BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 20:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] Krok po Kroku- Hamulce bębnowe i hamulec ręczny.
PostNapisane: 26 października 2006, 06:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Instrukcja dotyczy:

1.Wymiana szczęk hamulcowych
2.Wymiana cylinderka
3.Wymiana bębnów
4.Regulacja hamulca ręcznego
5.Odpowietrzenie układu hamulcowego


Narzędzia:

Klucz ampulowy (chyba 6mm) prosty, twardy, do niego coś do kręcenia
młotek
Klucz oczkowy - ale z przecięciem 11mm
Klucz 10mm - oczkowy
Klucz 7mm oczkowy lub płaski
Śrubiokręcik płaski cieniutki, ale dłuższy
Szmata
Kanał i garaż nie są konieczne.

Może sie przydać:
Palnik, torx żeby go wbić w ampul,
Kobyłki, żeby autko na lewarku nie stało.
Rurka przezroczysta ok 20cm długości i kawałek butelki PET,


1.Samochód w góre, zedjmujemy koło.

2. Używamy WD40 do przewdou hamulcowego, żeby zaczął wnikać.
Obrazek

3. Naparzamy młotkiem w bęben bez opamiętania, odreagowujemy w ten sposób stres po całym dniu w pracy, lud żonę , która jak zobaczyła że idziesz do garażu zaczęła ględzić.

Obrazek

Obrazek

4.Odkręcamy bęben, mnie ampul zawiódł, więc wbijałem TORXa.
Obrazek
Obrazek

Nakładamy kluczyk 10mm i jazda
Obrazek

5.Szukamy czegoś co wygląda jak zębatka i nawe nią jest, umieszcona w pionie.
Obrazek
6.Jak jest to śrubakiem ją kręcimy:

Lewe koło zębatka od dołu do góry (czyli jak oprzemy o kant śrubokręcik to ruszamy nim góra dół)

Prawe koło odwrotnie.

Robimy to aby zeszły się do wewnątr hamulce, często trzeba sie sporo nakręcic. jak nagle koło przestało się obracać, to zmieniamy kierunek...

Obrazek

7.Zdejmujemy bęben
Obrazek

DALSZA PRACA:

Wymiana bębna:
1.Włoż nowy bęben i skręć wsjo.

Wymiana cylinderka:
1.Poluzoać przewód hamulcowy, kluczem 11mm rozwartym, inny może się osunąć i kupa z roboty.TYLKO POLUZOWAĆ, nie odkręcać.

Obrazek

2.Bawimy sie śrubką z pkt 6. ael w przeciwnym kierunku aby hamulec na zewnątrz odszedł.
Patrzymy czy jest luzik między szczękami a cylinderkiem
Obrazek

3.Okręcamy dwie śrubki kluczem 10mm.
jedna:
Obrazek
i druga:
Obrazek

4.Przygotowujemy nowy cylinderek. CENA 25zł w Intercars
Obrazek


5.Okręcamy przewód hamulcowy całkiem, i szybciutko wkładamy nowy cylinderek na miejsce, płyn hamulcowy ucieka;)

6.Skręcamy wszystko.
Obrazek

7.Naciskamy kilka razy hamulec, żeby się ustawiły szczęki.

Odpowietrzamy hamulce.

Odpowietrzanie hamulców (dotyczy wszyskitch typów)

Potrzebne dwie osoby.

Włazimy w kanał lub podpieramy cały samochód, albo się meczymy po omacku.
Można działać na zgaszonym silniku.


Odpowietrznik jest to to coś nad przeodem hamulcowym.

Jedna osoba za kierownice, druga do zacisku.

Kolejność odpowietrzania:
Tył prawy, tył lewy, przód prawy, przód lewy.

Pompujemy pedał hamulca, kluczyk na zacik. Krzyczymy trzymaj, po ok 5 naciśnięciach, osoba pompująca, wciska pedła na stałe, a my odkręcamy na pól sekundy odpowietrznik , uwaga może żygnąć płynem pod sporym ciśnieniem, więc zakładamy wężyk i szmatke. Powtarzamy czynność aż przestanie sikać powietrzem, a będzie sam płyn.

Powtarzamy z każdym zaciskiem.


Jak niedziała ręczny:

1.Luzujemy śrubki pod gumą przy rączce ręcznego.
2.Zaciągamy ręczny i naciskamypedał pare razy aby się ustawiło wsjo.
3.Opusczamy ręczny i dokręcamy nakrętki aż koło zacznie mieć opór - samochód nadal jest na lewarku
4.Jak jest opór to ciut popuszczamy.

GOTOWE.


Wymiana szczęk.

Po zdjęciu bębna mamy szczęki na wierzchu:
1.Odpinamy sprężyny:
Obrazek

2.Te dwie z boku, zdejmujemy tak:
Kombinerkami łapiemy za talerzyk, a z tyłu przymamy tą ośkę, dociskamy i przekręcamy o 90st. popuszczmy.

3.Spręzyny górne , normalnie śrubokrętem.

4.Odpinamy linkę ręcznego

5.Zsuwamy szczęki do dołu,

6. Zakładamy nowe.

6.Naciskamy parę razy hamulec i powtarzamy punkty z opisu ustawienia ręcznego


[MOD-EDIT]: Poprawiłem temat!
POZDRAWIAM DAREX


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 14:06 przez KotSylwester, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2006, 19:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
Witam mam małe pytanie bo przerabiałem to juz kiedys nawet 3 razy :mrgreen: i zawsze mam problem z ustawieniem tej "rozporki" ktora jest na dole szczenek tej z tą zembatka
za kazdym razem ja zmieniałem wszystko i na koniec znajomego mechanika przywoziłem zeby mi to ustawił nigdy mi tego nie chce wyjasnić bo mowi za nastepnym razem go juz nie poprosze o pomoc i nie bedzie miał z kim pić :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2006, 21:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
to są samoregulatory. Niektórzy zalecają im pomóc i po założeniu bębnów ustawić je śrubakiem aby prawie tarły. Wtedy samoregulacja prawie nie będzie musiała zadziałać.


Ja potem dałem auto na dwie kobyłki z tyłu i łopatologicznie sprawdzałem jak łapie ręczny na lewe i prawe koło. (nie miałem już przeglądu a za to właśnie nie przeszedł baur)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 18:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 173
Lokalizacja: Bydgoszcz
też miałem z tym gó... problem. jakoś sobie poradziłem. ale to jest straszny szajs :dobani: :dontgetit: :przestraszony: :zdegustowany: :zly:

_________________
kRiStOf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: e46 wymiana tarcz i klocków
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: wroclaw
Witam!
W moim e46 320d przyszedl czas na zmiane klockow, poza informacja na liczniku juz zaczalem slyszec ze klocki sie koncza (tarcie metalu o metal). Mam pytanko czy dam rade sam i czy konieczna jest wymiana od razu tarcz i jak sprawdzic czy tarcze jeszcze posmigaja. Klocki juz mam ATE a tarcze czytalem ze lepiej Zimmermana kupic. Moze mi ktos pomoc doradzic podpowiedziec bo mechanicy z mojej okolicy to nie spi.......
Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 16:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Zębatka ktora kręcimy srubkretem jest pod flansza- nie widac jej na foto ze zdjetym bebnem.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=10

numer 6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] [Krok po Kroku] Hamulce bębnowe i hamulec ręczny.
PostNapisane: 2 grudnia 2011, 09:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 74
Moje BMW: e91
Kod silnika: M57N2306D2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105514
Podepne się pod wątek tyle że, foty i opis pod wymiane szczęk ręcznego e9x
Jeżeli było lub lub coś nie tak to prosze o korekte albo wyrzucienie gdzieś w kosmos ;)
Narzędzia :
-klucz 16
-imbus 6
-gamoń w postaci mojej skromnej osoby

1.Ściągamy jarzmo (klucz 16)
Obrazek
2.Ściągamy tarcze (imbus 6)
Obrazek
3.Opis sprężyn
1)tłoczek do regulacji szczęk
2)1 z dwoch spręzyn trzymająca szczęki druga znajduje sie na godzinie 6 (obie do zdjecia oczywiscie)
3)spręzynowkrętki (również do zdjęcia)
Obrazek

_________________
Windows to nie jest system operacyjny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] [Krok po Kroku] Hamulce bębnowe i hamulec ręczny.
PostNapisane: 8 grudnia 2011, 16:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
robiłem ostatnio i uwaliła się ta śrubka na imbus nr 6. Zimno było. Zapalniczka żarowa i podgrzewamy śrubę jak najmocniej, małe wiertło co by otwór jakiś zrobić, wkrętarką da rade :) i nabijamy 7mkę imbus :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] [Krok po Kroku] Hamulce bębnowe i hamulec ręczny.
PostNapisane: 26 grudnia 2011, 19:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 414
Lokalizacja: Świecie
Moje BMW: E36 316
Kod silnika: M43B16
Ta niby zębatka to jest u mnie zapieczona że nawet przy pomocy młotka się nie kręci. Bęben kręci się raczej lekko, śrubka wykręcona ale zejść nie chce. Nawet przy uderzeniach od tyłu zejść nie chce.

Ma ktoś jakiś sposób dobry jak go ściągnąć? Czy nap*****ać aż zejdzie? :cisza:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] [Krok po Kroku] Hamulce bębnowe i hamulec ręczny.
PostNapisane: 27 grudnia 2011, 08:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 74
Moje BMW: e91
Kod silnika: M57N2306D2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105514
Ta zębatka to ten tłoczek na zdjeciu oznaczony nr 1, który rozpycha szczęki przynajmniej tak Cię rozumie.
Jak się tarcza kręci to weź kawalek jakiejś deski grubej i bij w tarcze aż spadnie. Miałem podobnie.

_________________
Windows to nie jest system operacyjny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] [Krok po Kroku] Hamulce bębnowe i hamulec ręczny.
PostNapisane: 27 grudnia 2011, 23:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 414
Lokalizacja: Świecie
Moje BMW: E36 316
Kod silnika: M43B16
Po ponad godzinie udało się ją zdjąć, po spory problem był aby zdjąć ją z szczęk, znaczy taki rant się zrobił że ściągnąć nie mogłem.

Ma ktoś zdjęcie jak powinny być dobrze założone sprężyny te wszystkie co tam są?
Jakoś założyłem ale nie jestem pewien czy dobrze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] [Krok po Kroku] Hamulce bębnowe i hamulec ręczny.
PostNapisane: 13 lipca 2012, 14:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 33
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42
Witam , Powiedzcie mi koledzy jak to diabelstwo ściągnąć jest to compact e36 z tarczobębnem Obrazek tu nawet nie ma gwintu , chce wyjąć linkę
http://imageshack.us/f/853/hamulecodkaruzeli.jpg/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] [Krok po Kroku] Hamulce bębnowe i hamulec ręczny.
PostNapisane: 20 grudnia 2013, 17:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Witam. Mam pytanie do osób które same grzebią przy "bębnach" w e36 :)
Działa wam ta samoregulacja? U mnie nie podkręca się ten rozpierak wszystko jest złożone tak jak powinno być, a podczas zużywania się okładziny nie odkręca się regulator.
Element nr 3

Obrazek

Wyjęty, chodzi bardzo lekko, włożony pomiędzy okładziny już muszę użyć wkrętaka i trochę siły. Jak to u was chodzi?

Brakuje mi również takiej podkładki zabezpieczającej nr 5, być może przez to ta dźwignia do regulacji (nr4) odskakuje i nie podkręca.

Obrazek

I jeszcze jedno pytanie, do czego służy element nr 2 na pierwszym foto, w sam naprawiam nazwane jako element termiczny?

BTW bęben w bmw to straszny badziew, trzeba poszukać tarczo-bęben, ładniejszy badziew ;)

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] [Krok po Kroku] Hamulce bębnowe i hamulec ręczny.
PostNapisane: 20 grudnia 2013, 19:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
lupanet napisał(a):
Działa wam ta samoregulacja? U mnie nie podkręca się ten rozpierak wszystko jest złożone tak jak powinno być, a podczas zużywania się okładziny nie odkręca się regulator.


tak działał dobrze

lupanet napisał(a):
Wyjęty, chodzi bardzo lekko, włożony pomiędzy okładziny już muszę użyć wkrętaka i trochę siły. Jak to u was chodzi?


zobacz sobie jak to chodzi bez bębna może el nr 1 jest wygięty i odstaje od samo regulatora

lupanet napisał(a):
I jeszcze jedno pytanie, do czego służy element nr 2


wydaje mi się że to zwykła śruba do mocowania osłony bębna
lupanet napisał(a):
BTW bęben w bmw to straszny badziew,


np w golfie są gorsze

lupanet napisał(a):
trzeba poszukać tarczo-bęben, ładniejszy badziew ;)

:ok: potwierdzam hehe

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] [Krok po Kroku] Hamulce bębnowe i hamulec ręczny.
PostNapisane: 20 grudnia 2013, 21:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Mira_s1987 napisał(a):
lupanet napisał(a):
I jeszcze jedno pytanie, do czego służy element nr 2


wydaje mi się że to zwykła śruba do mocowania osłony bębna
Na drugim foto to śruba, ale jak napisałem wyżej, zagięta blaszka wsadzona w rozpierak na pierwszym foto.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL