BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych tylnych
PostNapisane: 21 maja 2013, 19:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 247
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Moje BMW: E60 3.0d
Kod silnika: M57N
Pacjent BMW E60 M57 3.0 d - przed liftem

Minimalna grubość tarczy 18,4 mm

No to zaczynamy zakupy dokonałem na BMW Store:

Tarcza hamulcowa 34 21 6 772 085 - 2 sztuki
Klocki hamulcowe 34 21 6 763 044
Czujnik zużycia 34 35 6 789 493
Sprężyna zacisku 34 21 6 758 059 - 2 sztuki
Śruba mocująca tarcze 34 21 1 161 806

Obrazek

Obrazek

Obrazek

1. Ściagamy koło

Obrazek


2. Zdejmujemy sprężynę

Obrazek


3. Zdejmujemy zaślepki z tyłu zacisku i odkręcamy prowadnice imbusem 7

Obrazek


4. Odpinamy czyjnik zużycia jest tylko na prawym tylnym kole

Obrazek

Obrazek


5. Zdejmujemy zacisk i zużyte klocki , zacisk odkładamy na wahacz tak żeby nie spadł

6. Teraz bierzemy klucz oczkowy 18 i jakąś małą przedłużkę i odkręcamy jarzmo

Obrazek


7. Kluczem imbusowym 6 odkręcamy śrubkę trzymającą tarczę

Obrazek


8. Teraz możemy opukać tarczę tak żeby dało się ją ściągnąć polecam użyć ściągacza ja posiadam taki jeszcze z czasów NRD ale niezastąpiony

Obrazek


9. Teraz pozostaję wziąć szczotkę drucianą i jakiś drobny papier ścierny , benzynę ekstrakcyjną i czyścić do srebrnego tak żeby nie było ani jednej nieczystości i powierzchnia piasty była idealna czysta i równa

Obrazek


10. Można również wyregulować sobie hamulec ręczny tym oto pokrętełkiem

Obrazek


11. Po wyczyszczeniu piasty i jarzma to równego i czystego możemy przystąpić do zakładania tarczy.

UWAGA - Nigdy nie smarujemy powierzchni piasty żadnym smarem miedzianym itp. Te powierzchnie mają do siebie idealnie przylegać.

Obrazek
Obrazek


12. Skręcamy jarzmo


13. Zaopatrujemy się w smar do hamulców i smarujemy powierzchnie gdzie pracuję klocek w jarzmie

Obrazek
Obrazek


14. Teraz musimy zdemontować w komorze silnika lewy mikrofiltr , zdjąć kilka plastików i dostać się do zbiorniczka płynu hamulcowego , odkręcamy korek zbiorniczka.


15. Wracamy do naszego koła , bierzemy w dłoń zacisk i sprawdzamy stan gumowej osłonki tłoczka . Wciskamy tłoczek zacisku , ja mam taki zestaw do wciskania ale można
to uczynić na kilka innych sposobów. Czyścimy zacisk.


16. Teraz możemy założyć nowe klocki oraz koniecznie nowy czujnik zużycia ponieważ na starym nie skasujecie inspekcji i terminu odliczania w Idrive.


17. Zakładamy zacisk , czyścimy prowadnice zacisku i smarujemy je oraz zakładamy nową sprężynkę.


18. Zakładamy koło. teraz odpalamy auto i wciskamy 2 razy pedał hamulca.


Drugie koło robimy analogicznie tyle że w lewym kole nie będzie już czujnika.


Po tym zabiegu bierzemy się za kasowanie inspekcji klocków czynimy to guzikiem przebiegu na desce rozdzielczej było wielokrotnie opisywane na forum


Pozdrawiam i miłej zabawy.

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0...218 KM....500Nm ==>jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL