BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 00:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] uszkodzony mechanizm szyby przedniej - naprawa
PostNapisane: 13 sierpnia 2014, 08:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Witam.

Czasem zdarza się tak, że w naszych e46 szyba w drzwiach przednich, nie pracuje tak jak powinna. Przyczyną zacinania się szyby, jest często uszkodzony mechanizm podnoszenia szyby. W sklepach na ogół dostępny jest cały mechanizm, lecz jego wymiana jest na pewno trudniejsza niż wymiana samego ślizgu. Ślizgi są dostępne jako zestaw naprawczy:)
Ich uszkodzenie w moim przypadku polegało na tym, że uszkodzone zostało "gniazdo" w którym siedzie link, ta wyskoczyła i szyba nie była w żaden sposób połączona z linką która ją unosi lub opuszcza, przez co blokowała się.

Po lewej nowy ślizg, z wrysowanym miejscem gdzie zamocowana jest linka z tulejką. Po prawej uszkodzony ślizg.

Obrazek

Rozbieramy drzwi.

Sa dwie śruby w rączce, jedna pod przełącznikiem/zaślepką regulacji lusterek, i trzy pod górną listwą.

Obrazek

Mechanizm otwierania drzwi, od klamki, odpinamy poprzez odchylnie tego zaczepu widocznego w górnej części fotki, całość odskakuje i zdejmujemy boczek, po uprzednim odpięciu wszystkich wtyczek głośników itd. Wpięcie analogicznie.

Obrazek

Odklejamy wygłuszenie.
Następnie ustawaimy szybę w 1/3 jej otwarcia, tak żeby był dostęp do śrub trzymających szybę ze ślizgami

Obrazek

Luzujemy śruby na obydwu ślizgach i unosimy ręcznie szybę maksymalnie do góry zabezpieczając ja taśmą żeby nie opadła

Obrazek


Wyjęcie ślizgu z prowadnicy odbywa się poprzez odchylenie go, o 90* w głąb drzwi.
Założenie analogicznie, tyle że wcześniej musimy wcisnąć linkę

Obrazek

Tu jest miejsce, gdzie prowadnica siedzie w ślizgu (albo odwrotnie :P )

Obrazek

Włożenie ślizgu przedstawiam na prostym artystycznym schemacie:

Obrazek

Na koniec szybę zsuwamy w dół, czerwone mocowania ze śrubą wsuwamy w ślizg, dokręcamy śruby i składamy drzwi :)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL