Klemy IBS w nowszych modelach serii E(E6x, E7x, E9x) są bardzo awaryjne. Nowa klema nie należy do tanich(ok. 700zł), a co gorsza potrzebny jest do niej adapter bo zmienili wtyk. Adapter to nic innego jak prosta przejściówka, za którą wołają sobie 150zł co uważam za chore.
Jest sposób na to, żeby przyoszczędzić przynajmniej na adapterze.
Jeśli jesteście pewni, że klema jest do wymiany(ewidentny błąd IBS w sterowniku silnika, albo inne objawy, które po jej odłączeniu ustępują) to można odciąć 3 przewody idące do niej i wykorzystać do naszego adaptera.
Wtyk do nowej klemy IBS pasuje z nowego typu czujników PDC(takich jak stosowane m.in. w E9x oraz E6x po lifcie) Trzeba tylko wtyczkę dokładniej rozebrać(przydaje się płaski śrubokręt precyzyjny), bo zatrzask jest odwrotnie
Numery nowej wtyczki PDC: Nr wtyku: 6 925 599 Styk: 7 545 857 3szt.
Piny we wtyku są podpisane co nam ułatwia temat.
Podłączenie jest bardzo proste, mianowicie: 1. Czerwony przewód 2. Szary przewód(pełny szary, bez pasków itp) 3. Pozostały, z reguły szaro-niebieski
Takich adapterów wykonałem już kilka i wszystko działa bez zarzutu
_________________ Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości
|