BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] wymiana sprężyn tył sedan 520i 94r.
PostNapisane: 20 października 2012, 18:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
Witam
Krótki manual z wymiany sprężyn tył ;)
Zaczynamy od podniesienia auta na podnośniku i zdjęciu tylnych kół . W środku demontujemy tylną kanapę z oparciem . Siedzisko kanapy wyciągamy energicznym szarpnięciem do góry i odkładamy gdzieś na bok :) , następnie wyciągamy do góry osłony plastikowe pasów bezpieczeństwa w górnej części oparcia ,a później odkręcamy 4 nakrętki mocujące oparcie do karoserii :
2 tutaj:
Obrazek
2 nakrętki (jedna z lewej strony i druga po przeciwnej stronie)
Obrazek
Odciągamy oparcie w kierunku przednich foteli i opieramy je o przednie foteli .oparcie będzie podtrzymywane przez naciągnięte pasy bezpieczeństwa .
Następnie odsuwamy matę wygłuszająca która jest na mocowaniach amortyzatora i odkręcamy 3 nakrętki na klucz 13 trzymające mocowanie amortyzatora (lub jak kto woli poduszki amora) .
tu zdjęcie pustego otworu po wyjeciu mocowania górnego
Obrazek
od spodu odkręcamy śrubę na klucz 22 i gumowym młotkiem wybijamy amortyzator z uchwytu
Obrazek
i wyjmujemy całą kolumnę
Obrazek
Następnie zakładamy na sprężyny ściskacze sprężyn i ściskamy
Obrazek
po ściśnięciu sprężyn do momentu kiedy sprężyna będzie w kolumnie luzno się przesuwać góra/dół ,ścigamy gumową osłonę nakrętki i zabieramy się za odkręcenie górnej nakrętki na klucz 17 amortyzatora ,ale najpierw musimy zablokować sam amortyzator najlepiej kluczem żabą ,żeby nam sie amor dookoła włąsnej osi nie obracał razem z odkręcaniem nakrętki
Obrazek
Po odkręceniu nakrętki wyciągamy mocowanie do góry i zdejmujemy sprężynę
Obrazek
Przy zakładaniu sprężyny zwrócić należy uwagę na to aby weszła dobrze w gumowe podkładki pod sprężyny , no i przy zakładaniu sprężyny lub nawet zdejmowaniu jej z amortyzatora należy najpierw zdjąć ściagacze ze sprężyny bo moze być problem ze zdjęciem sprężyny z amora bo robi się ciasno na amorku ;)

Ja wymieniałem sprężyny na krótsze o -30mm więc już później przy zakładaniu ich na amortyzator nie musiałem używać ściągaczy i bez problemów mogłem nakładać górne mocowanie . tutaj zdjęcie gotowej juz kolumny do założenia do auta
Obrazek

No i później zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności do demontażu ,przy czym należy dokręcać odpowiednim momentem 3 nakrętki górne i 1 dolną śrubę mocującą amortyzatora dopiero po opuszczeniu samochodu na koła ,żeby kolumna się dobrze ułożyła w uchwycie dolnym i górnym . Przy zakładaniu oparcia trzeba zwrócić uwage na wystające metalowe zaczepy w oparciu(w górnej części ) które muszą wejśc na zakladkę w oparcie w karoserii ,żeby później oparcie dobrze przylegało do tylnej półki i żeby nic nie odstawało ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL