/.
Obrazek
Najlepiej, aby lampy były kompletne tzn. uzbrojone w przetwornicę, żarnik, soczewkę/przysłonę, zapłonnik oraz dekielek/maskownicę.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AT51-EUR---E46-BMW-316ti&diagId=63_0722
Ostatni element nie pasuje ze zwykłych lamp halogenowych, ponieważ funkcjonuje jako osłona zwykłej żarówki H7 i ma inny kształt. Co najważniejsze sama puszka lampy (obudowa z uszami) i klosz są zamienne pomiędzy lampą halogenową i xenonową. Trzeba jedynie wywiercić otwór na kable idące z przetwornicy do wnętrza lampy. Można więc kupić lampy z połamanymi uchwytami, wszystko da się potem przełożyć.
Tutaj zdjęcie tyłu lampy z charakterystyczną gumową osłoną żarnika:
Obrazek
Wprawne oko zaraz zauważy oznaczenie H7/D2S na kloszu, nie ma tu podziału na ruch lewo i prawostronny. Będziecie potrzebowali również wtyczki z jednym kabelkiem od bixenonu, chodzi tu o sterowanie przysłoną. Reszta wtyczek pasuje bez problemu od wersji z halogenami, więc nic nie trzeba ciąć. Do sklejenia lamp używamy butylu w tubie. Wygląda jak sylikon, więc potrzebny będzie pistolet.
Obrazek

2. Spryskiwacze.

Potrzebne są dwa teleskopy (bez podziału na strony) oraz dysze (Lewa + Prawa). Do tego przewód łączący oba spryskiwacze z pompką oraz samą pompkę wraz z kostką i sitkiem. W teleskopach zwróćcie uwagę na klips, który służy do zablokowania węża w łożu. Nie jest to część szeroko dostępna, więc przy zakupie warto spytać o kompletność. Klips będzie również przy mocowaniu węża do pompki, ta część jest jednak dostępna w ASO (nie pasuje do teleskopów).
Obrazek
Poza tym potrzebne będą zaślepki do zderzaka, również lewa i prawa. Całość wieńczy przekaźnik wraz z mocowaniem, który steruje pompką za pomocą sygnału z moduły GM5. Dysze numery: Lewa: 61677042879 i prawa: 61677042880. Potrzebne części:http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AT51-EUR---E46-BMW-316ti&diagId=61_1087
Obrazek Obrazek Obrazek
Teleskopy montujemy od spodu lampy. Są tam specjalne zaczepy. Nie trzeba stelaży jak w innych wersjach nadwozia.
Obrazek
Tutaj poglądowe zdjęcie dyszy:
Obrazek
Dysze wg numeracji producenta są przeznaczone tylko do compacta, inne wersje nadwoziowe mają inne numery. Wyżej dysza z sedana/kombi. Nie wiem czy pasują zamiennie. Te od compacta mają nieco inny kształt.
Zaślepki zderzaka, mocujemy do dysz, są tam odpowiednie zatrzaski. Nie da się pomylić strony. Robimy to po zamontowaniu lampy, spryskiwaczy i zderzaka. Robimy to na samym końcu, ponieważ otwór w zderzaku jest mniejszy od zaślepki. Uwaga na mocowania a właściwie zaczepy, jest to część bardzo delikatna:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AU51-EUR-12-2002-E46-BMW-318ti&diagId=51_4431
Poza spryskiwaczami i pompką mamy również gumowy wąż, który łączy te wszystkie elementy. Prowadzimy go przed chłodnicą. Mocujemy na trytki. Wąż z innych wersji nadwoziowych jest dłuższy. Trzeba go skrócić do pożądanych rozmiarów. Końcówki są zabezpieczone po zamontowaniu w teleskopach klipsami widocznymi wyżej. Robimy to po montażu lamp i spryskiwaczy. Po zamontowaniu zderzaka dostęp będzie mocno utrudniony.
Niżej końcówka wchodząca do spryskiwacza, zabezpieczamy ją klipsem.
Obrazek
Tutaj oryginalna instrukcja jak założyć kompletny układ mycia reflektorów:
https://bmw.etk.club/eba_docs/594en.pdf

3. Czujniki poziomowania.

Są dwa czyli przedni i tylny. Czujniki oczywiście muszą mieć kostki i tylny gumowy kapturek idący w podłogę oraz dwa spinacze mocujące kabel do wózka dyferencjału. Poza czujnikami mamy również ich specyficzne mocowania/przeguby, bez których nie zamocujemy całości do wahaczy. Czujniki mamy z prawej strony pojazdu. Najlepiej kupić kompletny czujnik wraz z mocowaniami.
Obrazek

4. Okablowanie: Potrzeba 7 różnych kolorów 0,5 mm. Te pójdą do czujników przód + tył oraz do przysłon bixenonu. 2x 2,5 mm, potrzebne będą do zasilania pompki spryskiwaczy. 1 x 0,75 mm pójdzie z modułu GM5 do przekaźnika. Kupiłem oczywiście na zapas około 10 metrów 0,5 mm, 3 metry 2,5 mm oraz 1 metr przewodu 0,75 mm.

5. Złączki. Potrzebna będzie wtyczka od modułu świateł celem uzupełnienia naszej wtyczki. Nie musi być od auta z xenonami. Poza tym potrzebujemy złączki do modułu GM5. Uzupełnienie z modułu LCM nie pasuje do wtyczki modułu GM5!


B. Rozbiórka/montaż:

1. Demontaż lamp.

Aby to zrobić trzeba ściągnąć zderzak przedni. Odkręcamy cztery dolne śrubki na klucz nasadowy 8 mm. Potem usuwamy trzy czarne nity wielokrotnego użycia. Bierzemy nasadowy klucz gwiazdkowy E12 i odkręcamy mocowanie belki. Są to dwa bolce, które można później wyciągnąć, trzeba jednak użyć nieco perswazji. Po tym fajnym zajęciu czas na demontaż bocznych części zderzaka w okolicach kierunkowskazów. Zderzak wchodzi tam na wcisk. Życzę powodzenia w rwaniu tej części, bo może to uszkodzić uszy zderzaka oraz ślizgi mocujące. Może również dojść do pęknięcia lakieru. Lepiej podważyć wkrętakiem pomiędzy blachą a ślizgiem. Połamiemy oryginalne plastikowe nity, ale zderzak będzie cały. Można kupić nity lub zastosować śruby 6 mm wraz z plastikowymi podkładkami i dobrymi nakrętkami. Na samym końcu odkręcamy dwie nakrętki na klucz 10 mm, które mocują zderzak do lamp. Ściągamy zderzak i odczepiamy dwie kostki klaksonu i halogenów. Odkładamy zderzak w bezpieczne miejsce. Pod lampami zobaczymy dwie śruby na klucz nasadowy 8 mm, tak samo w górnej części. Odkręcamy je po prawej i lewej stronie i mamy lampy na wierzchu. Tutaj opis po niemiecku ze zdjęciami jak ściągnąć zderzak:https://www.insideperformance.de/images/produkte/angeleyes/einbauanleitung-insideperformance_e46_compact_standlichtringe_angeleyes.pdf

2. Czujnik poziomowania przód, montaż.

a. Ściągamy przednie koło od strony pasażera. Po jego usunięciu widzimy miejsce na czujnik poziomowania. Mamy dwa otwory a mocowanie czujnika tylko jedną śrubę. Druga używana jest jako bazowanie. Odkręcamy czujnik od stelażu przy pomocy klucza imbusowego i zakładamy stelaż, dokręcając go nakrętką z zabezpieczeniem na klucz nasadowy 8 mm. Potem mocujemy czujnik i przykręcamy go do wahacza aluminiowego przy pomocy nakrętki 8 mm na klucz nasadowy 13 mm. Wahacz ma specjalny otwór , a uchwyt czujnika odpowiedni kształt więc nie ma mowy o pomyłce.
Obrazek Foto zapożyczone z BMWcentrum

b. Instalację przeciągamy przez puszkę służącą za mocowanie czujnika ABS a dalej przez podłużny otwór gdzie idzie stalowy przewód hamulcowy. Kable wyjdą w komorze silnika, gdzie trzeba je będzie spiąć trytkami z instalacją spryskiwacza szyby przedniej. Dalej kable pójdą do komory akumulatora (benzyna R4).

c. Demontujemy akumulator (klucze nasadowe 10 mm) - tylko benzyna R4. Potem jego półkę i moduł pod półką, tutaj zastosowanie ma klucz nasadowy 13 mm. Po zdemontowaniu tych części zobaczymy gumową zaślepkę i gruby czerwony przewód. Tamtędy wprowadzamy kable do wnętrza pojazdu, wcześniej robiąc w zaślepce otwór. Oczywiście wcześniej trzeba zdemontować schowek pasażera poprzez odkręcenie kilku śrub na wkrętak krzyżakowy. Gumowa zaślepka będzie pod plastikowym stelażem mocującym moduł GM5.
Obrazek

d. Przeciągamy kable przez ryflowaną rurkę do lewej strony i mocujemy kable do oryginalnej instalacji. Po lewej stronie szukamy rynny, gdzie idzie całe kablowe spaghetti i tam mocujemy nasze przewody. Wypuszczamy ich nadmiar w okolicach modułu LCM.
Potrzebne części:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AT51-EUR---E46-BMW-316ti&diagId=33_0848Zdjęcie zapożyczone z motor-talk.de
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek Obrazek


3. Pompka spryskiwaczy, montaż.

a. Nie potrzebujemy nowego zbiorniczka na płyn, ponieważ stary jest częściowo przygotowany pod montaż dodatkowej pompki xenonów. Wystarczy wywiercić otwór i zamontować sitko, które funkcjonuje jako uszczelka pompki. Wiązkę przeprowadzamy wraz z istniejącą instalacją pompki w kierunku wnęki akumulatora. Potrzebujemy otwornice stożkową, średnicę mierzymy na gumie sitka. Numer realoem sitka: 61678374382. Kosztuje grosze.
Obrazek Zdjęcie zapożyczone z ecstuning.com
Obrazek
Obrazek
Obrazek

b. Zderzak przedni.
W zderzaku musimy wyciąć dziury na wysuwające się dysze wraz z teleskopami. Na wewnętrznej stronie zderzaka nie było żadnych oznaczeń. Dzięki uprzejmości forumowicza @Buckey zdobyłem wymiary, dzięki którym można było wywiercić dziury i wypilnikować odpowiednio duże otwory. Podane wielkości tyczą się zwykłego zderzaka jak i m-pakietowego. Ten drugi nie ma czarnej wymiennej listwy ale krawędź idzie tak samo jak w zwykłym zderzaku. Podane niżej wymiary tyczą się zewnętrznej krawędzi zaślepki. Warto narysować sobie kształt zaślepki a potem za pomocą suwmiarki zmierzyć wewnętrzną część zaślepki i dorysować zmierzony kształt. Można obkleić nowe oznaczenia taśmą, zapobiegnie to uszkodzeniu lakieru. Dopiero wtedy wiercimy otwory i obrabiamy je. Po obróbce warto zabezpieczyć dziury farbą, aby lakier nie łuszczył się w przyszłości.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


4. Czujnik poziomowania tył, montaż.

a. Opróżniamy bagażnik z wszystkich klamotów i wyciągamy dywanik. Potem demontujemy matę pełniąca rolę wygłuszenia. Pod matą będzie gumowy korek, który trzeba wyciągnąć. Następnie wyciągamy półkę i bierzemy się za demontaż lewego boczku bagażnika. Wyciągamy dwa kołki rozporowe w okolicach klapki służącej do wymiany żarówek, lewej tylnej lampy. Składamy oparcie i wyciągamy kołek, który zobaczymy nad uchwytem zamka oparcia. Osłonę zamka oparcia też wyciągamy. Przechodzimy do wnętrza pojazdu i ściągamy czarną listwę progową. Niestety trzeba szarpać na chama zaczynając od tyłu, potem delikatnie przesuwamy w stronę tyłu i listwa wyskoczy z pozostałych kołków. Mając zdemontowane te elementy pora na lewy tylny boczek. Ciągniemy z wyczuciem w okolicach mocowania tylnego pasa bezpieczeństwa, następnie ciągniemy nad mocowaniem przedniego pasa bezpieczeństwa i przesuwamy w stronę silnika. Tylna część boczku wyjdzie jako ostatnia, trzeba uważać, aby nie porysować plastiku maskującego zwijacz tylnego pasa bezpieczeństwa.

b. Mocujemy uchwyt czujnika do wózka dyferencjału. Po prawej stronie będą dwa otwory, okrągły i eliptyczny na dwie śruby 6 mm, nie dokręcamy jednak śrubek!!! W aluminiowym wahaczu górnym zobaczymy otwór na śrubę 6 mm oraz specjalne wycięcie pod metalowy uchwyt. Nie da się tego inaczej zamontować.
Pierwsze zdjęcie dzięki uprzejmości forumowicza @puzonn:
Obrazek Obrazek

c. Od stron bagażnika spuszczamy instalację z kostką i mocujemy gumowy kapturek w miejscu wcześniej wyciągniętej gumowej zaślepki. Zapinamy wtyczkę i dopiero teraz możemy dokręcić całość do wózka. Inaczej nie da się włożyć kostki do czujnika. W wózku zobaczymy dwa otwory, służą do mocowania instalacji na kołki (trzyma to okablowanie).
Obrazek

d. Instalację wewnątrz prowadzimy wzdłuż pojazdu po lewej stronie w kierunku modułu świateł (LCM). Do tego posłużą nam trytki lub taśma. Jak kto woli. W okolicach progów są ażurowe trytki wielokrotnego użytku. Ciągniemy dłuższy element i trytka otworzy się. Umieszczamy tam przewody i zatrzymujemy się w okolicach podstopnicy.

e. Demontujemy osłonę pedałów. Ta jest blokowana na śruby krzyżakowe i nit oraz przekręcaną blokadę. Odkręcamy widoczne śruby, potem demontujemy osłonę półki pod modułem świateł, gdzie znów czekają dwie śruby. Wyciągamy nit rozprężny po prawej stronie nad gazem oraz przekręcamy zabezpieczenie za pedałem hamulca i wyciągamy je. Demontujemy osłonę w kierunku bagażnika i odpinamy przewody od gongu i oświetlenia stóp.

f. Demontujemy podstopnicę poprzez odkręcenie rączki otwierania maski (śrubokręt krzyżowy). Pod nią mieści się następna śruba na krzyżak. Płaskim wkrętakiem podważamy uszczelkę drzwi, ponieważ ta blokuje nam podstopnicę. Chodzi o taki ustawienie uszczelki, aby ta była pod plastikiem podstopnicy a nie nad nim. Potem delikatnie przesuwamy podstopnicę w kierunku bagażnika. Należy pamiętać o odpięciu przycisku do otwierania bagażnika jeśli jest zamontowany.

g. Za podstopnicą zobaczymy kołek, który musimy zdemontować aby odgiąć wykładzinę. Trzeba mieć szczypce lub plastiki do demontażu tapicerki. Przekładamy instalację i staramy się skontrolować jej przebieg, aby nie doszło do jej przytrzaśnięcia.


5. Moduł świateł (LCM), demontaż:

Odczepiamy listwę maskującą, która jest mocowana na dwa bolce. Odkręcamy śrubę modułu świateł. Wypychamy moduł od wewnątrz. Odczepiamy wtyczkę i moduł jest na wierzchu. Wtyczkę możemy skierować ku dołowi, będziemy mieli więcej miejsca do lutowania i uzupełniania kabli.
Obrazek
Obrazek


C. Instalacja:

1. Lampy.

Zakładamy lampy i podłączamy wszystkie wtyczki celem testu. Przekręcamy przełącznik na wyłączonym silniku i xenony mają się włączyć. Podczas pracy silnika nie włączymy xenonów bez wcześniejszego przekodowania modułu LCM, więc bez nerwów. Sprawdzamy czy lampy się poziomują, nie przygasają itp. Ręczna regulacja z kabiny będzie funkcjonowała bez kodowania. Lampy mogą też mrugać po jakimś czasie bez kodowania, do to efekt stroboskopu.


2. Czujnik poziomowania przód, instalacja elektryczna.

Kostka czujnika przód i tył:
Obrazek
Wcześniej przygotowane przewody od czujnika wkładamy do kostki modułu świateł (X12) poprzez specjalne złącza, wyciągnięte z zakupionej kostki od modułu LCM. Schemat:

Pin 19 modułu świateł do pin nr 1 czujnika przedniego (X1451). Kolor GR/WS, 0,5 mm.
Pin 22 modułu świateł do pin nr 4 czujnika przedniego (X1451). Kolor GR/GN, 0,5 mm.
Pin 23 modułu świateł do pin nr 5 czujnika przedniego (X1451). Kolor SW/GR, 05 mm.


3. Czujnik poziomowanie tył, instalacja elektryczna.

Identycznie postępujemy z instalacją drugiego czujnika. Schemat:

Pin 14 modułu świateł do pin nr 4 czujnika tylnego (X13251). Kolor SW/GN, 0,5 mm.
Pin 26 modułu świateł do pin nr 5 czujnika tylnego (X13251). Kolor SW/GR, 0,5 mm.
Pin 46 modułu świateł do pin nr 1 czujnika tylnego (X13251). Kolor SW/WS, 0,5 mm.


4. Podłączenie bixenonu do modułu LCM.

W lampach typu bixenon mamy dwie ruchome przysłony, dzięki którym mamy lepsze światła drogowe. Ich sterowanie odbywa się poprzez moduł LCM. Kostkę uzupełniamy jak wyżej. Schemat:
Pin 2 modułu świateł do reflektor prawy pin nr 2 kostki (X10107). Kolor GE/RT, 0,5 mm.
Pin 36 modułu świateł do reflektor lewy pin nr 2 kostki (X10106). Kolor GE/BR, 0,5 mm.
Fotka kostki bixenonu (czarna z jednym kablem):
Obrazek


6. Pompka spryskiwaczy.

Pompką steruje moduł GM5 (moduł komfortu). Trzeba uzupełnić pin w środkowym gnieździe modułu (X253), które ma 54 piny. My korzystamy z pinu nr 12. Wysteruje on nasz przekaźnik, który uruchomi silnik pompki spryskiwaczy. Przekaźnik ma dość grube przewody, bo aż 2,5 mm. Zasilanie bierzemy ze skrzynki bezpieczników, uzupełniając odpowiednie miejsce (bezpiecznik nr 51, 30A). Można również wziąć napięcie z innego miejsca, jeżeli pojawia się po stacyjce. Przekaźnik umieszczamy obok modułu GM5, masę pompki i przekaźnika możemy połączyć razem z pinem nr 85. Pin nr 30 to nasze zasilanie ze skrzynki bezpieczników. Pin nr 86 łączymy z pinem nr 12 modułu GM5. Pin 87 to zasilanie silniczka pompki.
Obrazek Foto zapożyczone z driftforum.pl


D. LCM różnice.

Po zakodowaniu opcji xenonu w moim aucie, prawie wszystko zaczęło funkcjonować poprawnie. Nie działała opcja auto poziomowania. Na początku myślałem, że to przez front panel modułu LCM z pokrętłem regulacji wysokości świateł, który został mi po halogenach. Potem, że to przez wadliwe czujniki, ale to nie ich wina. Zakodowałem wszystko jeszcze raz na module w wersji 4.5 i nic to nie dawało poza błędami w module LCM: 34 VHAC, front load sensor short-circuit to ground oraz 36 VHAC rear load sensor short-circuit to ground. Oprogramowanie Inpa zawiera opcję umożliwiającą test czujników poziomowania. Na zdjęciu napięcia czujników na module od halogenów, jak widać czujniki nie odpowiadały.
Obrazek
Zmieniłem moduł na pochodzący od auta z xenonami. Zakodowałem VIN oraz przebieg przy pomocy BMW Scanner i problemy znikły, auto poziomowanie zaczęło funkcjonować, błędów brak.
Tutaj zdjęcia modułów LCM, widać ze brakuje kilku elementów w wersji bez xenonów:
Obrazek
Tutaj wersja z xenonami:
Obrazek
Moduł otwieramy za pomocą czegoś ostrego, na bokach ma zatrzaski. Przednią część z płyta główną łączy taśma. Płyta wychodzi z obudowy poprzez popchnięcie obudowy złącza. Gdyby nie chciało iść, można popchnąć płytkę wkrętakiem w tylnej części obudowy modułu.
Obrazek


E. Kodowanie.

Najlepiej uruchomić DISa i wejść w zakładkę Retrofit. Program poprowadzi nas za rękę. Niżej zamieszczam zrzut z modułu LCM coding index 34.
Zakodowane xenony, drl oraz bfd. Moduł z xenonami (coding index 34) ma więcej funkcji niż moduł w wersji z halogenami (też ci 34). Do wyposażenia pojazdu dochodzą dwa nowe kody: $502 czyli system czyszczenia lamp oraz $522 światła xenonowe.

Kod:
FEHLER_BL_BLINKEN
   nicht_melden
BETR_STD_NICHT_LOESCHEN
   nicht_aktiv
FEHLER_ANHAENGER
   melden
SCHALTER_BREMSL_SCHWELLW
   wert_01
SCHALTER_BREMSL_WARTEZEIT
   wert_01
ABSCHALTUNG_UNTERSPG
   wert_01
KALTUEBERWACHUNG_BLK_VO
   aktiv
ENTPRELLZAHL_FEHLERERK
   wert_01
TASTVERH_KL_58G_MIN
   wert_01
ZUWACHS_TASTVERH_KL_58G
   wert_01
HEIMLEUCHTEN_AL
   aktiv
HEIMLEUCHTEN_KZL
   aktiv
HEIMLEUCHTEN_NSW
   nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_FL
   nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_BL
   nicht_aktiv
ABFRAGEZEIT_AHM
   wert_01
MELDUNG_AENDERUNG_DIMMER
   wert_01
HEIMLEUCHTEN
   wert_02
ADU_UNTERGRENZE
   wert_01
ADU_OBERGRENZE
   wert_01
LWR_NEIGUNG_KONSTANTE
   wert_01
KL58_HELLIGKEITSSTUFE_FLC
   wert_01
AUSWERT_PROP_ABWEICHUNG
   aktiv
AUSWERT_GRADIENT
   aktiv
EPSILON_DELTA_AV
   wert_01
EPSILON_DELTA_A
   wert_01
ANHEBUNG_175_KM/H
   wert_01
ABSENKUNG_10_KM/H
   wert_01
VMAX_BREMSEN
   wert_01
VMIN_BREMSEN
   wert_01
SCHW_GRAD_BESCHLEUNIGUNG
   wert_01
SCHW_GRAD_BREMSEN
   wert_01
SCHW_PROP_ABWEICHUNG
   wert_01
DIFFERENZ_MSP_DYN_STAT
   wert_01
DAUER_DYN_NACHFUEHRUNG
   wert_01
ABTASTRATE_DYN
   wert_01
MITTELUNGSINTERV_DYN
   wert_01
MIN_STEIGUNG_VZ_WECHSEL
   wert_01
MITTELUNGSINTERV_VZ_WECHS
   wert_01
MINDESTANZAHL_VZ_WECHSEL
   wert_01
HOEHENWEG
   wert_01
ABTASTRATE_TREND
   wert_01
MITTELUNGSINTERV_TREND
   wert_01
SCHW_TREND
   wert_01
ABWEICHUNG_TREND
   wert_01
GRADIENT_SCHLECHTWEG
   nicht_aktiv
NACHLAUF_SCHLECHTWEG
   wert_01
SAETT_TIMER_SCHLECHTWEG
   aktiv
SCHW_GRADIENT_SCHLECHTWEG
   wert_01
PWM_ANSTEUERUNG_FERNLICHT
   wert_01
PWM_ANSTEUERUNG_ZUSTZBLK
   wert_01
PWM_ANSTEUERUNG_BIXENON
   wert_01
SPG_NACHREGELUNG_0
   wert_01
SPG_NACHREGELUNG_2
   wert_01
SPG_NACHREGELUNG_3
   wert_01
KALTUEBERWACHUNG_BL_MI
   nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_FL
   aktiv
KALTUEBERWACHUNG_KZL_LI
   nicht_aktiv
WARMUEBERWACHUNG_BL_MI
   nicht_aktiv
WARMUEBERWACHUNG_BLK_VO
   aktiv
WARMUEBERWACHUNG_FL
   aktiv
WARMUEBERWACHUNG_AL
   aktiv
WARMUEBERWACHUNG_KZL_LI
   nicht_aktiv
WARMUEBERWACH_ZUSATZ_BLK
   nicht_aktiv
CC_BREMSLICHT_MITTE
   nicht_aktiv
CC_BLINKER_VORN
   aktiv
CC_NSL_LINKS
   aktiv
CC_FERNLICHT
   aktiv
CC_KENNZEICHENLEUCHTE_LI
   nicht_aktiv
CC_ABBLENDLICHT
   aktiv
CC_ZUSATZBLINKER
   nicht_aktiv
ANZAHL_QUICK_RUNDEN
   wert_01
ZEIT_KALT_RUNDEN
   wert_01
ZEIT_KALT_PULSE
   wert_01
ZEIT_KALT_PULSE_QUICK
   wert_01
ZYKLUS_KALT_RUNDEN_QUICK
   wert_01
DEF_PIN_20_DEFEKTBLINKEN
   nicht_aktiv
DEF_PIN_37_DEFEKTBLINKEN
   nicht_aktiv
PIN_38_RE_LI_MELDEN
   rechts_defekt
PIN_38_VO_HI_MELDEN
   hinten_defekt
ANHAENGERMODUL_PWM_WERT
   wert_01
PIN_29_30_AHM_ERS_FU_GESP
   aktiv
PIN_5_10_AHM_ERS_FU_GESP
   aktiv
SPG_NACHREGELUNG_LANGSAM
   nicht_aktiv
KL58_HELLIGKEITSSTUFE
   wert_01
U_POTI_DIMMER_MIN
   wert_01
U_POTI_DIMMER_DELTA
   wert_01
POTI_DIMMER_INVERS
   aktiv
POTI_LWR_INVERS
   nicht_aktiv
LEUCHTDICHTE_EXPO
   aktiv
TELEGRAMM_ZEIT_ZYKLUS
   nicht_aktiv
PIN_20_ALS_FRA_LI_VO_2
   nicht_aktiv
PIN_37_ALS_FRA_RE_VO_2
   nicht_aktiv
DRL_BLK_VORN_GEDIMMT
   nicht_aktiv
BLINKIMPULS_WARNBLK
   wert_02
BLINKIMPULS_CRASHBLK
   wert_02
DRL_BLK_VORNE_2_GEDIMMT
   nicht_aktiv
CRASH_WARNBLINKEN
   aktiv
CRASH_KLEMME_58G_EIN
   aktiv
TAST_WBLKTASTER_MIN
   wert_01
TAST_WBLKTASTER_ZUWACHS
   wert_01
STEIG_KL58_T_PER_D
   wert_01
BIXENON_EIN_BEI_LICHTHUPE
   nicht_aktiv
PHASE_AUS_GEDIM_LICHT_AUS
   aktiv
PWM_WERT2_NSL_ZUSATZFKT
   wert_01
PWM_ANSTEUERUNG_BLK_VORN
   wert_01
SP_MOTOR_STOP
   nicht_aktiv
PWM_ANSTEUERUNG_NSL_LI
   wert_01
FL_AL_AUS
   nicht_aktiv
BLK_H_R_PICT
   aktiv
SPG_NACHREGELUNG_1
   wert_01
BLK_H_L_PICT
   aktiv
BLK_V_R_PICT
   aktiv
BLK_V_L_PICT
   aktiv
XENON_TIMEOUT
   wert_01
XENON_TIME
   wert_01
DEF_PIN_37_VOR
   nicht_aktiv
DEF_PIN_20_VOR
   nicht_aktiv
DAUERFAHRLICHT_EU
   nicht_aktiv
ST3_SCHWEL
   aktiv
PIN29_30_BL_NSL
   nicht_aktiv
BFD_SW1_STUFE3
   nicht_aktiv
BFD_SW2_STUFE2
   nicht_aktiv
PIN5_10_BFD
   aktiv
PWM_ANSTEUERUNG_NSW
   wert_01
LOAD_DUMP_U_GR
   wert_01
LOAD_DUMP_TIME_OUT
   wert_01
LOAD_DUMP_PWM_BLK
   wert_01
LOAD_DUMP_EINVER
   wert_01
KL_50_FUNK_AKT
   aktiv
LOAD_DUMP
   aktiv
FL_KL_50
   aktiv
NSW_KL_50
   aktiv
LOAD_DUMP_AUSVER
   wert_01
WARMUEBERWACHUNG_BLK_HI
   aktiv
LOAD_DUMP_KL58G
   aktiv
LOAD_DUMP_P44_45
   aktiv
LOAD_DUMP_P20
   aktiv
LOAD_DUMP_P37
   aktiv
LOAD_DUMP_P38
   aktiv
LOAD_DUMP_P49
   aktiv
NACHREG_DYN_SLOW
   aktiv
SP_BEWERT_OD_ALC_NSW_AUS
   aktiv
TREIBER_STOP_OD_ALC_RE_OK
   aktiv
LWR_INVERS_OD_ALC_6
   wert_01
REF_LAUF_T1_OD_ALC_4
   wert_02
BLST1_BLST3
   aktiv
BFD_ABS_STUFE3
   aktiv
BFD_STUFE3_TIMER
   wert_02
BFD_BLINK_EINZEIT
   wert_02
BFD_BLINK_AUSZEIT
   wert_02
BFD_SW2_STUFE3
   aktiv
SL_VO_ANSTEUERUNG
   aktiv
PWM_ANSTEUERUNG_SL_VO_RE
   wert_01
PWM_ANSTEUERUNG_SL_VO_LI
   wert_01
BEGRENZUNGSLICHT_IN_PARK
   aktiv
LAENDERVARIANTE_LSZ
   wert_01
KALTUEBERWACHUNG_SL_RE
   aktiv
KALTUEBERWACHUNG_SL_LI
   aktiv
WARMUEBERWACHUNG_SL_RE
   aktiv
WARMUEBERWACHUNG_SL_LI
   aktiv
CC_STANDLICHT_RECHTS
   aktiv
CC_STANDLICHT_LINKS
   aktiv
SIDEMARKER_US
   nicht_aktiv
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
   nicht_aktiv
DRL_DIMMUNG
   wert_02
AH_US_OPTION
   nicht_aktiv
LEUCHTWEITENREGELUNG
   aktiv
PIN_20_ALS_SIDEMARKER
   nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_KL58G
   nicht_aktiv
TAXI_ENABLE
   nicht_aktiv
FEHLER_NSL_RECHTS
   nicht_melden
RECHTS_LINKS
   nicht_aktiv
TAGFAHRLICHT_ECE
   aktiv
GED_FL_ALS_DRL
   aktiv
VARIANTE_LSZ
   wert_01
LENKSEITE_LSZ
   wert_01
KALTUEBERWACHUNG_AL
   nicht_aktiv
PWM_ANSTEUERUNG_AL
   wert_02
LEUCHTWEITENREG_AUTOM
   aktiv
XENON_TEST
   aktiv
LEUCHTWEITENREG_DYNAM
   aktiv
BI_XENON
   aktiv
HALB/VOLLSCHRITT
   halbschritt
PWM_WERT2_FL_BIXENON
   wert_01
FL_UND_NSW_NICHT_GLEICHZ
   nicht_aktiv
FEHLER_SCHALTER_BREMSL
   nicht_melden
BLS_PRUEFEN
   nicht_aktiv
LWR_VORZEICHEN
   nicht_aktiv
PIN29_30_BFD
   aktiv
FLC_LED_AKTIV
   nicht_aktiv
ALC_DEF_AKTIV
   nicht_aktiv
ALC_BLK_PER
   wert_02
KENNLINIE_LWR_SENSOR_VO
   wert_01
KENNLINIE_LWR_SENSOR_HI
   wert_01
VMAX_BESCHLEUNIGUNG
   wert_01
   wert_04
VMIN_BESCHLEUNIGUNG
   wert_01
   wert_04
DEF_LWR_SENSOR_HI
   wert_01
OFFSET_LWR
   wert_01
PWM_ANSTEUERUNG_SL3_LI_HI
   wert_02
PWM_ANSTEUERUNG_SL3_RE_HI
   wert_02
PWM_ANSTEUERUNG_SL2_RE_HI
   wert_02
KALTUEBERWACHUNG_RL_3_LI
   nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_RL_3_RE
   nicht_aktiv
WARMUEBERWACHUNG_RL_3_LI
   nicht_aktiv
WARMUEBERWACHUNG_RL_3_RE
   nicht_aktiv
WARMUEBERWACHUNG_RL_2_RE
   nicht_aktiv
CC_RUECKLICHT_3_LINKS
   nicht_aktiv
CC_RUECKLICHT_3_RECHTS
   nicht_aktiv
NSL_ALS_STANDLICHT
   nicht_aktiv
PIN_37_ALS_SL_RE_2
   nicht_aktiv
SL_X_3_ERSETZT_DEFEKT_BL
   nicht_aktiv
SL_3_ERSETZT_DEFEKT_BLK
   nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_RL_2_RE
   nicht_aktiv
CC_RUECKLICHT_2_RECHTS
   nicht_aktiv
PIN_20_ALS_SL_LI_3_ANSTEU
   aktiv
PIN_38_ALS_SL_RE_3
   nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_NSL_LI
   aktiv
WARMUEBERWACHUNG_NSL_LI
   aktiv
DEF_PIN_5_10_DEFEKTBLK
   nicht_aktiv
DEF_PIN_5_10_DEFEKT_SL
   aktiv
P_10_5_ALS_BL_FUNKTION
   nicht_aktiv
BL_ERSETZ_DEFEKT_SL
   aktiv
PWM_WERT2_BLK_ZUSATZFKT
   wert_01
DEF_PIN_29_30_DEFEKT_BL
   aktiv
DEF_PIN_29_30_DEFEKT_SL
   nicht_aktiv
STANDLICHT_ALS_BREMSLICHT
   aktiv
PWM_WERT2_SL3_ZUSATZFKT
   wert_01
BREMSLICHT_ALS_STANDLICHT
   aktiv
PIN_20_ALS_NSL
   aktiv
BLK_DIMMEN
   aktiv
INTERM_FL
   nicht_aktiv
SCHALTER2_BL
   nicht_aktiv
GEDIMMT_BL__BEGRENZ_LICHT
   aktiv
PWM_ANSTEUERUNG_SL_LI_HI
   wert_02
PWM_ANSTEUERUNG_SL_RE_HI
   wert_02
PWM_ANSTEUERUNG_KZL
   wert_01
KALTUEBERWACHUNG_RL_LI
   aktiv
KALTUEBERWACHUNG_RL_RE
   aktiv
KALTUEBERWACH_ZUSATZ_BLK
   aktiv
WARMUEBERWACHUNG_BL
   aktiv
WARMUEBERWACHUNG_RL_LI
   aktiv
WARMUEBERWACHUNG_RL_RE
   aktiv
CC_RUECKLICHT_LINKS
   aktiv
CC_RUECKLICHT_RECHTS
   aktiv
CC_BREMSLICHT
   aktiv
CC_BLINKER_HINTEN
   aktiv
PWM_WERT2_ALS_BL_AUSGANG
   wert_01
KALTUEBERWACHUNG_BL
   aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BLK_HI
   aktiv
PWM_WERT2_ALS_SL_AUSGANG
   wert_02
NSL_ERSETZT_DEFEKT_BL
   nicht_aktiv
BL_ERSETZT_DEFEKT_BLK
   nicht_aktiv
SL_ERSETZT_DEFEKT_BLK
   aktiv
STANDLICHT_ALS_NSL_LINKS
   nicht_aktiv
STANDLICHT_ALS_NSL_RECHTS
   nicht_aktiv
FO_ME_HOME_SL2
   nicht_aktiv
PIN37_49_PARKL
   nicht_aktiv
PIN38_20_PARK
   nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_SL3_H
   nicht_aktiv
PIN29_30_PARK
   nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_SL_H
   aktiv
HEIMLEUCHTEN_SL_V
   aktiv
BFD_MINDEST_GESCHW
   wert_02
BFD_STUFE_2_VERZOEG
   wert_02
BFD_STUFE_2_MAX_EIN
   wert_02
BFD_SW1_STUFE2
   aktiv
BFD_ABS_STUFE2
   aktiv
BFD_STUFE2_TIMER
   wert_02
BFD3_ASC_TIMER
   wert_01
PIN49_37_BFD
   nicht_aktiv
PIN38_20_BFD
   nicht_aktiv
M_TELEGRAM_OD_ALC_5
   nicht_aktiv
PWM_ANSTEUERUNG_BL
   wert_02
PWM_ANSTEUERUNG_BLK_HI
   wert_02
SL_ERSETZT_DEFEKT_BL
   nicht_aktiv
AL_KL_50
   nicht_aktiv
LOAD_DUMP_P5_10
   nicht_aktiv
LOAD_DUMP_P30_29
   aktiv
SP_F_EINTR_OD_ALC_NSW_PIC
   aktiv
TR_F_EINTR_OD_ALC_AL_FPIC
   aktiv
U_POTI_0_OD_FAILSAFE_ON
   wert_01
U_POTI_1_OD_DAEMMERSTUFE
   wert_01
U_POTI_2_OD_ALC_PARA_01
   wert_01
SCHRITT_GRENZE_OD_ALC_IO
   wert_01
TEMP_GRENZE_OD_ALC_NIO
   wert_01
REF_LAUF_STEP_OD_ALC_2
   wert_01
REF_LAUF_ZAHL_OD_ALC_1
   wert_01
REF_LAUF_T2_OD_ALC_3
   wert_01
SCHRITTABSTAND_STARTPHASE
   kennlinie_01
SCHRITTE_0_OD_ALC_AKTIV_0
   wert_02
HYSTERESE_OD_AL_XENON_IO
   wert_02
T_STROM_OD_ALC_PARA_02
   wert_02
SCHRITTE_1_OD_ALC_AKTIV_1
   wert_09
SCHRITTE_2_OD_ALC_AKTIV_2
   wert_04
ABS_MIN_2_OD_ALC_AKTIV_3
   wert_04
BEI_NSL_KEIN_BFD
   nicht_aktiv


Dodatkowo w module GM5 zmienia się jedna opcja na aktiv: SCHEINWERFERREINIGUNG. To ustawienia umożliwia pracę przekaźnika sterującego pompką spryskiwaczy, wysyłając na niego sygnał z modułu komfortu. Jeżeli nie chcecie spryskiwania lamp co piąte użycie spryskiwacza szyby, ustawiacie tą opcję na nicht_aktiv.


F. Test lamp.

Pora na test. Po włączeniu zapłonu lub silnika, możemy przystąpić do kontroli naszych nowych świateł. Przekręcamy przełącznik i xenon rozbłyśnie. Sprawdzamy czy nie ma żadnych niepokojących kolorów typu różowy na naszej soczewce. Sprawdzamy, czy nic nie błyska. Potem pora na test auto poziomowania. Można załadować bagażnik i sprawdzać postępy na ścianie lub odkręcić mocowanie czujnika do wahacza i obserwować ruch lamp.

Po zamontowaniu lamp ustawiamy je na stacji diagnostycznej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] compact, montaż Xenonów
PostNapisane: 4 stycznia 2018, 09:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
a kto by to montował

______________________
długoterminowy wynajem samochodów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] compact, montaż Xenonów
PostNapisane: 28 stycznia 2018, 23:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
super opis !
gratuluje zapału :)

:super: :ok: :super:

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] compact, montaż Xenonów
PostNapisane: 31 stycznia 2018, 21:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Pięknie opisane :padam:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] compact, montaż Xenonów
PostNapisane: 31 stycznia 2018, 22:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
świetny opis :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] compact, montaż Xenonów
PostNapisane: 1 lutego 2018, 12:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 525
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: n42b18
Dziękuję. :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] compact, montaż Xenonów
PostNapisane: 8 marca 2018, 16:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 415
Lokalizacja: Trójmiasto
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: N42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=160222
Nakład pracy przeogromny - zarówno do zrobienia samego DIY, jak i montażu tego wszystkiego. Chciałem Xenon, ale chyba mi się odechciało ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] compact, montaż Xenonów
PostNapisane: 24 listopada 2020, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 14
Lokalizacja: Cieszyn
Nie będę tworzył nowego tematu, więc może ktoś mi tutaj odpowie. Zastanawiam się nad zakupem auta do pracy. Po głowie chodzi e46 compact, auto z fabryki wyjechało bez ksenonów. Aktualny właściciel dołożył je kilka dobrych lat temu. Auto ma zderzak bez spryskiwaczy...zastanawiam się jak przechodzi przeglądy. Gdybym się zdecydował to wystarczy tylko podmienić lampy czy po zmianie na ksenony powrot do zwykłej lampy jest trudniejszy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] compact, montaż Xenonów
PostNapisane: 24 listopada 2020, 20:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 525
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: n42b18
Trzeba zmienić lampy, przekodować moduł świateł. Kostki są takie same. Przedni panel włącznika świateł jest inny przy xenonach, brak mu pokrętła od regulacji wysokości świateł. Lepiej dołożyć poziomowanie i spryski niż zmieniać na halogeny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] compact, montaż Xenonów
PostNapisane: 24 listopada 2020, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 14
Lokalizacja: Cieszyn
Dzięki za info. Ja sam tego nie zrobię + trzeba wymienić zderzak, bo jest bez zaślepek na spryskiwacze. Nie wiem czy znajdę kogoś w okolicach Cieszyna, Bielska-Białej kto dołoży samopoziomowanie + spryskiwacze.
Muszę się zastanowić....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] compact, montaż Xenonów
PostNapisane: 25 listopada 2020, 10:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 525
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: n42b18
Nie trzeba wymieniać zderzaka. Wystarczy wyfrezować otwory

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL