BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 19:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] wymiana pompy progowej
PostNapisane: 21 marca 2013, 13:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
Witam. Wymiana owej pompy progowej lub także zwanej inaczej wstępną jest banalnie prosta co chciałem uświadomić wszystkim (aczkolwiek bardziej tym nieczujących się na siłach bez zdolności manualnych). Operacja dotyczy pomp progowych paliwa w silnikach m57 (330d 184KM), m57n (330d 204KM) i m47n (320d 150KM). Mój przykład opiera się na silniku m57, a owa pompa pochodzi z silnika m47n (przy czym nie mam pewności czy w 5er jest tak samo dlatego piszę tylko o 3er).
Objawem u mnie niesprawnej pompy była głośniejsza oraz dłuższa jej praca przy włączeniu zapłonu oraz oczywiście nieodpalanie silnika jednak na sam początek sprawdziłem także pompkę w baku (słychać było, że chodzi. Jeżeli macie mniej niż 15l. paliwa to dolejcie jeszcze drugie tyle gdyż gdyby była nie sprawna ta w baku to większa ilość ropy i grawitacja pozwolą odpalić autko). Po wykluczeniu tej możliwości jeżeli w waszym wypadku nie słychać w ogóle pompki progowej po przełączeniu kluczyka na zapłon warto sprawdzić przekaźnik nr 3 (schemat poniżej) najlepiej podmieniając go z przekaźnikiem od klaksonu. Przy okazji sprawdzicie bezpiecznik nr 54
Obrazek
Obrazek

Jeżeli i tutaj też wszystko u was gra to dla pewności należy podpiąć auto pod kompa i w INPIE w live data w analog values 1 wartość ciśnienia tj. przy pre-supply pressure wynosiła ok. 1 bara (a wcześniej przy sprawnej ponad 4 bary). Tak więc zdecydowałem się na zakup pompki używanej po regeneracji (na zamienniki nie opłaca się wydawać kasy gdyż po wymianie dalej możemy nie odpalić auta lub pochodzi trochę przy tym niemiłosiernie hałasując), wy jednak możecie zakupić ori PIERBURGA występującą teraz pod nazwą TI AUTOMOTIVE.

A więc teraz przystępujemy do wymiany. Na wstępie odłączamy klemę minusową z akumulatora! Jeżeli tak jak w moim przypadku wymieniacie pompkę w silniku m57 to wystarczy wam sama pompa czyli ta część po lewej stronie z poniższego zdjęcia, a gdy wymieniacie w m47n i m57n to potrzebujecie całości.
Obrazek

Następnie wchodzimy pod auto i na wysokości siedzenia kierowcy mamy osłonę przykręconą na 5-ięć wkrętów, które odkręcimy przy pomocy klucza nr 8 bądź kombinerek.
Obrazek

Po zdjęciu osłony naszym oczom ukazuje się nasza pompa od której trzeba odłączyć wtyczkę (zaznaczoną na żółto po prawej) podważając zabezpieczenie jak niżej.
Obrazek

oraz odkręcić śrubokrętem dwa zaciski na przewodach paliwowych.
Obrazek

Następnie ściągamy przewody paliwowe z pompki i je czymś zaślepiamy (ja użyłem do tego wierteł) gdyż będzie nam się sączyć z nich paliwo.
Obrazek

Teraz bierzemy nową sprawną pompę i zakładamy w taki sam sposób jak była zamocowana poprzednia (ja wlałem w nią jeszcze ok. 200ml. ropy) i dokręcamy zaciski na przewodach, podłączamy kostkę. Bierzemy kluczyki i przekręcamy na zapłon i czekamy chwilę aby pompa
napełniła nam się paliwem i uruchamiamy auto. U mnie od razu odpalił. Na zapalonym silniku schodzimy jeszcze pod auto upewnić się czy wszystko jest szczelne i nie ma wycieków. Jeżeli wszystko gra to przykręcamy osłonę i to koniec naszej przygody. Gotowe!
Zalecane jest aby przy wymianie w/w pompy wymienić także filtr paliwa!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wymiana pompy progowej
PostNapisane: 25 listopada 2014, 15:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
a gdzie znajdę te przekaźniki bo niestety zdjęcia już wygasły


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wymiana pompy progowej
PostNapisane: 25 listopada 2014, 17:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
przekaźniki znajdują się pod schowkiem trochę ciężko się dostać do nich... przekaźnik od pompy paliwa jest oznaczony ++0947 71c oraz gwaizdką


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wymiana pompy progowej
PostNapisane: 25 listopada 2014, 20:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Poradnik ok z tym że w 330d tylko w 330d 184km widać ciśnienie na pompie podprogowej w 320d 150km i 330d 204km nie sprawdzimy tego.
Reszta DIY ok :)

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL