BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 23:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Jak dotrzeć nowe tarcze i klocki aby dzialy ze 100% si
PostNapisane: 21 sierpnia 2007, 17:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Gdyż przymierzałem się od dłuższego czasu do zakupu tarcz i klocków poszukiwałem tez informacji o sposobie ich dotarcia/przygotowania do użytku. Tarcze i klocki maja na dniach sie zjawic u mnie w domu wiec zacząłem kopać, poniżej taka krotka rozpiska i link z pełnym artykułem (niestety po eng wiec tu zamieszczę skruconą wersje PL).

Docieranie pozwala hamulcom osiągnąć ich 100% skuteczność. Nowe hamulce odpowiednio nie dotarte objawiają sie później ; piszczeniem , wibracjami na pedale , wysoka twardość pedała hamulca i oczywiście gorszą skutecznością hamowanie.

Przystąpić do takiego ''zabiegu'' należy wczesnym porankiem gdy ruch uliczny jest jak najmniejszy.

1. Z około 100 kilometrów na godzinę delikatniej przyhamowuj , powtórz to kilkakrotnie, ale pamiętaj masz je tylko delikatnie wcisnąć nie hamować tylko użyć ich aby złapały temperaturę operacyjna aby nie doprowadzić ich w następnym podpunkcie do szoku termicznego.

2. Przeprowadź serię 8 hamowań ze 100km/h do około 20km/h , zrób to mocno ale delikatnie aby nie doprowadzić do zblokowania hamulców lub aktywowania systemu ABS. Po każdym prawie zatrzymaniu się natychmiast przyśpiesz do 100km/h. Jesli doprowadzicie w tym punkcie do pełnego zatrzymania się powłoka klocka przypali się na stale do tarczy co spowoduje wibracje , szybsze zużycie tarcz i klocków lub nawet ich zniszczenie.

3. Przy 7 , 8 z kolei prawie zatrzymaniu hamulce mogą zrobić sie gumowe , to minie ale nie całkowicie dopóki nie ostudzimy tarcz. Mocny zapach spalenizny jak i dym jest rzeczą normalna w tym przypadku.

4. Teraz po skończonej fazie docierania wstępnego (podpunkt 2) należy ostudzić hamulce robiąc sobie przejażdżkę unikając korków i hamując jak najbardziej delikatnie przez około 10 minut.

5. Po tych cyklach hamowań powinien być lekki nalot niebieski na tarczy jak i ''film'' koloru szarego od startych klocków. To jest to czego szukamy. W tym wypadku jest to starty klocek na tarczy co zmniejsza prawdopodobieństwo piszczących klocków , zwiększa silę hamowania jak i wydłuża żywotność klocków i tarcz.

6.Jest możliwość że pierwsza seria nie wystarczyła na pełne ich dotarcie i w razie potrzeby ponawiamy drugi raz cala procedurę oczywiście po wystudzeniu hamulców. Przy zestawach (całych kompletach) sportowych należy zwiększyć ilość powtórzeń

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Ostatnio edytowano 13 października 2009, 11:56 przez szwedu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2007, 19:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
:ok: napewno sie przyda wielu z nas

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2007, 13:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Zapomniałem dodać link do źródła
http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 17:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: W-wa
A JA SWOJE TARCZE DOCIERAŁEM INACZEJ, PO PROSTU PIERWSZE 100-150KM UŻYWAŁEM HAMULCA BARDZO DELIKATNIE I TERAZ WSZYSTKO JEST OK, POZDRAWIAM :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 18:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
szwedu, ciekawy opis, nawet przewrotny, zastanawiam się jak się sprawdzi. Opisz jak sprawdzisz :) :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 20:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
KotSylwester napisał(a):
szwedu, ciekawy opis, nawet przewrotny, zastanawiam się jak się sprawdzi. Opisz jak sprawdzisz :) :ok:

No ja juz po jestem. Odrazu jak kupilem nowe klocki i tarcze ate power disc zrobilem caly zabieg. Tylko mysle ze za malo sie wysililem bo chyba nie osiagnolem odpowiedniej temperatury, pojchalem specialnie na zamkniety odcinek drogi ale i tak okazala sie droga za bardzo dziurawa na to wszystko niestety. I trudno jset wyczuc granice hamowania bez abs-u na nowym komplecie a procedura ma sie odbywac wlasnie na granicy wlanczania sie absu. Ale na pewno dzialaja lepiej niz bez docierania :rotfl:

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2008, 14:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Z góry przepraszam za odgrzebywanie starych tematów, ale niebieski nalot na tarczy nie świadczy o żadnym nalocie z klocków... Ten niebieski kolor na tarczach to utleniony metal, a wynika to z przegrzania materiału i zdecydowanie w żaden sposób nie poprawia drogi hamowania, bo klocek nie wspólpracuje później bezpośrednio z materiałem z którego jest wykonana tarcza tylko z tlenkami metalu. W przypadku gdybyśmy wymieniali same klocki a tarcze nie byłyby już "pierwszej młodości" istnieje możliwość skrzywienia/pęknięcia tarczy hamulcowej. Przez pierwsze kilkanascie hamowań po wymianie klocków powinno sie nie używać gwałtownie hamulca.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2008, 17:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Kucu napisał(a):
Z góry przepraszam za odgrzebywanie starych tematów, ale niebieski nalot na tarczy nie świadczy o żadnym nalocie z klocków... Ten niebieski kolor na tarczach to utleniony metal, a wynika to z przegrzania materiału i zdecydowanie w żaden sposób nie poprawia drogi hamowania, bo klocek nie wspólpracuje później bezpośrednio z materiałem z którego jest wykonana tarcza tylko z tlenkami metalu. W przypadku gdybyśmy wymieniali same klocki a tarcze nie byłyby już "pierwszej młodości" istnieje możliwość skrzywienia/pęknięcia tarczy hamulcowej. Przez pierwsze kilkanascie hamowań po wymianie klocków powinno sie nie używać gwałtownie hamulca.

Jak widzisz podalem strone ktora tlumaczylem , jest to tuner hamulcowy ktoryma juz troche doswiadczenia za soba i zajmuja sie tylko ukladami hamulcowymi. To nie sa moje wypowiedzi tylko przetlumaczony( w miare ) tekst . Ja ufam takim tunerom napewno bardziej niz wywodom na forum zeby bylo jasne. Co do gwaltownego hamowania, nic tam o gwaltownym hamowaniu nie ma, nalezy hamowac mocna na granicy aktywowania abs-u ale NIE gwaltownie.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2008, 18:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 268
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E39
Wlasnie mi wymieniaja tarcze i klocki. Specjalnie odszukalem ten temat :P

Poprosze tylko o jedno, jakas petle testowa, zebym mogl to przeprowadzic :P Chyba w warunkach miejskich mi sie to nie uda :/

Ale fajna porada :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2008, 21:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Fakt faktem, po miescie slabo . no i z tymi predkosciami ponad 100... ja pojchalm na ulice dojazdowa do oczyszczali sciekow poza miastem bylo idalnie (prawie bo dziury) a podczas drogi prawie nie chamowalem bo w nocy sie wybralem ;p zawsze jakis sposob jest .

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2008, 08:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Jak wygląda sprawa po roku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2008, 23:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
KotSylwester napisał(a):
Jak wygląda sprawa po roku?

Nie wiem czy jest o czym pisac ;) Hamulce sprawuja sie ok, nie piszcza ,no i prawie sie tarcza nie starla .
Czy hamuja dzieki temu zabiegowi lepiej . nie wiem, ja zawsze chucham na zimne.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 06:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
szwedu, przypomnij firmę klocków i tarcz i napisz jaki przebieg zrobiłeś:)

Do tematu zajrzałem jak kolega mi powiedział że tarcze mu się pokrzywiły - wtedy sobie przypomniałem o tym temacie. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 12:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Zakupu dokonalem poprzez allegro, kupilem seryjne klocki ATE plus tarcze ATE power disc , czyli te nacinane sportowe niby.
Przebieg okolo 12k .

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, 08:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 33
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
dobre dobre ja u siebie musze wymienić klocki i spróbuje tego

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2008, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Gorzow wlkp
Witam.moze ktoś mi podpowie jakiej firmy tarcze i klocki najlepiej założyć do e36 i czy nacinane beda pasowały do zacisków gdzie fabrycznie są zwykłe tarcze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Jak dotrzeć nowe tarcze i klocki aby dzialy ze 100% si
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 21:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Zgorzelec
Mam pytanie. Jakiś czas temu oglądałem jeden z programów na TVN Turbo i tam redaktor A. Kornacki testował Lancera EVO. I zaciekawiło mnie czemu w nim podczas hamowania popiskują hamulce. Odpowiedź dostałem w tym samym programie jak stwierdził prowadzący taki popisk jest charakterystyczny dla aut ze sportowym zacięciem wyposażonych w doskonałe systemy hamowania (no np. Brembo). Ile w tym prawdy? Dodam, że mi osobiście bardzo się to podoba i chciałbym takie coś mieć u siebie jak to zrobić? :)

_________________
Bayerische Motoren Werke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Jak dotrzeć nowe tarcze i klocki aby dzialy ze 100% si
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 22:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
popiskiwanie? Kup klocki firmy TOMEX ;)
A tak serio to ciekawy artykuł. Na wiosnę będę wymieniał klocki i chyba przetestuję patent.
Swoją drogą nie uważam żeby "seryjne" Brembo było jakimś guru czy ustepowało w jakikolwiek sposób ATE czy Ferodo, a słyszałem wiele pozytywnych opinii o klockach EBC.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Jak dotrzeć nowe tarcze i klocki aby dzialy ze 100% si
PostNapisane: 9 stycznia 2010, 19:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Właśnie docieram i testuję nowe tarcze i klocki zimmermann.
ATE tarcze + klocki się nie sprawdziły. Pomimo delikatnego hamowania tarcze sie zwichrowały.
Na razie przejechałem 140km.
Unikam dużych prędkości i długiego ostrego hamowania.
A że jest zimno to dla docierania dodatkowy plus - szybciej stygną.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Jak dotrzeć nowe tarcze i klocki aby dzialy ze 100% si
PostNapisane: 23 stycznia 2010, 22:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 93
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 & Passat B5
Dzieki wyproboje przy nastepnej wymianie ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL