BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 21:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47TUD20
Cytuj:
Błędy można zawsze wykasować, a tak można najprościej sprawdzić czy winą utraty mocy jest zaworek egr, bądź sam egr. Poza tym dużo aut jeździ z zaślepionym wężykiem od EGRu bo podobno auto lepiej się zbiera i nie kopci, a błędy faktycznie się zapisują, ale w niczym to nie przeszkadza.


Co z tego jak błędy dalej będą się pojawiać...
Wydaje mi się, że po zaślepieniu egr będzie bardziej kopcić. w końcu to zwór recyklingu spalin.

A terez trochę inne pytanie. Jest brak mocy między 2,7 a -3 tys obr. i autko jedzie max tylko 170 ( mowa o e46 320d 150cv )
a elektrozawory są sprawne. przy zatkanym egr też tak się dziej. Czy to jest wina turbiny ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 20:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46
witam Panowie. Mam podobny problem w moim 320D turbo zbiera sie dopiero od 2tys obr a przy większym obciążeniu silnika przestaje przyśpieszać i obroty spadają na 3tys, spalanie na 10L i zamula... a potem znów ożywa. a po rozebraniu osłon silnika zauważyłem jakąś nieszczelność, tzn orzyganą rurę prowadzącą do egr... myślicie że jak wyczyszczę zawór egr i ten elektrozawór to pomoże?? i jeszcze mam pytanie... jak czyścić ten elektrozawór?? chciałbym to sam zrobić ... pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 30 sierpnia 2012, 08:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: 320d
Kod silnika: m47
Witam
Chwiałbym poradzić się w sprawie e46 320d 136km. Na samym początku wywaliło błąd EGR Element został wykręcony sprawdzony i wyczyszczony następnie zostały wymienione wężyki podciśnienia i zaczął się problem. Dodatkowo wywala błąd ciśnienia doładowania (błąd nr 65). Sprawdzałem jak działa mieszek w turbo i zauwazyłem jego ruchy podczas dodawania ujmowania gazu, czyli działa.
Problem jest taki ze auto jest tragiczne w przedziale do 2000 obrotów potem już jest lepiej czasami zamula do 3000 obr. Prędkość max to ok 210 na godzinę i na wyższych obrotach auto jedzie bardzo dobrze.

Ciekawi mnie jedno czy wina tych obu błędów nie leży po stronie katalizatora który siedzi od nowości i dalej ma cały wkład.

Ostatnio było tak, że mulił jak był zimny i tylko do 2000 obr a po rozgrzaniu jechał normalnie . Czy ktoś ma wywalony katalizator? Co z dymieniem? Jak odczuwa tą zmianę? Dodam, że spalanie tego samochodu zadziwia każdego na 60l robię 1350km liczone od pełnego zbiornika do pełnego. Duża przewaga trasy nad miastem

_________________
Proszę nie dzwonić z prośbą o diagnozę swojego BMW i mówić "jak będzie błąd o zapłacę" :D. Dla ścisłości 30zł diagnoza +dojazd. Czasami jest tak daleko, że nie opyla się to za 30zł..... Mimo wszystko z chęcią pomogę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 13 września 2012, 18:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47TUD20
Cytuj:
witam Panowie. Mam podobny problem w moim 320D turbo zbiera sie dopiero od 2tys obr a przy większym obciążeniu silnika przestaje przyśpieszać i obroty spadają na 3tys, spalanie na 10L i zamula... a potem znów ożywa. a po rozebraniu osłon silnika zauważyłem jakąś nieszczelność, tzn orzyganą rurę prowadzącą do egr... myślicie że jak wyczyszczę zawór egr i ten elektrozawór to pomoże?? i jeszcze mam pytanie... jak czyścić ten elektrozawór?? chciałbym to sam zrobić ... pozdro


Sprawdź. błędy, ja tak miałem i były odwrotnie wężyki przy elektro zaworku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 21 września 2012, 11:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Witam
ponawiam mój problem a mianowicie;
jakiś czas temu po wymianie filtra odmy moja 320d 136km odżyła :hurra:
lecz śledząc forum natknąłem sie na temat czyszczenie elektrozaworów i po takiej operacji przyspieszanie auta do 2tyś. obrotów sie pogorszyło :zalamany: posprawdzałem jeszcze raz wszystko bo tez wymieniałem wężyki ale niby wszystko jest dobrze podłączone (wiec myślałem że wina tkwi w elektrozaworze coś musiałem zepsuć przy czyszczeniu)
dzisiaj przyszedł mi nowy elektrozawór wymieniłem go oczywiście i dalej tak samo jak było :zalamany:
spróbowałem tez podłączyć na odwrót wężyki które idą z elektrozaworu do gruszki turbo czyli dolny wężyk z elektrozaworu do gruszki (tak ja powinno być) a potem górny do gruszki i ku mojemu zdziwieniu nic to nie dało auto jeździło tak samo :(
PROSZĘ O POMOC z góry dziękuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 21 września 2012, 11:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
I co znalazłeś rozwiązanie pronlemu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 5 października 2012, 15:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
witam! ściągając kolektor dolotowy, w m47 trzeba wymieniać uszczelkę/i między nim a głowicą?

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 października 2012, 19:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 3
Lokalizacja: Zdzieszowice
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Właśnie jestem po tej operacji ;)
U mnie przy 243K km tak:
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 1 listopada 2012, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320d 150KM
Kod silnika: M47N
A to mój EGR przed czyszczeniem po przebiegu 235tys.

Obrazek

Obrazek

Nie było z nim najgorzej, przeczyściłem, sprawdziłem czy działa i jest OK.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 2 listopada 2012, 20:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 160
Lokalizacja: Warszawa/Bełchatów
Moje BMW: Golf V GTI dsg
Kod silnika: TFSI
Witam,
przeczytałem już chyba wszystkie możliwe tematy dotyczące 330 d i M57.
Problem w moim aucie polega na tym, że auto jedzie dopiero od 2.5 tys obr.
Wg mechanika wyskoczył błąd przepływomierza. Na podmianę włożyliśmy sprawny, przez chwile auto jechało od 2 tys (chyba tak jak powinno) później znowu to samo - od 2,5 tys.
Mechanik radzi aby na początek wymienić przepływkę a później do sprawdzenia turbo, czy działa prawidłowo.
Jest to motor z końca 2004 r. z EU4, więc turbina jest sterowana elektronicznie.
Dzisiaj dla sprawdzenia zaślepiłem EGR. Zgodnie z tym co wyczytałem na forum zapalił się check, ale mam wrażenie że auto jedzie lepiej od dołu i ciągnie praktycznie od 1000 obrotów. Mimo to jest różnica że lepiej idzie powyżej 2 tys ale nie jest już tak odczuwalna jak wcześniej. Podobno jednak EGR powoduje wolniejsze rozgrzewanie się silnika więc pewnie go podłączę z powrotem.
Moje pytania:
1. od ilu powinno jechać 330 d. mechanik twierdzi że od ok 2 tys.
2. jak dużej siły trzeba użyć aby poruszyć zaworkiem EGR, ja próbowałem śrubokrętem (bez wyjmowania EGR) i nie dałem rady.
3. w jakiej pozycji powinien być EGR jak motor nie pracuje.
U mnie jest tak
Obrazek

4. czy można kupić samo sterowanie turbiną ? (rozumiem że tu nie ma filterków które się czyści)
tak wygląda element przy turbo
Obrazek

Jutro pojade na sprawdzenie czy nadal jest błąd przepływki.
Jeśli tak, wymienię na nową BOSHA.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 3 listopada 2012, 20:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 160
Lokalizacja: Warszawa/Bełchatów
Moje BMW: Golf V GTI dsg
Kod silnika: TFSI
Czy nikt nie jest w stanie pomóc w temacie?
Czy możliwe jest dokupienie samego elektrycznego sterowania turbo, czy trzeba wymieniać całe turbo?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 25 listopada 2012, 09:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Czy przepływomierz, który miałeś na podmianę miał ten sam numer co oryginał?
Czy mechanik podpinał kompa i sprawdził parametry pracy turbo, przepływomierza? Bez porządnej diagnozy na kompie będziesz tylko wymieniał części.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
siem
ja walcze z elektrozaworami już miesiąc. zaczynam mieć tego dosyć. Moja bema nie jedzie od dołu i pali 18l. ( 525d ) Powymieniałem wszystkie gumowe wężyki od ciśnień i fakt poprawiło się bardzo. Fruwała od 1500obr i paliła strasznie mało, ale tylko przez dwa dni. Tera wszystko wróciło do normy czyli jeździ jak wół jara jak smok. Jade jutro ją spalić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 21:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Może jakiś wężyk źle założony? Podpinałeś kompa i sprawdzałeś live data?

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Źle to raczej nie bo jeździłą dobrze przez 2 dni. Co najwyżej spadł, ale to już sprawdziłem i trzymają się. Zastanawiam się czy nie może być taka sprawa, że wieszają się te zaworki. Bo np. jak one długo nie działały i nagle zaczęły działać jak dałem im prawidłowe cisnienie wymieniając sparciałe wężyki, to czy właśnie coś im się nie popierdoliło i przestały działać... wiem zagmatwałem, ale sens w tym jest tylko cza dwa razy przeczytać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Źle to raczej nie bo jeździłą dobrze przez 2 dni. Co najwyżej spadł, ale to już sprawdziłem i trzymają się. Zastanawiam się czy nie może być taka sprawa, że wieszają się te zaworki. Bo np. jak one długo nie działały i nagle zaczęły działać jak dałem im prawidłowe cisnienie wymieniając sparciałe wężyki, to czy właśnie coś im się nie popierdoliło i przestały działać... wiem zagmatwałem, ale sens w tym jest tylko cza dwa razy przeczytać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Wymsknęło mi się tam wyżej. Mam inpe ale nie wiem jak sprawdzić pracę tych zaworów. Nie wiem jeszcze jak to wydedukować. Dopiero zaczynam przygodę z BMW. Ciekawą rzeczą jest jeszcze fakt że ekonomizer nie dochodzi do końca - a to świadczyć może o przepływce, aleee.. jak wymieniłem te węzyki to przez te cholerne dwa dni było dobrze. Ekonom sie dobrze wychylał do końca. Więc co przepływka się od wężyków naprawiła a teraz padła? Nie kumam tego. Mam pustke w bańce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 22:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Wyczyść elektrozawory i zobacz cz jest różnica, ewentualnie możesz na chwilę pominąć elektrozawór sterujący pracą turbo i sprawdzić czy będzie znacznie lepiej. Jak tak to masz winowajcę i od razu wymień oba.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Jutro przed spaleniem tak zrobie, tzn. ominę zawór od turbo.
Przy wymianie wężyków czyściłem filterki w obu elektrozaworach oraz zawór EGR. Również klapki w kolektorze były wyczyszczone i rozruszane. Ale i klapki i zawór raczej pracowały.
Jutro chwila prawdy, dam znać potomnym ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 11 grudnia 2012, 07:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Posprawdzaj dokładnie wężyki, może któryś się poluzował gdzieś.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL