BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 15:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Naprawa wyrwanego dyfra
PostNapisane: 29 października 2012, 23:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 205
Lokalizacja: 3-City
Moje BMW: E46 Coupe 323Ci
Kod silnika: M52TU B25
Tym razem po intensywnym zlocie w Toruniu wylazło partactwo projektantów inżynierów z Bayerische Motoren Werke a później nieudalna próba naprawy tego przez jakiegoś partacza a mianowice wyrwany dyfer :/

a więc po kolei dla potomnych:

-zdjąć osłony plastikowe
-zrzucić wydech
-zdjąć drążek stabilizatora
-zdjąć aluminiową osłonę wału
-odkręcić półosie
-odkręcić wał
-odkręcić dyfer na tulejach i zrzucić
-odkręcić wahacze od sanek górny i dolny
-odkręcamy linkę hamulca ręcznego przy dzwigni nie jak podaja niektóre źrodła przy szczękach
-odkręcamy sanki (wózek)
-zrzucamy wózek ale nie tak łatwo bo przez niego wlaśnie idą linki hamulca więc troche jest szarpania

i o to nam się ujawnia:

Obrazek

Obrazek

Zeszlifować partacrwo i cały uchwyt połapać w środku punktowo (nie przegrzać i tak cienkiej blachy) i połapaćpęknięcia na zewnątrz.

Następnie przygotować podoginać pod kształt podłogi z blachy minimum 2mm wzmocnienia na wszystkie 4 punkty mocowania wózka do nadwozia, pęknięte bylo tylko mocowanie tylne lewe ale i na przednim prawym już zaczynało się pojawiać małe pęknięcie:

Obrazek

Przymiarka:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Spawamy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podkład antykorozyjny statkowy:

Obrazek

Obrazek

BitGum czy tam Blachogum:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i składamy w odwrotnej kolejności wymieniając oczywiście wszystkie konieczne tuleje ;)

Obrazek

Po naprawie jedziemy na geometrię!!!

17h i weekend wyjęty z życiorysu ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa wyrwanego dyfra
PostNapisane: 30 października 2012, 08:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
Dokładnie tak naprawiłem podłogę w swoim aucie z tym że wyczytałem gdzieś że trzeba też podłożyć podkładkę pod wahacz bo skoro o te 3 mm blachy zostało to pogrubione to powinno być i tam. Ja miałem instrukcję z jakiegoś amerykańskiego czy brytyjskiego forum M-ek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa wyrwanego dyfra
PostNapisane: 30 października 2012, 09:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 205
Lokalizacja: 3-City
Moje BMW: E46 Coupe 323Ci
Kod silnika: M52TU B25
ale gdzie pod wahacz? który? zwdłużny? tu zostały wszystkie 4 punkty montażu wózka do karoserii.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa wyrwanego dyfra
PostNapisane: 30 października 2012, 09:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
Landzior1, żeby to dobrze zrobić to te wyrwane mocowanie powinieneś pospawać też od góry bo też jest mocowane i wyrywa się również. Jak dla mnie to drut.

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa wyrwanego dyfra
PostNapisane: 30 października 2012, 15:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 205
Lokalizacja: 3-City
Moje BMW: E46 Coupe 323Ci
Kod silnika: M52TU B25
m&m's dzięki słyszałem już wiem będzie i od góry pospawane ;)
naważniejsze ze dół już jest zrobiony...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa wyrwanego dyfra
PostNapisane: 30 października 2012, 20:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1174
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E92 335i,m3f80 18r
Kod silnika: N54b30&s55b30
Garaż: N54garage
ładnie musiałeś cisnąc maszyne w toruniu :)

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280
N54garage


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa wyrwanego dyfra
PostNapisane: 30 października 2012, 20:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 205
Lokalizacja: 3-City
Moje BMW: E46 Coupe 323Ci
Kod silnika: M52TU B25
hehe myślałem że do tego te auta SĄ ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa wyrwanego dyfra
PostNapisane: 19 maja 2013, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43
Odświeżę temat.Czy móglbyś podać jakieś wymiary tych blaszek wzmacniających?Jaką metodą spawałeś?U mnie też pęknięte lewe tylne mocowanie.Ale zrobię 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa wyrwanego dyfra
PostNapisane: 30 maja 2014, 08:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52
Dołączę się do prośby


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa wyrwanego dyfra
PostNapisane: 30 maja 2014, 10:19 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
roofii1, sqty, wszystko jest kwestią indywidyualną, zależnie jak kto ma wyrwane, czy juz całkiem jest dziura czy tylko rysa/pęknięcie. Szablon z kartonu, potem wycięcie blachy grubości 2-3mm i spawanie :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa wyrwanego dyfra
PostNapisane: 30 maja 2014, 20:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Robiłem wyrwane mocowanie wózka w m3 e46 i żeby to dobrze zrobić to trzeba pootwierać profile bo one w środku też są popękane to raz a dwa w bagazniku też trzeba odwiercić zgrzewy i otworzyc profil inaczej to 25% sukces. Żeby to tak zrobić niestety trzeba ściagać zbiornik paliwa

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa wyrwanego dyfra
PostNapisane: 13 lutego 2015, 19:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 328i
Kod silnika: M52TUB28
Ponad rok temu też robiłem te wzmocnienia u siebie tylko od dołu, pęknięty był lewy tył. Zaglądam co jakiś czas pod podwozie nic się nie dzieje, bez dziwnych dźwięków i stuków ;)

_________________
KRiS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa wyrwanego dyfra
PostNapisane: 22 lutego 2015, 16:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 55
Moje BMW: E38 740i
Kod silnika: M62TUB44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145719
Cześć, tylko dopytam....

Jaką metodą jest to pospawane? MIG, TIG

i drugie pytanko, jaką metodę spawania używa się przy naprawach karoserii, pytam bo chciałbym sie zapisac na kurs spawania.

Pozdrawiam

_________________
Było:
BMW e46 320Ci "Messerschmitt"
BMW X5 3.0D "Daily"
BMW e34 520i "Rat"
BMW e36 323i "Gruz"
BMW e34 525Tds "Kopciuch"

Jest:
BMW e38 740i "Bombowiec"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa wyrwanego dyfra
PostNapisane: 4 marca 2015, 21:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Cześć. Mam pytanie: Jak zdiagnozować że wyrywa się mocowanie dyfra? Trzeba zaglądać pod auto czy daje to jakieś objawy podczas jazdy czy ruszania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa wyrwanego dyfra
PostNapisane: 6 marca 2015, 09:08 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
Woźny., skrzypi, rypi podczas powolnej jazdy, jak chcesz mocniej ruszyć to słychać głuchy stuk z tyłu. Odkręć lewe tylne koło i jak masz już wyrwane to da się to zauważyć koło sprężyny

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL