BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 4 lipca 2008, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Siemianowice ÂŚlÂąskie
Mam tylko jedną fote.Nie było czasu pstrykać.Postaram sie jakoś słownie.Zabieg jest z kategorii raczej spraw skomplikowanych.Najpierw trzeba sie pozbyć osłony przewodów HV na deklu głowicy.Potem najlepiej bez wypinania kabli trzeba zdjąć pokrywe rozdzielacza(śrubokręt krzyzak albo nasadka 8mm-polecam opcje nr2)-pokrywa zamocowana na 3 śrubki z czego jedna upierdliwa jest pod spodem na poziomie tunelu wiatraka.Dalej w odstawke idzie palec rozdzielacza(3 sruby na imbusie-rozmiaru nie pamietam).Wyjdzie palec a za nim plastikowa przesłona koła pasowego z rozrządu.Dalej zostaje zdjąć pokrywe i juz widzimy:koło pasowe,pasek,rolke napinajacą i rolke prowadzącą.Zdejmujemy dekiel z głowicy(konieczna wymiana uszczelki przy montowaniu na koniec).Sprawdzamy pozycje wałka.Musimy go ustawić tak żeby zadna krzywka nie dociskała dzwigienki.W tym celu trzeba wykrecić świece bo inaczej nie drgnie.Zdejmujemy koło pasowe(zaznaczyć dokładnie pozyzje paska na kole i zadbać,żeby po zdjęciu koła z wałka,a potem po zdjęciu paska z koła pasek pozostał w niezmienionej pozycji.Przy składaniu zęby musza znajdować sie w tym samym miejscu co pierwotnie(relacja pasek-koło pasowe) dlatego zaznaczenie pozycji paska na kole jest obowiązkowe.Samego koła na wałek NIE DA SIE założyć źle.Koło przykrecone jest na TORX'a-potrzebna nasadka TX rozmiaru nie pamietam.Dalej pozostaje zdjąć rurkę olejową(to ta "poprzeczka" nad wałkiem.Mocowana na 3 śruby-środkowa 11mm,skrajne 8mm.Dalej zatkać czymś kanały olejowe na wypadek gdyby jakas czesc chciała udać sie w głąb silnika.Na zdjęciu podarta żółta reklamowka-najlepsze wyjscie bo nie zostawia paprochów.Dalej popuszczamy nakretki na obejmach wałka-12 sztuk w rozmiarze 11mm.Wszystkie widać na zdjęciu.Nie odkrecamy do końca.Popuszczamy rownomiernie kazda po kilka obrotów do momentu az cały wałek nie podniesie sie o jakieś 5-7mm.To wystarczy zeby spokojnie wymienic popychacze i dzwignie.Składania już chyba opisywać nie trzeba:)Analogicznie działamy ze wszystkim wstecz.Uzupełnie tekst w pozostałe rozmiary śrub w najbliższym czasie i ewentualnie odpowiem na pytania.


Chce też zadać pytanie jakiejś mądrzejszej głowie: Wymiana poskutkowała na krótki czas.Przejechałem może 30km w ciszy i spokoju z bananem na pysku i zaczeło grać tak samo jak grało przed wymianą.Załamka na całej linii.Prosze o sugestie.Dodam,że z braku czasu nie wymieniłem jeszcze rolek i paska.Mam zamiar zrobić to za pare dni w wolnej chwili.Da to coś oprócz zycia w spokoju o los silnika??Wywalilem 400zl za cześci poki co i jak uslyszałem ten klekot po krotkiej przejazdzce to mnie krew zalała:(

A tu fota do opisu:
Obrazek

_________________
Nie Dziêkuj!!!KLIKNIJ "POMÓG£"!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 22:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 283
Lokalizacja: dobre miasto NOL XXXXX
Moje BMW: E36 E90
Kod silnika: m50b20 m47n2
Ja wymienialem zestaw w 1.6 e30 kiedys i wszystkobylo ok sprawdz czy nie masz czasem wytartego walka bo to czesta usterka i wymiana popychaczy nic w tedy nieda...
najlepiej wymieniac caly komplet i w tedy wiesz ze masz spokuj.A i niezapomnij opastylkach!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 06:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Kwidzyn
U mnie trykotał jak fordowski diesel, było naprawdę już głośno i obroty max 5000.
Wymiana wałka( wytarty na maxa 340000 km), popychaczy i dzwigienek bez pastylek :( i cichutko teraz jak makiem zasiał.
Coś tam pocykuje sobie po przejechaniu 10000( tylko ja to słyszę :D ) od wymiany ale zapewne to taki urok tych silników.

E36 1.8 91'.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 18:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: GdaĂąsk
Nie długo też mnie czeka wymiana popychaczy. Co myślicie o takich:
http://allegro.pl/item673583269_popycha ... _oryg.html
będą wytrzymałe, czy to jakaś chińszczyzna?
tak samo czy polecacie jakiś wałek rozrządu konkretnej firmy?
Chciałbym zrobić żyletę z tego silnika, niż kupować nie wiadomo jaki i skąd. Tak więc, czy warto coś jeszcze zrobić podczas wymiany włałka i popychaczy?
pozdro ;)

p.s. ile u Was mniej więcej kosztuje wymiana rozrządu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 20:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
i jak chlopaki po wymianie ? mam pytanie a jak wymienic caly komplet ? jak wałek wykrecic zeby pozniej tak samo włozyc nowy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 15 września 2011, 20:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 31
Posty: 3
Lokalizacja: Stargard Szcz.
Moje BMW: e-36
Kod silnika: M40B18
Witam, Panowie!
Ja tez jestem dopiero co po zakupie bmw e36 :P . i nie ukrywam że też szykuje się do wymiany popychaczy,i prawdopodobnie wałka,
ponieważ auto strasznie klekocze ja (diesel) i wkręca się max 4500 tyś. obr. i dalej stoi.tak jak by odcinał zapłon.
Możecie doradzić jakiej firmy kupić taki komplet ?. i takie pytanko mam jeszcze... ( moje bmw jest z 91r. i ma 320tyś. przebiegu,
jaki najlepiej lać olej do silnika? i jakiej firmy?. pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 16 września 2011, 08:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
sutollini napisał(a):
W tym celu trzeba wykrecić świece bo inaczej nie drgnie

może późno ale ja nie musiałem wykręcać świec i dałem rade ustawić :)


gregorinowl napisał(a):
Witam, Panowie!
Ja tez jestem dopiero co po zakupie bmw e36 :P . i nie ukrywam że też szykuje się do wymiany popychaczy,i prawdopodobnie wałka,
ponieważ auto strasznie klekocze ja (diesel) i wkręca się max 4500 tyś. obr. i dalej stoi.tak jak by odcinał zapłon.
Możecie doradzić jakiej firmy kupić taki komplet ?. i takie pytanko mam jeszcze... ( moje bmw jest z 91r. i ma 320tyś. przebiegu,
jaki najlepiej lać olej do silnika? i jakiej firmy?. pozdrawiam.

Jak chcesz mieć dobrze zrobione to firmy Febi , o olejach jest osobny temat.

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 16 września 2011, 16:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 31
Posty: 3
Lokalizacja: Stargard Szcz.
Moje BMW: e-36
Kod silnika: M40B18
jaka cena za taki komplet febiego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 7 października 2011, 19:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 141
Lokalizacja: Świdnica
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
A jeżeli mam bociana, ale silnik wkręca się bez problemów do 6200obr/min, to czy oznacza to, że wałek jest na 100% dobry, czy mimo wszystko może być potrzebna jego wymiana?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 7 października 2011, 20:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
sciągnij pokrywe i obejrzy to tylko 8 śrub :)

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 7 października 2011, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 43
Lokalizacja: EBR
Moje BMW: e-36
Kod silnika: M40
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103597
witam cos powiem na temat ten na jakims innym forum czytalem ze jest gosciu w Aleksandrowie Lodzkim pan Andrzej ktory za ok 200zl likwiduje ten klekot M40 Z tego co czytalem to zamienia na inny model chyba z M43 moge sie mylic nie dam reki uciac ale Ci co u niego to robili byli bardzo zadowoleni autko zmienilo sie nie do poznania w osiagach i oczywiscie cisza pod maska ;) ;) ;) ;) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 14 stycznia 2012, 11:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e36 316
Kod silnika: m40/m43
witam. te miałem bociana pod maska :wstyd: tak głośny że masakra wogole nie przestawał mam 316 z 92r ale ostatnio poczytałem o zmianie dźwigienek z m43 kupiłem specjalne pastylki na allegro (niestety ostatnie), popychacze miałem wraz z głowicą m43 która została mi po naprawie brata bmw :) popychacze szlifowałem ok 1,5 mm koszt 80zł. po zmianie klepało chwile ale po przejechaniu 10km cisza silnik zdrowszy :) ładniej pracuje równo nie telepie nim jak wcześniej po prostu super :hurra: nie muszę się wstydzi jak wcześniej jadąc traktorem pod maską polecam przeróbkę :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 14 kwietnia 2012, 21:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
witam.ja zmieniłem dźwigienki na m43 i dalej klepie dlaczego?(klepie barzdiej niż na ślizgach,adapterki własnej roboty)
ile zeszlifować te popychacze?
jak pomierzyć wałek itp?

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 17:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
Sprawdź popychacze, jeśli naciskając na dźwignię po stronie popychacza (na ciepłym silniku) poczujesz, że się poddaje to jest padnięty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 20:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
MDFK napisał(a):
Sprawdź popychacze, jeśli naciskając na dźwignię po stronie popychacza (na ciepłym silniku) poczujesz, że się poddaje to jest padnięty.





jeśli nacisne to trzyma,ale jeśli potrzymam naciśnięty to zaczyna opadać tak jakbym wyciskał z niego olej.
robiłem to samo na odpalonym silniku i jeśli naciskałem któryś popychacz to zaczynało głośniej klepać.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 21:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
dodam że klapie czy cieply czy zimny z tym ze gdy się rozgrzewa to klepie bardziej

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 21:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
dodam jeszcze,że prubowałem na odpalonym silniku tak jakby wspomuc popychacz.czyli podkładałem śrubokręt
pod dźwigienke(tam gdzie łaczy się z popychaczem) od dołu i wtedy nie było żadnych zmian,tylko silnik przestawał pracować na cylindrze. :mur: :mur:

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 16 maja 2012, 16:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Wróbel91 napisał(a):
dodam jeszcze,że prubowałem na odpalonym silniku tak jakby wspomuc popychacz.czyli podkładałem śrubokręt
pod dźwigienke(tam gdzie łaczy się z popychaczem) od dołu i wtedy nie było żadnych zmian,tylko silnik przestawał pracować na cylindrze. :mur: :mur:




wracam ponownie.wina tego klepania na dźwigienkach m43 był wałek,a raczej wżery na nim,ale wałka nie wymieniałem.na początku po założeniu klepało bardzo ale z czasem im więcej robie kilometrów tym robi się coraz ciszej :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: .ogólnie nie polecam naprawy na ślizgi. :zabawa: :zabawa: jak ktoś ma zainwestować 1000zł w rozrząd ślizgowy to niech lepiej zainwestuje 200zł w dźwigienki od m43 i adapterki i ma spokój na wieki.-koszt nie dość ze dużo tańszy to i o 100% lepszy!!. :hurra: :hurra:

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 18 maja 2012, 22:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 157
Lokalizacja: czaplinek
Moje BMW: e 36 sedan 2.3
Kod silnika: m52b25
to juz lepiej zainwestowac w m42 lub w m44 niz remontowac m40.sam tak zrobiłem i jestem zadowoloy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8 M40 B kat. Wymiana popychaczy hydraulicznych
PostNapisane: 20 maja 2012, 15:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
zboro25 napisał(a):
to juz lepiej zainwestowac w m42 lub w m44 niz remontowac m40.sam tak zrobiłem i jestem zadowoloy.



zgadza sie.ale dla mnie lepszy m43-male spalanie.dlatego tylko zainwestowalem w rolki

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL