ETAP III
Po wyjęciu przekładni odkręcamy wszystkie przewody
następnie odkręcamy wszystkie śruby strzałka nr 2 będzie śruba zabezpieczająca a pod spodem śruba trzymająca wałek
Pod spodem jest śruba (wszyscy ją znają jako śrubę do likwidacji luzów) odkręcamy i ją pod niż jest sprężyna i taki tłoczek który tez wyciągamy
Teraz delikatnie wybijamy wałek i go wyciągamy i ściągamy z niego plastik przeciw błotny oraz tuleje z łożyskiem.
Czas zabrać sie za listę nr 2 na focie po tej stronie jest tuleja zabezpieczona "drutem rozporowym demontujemy go (podważając i wyciągając )
Teraz ciągniemy listwę w kierunku 2 trzeba użyć sporo siły listwa wychodzi z tuleją
Ściągamy tuleje i wszystko odkładamy
UWAGA wszystko jest delikatne nie może sie porysować ani spać WIĘC OBCHODZIMY SIE DELIKATNIE!!!!!
ETAP IV
A wiec doszliśmy do momentu wymiany simeringów oraz wszystkich uszczelek itp.
[/size][/b]
Zaczynamy od tulei nr 4 ( na foto widać ją jeszcze na listwie)
Po zewnętrznej jej części jest uszczelka a w środku simering, uszczelke prosto wymienić
a simering gorzej.
Ja użyłem klucza nasadowego który idealnie pasował i mieścił sie w tuleje a zahaczał rantem o simering 2 delikatne uderzenia i simering wypadł nowy zabiłem bez problemu wystarczyło delikatnie młotkiem małym młotkiem stukac po rantach simeringingu
Na listwie nr 3 znajduje sie tulejka plastikowa która zdejmujemy a pod nią uszczelka gumowa podważamy czymś ostrym i schodzi bez problemu nakładamy nowe i git !(Proste jak budowa cepa)
zabieramy sie za wałek nr5 wygląda to identycznie jak na listwie tylko takich uszczelweczek jest 4
Rysunek poglądowy
Najgorzej jest z simeringami w środku przekładni są 2 sztuki
nr 6 na rysunku na zielono zaznaczyłem łożysko
Bierzemy płaski długi śrubokręt i tak jak na rysunku wkładamy przez dziurę w łożysku i bijemy simering delikatnie po krawędziach (nie powinno być problemów simering nie siedzi mocno
Z góry wkładamy nowy i zabijamy go delikatnie kluczem nasadowym wchodzi jak po maśle
nr7 tu do wybicia użylem klucza nasadowego z dwoma przedłużkami zasada
wybicia i zabicia nowego taka sama jak wyżej
( na focie widać pozaznaczane grubiej krawędzie (przekładnia w tych miejscach jest węzsza (simeringi wychodzą tylko w jednym kierunku)
I to chyba na tyle z wymiany ( mogłem czegoś nie dopisać nie jestem w stanie spmietaż wszystkiego jak by co pytajcie)
Pozostał poskładać przekładnie poskręcać )
ETAPV
zakładmy przekładnie
Nie będę tu sie dużo pisał bo sprawa jest prosta (ale trzeb zwrócić uwagę na 2 istotne sprawy
Pierwsza ustawić dobrze kierownice
Druga wyregulować śrube dociskającą wałek przekładnie tak aby kierownica wracała na swoje miejsce
Najlepiej po zmontowaniu wsiąść w samochód przejechać sie ( jak nie wraca i układ kierowniczy jest za czuły poluzować o jakieś 1,5 mm na średnicy jak dalej to samo to o 1mm az do odpowiedniego wyregulowania
JAK BY CO PYTAJCIE
[b][size=24] ZESTAW USZCZELNIACZY BĘDZIE DOSTĘPNY U MNIE NIE WIEM JESZCZE JAKA CENA CHęTNYCH ZAPRASZAM NA PW