BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 11:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Wymiana rozrusznika 316i M43
PostNapisane: 15 maja 2012, 09:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: e36
Witam chciałbym opisać jak przebiega demontaż rozrusznika.

Potrzebne narzędzia:
Grzechotki najlepiej jakieś małe 1/2 cala.
Nasadka e14 (Torex)
Klucze 16, 13, 10, (8 albo 9)



Do wymiany elektromagnesu w rozruszniku przyda się śrubokręt dobry gwiazdkowy (u mnie śruby się rozrobiły więc je nawiercałem i nabijałem czworokątnego bita{nowe śruby są na imbus koszt 20gr sztuka})

Demontaż:
1. Zaczynamy od zdemontowania filtra powierza
2. Następnie odkręcamy hmm sam nie wiem co to jest postaram się dodać zdjęcie (znajduje się to za filtrem powietrza jest to tuba do której są podbite wężyki spokojnie można je odpiąć)trzyma się na 2 śrubach nasadka 10 polecam odkręcać grzechotką jest o wiele łatwiej.
3. Odpinamy złącze diagnostyczne z uchwytu.
4. Odkręcamy nakrętkę trzymającą bagnet oleju klucz 10
5. Odpinamy wąż biegnący od pokrywy zaworów do kolektora dolotowego
6. Odkręcamy rozrusznik dostęp nie jest łatwy ale da się to zrobić zamocowany jest na 2 śrubach górną zasłania wąż od ogrzewania najlepiej go odgiąć za pomocą sznurka... UWAGA! Śruby trzymające go są śrubami przelotowymi od strony skrzyni biegów jest torex e14 a od strony silnika nakrętka 16. Dolną śrubę można spokojnie odkręcić jakąś średnich rozmiaru grzechotką a od strony skrzyni biegów należy nałożyć nasadkę i zblokować jakimś kluczem który tam wejdzie (ja znalazłem przejściówkę z dziurą w która można włożyć pręt idealnie tam pasuje). {pierwszą śrubę odkręciłem w 5 min z drugą męczyłem się jakieś 3h A TO DLATEGO ŻE DA SIĘ TO ODKRĘCIĆ KLUCZEM PŁASKIM ALE... NIE OCZKIEM OCZKO NIE NACHODZI PONIEWAŻ KORPUS SKRZYNI JE ODPYCHA}. Po odkręceniu śrub odkręcamy przewody UWAGA! Należy najpierw odpiąć akumulator, oznaczamy i odpinamy przewody najlepiej kolorowa izolacją i dobrze to opisać na kartce coby się później nie głowić.
W moim przypadku rozrusznik wyszedł od dołu (nie posiadam kanału ale podniosłem samochodu od strony kierowcy o jakieś 35/50cm )

W razie niejasności proszę pisać :D przede mną zostało jeszcze poskładanie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Wymiana rozrusznika 316i M43
PostNapisane: 16 maja 2012, 08:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 43
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
Ta "TUBA" to filtr węglowy :]
Zamiast odkręcać od strony silnika kluczem płaskim, lepiej jest go zblokować jakoś, a kręcić długą przedłużką klucza nasadowego z przegubem od strony skrzyni.
Jak będziesz składał, to lepiej dokręć mocno tą górną śrubę, bo mi po jakimś miesiącu wykręciła się i zgubiłem ją. A stąd już niedługa droga do urwania ucha rozrusznika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Wymiana rozrusznika 316i M43
PostNapisane: 17 maja 2012, 07:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: e36
hmm chyba nie myślimy o tym samym albo u mnie jest po prostu inaczej zamocowany uchwyt ma na kielichu i je przykręcony dwoma śrubami klucz 10

Obrazek

Dziś wyczułem zapach paliwa jutro czeka mnie przeglądanie węży pewnie któryś z paliwowych podczas odkręcania poluzował się... albo coś przy pompce bo w środku dość mocno czuć hmm... jeśli ktoś wie gdzie są te węże to proszę o info :D dwa są pod spodem to wiem ale nie wiem gdzie jeszcze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Wymiana rozrusznika 316i M43
PostNapisane: 18 maja 2012, 13:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 43
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
Obrazek

01 Filtr z węglem aktywnym

Pisałem o lepszej możliwości odkręcenia rozrusznika :D

Węże idą pod podłogą od strony kierowcy, a do pompy dostaniesz się po zdjęciu tylnego siedziska.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Wymiana rozrusznika 316i M43
PostNapisane: 19 maja 2012, 19:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: e36
a widzisz u ciebie jest pionowo a u mnie poziomo :D dlatego to nie porozumienie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Wymiana rozrusznika 316i M43
PostNapisane: 20 maja 2012, 13:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 43
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
Ale ważne że o to samo chodziło :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL