BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 22:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Wymian tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 8 listopada 2007, 18:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: BiaÂłystok
Cała operacja nie jest trudna, ale może komuś przydadzą się te wskazówki.
Opiszę oś tylną a przód robimy analogicznie z tym, że nie ma tam szczęk hamulca ręcznego.

1. Wymontowanie klocków i zacisku hamulca koła tylnego.
- Unosimy samochód i zdejmujemy koło
- Podważamy wkrętakiem i wyjmujemy klamrę (1 rys. 1) (na zdjęciu jest źle założona ;))
- Przy prawym tylnym kole wyjmujemy wtyczkę wskaźnika zużycia klocków(strzałka rys. 2)
- Zdejmujemy wkrętakiem zaślepki śrub mocujących (2 rys. 2) i wykręcamy śruby kluczem do gniazd sześciokątnych (imbus) o rozwartości 7mm.


Obrazek Rys.1 Obrazek Rys.2

- Odciągamy zacisk do tyłu, jak będzie stawiał opór pomóc mu młotkiem
- Wyjmujemy zewnętrzny klocek a następnie wewnętrzny, który jest mocowany w zacisku sprężyną.
Po wymontowaniu klocków nie należy naciskać na pedał hamulca aby tłoczek nie
został wypchnięty z zacisku. Oczyścić powierzchnie prowadzące i gniazdo klocków np.
przy pomocy szczotki drucianej, uważając przy tym, aby nie uszkodzić gumowych osłon
zabezpieczających tłoczki. W razie potrzeby wymienić je.
- Wciskamy tłoczek przy pomocy twardego drewna np. trzonkiem od młotka. Podczas
wciskania tłoczka płyn hamulcowy jest wypierany z cylinderka do zbiorniczka. Należy
obserwować poziom płynu i w razie potrzeby usunąć nadmiar przy pomocy strzykawki.

2.Wymontowanie tarczy koła tylnego
- Zdjęty zacisk podwieszamy np. na drucie (rys. 3) aby przewód hamulcowy nie był skręcany lub lub rozciągany.
- Odkręcamy obie śruby kluczem oczkowym o rozwartości 15 mm korpusu zacisku (3 rys. 3)
- Wykręcamy śrubę mocującą (4 rys. 4) kluczem do gniazd sześciokątnych o rozwartości 5 mm i zdjąć tarczę hamulca.

Obrazek Rys.3 Obrazek Rys.4

3. Wymontowanie i zamontowanie szczęk hamulca awaryjnego

- Gdy mamy zdjętą tarczę hamulca koła tylnego wyczepiamy, najlepiej wkrętakiem lub kombinerkami, cieńszą sprężynę odwodzącą (5 rys. 5)
- Dociskamy do szczęki sprężynę dociskową (6rys. 5) imbusem o rozwartości 5 mm i obracamy o około 90° i zdejmujemy sprężynę ze szczęki hamulca. Z drugiej szczęki zdejmujemy sprężynę w taki sam sposób.
- Wyczepiamy u góry obie szczęki ze sprężyny (7 rys. 5) i wyjmujemy je.
- Sprawdzamy mechanizm rozpierający i mechanizm regulacji, czy nie są zatarte i smarujemy je. Wkręcamy element gwintowany mechanizmu regulacji.
- Zamontowujemy szczęki tak aby wchodziły u góry w wycięcia mechanizmu rozpierającego (8 rys 6).
- Zamontowujemy sprężynę odwodzącą (7 rys. 6)
- Należy zwrócić uwagę aby koło zębate mechanizmu regulacji szczęk było skierowane w dół, aby była możliwość regulacji z zewnątrz.
- Dociskamy każdą z dwóch sprężyn dociskowych (6 rys. 6) imbusem o rozwartości 5 mm i równocześnie obracamy o około 90°
- Zaczepiamy sprężynę odwodzącą (5 rys. 6) i mamy już zmontowany ręczny.

Obrazek Rys.5 Obrazek Rys.6

4. Zamontowanie tarczy i zacisku

- Osadzamy tarczę na piaście, obracamy odpowiednio tarczą aby otwory się pokrywały i zamocowujemy śrubą (4 rys. 7)
- Przykręcamy korpus zacisku (3 rys. 7)
- W zacisku osadzamy klocek ze sprężyną i czujnikiem zużycia
- Wkładamy w zacisk zewnętrzny klocek i osadzamy zacisk na tarczy, dokręcając go do korpusu zacisku i zakładamy plastikowe zaślepki.
- Podłączamy czujnik zużycia i mocujemy w uchwycie
- Zakładamy klamrę zacisku(1 rys. 7) (tu już zamontowana poprawnie) , zakładamy koło, dokręcamy je i stawiamy samochód na koła.
- Wciskamy kilka razy pedał hamulca aż będzie wyczuwalny silny opór i sprawdzamy poziom płynu hamulcowego.

Obrazek Rys.7

Na początku unikamy niepotrzebnego, gwałtownego hamowania zanim hamulce się nie dotrą.

Powodzenia

_________________
Obrazek
Moje BMW E34 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Holandia
witam,,dzisiaj godzine walczylem z wymiana klockow :-) ,,nie wiem co jest grane ale nie moge cofnac tloczka,zmienialem juz nie raz i nigdy takiego oporu nie mialem ,,jaka moze byc przyczyna??moze go z wd40 potraktowac ,,mowa o e 36,
dzieki z gory za rady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymian tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 26 lutego 2010, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: między CT a CGD;)
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: M40
mam to samo pytanie...

za nic nie moge cofnąc tego tłoczka...

jakieś porady???

_________________
Lesiuncio


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymian tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 26 lutego 2010, 23:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 270
Lokalizacja: IRL
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M44B19
Koledzy mowicie o przednich zaciskach ? ( w tylnych tloczek trzeba wkrecac i wpychac jednoczesnie)
W 318is kolegi nie moglismy cofnac tloczkow z przodu :kwasny: , skonczylo sie na duzych ilosciach wd 40 i zdjeciu zaciskow z samochodu a potem duzy mlotek i sie cofnely z trudem ..... Chlopski rozum mowi ze tloczki sa niezle zapieczone i raczej przydalyby sie nowe zaciski ...... no ale ta iska kolegi dalej jezdzi nie wiem jak

_________________
AvusBlue 318iS Coupe
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymian tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 3 września 2011, 10:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 491
Lokalizacja: Żory
Moje BMW: E36 Copmact
Kod silnika: M43 Junkers
A może ktoś zna jakiś patent, jak wykręcić objechane śruby imbusowe trzymające tarcze bez cięcia tarcz szlifierką? :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymian tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 5 września 2011, 22:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
rozwiercasz łby i zdejmujesz. ja u siebie w e30 z przodu tak miałem. nie wstawiłem nowych bo tarcza jest trzymana tak czy siak przez śruby koła a te małe śrubki mają za zadanie przytrzymywać przy montażu więc niewiele robi ich brak ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymian tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 25 października 2011, 14:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa/PuÂławy
Koledzy przy okazji powyższego wątku mam jedno szybkie pytanie, nie mam aktualnie czujników zużycia klocków. Po ich zakupie interesuje mnie jak je założyć?? Czy muszę odkręcać "górną" część zacisku, czy może da się je założyć jedynie zdejmując koło ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymian tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 25 października 2011, 15:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2969
Lokalizacja: Warszawa/RAJ
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=320
syndrom86 napisał(a):
Koledzy przy okazji powyższego wątku mam jedno szybkie pytanie, nie mam aktualnie czujników zużycia klocków. Po ich zakupie interesuje mnie jak je założyć?? Czy muszę odkręcać "górną" część zacisku, czy może da się je założyć jedynie zdejmując koło ??


Nie wiem jak w e34 ale w e36 normalnie, wpisnasz w klocek, musisz tylko odkręcić koło ;)

_________________
Jadę nisko o progi trę miską !!
https://www.facebook.com/JadeNiskoOProgiTreMiska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymian tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 25 października 2011, 21:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
powinno się udać bez zdejmowania klocków choć wygodniej jest z klockiem w ręku. trzeba wsunąć czujnik w miejsce gdzie ma siedzieć od przodu auta

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymian tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 25 października 2011, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa/PuÂławy
Dzięki za odpowiedzi. Od przodu auta? Zarówno przód jak i tył ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymian tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 26 października 2011, 16:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
tył od tyłu z kolei. chodzi o to że wtykasz przez otwór w zacisku który na przedniej osi jest od przodu samochodu a z tyłu od tyłu.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymian tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 9 listopada 2011, 12:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
próbowałem zrobić jak jak piszecie ale jestem totalnym laikiem i dałem to zrobić firmie. Niestety przy tym nie udało mi się zaoszczędzić kasiorki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymian tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 08:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 165
Moje BMW: e46
czy wymiana klockow w e46 na tyle jest tak samo prosta ja na zdjeciach wyzej? czy beda jakies komplikacje. ? wybulilem juz sporo kasy na zawieszenie i chcialbym zrobic taka [cenzura] we wlasnym zakresie. ale boje sie niespodzianek...

_________________
moja "baśka" viewtopic.php?f=6&t=82026


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymian tarcz i klocków hamulcowych
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 14:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
www.realoem.com - na czuja obstawiam że będzie identycznie ale obejrzyj na schemacie ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL