BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 06:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 10:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Montaż halogenów w E36 od podstaw.



Korzystałem ze schematu, który znalazłem gdzieś w sieci. (zdjęcie zapożyczone)
Obrazek
Potrzebujemy:
- halogeny z ramkami
- oryginalne kostki od halogenów lub same piny z silikonową osłonką
- przewód 1,5 mm
- dwa przekaźniki 4 pinowe (30 85 86 87) lub 5 pinowe (30 85 86 87 87a -ten pin nie będzie użyty) z podstawkami. Ja użyłem dwa przekaźniki 5 pinowe, ponieważ tylko takie znalazłem w wiązce od e38.
- jedna podstawka pod bezpiecznik (ja użyłem 15A)
- podwójny wyłącznik do halogenów i przeciwmgielnych tylnych
- końcówki (ja kupiłem 15 wsuwek i 3 oczka). Oczywiście nie trzeba stosować wsuwek, można polutować kable z podstawek, które już są, ale ja wolałem to zrobić od początku.
Obrazek
- jeden pin (lub dwa jeśli w kostce od podwójnego wyłącznika mamy tylko dwa piny) z którejkolwiek kostki z dużymi pinami z np. e36, e39, e38 (będziemy musieli dołożyć przy wyłączniku halogenów).
- opaski (tzw. tyrtyki)
- taśma izolacyjna i rurki termokurczliwe

1. Przygotowanie przekaźników.
Jako, że podstawki pod przekaźniki nie pasowały do skrzynki z bezpiecznikami w mojej E36 to postanowiłem umieścić je pod kierownicą.

Pracę rozpocząłem od zarobienia końcówek i powpinania pinów i połączenia ich według schematu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W przekaźniku nr II pin nr 87 (+ na halogeny i kontrolkę) na razie nie zarabiamy, pozostawiamy na sam koniec.

Pin 87 przekaźnika I łączymy z pinem 30 przekaźnika II.
Masę w obu przekaźnikach (piny 85) łączymy i na końcu zarabiamy oczko (długość kabla musi być taka, aby nam starczył do śrubek z masą które się znajdują po lewej stronie jak zajrzymy pod kierownicę)
Na końcu przewodu który idzie od pinu 86 z przekaźnika II lutujemy kawałek kabelka z okrągłym pinem, który później włożymy w kostkę od podwójnego wyłącznika. (kabla musi nam starczyć do wyłącznika halogenów)
Z pinu 30 przekaźnika I dajemy krótki kabel i na końcu montujemy wsuwkę i wsuwamy w podstawkę pod bezpiecznik.
Z pinu 86 przekaźnika I koniec kabla zostawiamy pusty.

2. Montaż halogenów w zderzaku.
Musimy zdjąć zderzak i przymocować ramki a później do nich halogeny.
Zanim zamontujemy zderzak przeciągamy kable.
Lutujemy kostki od halogenów na końcach kabli. Przewodu pozostawiamy tyle, aby można było później swobodnie wyciągnąć halogen ze zderzaka.
Najpierw przy lampie od strony pasażera puszczamy przewód (+ i -), ja go ułożyłem przy wiązce przed chłodnicą wody, powpinałem w oryginalne zaczepy. Przy lampie od strony kierowcy łączymy kable od obu halogenów. Dalej ciągniemy przewód. W okolicach kierunkowskazu (przy puszce z filtrem powietrza w R6) tniemy kabel. Na przewód masowy zarabiamy oczko i przykręcamy śrubką widoczną na zdjęciu.
Obrazek
Plus pozostawiamy odcięty.

3. Przeciągnięcie 2 kabli z kabiny do komory silnika.
Jako, że miałem problem z przeciągnięciem kabli przy wiązce kabli to zrobiłem to troszkę w inny sposób. Odkręciłem dwie śrubki trzymające ten plastik przy wiązce, przy ścianie grodziowej i w miejscach po śrubkach przeciągnąłem kable. Ten plastik spokojnie trzyma się jeszcze na dwóch śrubkach.

4. Połączenie wszystkich kabli.
W tym momencie odpinamy akumulator.

Jeden kabel zarabiamy oczkiem i łączymy z plusem przy skrzynce bezpieczników.
(zdjęcie zapożyczone z sieci)
Obrazek
Ten sam kabel od strony kabiny zarabiamy wsuwką i wkładamy do podstawki pod bezpiecznik.

Drugi kabel w komorze silnika lutujemy z plusem od halogenów.
Od strony kabiny zarabiamy wsuwkę i łączymy z pinem 87 w przekaźniku II. Zanim wsuniemy w podstawkę przekaźnika przed wsuwką dolutowujemy jeszcze jeden kabelek (może być cieńszy niż 1,5), który później pociągniemy do kontrolki.

Masę od przekaźników łączymy tak jak na zdjęciu.
(zdjęcie zapożyczone z sieci)
Obrazek

Kabel od pinu 86 z przekaźnika I (na schemacie opisany np. od wentylatora) ja przylutowałem pod kierownicą, do stacyjki pod kabel, który jest zielonego koloru. Tam jest + 12V po przekręceniu stacyjki.

(Zdjęcie zapożyczone z forum)
Obrazek

Teraz zajmijmy się włącznikiem podwójnym. Wyciągamy cały włącznik świateł z kratką.
Kostki wyciągamy pod spodem. Kabel z nieużywanego pinu przed montażem halo (pin, który znajduje się obok pustego) odcinamy i łączymy kablem czarno-szarym z kostki od włącznika świateł. Tam jest + 12V po włączeniu świateł postojowych. Drugi koniec kabla izolujemy taśmą.

Kabel od pinu 86 z przekaźnika II do którego przylutowaliśmy okrągły pin wsuwamy w wolne miejsce w kostkę od podwójnego włącznika.

Obrazek

Następnie wkładamy włącznik świateł z kratką na swoje miejsce. Podstawki pod przekaźniki montujemy na tyrtyki (aby nie wisiały na kablach). Kabelki także mocujemy na opaski.

5. Kontrolka od halogenów na zegarach.

Następnym krokiem jest wyjęcie zegarów. Jeżeli masz kolumnę kierowniczą z regulacją to nie trzeba ściągać kierownicy. Odkręcamy dwie śrubki od zegarów i je wysuwamy, odłączamy kostki. Rozbieramy niebieską wtyczkę (X17) i szukamy kabelka z pinu 8. Do niego przylutujemy kabelek, który dołączyliśmy do plusa idącego do halogenów (z tego co wychodzi z pinu 87 z przekaźnika II).
Zerkamy na tył zegarów. Patrzymy czy jest włożona żarówka od kontrolki halogenów. U mnie była. Jeśli nie ma to dokładamy.

Obrazek

Wkładamy zegary na swoje miejsce.

Podłączamy akumulator i sprawdzamy czy wszystko działa tak jak powinno.
Halogeny powinny się zapalać po przekręceniu kluczyka i włączeniu świateł postojowych.

Na sam koniec idziemy po czteropak browaru i cieszymy się z zamontowanych halogenów.

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Ostatnio edytowano 16 maja 2023, 14:50 przez kkkkamil26, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 08:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 298
Lokalizacja: RZE
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132927
tego szukałem :ok:

_________________
Obrazek

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132927


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 22 lutego 2013, 20:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Bardzo przydatny post :super:

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 19 listopada 2013, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 93
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E36 320iA
Kod silnika: m50b20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121734
Szybko prosto i na temat ;) Dobra robota ;) :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 13 stycznia 2014, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 96
Lokalizacja: Lublin
Niedługo temat na pewno się przyda :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 4 marca 2014, 13:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Witam,

na początku gratuluje autorowi samozaparcia i robienia czegoś samemu nie pytając o schemat i czekając aż wszystko ktoś poda na tacy. Oczywiście za wartość merytoryczna poradnika duży PLUS :)
Ale jest tez coś co mnie troszkę zmartwiło - bo ten schemat którym się posiłkowałeś jest schematem nie oryginalnym... i nie zachował do końca funkcjonalności świateł p-mgielnych takiej jak założył producent. A mianowicie - po zapaleniu świateł postojowych i włączeniu świateł p-mgielnych z przodu powinno być możliwe włączenie tychże samych świateł ale z tylu. Przy takim podłączeniu jest to niemożliwe.
Druga rzeczą jest to iż nie są potrzebne aż 2 przekaźniki do sterowania przednich świateł - tylne wogóle nie wymagają przekaźnika. Dodatkowo mając tylko jeden można go zamontowac w miejsce przewidziane przez producenta w skrzynce bezpieczników pod maska.

Wieczorem jak już wrócę do domu to naskrobie schemat jak to podpiąć żeby było "jak z fabryki" - oczywiście nie ma potrzeby zmieniania niczego jak komukolwiek wystarczy taka mala "ułomność" tej instalacji. Ja tam lubię jak jest wszystko jak w oryginale - ale to ja;)

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 6 marca 2014, 01:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Witam,

z małym poślizgiem, ale dołączam kompletny schemat przeciwmgielnych i mam nadzieje że jest zrozumiały dla wszystkich.

Pozdrawiam.


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 6 marca 2014, 11:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
mapigerman napisał(a):
po zapaleniu świateł postojowych i włączeniu świateł p-mgielnych z przodu powinno być możliwe włączenie tychże samych świateł ale z tylu.


Powiem szczerze, że nie wiedziałem o tym jak podłączałem halogeny.

mapigerman napisał(a):
Druga rzeczą jest to iż nie są potrzebne aż 2 przekaźniki do sterowania przednich świateł
.

Wiem, że można było to zrobić na jednym przekaźniku ale stwierdziłem, że zrobię to na dwóch, bo miałem problem z dostaniem się do skrzynki z bezpiecznikami.
Dopiero jak montowałem dzienne to udało mi się rozkręcić skrzynkę ale wtedy nie było już sensu rzeźbienia przy halogenach.

mapigerman napisał(a):
Dodatkowo mając tylko jeden można go zamontowac w miejsce przewidziane przez producenta w skrzynce bezpieczników pod maska.


No tak zgadza się tylko niestety nie udało mi się wtedy zdobyć oryginalnego przekaźnika z podstawką i tak jak pisałem wcześniej, miałem problem z dostaniem się do skrzynki.

Teraz w tym miejscu, gdzie powinien być przekaźnik od halogenów w skrzynce mam przekaźnik od dziennych świateł.

Według twojego schematu halogeny włączą się dopiero jak zapalisz światła mijania a mowa była o światłach postojowych no chyba, że na kablu żółto-fioletowym w włączniku świateł pojawi się 12v już po włączeniu pozycyjnych (teraz już nie pamiętam bo to było dawno). Podczas montażu sprawdzałem, gdzie pojawia się napięcie po włączeniu świateł postojowych i wyszło, że jest to przewód koloru szaro-czarnego.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 7 marca 2014, 11:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 23
Moje BMW: E36
na pewno się przyda ! :ok: halo leżą w domu i czekają na montaż


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 13 września 2014, 20:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 1
Niestety zmuszony jestem odkopać temat ze względu na problem jaki napotkałem - bez waszej pomocy sobie nie poradzę.

Zrobiłem wiązkę halogenów według schematu kolegi mapigerman. Wszystko działa, ale nie do końca tak jak powinno.
W momencie jak włączam światła na pozycję mijania a kluczyk w stacyjce jest na pozycji zero to: świecą się światłą pozycyjne oraz halogeny - mogę je włączyć lub wyłączyć przyciskiem. Natomiast kiedy przekręcę kluczyk do pozycji zapłonu to zaświecają mi się światła mijania, pozycyjne oraz halogeny niezależnie czy są włączone czy wyłączone.

Kilkakrotnie analizowałem schemat i idąc krok po kroku wygląda to u mnie mniej więcej tak:

plus od halogenów idzie przez bezpiecznik do pinu nr 87 (przed bezpiecznikiem idzie kabel do deski). Minus od halogenów idzie do masy tak jak na foto u kolegi kkkkamil26. Od pinu 30 idzie plus koło bezpieczników tak jak na foto u kolegi kkkkamil26. Od pinu 87b idzie kabel do niebieskiego i żółtego które znalazłem w skrzynce bezpieczników tj. od tylnych halogenów. Od pinu 86 idzie kabel do włącznika świateł a 85 masa do karoserii śrubka po prawej za schowkiem.

Dodam, że od kiedy kupiłem samochód mam tak, że niezależnie od tego czy włączę światła czy nie, po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłonu zapalają mi się światła drogowe, ale świecą jakby słabiej - coś dla zapominających włączać światła.

Każda pomoc mile widziana, bo ja już zgłupiałem - z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 24 września 2014, 17:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 316 E36
Kod silnika: M43816
przejot napisał(a):
Niestety zmuszony jestem odkopać temat ze względu na problem jaki napotkałem - bez waszej pomocy sobie nie poradzę.

Zrobiłem wiązkę halogenów według schematu kolegi mapigerman. Wszystko działa, ale nie do końca tak jak powinno.
W momencie jak włączam światła na pozycję mijania a kluczyk w stacyjce jest na pozycji zero to: świecą się światłą pozycyjne oraz halogeny - mogę je włączyć lub wyłączyć przyciskiem. Natomiast kiedy przekręcę kluczyk do pozycji zapłonu to zaświecają mi się światła mijania, pozycyjne oraz halogeny niezależnie czy są włączone czy wyłączone.

Kilkakrotnie analizowałem schemat i idąc krok po kroku wygląda to u mnie mniej więcej tak:

plus od halogenów idzie przez bezpiecznik do pinu nr 87 (przed bezpiecznikiem idzie kabel do deski). Minus od halogenów idzie do masy tak jak na foto u kolegi kkkkamil26. Od pinu 30 idzie plus koło bezpieczników tak jak na foto u kolegi kkkkamil26. Od pinu 87b idzie kabel do niebieskiego i żółtego które znalazłem w skrzynce bezpieczników tj. od tylnych halogenów. Od pinu 86 idzie kabel do włącznika świateł a 85 masa do karoserii śrubka po prawej za schowkiem.

Dodam, że od kiedy kupiłem samochód mam tak, że niezależnie od tego czy włączę światła czy nie, po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłonu zapalają mi się światła drogowe, ale świecą jakby słabiej - coś dla zapominających włączać światła.

Każda pomoc mile widziana, bo ja już zgłupiałem - z góry dziękuję.


Mam dokładnie to samo, może ktoś posłuży jakąś radą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 25 września 2014, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Witam,

przepraszam za moja ospałość ale chwilkę mi zajęło przejrzenie polowy internetu i porównanie go z moim samochodem...
Podejrzewam, że koledzy przejot i Praulinka użyli przekaźników ze zwartymi pinami 87 i 87b.
Jako przekaźnik należy użyć oryginalny BMW o numerze 61 36 8 353 447 - koloru zielonego, jest używany w światłach mijania. To rozwiązuje problem, gdyż ten przekaźnik ma wewnątrz rozwarte piny 87 i 87b, i przez to nie powoduje zasilania przednich świateł p-mg. po włączeniu świateł mijania.
Swoją drogą na schematach BMW jest zaznaczony przekaźnik o zwartych pinach 87/87b - co wprowadza w błąd.

Poniżej poprawiony schemat wraz z odpowiednia informacja odnośnie przekaźnika.

Pozdrawiam.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 25 września 2014, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Coś się nie dało podpiąć do poprzedniego postu i nie mam opcji edycji wiec tu jeszcze raz wklejam i przepraszam moderatorów za robienie śmietnika - jak można to proszę scalić moje dwa ostatnie posty.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 25 września 2014, 17:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 316 E36
Kod silnika: M43816
mapigerman napisał(a):
Witam,

przepraszam za moja ospałość ale chwilkę mi zajęło przejrzenie polowy internetu i porównanie go z moim samochodem...
Podejrzewam, że koledzy przejot i Praulinka użyli przekaźników ze zwartymi pinami 87 i 87b.
Jako przekaźnik należy użyć oryginalny BMW o numerze 61 36 8 353 447 - koloru zielonego, jest używany w światłach mijania. To rozwiązuje problem, gdyż ten przekaźnik ma wewnątrz rozwarte piny 87 i 87b, i przez to nie powoduje zasilania przednich świateł p-mg. po włączeniu świateł mijania.
Swoją drogą na schematach BMW jest zaznaczony przekaźnik o zwartych pinach 87/87b - co wprowadza w błąd.

Poniżej poprawiony schemat wraz z odpowiednia informacja odnośnie przekaźnika.

Pozdrawiam.

Obrazek


Dzięki za info, w takim razie jutro siadam do tego ponownie dam znać jak poszło :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 26 września 2014, 20:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 316 E36
Kod silnika: M43816
mapigerman napisał(a):
Witam,

przepraszam za moja ospałość ale chwilkę mi zajęło przejrzenie polowy internetu i porównanie go z moim samochodem...
Podejrzewam, że koledzy przejot i Praulinka użyli przekaźników ze zwartymi pinami 87 i 87b.
Jako przekaźnik należy użyć oryginalny BMW o numerze 61 36 8 353 447 - koloru zielonego, jest używany w światłach mijania. To rozwiązuje problem, gdyż ten przekaźnik ma wewnątrz rozwarte piny 87 i 87b, i przez to nie powoduje zasilania przednich świateł p-mg. po włączeniu świateł mijania.
Swoją drogą na schematach BMW jest zaznaczony przekaźnik o zwartych pinach 87/87b - co wprowadza w błąd.

Poniżej poprawiony schemat wraz z odpowiednia informacja odnośnie przekaźnika.

Pozdrawiam.

Obrazek


Uff, teraz zadziałało. Wielkie dzięki, dobrze, że akurat miałem też takie przekaźniki. Dla jasności to te ciemniejsze zielone.

Dodam także, może ktoś ma podobne ułatwienie w swojej instalacji, że w skrzynce bezpieczników znalazłem wtyczkę dwupinową z doprowadzonymi do niej dwoma kablami - żółto-brązowym od kontrolki halogenów i żółto-szarym od włącznika halogenów. Więc w moim przypadku odpadło ciągnięcie kabli do z komory silnika do deski, po prostu wpiąłem się w te kable i po sprawie.
O tyle jest to dziwne, że nie miałem fabrycznie halogenów, włącznik był tylko na tylny, ale częściowa instalacja była. Ale np. pin nr 9 musiałem do włącznika świateł dokładać.

Choć żarówkę też musiałem dołożyć w licznik, więc bez wyciągania zegarów się nie obyło (potwierdzam, że w wersji z trójramienną kierą zegary wychodzą, choć opornie bez ściągania kierownicy, trzeba tylko zdjąć osłonę kierownicy).

Dzięki wielkie za instrukcje i pomoc :)


Mam jeszcze jedno pytanko, bo bezpiecznik mam dołożony luzem w skrzynce, czy piny do skrzynki bezpieczników da się dostać normalnie, czy tylko w ASO, i czy wstawienie bezpiecznika w oryginalne miejsce na tym właśnie polega - na wstawieniu pinów z kablami w otwory w skrzynce?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 27 września 2014, 02:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Witam,

cieszę się że udało Ci się to ogarnąć :) Teraz jestem wręcz pewien że kolega przejot też da radę. :luka:

Praulinka napisał(a):
Dodam także, może ktoś ma podobne ułatwienie w swojej instalacji, że w skrzynce bezpieczników znalazłem wtyczkę dwupinową z doprowadzonymi do niej dwoma kablami - żółto-brązowym od kontrolki halogenów i żółto-szarym od włącznika halogenów. Więc w moim przypadku odpadło ciągnięcie kabli do z komory silnika do deski, po prostu wpiąłem się w te kable i po sprawie.
O tyle jest to dziwne, że nie miałem fabrycznie halogenów, włącznik był tylko na tylny, ale częściowa instalacja była. Ale np. pin nr 9 musiałem do włącznika świateł dokładać.


Z jakiegoś dziwnego powodu zakładali to od razu jako tzw. rozszerzona wiązkę elektryczna - możliwe, że chodziło o ułatwienie montażu zastawu doposażenia w halogeny przednie, który był sprzedawany przez BMW jako kit "zrob to sam".

Praulinka napisał(a):
Choć żarówkę też musiałem dołożyć w licznik, więc bez wyciągania zegarów się nie obyło (potwierdzam, że w wersji z trójramienną kierą zegary wychodzą, choć opornie bez ściągania kierownicy, trzeba tylko zdjąć osłonę kierownicy).


Z mojego doświadczenia z zegarami wynika że niezależnie od typu kierownicy da się wyjąć zegary bez jej odkręcania - wyciąga się je w prawa stronę - czyli do środka samochodu, trzeba tylko delikatnie przekręcić zegary tarczami ku górze i wyciągnąć przez przestrzeń miedzy deska i kierownicą nad włącznikiem wycieraczek.

Praulinka napisał(a):
Mam jeszcze jedno pytanko, bo bezpiecznik mam dołożony luzem w skrzynce, czy piny do skrzynki bezpieczników da się dostać normalnie, czy tylko w ASO, i czy wstawienie bezpiecznika w oryginalne miejsce na tym właśnie polega - na wstawieniu pinów z kablami w otwory w skrzynce?


Tak dokładnie na tym polega " zrobienie jak w oryginale". Na pewno dostaniesz te piny w ASO, ale możesz poszukać na jakimś szrocie tudzież jakimś portalu aukcyjnym kompletnej skrzynki bezpieczników i w ten sposób zaopatrzyć się w pokaźna ilość "sprzętu" na przyszłość.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Montaż halogenów od podstaw
PostNapisane: 21 września 2017, 13:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Ponieważ schemat w dziwny sposób się stracił i nie znalazłem opcji załadowania go tu na forum, a dostaje prośby o jego przesłanie, więc dodałem go TU. Każdy może pobrać za free.

Od razu proszę o zapoznanie się z powyższym opisem dotyczącym jakich przekaźników użyć, by uniknąć problemów.

Powodzenia w doposażaniu autek :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL