BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana sprzęgła wiskonicznego - visco (1.8; 1.6)
PostNapisane: 10 listopada 2008, 11:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Witam wszystkich którym padł wentylator, czyli sprzęgło wiskoniczne tzw. visco. ostatnio zabrałem się za wymianę tego elementu. Po przewertowaniu forum dowiedziałem się że:
1. Visko ma lewy gwint
2. przy wymianie mogą być problemy z odkręceniem go od pompy wody

Metodą na odkręcenie miało być założenie klucza 32 i pukanie młotkiem (klucz uderzemy od strony lewej, czyli odkręcamy w prawo, zgodnie z obrotami koła pasowego, wentylatora, pompy wody). U mnie jednak to nic nie dało. Jest jednak pewny sposób a szybkie odkręcenie Viskozy.

Po odkręceniu łopatek wentylatora (4 sróbki imbusowe)
Obrazek


Zakładamy klucz 32 na śróbę naszego sprzęgła
Obrazek

a następnie blokujemy koło pasowe w następujący sposób: potrzebny nam będzie na przykład klucz gienty 10 (lub inne narzędzie spełniające poniższe warunki)
Obrazek

zakładamy klucz oczkiem a na śróbę 2, opieramy klucz b o sróbę 1 i blokujemy jakąś rurką o samochód,tak aby koło nie obręciło się w prawą stronę
Obrazek

druga osoba szarpie za klucz 32 w prawą stronę i gotowe..chwila i Visco odkręcone.

Mam nadzieje że udało mi się to jasno opisać i że komuś pomogę :D

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Ostatnio edytowano 11 listopada 2008, 11:27 przez DanyU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 00:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Ja ostatnio wymieniałem visco i ...

1) Odrdzewiacz na śrubę, dużo, najlepiej dzień wcześniej też zpsikać gwint niech ma czas trawić :] ...
2) klucz 32, przywiązujemy go kabelkiem do uchwytu silnika żeby nie latał nam po garażu i nie uszkodził auta bo ma tendencję do latania przy mocnym uderzeniu :]
3) Parę porządnych strzałów konkretnym młotkiem w klucz i visco odkręcone...

4) Uwaga na obudowę termostatu żeby nie uszkodzić...






A odkręcenie samego plastikowego wiatraka z Visco bez zdejmowania chłodnicy to masakra... trzeba miec palce z gumy i stalowe nerwy żeby się nawyginać... bo dostępu poprostu niema...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 11:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
U mnie kompiel w odrdzewiaczu nie pomogła, dlatego musiałem zabokowac koło pasowe. Pozatym nie miałem dużo czasu na tą całą operacje, a blokując koło pasowe wymieniałem visko jakieś 15 minut.

Jeśli chodzi o odkręcanie wiatraka w 1.8 nie ma problemu, jest dużo luzu (dopisałem do tytułu tematu że opis tyczy się 1.8/1.6)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 17:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Nie no spoko spoko, ja dopisałem od siebie żeby już wszystko było w jednym miejscu żeby potem ludzie nie szukali po całym forum

pzdr. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2008, 20:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
no i gigt majonez, jak by jeszcze inni dopisali swoje uwagi to było by idealnie, każdy samochód to osobna historia, dlatego im więcej uwag i podpowiedzi tym lepiej!

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 16:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
DanyU, tak to robiłem właśnie..tylko klucza "blokującego" nie zapierałem nigdzie tylko kazałem kumplowi trzymać :rotfl:

A co do obudowy termostatu, to najlepiej sobie oba węże odpiąć.. szczególnie jak chce się to zrobić tak jak ANDREW E36.
(tak piszę jakby kto nie wiedział)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana sprzęgła wiskonicznego - visco (1.8; 1.6)
PostNapisane: 14 lipca 2012, 12:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 221
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M 40 1.8
u mnie gdy silnik zgaszony wentylator się obraca w oby dwie strony mechanik mówi że wentylator powinien obracać się w jedną strone. Pomyślałem sobie że po kiego wymieniać jak wg zegarów silnik się nie przegrzewa jak myślicie wymieniać czy nie bo myślę że mechanik chce mnie tylko na kase naciągnąć. ale z drugiej strony jeżdze w trasy po 800 - 1000 km i nie chce żeby coś mi padło w czasie jazdy

_________________
każdy wie że BMW posiada swój prestiż i technologię. Ma swój styl, tradycję. Dla tego jest zajebistym autem.
Niestety wiedzą to i dresy oraz wiejscy szpanerzy którzy psują reputacje marki.
pozdrawiam prawdziwych posiadaczy i fanów BMW ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana sprzęgła wiskonicznego - visco (1.8; 1.6)
PostNapisane: 14 lipca 2012, 21:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
To normalne że się wentylator obraca się w 2 strony gdy nie jest zblokowany. Dla pewności poszukaj na forum jak sprawdzić czy visko działa poprawnie, na pewno znajdziesz. Bo może ci po prostu nie spinać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL