BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 07:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] DIY- Wymiana Termostatu - 1.8IS
PostNapisane: 4 lipca 2006, 21:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Witam
Kiedys przeprowadzilem ta operacje w swoim aucie i postanowilem przedstacic krok po kroku co i jak.

To jest auto :8)
Obrazek

1)demontujemy oslone wentylatora
Obrazek
Obrazek

2)demontujemy smiglo wentylatora(jest na 4srubkach imbusowych,po ich wykreceniu powinno zejsc,a jak nie to trzeba je do tego przekonac jakims nieduzym mlotkiem - niestety ja o tym nie wiedzialem i sie meczylem z zalozonym smiglem-pod koniec akcji smiglo samo spadlo :twisted: ale to juz podczas skladania auta)

3)demontujemy "trojnik"do ktorego przychodza weze(osobiscie polecam podstawienie jakiegos pojemnika zeby nie stracic calego plyny podczas odlanczania wezy
Obrazek

4)taraaaa mamy go,ale uwaga jest tam uszczelnienie grubosci ok 1mm, w moim przypadku peklo podczas demontarzu, a poniewaz kupilem zamiennik a nie oryg termostat w komplecie nie mialem takiego uszczelnienia,ale to nie problem - wycialem je z kryngielitu
Obrazek

5)wkladamy w miejsce starego nowy termostat - tylko nie zapominajmy żeby termostat włożyć STRZAŁKĄ DO GÓRY (strzałka na termo..) bo jak włożymy na dół to podczas jazdy temperatura może nam spadać na wskażniku i na silniku
Obrazek

6)skladamy autko wlewamy plyn i odpowietrzamy system

Pozdrowka :-k

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Ostatnio edytowano 5 grudnia 2006, 02:40 przez pablo, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2006, 21:37 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
to co napisales to nie FAQ (frequently asked questions) tylko DIY (do it yourself) i dopisz w temacie ze tyczy sie Is'a...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2006, 21:39 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Kornelio napisał(a):
to co napisales to nie FAQ (frequently asked questions) tylko DIY (do it yourself)



FAQ ja dopisałem :)

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2006, 21:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
ale ja napisalem ZRÓB TO SAM :mrgreen:

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2006, 21:40 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
to dopisz DIY - bedzie wiadomo o co chodzi...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2006, 21:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Kornelio napisał(a):
to dopisz DIY - bedzie wiadomo o co chodzi...

prosze

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2006, 21:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
pieknie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2006, 21:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Kornelio napisał(a):
pieknie

ktos kiedys napisal, ze sie czepiasz, ale nie wiem czemu :twisted:

naturalnie bez urazy

pozdro

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2006, 22:41 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Kornelio napisał(a):
to co napisales to nie FAQ (frequently asked questions) tylko DIY (do it yourself) i dopisz w temacie ze tyczy sie Is'a...



pablo022 napisał(a):
ktos kiedys napisal, ze sie czepiasz, ale nie wiem czemu

naturalnie bez urazy


Kornelio już taki jest trzeba się do tego przyzwyczaić :D

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2006, 10:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 208
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E30x2
Kod silnika: M42B18/M52B28
nic nie napisalems o tym ze przy takiej robocie trzeba wymienic o'ring ktory jest na termostacie
p.s.
ja przed zdjeciem wezy z oslony termostatu spuszczam plyn zaworkiem w chlodnicy

_________________
Obrazek
BMW-e30.PL / MyE30.PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2006, 10:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
nic nie napisalem poniewaz zazwyczaj wymienia sie wszystkie uszczelnienia po ich zdjeciu(zazwyczaj) i uznalem ze nie trzeba tego pisac,a poza tym O-ring wchodzi w sklad nowego kompletu(tzn termostat,o-ring,uszczelna)

pozdro

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 22:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
jak cena na termostat jest do 1.8 m 43?? i czy procedóry wymiany takie same jak w is?? pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 22:46 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
juniorszogun, tutaj asek22 pisał że podobnie : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ght=#46057

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Wymiana termostatu \ Płynu chłodniczego w modelu 318is
PostNapisane: 24 lutego 2007, 13:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
1. Ustaw ogrzewanie w aucie na max.
2. Odkręć korek wlewu płynu chłodzącego.
3. Zdejmij osłonę pod chłodnicą (jeżeli masz), podstaw jakieś naczynie i odkręć korek spustowy z chłodnicy.

Obrazek
(1. Korek spustowy w chlodnicy 2. Obudowa termostatu 3. Korek odpowietrzajacy)

4. Odkręć korek spustowy z kadłuba silnika, jest pod kolektorem wydechowym.
5. Spuść cały płyn z układu.
6. Wkręć z powrotem korki spustowe, ten w kadłubie powinien mieć nową uszczelkę.
7. Odkrec obudowe termostatu( sruby bywaja zapieczone i moga sie ukrecic)
8. Na czerwoni zaznaczylem wiatrak nalezy tez odkrecic go imbusem 5mm , a na zielono zaznaczylem przeszkadzajace elemety ( oczywiscie tyczy sie tylko silnikow m42).
Obrazek
9. U mnie uszczelka pod obudowa termostatu byla tak splaszczona i stara ze pomyslalem ze jej brakuje, na miejscu nie mialem papieru sciernego(a przydal by sie) wiec scinalem stara uszczelke gdyz byla wrecz przyklejona...
10. Zakladamy nowa uszczelke termostatu i uszczelke O-ring na termostat , mozemu dodac troche jakiejs pasty uszczelniajacej do okola uszczelki na wszelki wypadek i skrecamy spowrotem.
11. Nalej świeżego płynu chłodzącego do układu, aż po brzeg wlewu.
Płyn i termostat masz wymieniony, teraz odpowietrzanie układu.
1. Wykręć śrubę odpowietrzającą chłodnicy, jest obok korka wlewu. Jak będzie się wylewać przez nią płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza - zakręć.
2. Wykręć dodatkową śrubę odpowietrzającą na obudowie termostatu. Jak układ się odpowietrzy - zakręć. Nie we wszystkich wersjach ta śruba występuje, jak nie masz - nie musisz tego robić.
3. Odpal silnik, ogrzewanie cały czas włączone, nie zakręcaj korka wlewu. Lekko przegazuj auto, resztki powietrza wydostaną się z układu, a poziom płynu chłodzącego spadnie. Kontroluj go, jak będzie poniżej oznaczenia max - dolej (silnik musi ostygnac, byc zimny aby znac poziom max).
4. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej, zostaw na biegu jałowym i ponownie odkręć śruby odpowietrzające. Musi się z nich wylewać płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza.
5. Zakręć śruby, dolej płynu do poziomu oznaczonego max, zakręć korek wlewu. Gotowe.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 53
Posty: 99
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
w 1,8 i wcale nie trzeba demontować osłony chłodnicy, wystarczy odkręcić visko wraz ze śmigłem za pomoca dwóch kluczy ok 32


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 21:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
farel napisał(a):
w 1,8 i wcale nie trzeba demontować osłony chłodnicy, wystarczy odkręcić visko wraz ze śmigłem za pomoca dwóch kluczy ok 32

a jaki widzisz problem z wyjenciem 2 kolkow plastikowych i wyjeciu oslony...
jak cos robic to juz z sensem dokladnie a nie po najmniejszej lini oporu.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, 22:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 521
Lokalizacja: PĂą
U mnie visco tak trzymało,że nie mogłem go odkręcić :kwasny: musiałem chłodnice wyjąć i odkręcić wiatrak by dostać się do termostatu :)

_________________
TOURING SPRZEDANY
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6245&hl=pl
http://www.youtube.com/watch?v=1BTQljELTgk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2008, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 53
Posty: 99
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
Widziałem na własne oczy, jak mój fachowiec bez problemu i bez zdejmowania osłony chłodnicy,odkręcił visko ze śmigłem, potem wykręcił termostat i zakręcił nowy. Słowo trwało to z 10 minut / nie licząc czsu na wypuszczenie płynu/. Napisałem tą odpowiedź aby nie tobić nikomu na złe , tylko aby pomóc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 16:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Moje BMW: 318is/e90 320i
Kod silnika: M44/N46chiptuning165
w M44 termostat sie wymienia razem z tym plastikiem czy można dokupić osobno , bo chcę wiedzieć czy gośc ze sklepu niechce mnie zedrzeć, bo termostat z kolanek można wyjąć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2009, 18:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 270
Lokalizacja: IRL
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M44B19
MaxiA7 napisał(a):
w M44 termostat sie wymienia razem z tym plastikiem czy można dokupić osobno , bo chcę wiedzieć czy gośc ze sklepu niechce mnie zedrzeć, bo termostat z kolanek można wyjąć


Hej, przechodzilem przez to ostatnio w moim m44.
Termostat niby sie wyjmuje z obudowy , no ale oddzielnie go nie dokupisz. Inne termostaty nie maja tych nozek ktorymi trzymalyby sie obudowy. Takze musialem kupic caly z obudowa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL