BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 16:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d wymiana: tarczobębnów, klocków i szczęk ham.
PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 320
Kod silnika: M47N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p1723528
Jak w temacie dzisiaj wymieniłem wszystko oprócz linek hamulca ręcznego w swojej 320d z 2003r. poniżej foto relacja .

1. zdejmujemy tylne prawe koło.
Obrazek

2. zdejmujemy zacisk hamulcowy z przodu używamy śrubokręta aby podważyć blaszkę którą widać z przodu a z tyłu odkręcamy dwie śruby imbus chyba 6.
Obrazek

Obrazek

3. odkręcamy dwie śruby trzymające jarzmo (warto użyć przedłużki i potraktować je wcześniej odrdzewiaczem lub WD40 )

Obrazek

4. zdejmujemy tarczę pamiętając o odkręceniu wcześniej śruby imbus (montażowej)
Obrazek

5. [b]Ważne[/b] Ja tego nie robiłem bo u mnie ręczny trzymał w ZEROWYM stopniu ale można by przed ściągnięciem tarczo-bębnów poluzować przez otwór od śruby regulator szczęk hamulcowych, czyli trzeba sobie poświecić w dziurkę i poszukać czegoś takiego co ma ząbki ( poniżej na zdjęciach zobaczycie jak to wygląda) a potem wsadzić śrubokręt i to przykręcić aby szczęki ręcznego były "mniej rozwarte" :P dzięki temu tarcze powinny nam "lżej"zejść nie mniej jednak i tak przyda się gumowy młotek żeby LEKKO popukać w tarczę pamiętając o równomiernym jej obracaniu ( z jednej strony musiałem walnąć ok 20 razy z drugiej za 2 puknięciem tarcza spadała obie były już w kiepskim stanie więc nie ma reguły może u was zejdzie po dobroci :hyhy: )

Obrazek

6. najgorsze mamy za sobą teraz trzeba zdjąć zaciski ręcznego najlepiej zrobić to odkręcając zaczepy trzymające szczęki (imbus nr. 6 trzeba go wsadzić go w dziurę w piaście nacelować na śrubę i przekręcić ją o 90 stopi) a dopiero potem zdjąć sprężyny (można by powiedzieć że same spadną)

Stare i nowe
Obrazek

7. Czas na czyszczenie piasty (wszystko tak jak przy wymianie przednich tarcz tutaj link http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=129355 )
przed.
Obrazek
po z pomalowanym zaciskiem :rotfl:
Obrazek

8. tak wygląda brudny i ledwo ruszający się mechanizm rozchylający nasze szczęki hamulcowe też go dobrze czyścimy wszystkim czym się da odrdzewiacz papier ścierny szczotka tak żeby był jak nowy PLUS ma łatwo chodzić

złożony
Obrazek
rozłożony
Obrazek

niestety nie mam zdjęcia z czyszczenia ale doprowadziłem do go stanu fabrycznego choć trochę pracy mnie to kosztowało i przesmarowałem go w środku cienką warstwą smaru miedzianego.

9. zakładamy nowe szczęki w takiej samej kolejności jak zdejmowaliśmy stare czyli szczękę mocujemy imbusem ze sprężyną a potem doiero same sprężyny które "naciągają" szczęki" :)

Obrazek

10. zakładamy tarczę na piastę
Obrazek
Obrazek

11. mocujemy jarzmo

12. zakładamy zacisk plus nowe klocki i czujnik
Obrazek

13. Jeszcze raz wszystko dobrze odtłuszczamy żeby nie zostawić gdzieś smaru i brudku który mieliśmy na palcach i cieszymy się widokiem + zabieramy się za drugą stronę auta :))
Obrazek

Podsumowanie:
Robota dość prosta jak ktoś wymieniał z przodu to na pewno sobie poradzi.
Ja specjalnie nie regulowałem ręcznego od razu po założeniu wszystkich nowych części bo nawet jak regulator szczęk był ustawiony na minimum to okładziny obcierały o tarczo-bębny więc postanowiłem zrobić jakieś 200 km jak się wszystko ułoży dopiero go wyreguluję :)
Na tył kupiłem taki zestaw
Szczęki ATE
Zestaw naprawczy szczęk (czyli sprężyny itd) TRW
Tarcze Textar
Klocki Zimmermann
Czujnik klocków Textar
(do montażu klocków użyłem pasty ATE i smaru miedzianego wiec 100% że nic nie będzie piszczeć i się nie zapiecze)
Obrazek

Chyba o niczym nie zapomniałem, pozdr.

_________________
Galeria E46-->320d
DYI e46 320d wymiana drążków kierowniczych + końcówki
DYI e46 320d wymiana tarcz hamulcowych przód
DYI e46 320d wymiana tarczobębnów klocków i szczęk ham


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL