BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 19:19 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Powoli zaczynam ogarniać swojego ulepa , miałem chwilę czasu pomiędzy poszczególnymi etapami pracy , więc zrobiłem krótką fotorelacje co jak i po co. Co będzie nam potrzebne : baranek, podkład , klar , folia , taśma , papier , papier ścierny , odtłuszczacz i trochę sprzętu ( można jeszcze zrobić to bez tego sprzętu, czyli produkty w spray'u chociaż do baranka chyba konieczny jest kompresor jeśli nie to niech mnie ktoś poprawi)
Najpierw zaczynamy od przygotowania powierzchni, bo to jest jakieś 80% pracy. jako że auto miałem mokre trzeba było je wytrzeć oraz osuszyć pistoletem pod ciśnieniem.
Progi były już w fatalnym stanie , wg mnie po tej zimie byłyby do wywalenia. Trochę takich kwiatków było :
Obrazek
Wyjmując zaślepki z przedniej części progów ukazała mi się korozja :
Obrazek
Obrazek

Wstępnie już trzeba było przelecieć papierem ściernym na krążku 80. Niestety , ale tam przy zaślepkach trzeba było szorować ręcznie żeby wyeliminować korozję. Następnie poszła szpachla z włóknem szklanym w każde miejsce gdzie były jakieś ubytki :
Obrazek

Tylne miejsca gdzie były zaślepki były w bdb stanie więc tam nic szpachlować nie trzeba było , za to musiałem wypełnić inne braki :
Obrazek

Z przednimi było ciut gorzej trzeba było interweniować szpachlą z włóknem :
Obrazek

Oczywiście przed szpachlowaniem wszystko było pryskane i wycierane tym odtłuszczaczem który widać na zdjęciach powyżej.

Pamiętajcie żeby dobrze obkleić auto wraz z wnękami na opony
Obrazek
Obrazek

Zaślepkami też trzeba było się zająć , oczyścić odtłuścić i później polakierować.
Obrazek
Zdjęcie zrobione jak były mokre , widać dokładnie strukturę baranka
Obrazek

Po szpachlowaniu trzeba było jeszcze papierem wyrównać powierzchnię oraz prysnąć podkładem
Obrazek

Po lakierowaniu barankiem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Żeby to jeszcze miało ręce i nogi na warstwę baranka poszły dwie warstwy klaru :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Klar w tym wypadku "umocni" strukturę baranka , nada kolejnych właściwości powłoce , czyli brud nie będzie się tak trzymał oraz nada połysku.

Czas pracy koło 3h. Obecnie auto stoi w garażu i powłoka się sezonuje czyli nabiera swoich właściwych parametrów ;)

Powodzenia !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 19:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Generalnie nie bawiłem sie nigdy z progami ale...
nakładasz szpachle na rdzę .? :przestraszony: gdzie zabezpieczenie antykorozyjne .? co do ''baranka'' wydaje mi się że jest elastyczny ma odbijać kamienie itd,po lakierowaniu będzie sie zwyczajnie kruszył (chyba że się myle i tak się robi,tu pewności nie mam )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 21:11 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Cytuj:
przy zaślepkach trzeba było szorować ręcznie żeby wyeliminować korozję. Następnie poszła szpachla z włóknem szklanym w każde miejsce gdzie były jakieś ubytki


Cytuj:
prysnąć podkładem
ten podkład jest również antykorozyjny, najpierw poszedł podkład na te elementy szpachlowane , a potem jeszcze na całość.

Co do kruszenia się po zamknięciu baranka klarem to wątpie, też mogę się mylić , ale pytałem ludzi i tak robią.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 21:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: F31
Nightfox to samo rzuciło mi się w oczy.

Nie ma szans aby przy zaślepkach nawet i ręcznie sczyścić całą rdzę.
Powinien tam najpierw pójść środek wiążący rdzę, bo sam podkład jest antykorozyjny tylko w cudzysłowie.

_________________
Samochodem jest tylko BMW,
cała reszta to wyroby samochodopodobne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 21:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
NANOCSmilosz napisał(a):
Cytuj:
przy zaślepkach trzeba było szorować ręcznie żeby wyeliminować korozję. Następnie poszła szpachla z włóknem szklanym w każde miejsce gdzie były jakieś ubytki

Trzecie zdjęcie pokazuje cos innego. dałeś na gołą blachę szpachle i podkład ;) a powinno być na odwrót. (to tak jak byś zakładał kondoma po wytrysku :rotfl: )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 21:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: F31
Nightfox napisał(a):
NANOCSmilosz napisał(a):
Cytuj:
przy zaślepkach trzeba było szorować ręcznie żeby wyeliminować korozję. Następnie poszła szpachla z włóknem szklanym w każde miejsce gdzie były jakieś ubytki

Trzecie zdjęcie pokazuje cos innego. dałeś na gołą blachę szpachle i podkład ;) a powinno być na odwrót. (to tak jak byś zakładał kondoma po wytrysku :rotfl: )



Faktycznie.
Jak pisałem poprzedniego posta nie zwróciłem nawet na to uwagi.

_________________
Samochodem jest tylko BMW,
cała reszta to wyroby samochodopodobne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 22:02 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Właśnie te nakładanie szpachli z włóknem na gołą blachę to w zależności od techniki danego lakiernika jedni mówią że można drudzy że nie. Co do usunięcie 100% produktów korozji to... za cholere bym nie dał rady , stawiam że tam już nawet na granicy ziaren ona jest , a co gorsza jest niewidoczna. Niby blacha ok , a w środku rudy hasa :D Też przez chwile przeszło mi przez myśl trawienie tego wszystkiego...ale to by mi rozpuściło całe progi haha :hyhy: :hyhy: Pozostałem przy szlifowaniu papierem i "włosami murzyna" :D
Wyszło jak wyszło , ile to potrzyma czas pokaże ;) Ja z efektu jestem zadowolony bo zawsze to lepiej wygląda i jest całe ;)

PS dopiero zaczynam przygodę z lakierowaniem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 22:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
NANOCSmilosz napisał(a):
Właśnie te nakładanie szpachli z włóknem na gołą blachę to w zależności od techniki danego lakiernika jedni mówią że można drudzy że nie
no ci lakiernicy co się znają to wiedza że najpierw idzie epox później szpachla ;) rdzę trzeba najpierw zabezpieczyć a szpachla takim zabezpieczeniem nie będzie. pisze tylko o tym by ktoś inny zrobił inaczej :P więc bez urazy wyszło nieźle :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 22:21 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Nightfox, jak to mówią "pierwsze progi za płoty" :D Na pewno za jakiś czas zdam relację jak to się trzyma hehe :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 6 grudnia 2012, 17:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 132
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Do następnej zimy pojeździ jakoś. Jestem tego samego zdania co Nightfox jeśli chodzi o proces naprawy i bym to poprawił mimo wszystko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 6 grudnia 2012, 21:15 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Nightfox, gadałem z lakiernikami z niezłym stażem (bmw , mercedes aso) i normalnie na gołą blachę dają szpachlę. Podkład był bolla antykorozyjny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 6 grudnia 2012, 21:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Nie wiem jaki staż mają ci lakiernicy ale poprawna kolejność to Blacha/epoxyd/szpachla/epoxyd/akryl/baza/klar
No i co daje podkład antykorozyjny na szpachle jak rdza nie idzie od lakieru do blachy,tylko od blachy do lakieru,trzeba zabezpieczyć gołą blachę by nie rdzewiała.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 7 grudnia 2012, 11:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 132
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
NANOCSmilosz napisał(a):
Nightfox, gadałem z lakiernikami z niezłym stażem (bmw , mercedes aso) i normalnie na gołą blachę dają szpachlę. Podkład był bolla antykorozyjny.

Dobra dobra ja w aso fiata trochę robiłem i widziałem nie raz prace lakierników. Sprzęt 1 klasa (kabiny, pistolety, narzędzia) a robota to jak się domyślasz. Sporo lakierników żyje jeszcze epoką PRL i to, że oni dają szpachle na gołą blachę nie znaczy, że jest to poprawne. O lutospawaniu i zgrzewaniu to może tylko na jakimś szkoleniu słyszeli.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 14 grudnia 2012, 19:30 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Żeby nie było dzisiaj gnoja skatowałem karcherem i wszystko ok , adhezja powłoki jest :D nic nie odpadło :D
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 14 grudnia 2012, 20:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
Chyba krzywo obkleiłes taśmą :kwasny:

:hyhy:

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 14 grudnia 2012, 21:12 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
SCRIMMAGE, jakbyś pracował w takiej ciemnicy też byś tak zrobił hehe :P co do tego wystającego to tam nie masz zmatowanej powierzchni więc z czasem samo odpadnie i nie będzie śladu po tym , na upartego sam mógłbym to usunąć ale ... nie chce mi się :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 18 grudnia 2012, 12:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 431
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: m43b16
tez chcę wykonać u siebie taka operacje, tylko ze progi mam w kolorze auta a chciałbym żeby były czarne, Kolor auta jest bardzo podobny do twojego, ciemny granat (montraelblau) i ciekawi mnie czy dobrze to razem wygląda, czy się nie rzuca w oczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 18 grudnia 2012, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 25
Lokalizacja: Janów Lubelski
Tak jak napisał "Nightfox" obowiązkowo na rdzę neutralizator BRUNOX(lub jakiś inny), w zaleceniach jest nawet żeby rdza była wyczyszczona tylko "co z grubsza" bo neutralizator wtedy lepiej działa. Jeśli ktoś da od razu na rdzę szpachlę to wiadomo że proces rdzewienia nie zostanie zatrzymany i tylko kwestia czasu kiedy szpachla odpadnie, więc jak już tak ktoś robi to proponuję dawać jak najwięcej szpachli :)
Co do poradnika to widzę że uczyłeś się fachu dopiero na swoim aucie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regeneracja , lakierowanie progów
PostNapisane: 30 maja 2013, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: aftermarket
Kod silnika: VG30
Witam. Odgrzebę temat .....

Co do szpachli na goła blachę : kupiłem auto 20stoletnie, które nie było używane 12 lat. Stało tyle w garażu u niemca.
Wkurzyłem się trochę bo jak zacząłem skrobać progi to ukazała mi się korozja na wylot .Ktoś szpachlował te progi i to niepotrzebnie.
Po prostu jakiś idiota dał cienką warstwę szpachli nie wiem po jaką cholerę bo były proste i właśnie w tych miejscach progi przegniły .
W innych miejscach gdzie nie było szpachli auto jest bardzo zdrowe.
Szpachla wchłania wilgoć i potem to wszystko koroduje. Na bank nie było pewnie żadnego podkładu między szpachla-blacha .

Co do brunoxa to testuje na jednym swoim japończyku gdzie progi korodowały od wewnątrz ale nie było jeszcze dziur i były mocne nawet przy waleniu młotkiem gumowym . Tak więc zapaćkałem tym progi od wewnątrz bo mam bdb dostęp i mogę nawet oglądać co tam się dzieje :) Kupiłem nawet taki sprzęt jak videoskop żeby dotrzeć do bardziej niedostępnych miejsc.
Upaćkałem tym jakieś 1,5 roku temu i nie widać żeby coś się sypało czy dalej gniło .
Położyłem ogólnie 2 warstwy w odstępach czasowych ale jak wiadomo czy to jest dobry środek dopiero się okaże za 5-10 lat. Też nie wiadomo czy bez tego takie progi przetrwałyby tyle samo, a mało kto trzyma auta dłużej niż 10 lat.

Dodatkowo kupiłem środek na bazie oleju, do profili firmy RUST CHECK . Zalałem nim wszystko ale też opinię będzie można wystawić za 5-10 lat czy spowolni korozję .

Kupować auta bez korozji i tyle, w niemcach auta skorodowane idą na złom albo do polski :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL