BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 15 grudnia 2017, 01:27


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Wymiana: Drążków kierowniczych + końcówki FOTO
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, 17:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 320
Kod silnika: M47N
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=134473&p=1723528#p1723528
Dzisiaj zająłem się wymianą drążków + końcówki zrobiłem zdjęcia więc krok po kroku można zobaczyć jak i co :)

Części drążek kierowniczy + końcówki drążków lewy i prawy firmy Lemforder
Obrazek

Gumowe osłony maglownicy firmy RUVILLE
Obrazek

UWAGA! jak kupujecie nowe osłony magla to zapytajcie aby miały gumowe uszczelniacze!! inaczej nie będziecie w stanie ich założyć, poniżej zdjęcie nowego i starego modelu ps. z tego co się dowiedziałem starego modelu już nikt nie produkuje więc można kupić tylko nowe ale i tu też uwaga!! Lemforder sprzedaje uszczelniacze i gumy jako dwie oddzielne części dlatego ja kupiłem komplet firmy RUVILLE i miałem problem z głowy :rotfl:
Obrazek

Obrazek

a tu zdjęcie jak wygląda uszczelniacz w gumowej osłonie
Obrazek

miejsce w którym gumowy uszczelniacz powinien być zamontowany na drążku kierowniczym (widoczny rowek)
Obrazek
no i jak jest na miejscu
Obrazek

Dobra zaczynamy robotę, narzędzia których używałem: kombinerki, dwa młotki, śrubokręt, klucze płaskie i nasadowe wielkość 17-18-19, 2xklucze nastawne, torx
Obrazek

Jak zaczynamy wymieniać drążek z lewej strony skręcamy koła w lewo i luzujemy nakrętki lewego koła :)
Obrazek
Następnie lewarek i zdejmujemy lewe przednie koło
Obrazek

teraz wchodzimy pod samochód i zdejmujemy plastikową osłonę pod silnikiem (jest zamocowana na chyba 6 wkrętów i 3 kołki przy zderzaku, jak już odłożyliśmy ją w bezpieczne miejsce to zdejmujemy dwie plastikowe osłony nad gumami osłaniającymi maglownice (przy drążku kierowniczym)
wygląda to tak

Obrazek

Teraz zabieramy się za odkręcenie drążków kierowniczych

na początek dobrze jest użyć odrdzewiacza do śrub :hyhy: co by łatwo nam było je odkręcić (umnie nie było problemów )
Obrazek
Obrazek

no i za jednym zamachem psikamy śrubę na zwrotnicy od końcówki drążka
Obrazek

Czekamy minutkę popijając piwko żeby "szprej" zrobił robotę, chwytamy klucz nastawny lub innego francuza i luzujemy końcówkę drążka od drążka kierowniczego ( powinno łatwo puścić choć siła musi być :) )
Obrazek

Jak tylko trochę popuści (nie odkręcamy więcej ) to zabieramy się do śruby przy zwrotnicy ja użyłem grzechotki ale może być płaski ( tą śrubę odkręcamy prawie do końca)

Obrazek
o tak
Obrazek

Teraz kolej aby wybić końcówkę drążka (sworzeń) z zwrotnicy są dwie szkoły można użyć specjalnego ściągacza do sworzni i jeżeli takowy ściągacz nam nie pęknie to wszystko pójdzie jak ta lala albo zrobić tak jak ja (nie miałem na stanie takiego ściągacza :rozpacz: ) przykładamy jeden młotek do zwrotnicy przy sworzniu a drugim młotkiem uderzamy.

Obrazek

Jeżeli macie pomoc to warto zastosować większe młotki (jedna osoba trzyma jeden a 2 uderza szybciej puści ja robiłem sam więc żeby mi było łatwiej operować wybrałem takie nie za duże ale zrobiły robotę :rotfl: )
Obrazek

jak się uporacie z wybijaniem
Obrazek

i zamkniecie pierwszego browarka musimy zerwać dwie obejmy na gumach osłaniających maglownice (jedna obejma większa druga na drążku mniejsza są one jednorazowe więc przecinamy je kombinerkami lub zrywamy szczypcami w komplecie z nowymi gumami macie nowe obejmy :) )
Obrazek

Obrazek

Obrazek

teraz od strony magla ściągamy gumową osłonę tak aby mieć dostęp do śruby mocującej drążek z maglem uważamy aby żaden brud nie dostał się do środka więc nie kichamy nie zamiatamy itd :hyhy: )
Obrazek

(rozmiar śruby chyba 34 więc znowu używamy klucza nastawnego,
Obrazek

Jak już zdemontowaliśmy cały drążek to przykładamy go do nowego w celu sprawdzenia czy oba mają taką samą długość
(nie pijemy browarka tylko patrzymy mierzymy i ustawiamy tak aby było możliwie jak najdokładniej pozwoli nam to spokojnie dojechać do speców od zbieżności :oczami: )
Obrazek

zabieramy się za montaż nowych części zaczynamy od założenia gumy magla na drążek kierowniczy i przykręcamy go do maglownicy
Obrazek

mocujemy nowe obejmy na gumie i zaciskamy je tak aby wszystko dobrze się trzymało (wraz z gumami dostałem smar więc przesmarowałem gumy w miejscu zacisku obejm i tam przy uszczelniaczu, tak żeby nie było )

Obrazek

Obrazek

Nowa obejma na maglownice
Obrazek

Nowa obejma na drążek po zaciśnięciu trzeba końcówkę przyciąć żeby nie dyndała :rotfl:
Obrazek


końcówkę drążka (sworzeń) przykręcamy do zwrotnicy Używamy nowej zakrętki którą dostaliśmy w komplecie z drążkiem

Obrazek


dokręcamy śrubę mocującą drążek kierowniczy z końcówką drążka używamy 2 kluczy nastawnych jednym kręcimy śrubę drugim trzymamy końcówkę drążka.

Obrazek

No i jedną stronę mamy gotową można walnąć sobie browarka :piwo:

warto jest zaopatrzyć się w smar miedziowy i posmarować nim śruby na drążku i przy zwrotnicy pozwoli to nam w przyszłości łatwo je wykręcić (no i jak będziemy robić za parę lat zbieżność/geometrie to majster też nie będzie musiał się nad nimi wściekać z palnikiem :cwaniak: )

Psikamy na nakrętkę i gwint
Obrazek
obsmarowany
Obrazek
no i jeszcze przy zwrotnicy
Obrazek
Warto jest zasłonić czymś tarcze i hamulec żeby tam nie poleciało czyli psiknąć z jednej strony a potem palcem rozsmarować
Obrazek

KONIEC !!! :ok:

ps. z prawej strony podczas dokręcania nowej nakrętki(przy zwrotnicy) cały sworzeń zaczął mi się kręcić tak więc użyłem klucza imbusowego żeby go przytrzymać a płaskim dokręciłem (nowa nakrętka musi się "nagwintować" więc dlatego może mieć lekkie opory ale potem idzie już lekko )
Obrazek

ps2. jeżeli ktoś szuka części do swojej e46 polecam kontaktować się z p.Maciej Ziółkowski firma czescidobmw naprawdę bardzo mi pomógł z doborem gumowych osłon maglownicy!! bo przyznam się że nie zwróciłem uwagi na to że gumy są inne od tych które posiadam na aucie ale jeden telefon do właściwej osoby i po problemie!

_________________
Galeria E46-->320d
DYI e46 320d wymiana drążków kierowniczych + końcówki
DYI e46 320d wymiana tarcz hamulcowych przód
DYI e46 320d wymiana tarczobębnów klocków i szczęk ham


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana: Drążków kierowniczych + końcówki FOTO
PostNapisane: 31 maja 2015, 12:32 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 5353
Lokalizacja: Warszawa
Instrukcja fajna jednak jeden ważny szczegół przeoczony.
Wymieniając drązek z jednej strony należy kluczem trzymać drugą stronę inaczej możemy uszkodzić listwe w maglu i w krótkim czasie zacznie stukać ew może też pocieknąć ale to w bmw się praktycznie nie zdaża.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana: Drążków kierowniczych + końcówki FOTO
PostNapisane: 3 sierpnia 2015, 07:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 36
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
Jako że jestem na topie z drążkami, małe sprostowanie. W zestawie LEMFORDER 30224 01 są już wspomniane uszczelniacze, brak tylko dodatkowego smaru.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL